HoKa Napisał(a):
-------------------------------------------------------
> Cześć,
>
> czy możecie podzielić się ze mną swoimi
> doświadczeniami przy asekurowaniu
> osób znacznie cięższych od siebie?
> Ważę ok 70kg, kumpel ok 95kg.
> Jakiś czas temu na ściance uczyłem go asekuracji i
> wspinania z dolną. Na ściance nie miałem żadnej
> możliwości
> założenia sobie odciągu i przy locie z pierwszego
> przelotu zdażyło mi się polecieć na 1m w górę a
> jemu
Masz zakładać nie odciąg tylko stanowisko tudzież auto :))
> po nieznacznym wychamowaniu zatrzymać nogami na
> ziemi.
> 1)
> Czy waszym zdaniem po założeniu odciągu i przy
> asekuracji z reverso, asekuracja z dołem jest w
> takich
> warunkach wagowych bezpiecznym rozwiązaniem?
To jedyne bezpieczne rozwiązanie. Jak chciałbyś inaczej? Bez autoasekuracji??? :P
Czy
> przy poważniejszych lotach w skałach to dalej
> będzie
> względnie bezpieczne rozwiązanie asekuracyjne?
Patrz wyzej
> 2)
> Czy użycie gri-gri przy takim układzie masy dla
> dolnej asekuracji będzie bardziej sensowne?
Bedzie mniej sensowne bo przez całkowite zablokowanie liny w gri osiągniesz to, ze siły działające na cały układ asek. i Ciebie przede wszystkim - będą JESZCZE większe!
> 3)
> Co myślicie o patencie wpinania dwóch równoległych
> karabinków w podstawowy uład do asekuracji z
> reverso
> lub płytki, zamiast jednego. Wpięcie podwójnych
> karabinków poprzez większe przegięcie liny,
> powinno zwiększyć siły hamujące w przyrządzie, a
> co za tym idzie łatwiejsze powinno stać się
> utrzymanie liny blokującej.
> Czy ten patent się sprawdza i czy jest
> bezpieczny?
Patrz wyżej. Z tego co zrozumiałem - Ty nie masz problemu z wyłapaniem partnera "w przyrządzie"; zamiast tego po prostu jesteś wyrywany ze stanowiska (z ziemi). Czyli dalsze zwiększanie oporu spowoduje wyrywanie z ziemi z... JESZCZE WIĘKSZĄ SIŁĄ!
>
> Jeśli możecie podzielić się wiedzą i
> doświadczeniami w tym temacie to z góry dzięki.
>
> pozdrawiam
> Karol
>
Reasumując; nie pozostaje Ci nic innego jak budowanie stanowisk lub zakładanie przynajmniej auta w celu zapobieżenia ww zjawiskom. Możesz asekurować z gri tylko pytanie brzmi; po co? Zmniejszysz w ten sposób komfort swój i partnera i zwiększysz siły działające na UA.
Z autopsji wiem, że większość takich problemów eliminuje trening na zrzutni, gdzie nauczysz sie w taki sposób blokować/podawać linę, żeby a) partner nie doleciał do gleby i b) Ciebie nie wyrwało na księżyc. Czego Ci życzę :)
3mka
xtonyx
Wqurwia mnie propaganda sukcesu w wykonaniu nazistowsko-stalinowskiej koalicji PO-PiS-SLD-PSL. Na każdym kroku tylko jak to zajebiście jest na Zielonej Wyspie i Drugiej Irlandii albo jak to 3 mln mieszkań i tysiące km autostrad wybudowano za rządów PiSu, i jak to współkoalicjant ich szkaluje.
Dlatego nie PiSzcie mi proszę, żebym o tym zaPOmniał i udawał że wszystko jest w POrządku.
Zmieniany 2 raz(y). Ostatnia zmiana 2007-12-03 07:43 przez xtonyx.