Silnik 1.4 (90km) został zaimplementowany tytułem "europeizacji" Civika VI-pewnie byl to 5 dzwiowy hatchback edycji.To wyrób "budżetowy"-a i dedykowany brytyjskiemu temperamentowi-podobnie jak współczesny 1.4 SOHC z 1 edycji Jazza.
Ale już ten sam silnik w 3 drzwiówce skonfigurowany z oryginalna japońska skrzynią był bardzo dynamiczny-zbierał się o 2,5 sekundy lepiej(sic!).
Honda tamtych lat-jednak pokazała się z jak najlepszej strony w motorach 1.5 i 1.6.Te ostatnie generowały ponad 160 KM bez doładowania i przy wyjątkowej wręcz trwałości mechanicznej-jak i odporności termicznej( jedyny słaby punkt wielu silników BMW).
A i współcześnie silnik 2.0 (200KM 240KM) bez doładowania , niezwykle wytrzymały-nie ma konstrukcyjnej alternatywy.Tzn cywilnej i wielkoseryjnej.
Nawet BMW-"złamała" się i sięgnęła po turbinę jako przepis na wydajność.Prosty niczym sterydy-chociaż akurat o agregatach tej marki złego słowa się nie da powiedzieć.
Jest to też JEDYNY producent konstruujący niezawodne diesle-tzn takie w których nie pierdoli się osprzęt.
Jedynym porównywalnym w niezawodności agregatem wysokoprężnym dysponuje..... Honda(2.2 140-150KM)