brunka Napisał(a):
-------------------------------------------------------
> hej Miłosz
>
> A co sądzisz o masowym wpisywaniu na 8a.nu przez
> wspinaczy 2. próba, po tym jak w tzw. pierwszej
> wiszą na drodze i patentują ją np. 40
> min./godzinę? :) Czy rzeczywiście to second go?
> Nie wydaje mi się...
>
> To tak a propos dyskusji o tym, co znaczy 1, 2, 3
> próba... :)
Hej,
ja właśnie oi tym piszę -że interpretacja drugiej (trzeceij, czwartej) próby nie jest jasna. Tylko w bulderach sprawa jest oczywista. W przypadku dróg z liną możliwości interpretacji jest dużo. Zawsze będzie pytanie, co to jest druga próba.
Co do czasu spędzonego na drodze - jeżeli przyjmiemy liberalną (najczęsciej chyba używaną) interpretację drugiej próby - to nie ma to znaczenia. Nieważne, czy po odpadnięciu haczysz do zjazdówki 10 minut czy 2 godziny. Jaką chcesz tu barierę postawić - dopuszczalną prędkość w metrach/godzinę? ile razy próbowało się dany ruch? ile bloków ktoś wziął?
Przeciez inaczej to może wyglądać na drodze ciągowej/takiej z cruxem na dole/drodze bulderowej - nieporównywalne.
Dodatkowo, sam fakt dojścia do łańcucha po odpadnięcuiu dla niektórych wyklucza 2 próbę.
KOlejna rzecz - jak liczyć wędki? na logikę jedna wędka to tak samo jak przejście z blokami.
Rację ma Apache - że tak naprawdę istotne jest co innego:
"Moim zdaniem podawanie liczby prob czy czasu jaki spedzilo sie na drodze nie ma znaczenia. Wazne zeby droge zrobic".
Dodałbym, że ważne jest jeszcze czy w pierwszej wstawce (OS/Flash) czy nie (RP/PP/HP itd.).
Każda dodatkowa informacja wymaga szczegółowego opisu - żeby można je porównać. Samo napisanie "w 3 próbie" nie wystarcza,, co więcej - może budzić/budzi kontrowersje. Info o czasie spędzonym na drodze (@ ben - mówimy o przjeściu RP!) jest moim zdaniem bardziej porównywalne. I jeszcze do Apache'a - chodzi mi o czas poświęcony na patentowanie - czyli np. 3 dni rozłożone na 3 lata, albo 6 dni w ciągu dwóch tygodni:)
> Jednak z tego, co wyczytałam o wstawkach na Mind
> Control Ciavaldini i DiGiuilan, obie nie miały na
> niej wcześniej sesji wędkowych etc.
Tak najprawdopodobniej było - w oryginalnym tekście Caroline na jej stronie (http://www.carolineciavaldini.com) jest opis trzech wstawek rozłożonych na dwa dni (o ile Google Translator dobrze przetłumacyzł z franc. na ang;). Na innych stronach jest albo wypowiedź Pearsona o 3 próbach RP, albo skrócona wypowiedź Caroline o 3 próbach. Tu dotykamy niestety problemu kopiowania informacji w sieci, cytowania siebie wzajemnie, niepodawania źródeł, niekorzystania z oryginalnej informacji (tu strona Ciavaldini). Obawiam się, że to wspólny grzech wszystkich mediów internetowych (w tym wspinaczkowych oczywiście także).
Poza tym to
> jednak jakaś informacja o tym, jak wysoki poziom
> reprezentuje obecnie czołówka... Te przejścia
> są naprawdę szybkie!
Tu nie ma wątpliwości!
I jeszcze o 8a.nu - jak każdy ranking, nawet stworzony w celach towarzyskuich, w pewnym momencie wyzwala demona rywaloizacji i parcie na cyfrę. Można by prześledzić, czy problem "2 próby" (Second GO) pojaiwł się wraz z wprowadzeniem takiej opcji na 8a.nu (DWA punkty extra;) czy jeszcze wcześniej. Z kolei rozmiękczanie granicy pomiędzy OS i Flash jest faktem od dawna i moim zdaniem rozróżnianie tych dwóch stylów w skałkach powoli przestaje mieć sens (co byłoby przecież powrotem do przeszłości, kiedy większość OS-ów to były flesze:), albo wymaga przeredagowania definicji stylów.
pzdr
jodlosz