Starosta Napisał(a):
-------------------------------------------------------
> Uważam, że nic się tu nie zmieniło w stosunku
> do starych dieseli. Różnią się one tym, czym
> różni się stare 1.2 w benzynie od nowego.
Żartujesz?
> W praktyce diesel zaczyna jechać od 2 tysięcy, a
> sensowna jazda kończy się na 3 tysiącach.
> Użyteczny zakres obrotów jest żaden.
Starosto albo sobie jaja robisz albo nie wiesz co piszesz. Nie liczy się sam zakres obrotów ale i zestopniowanie skrzyni. 2tys obr na V to (powiedzmy) 80km/h a 3tys obr to 120km/h tę samą różnicę w benzynie realizujesz między 3 a 7tys obr na jednym biegu.
Ja w swoim miałem max moment (350Nm) przy 1800obr a przy 3500 miałem jeszcze powyżej 300Nm to pozwala szybko i komfortowo wyprzedzać na V biegu w zakresie między 80 a 140km/h
> Co
> eliminuje ten silnik przy wykonywaniu naprawdę
> napiętych manewrów w rodzaju wyprzedzania PKSu
> przy dużym ruchu.
Pojeździj kiedyś porządnym turbodieslem, tak z kilkanaście tysięcy i wtedy się wypowiedz.
> W benzynie masz np. 3.5tys na
> budziku, przyspieszasz wtedy nie gorzej, niż
> diesel w momencie załączenia turbo, ale masz
> jeszcze dobre 3 tysiące górki bez zmiany biegu!
jw. zapomniałeś o przełożeniach i błądzisz chłopie, błądzisz!
> Nie sądzę, aby przy normalnej jeździe - moja
> nią jednak nie była - był jakiś kłopot, by
> zrobił 300 000km.
Brawo! A tdi zrobi bez kłopotu 600tys+ and that's the fu**n' difference!