Ja niestety spotykam się ciagle z taką sytuacją (w odwrotnym kierunku)
Sposób askuracji
1. Partner cięższy latać nie może. Niech się wspina do góry - o to chodiz w tym sporcie
Jeśli jednak:
2. Nie ma różnicy między gri a normalnym przyrządem przy lotach na małych wysokościach (odległość od miejsca askuracji) asekurujący zawsze leci do góry. Gri w tym wypadku jest trochę lepsze, ze względu na możliwość przyasekurowania partnera.
3. Cięższy partner nie powienien używać gri - askuracja jest wtedy tak sztywna iż loty lżejszej osoby nie są przyjemnością.
4. Lżejszy partner podczas askuracji powinien się naprawdę dobrze ustawić - w osi ew. wystrzelenia w górę. Oczywiście tak aby nie dostać strzała podczas lotu i nie rozwalić sobie głowy o ew. przewiechę.
5. W skomplikowanych przypadkach najlepiej założyć auto i naprawdę pomyśleć o szarpnięciu (widziałem kilka razy jak nieumiejętne wykonanie miało odwrotny skutek).
6. Asekuracja takiego osobnika jest równoznaczna po prostu z dłuższymi lotami osoby lżejszej (tylko czas na reakcję jest mniejszy)
To tak po krótce.
Pzdr
Marek