Zauważyłem jeszcze jeden niebezpieczny skutek wynikający z punktu 21.1. Wynika z niego, że każda wycieczka (nawet wyjazd szkolny na narty na 1 dzień z Krakowa do Myślenic, czy na inną oślą łączkę w wyżej wymienionych terenach górskich) będzie wymagała przedstawienia planu wyjazdu na siedem dni wcześniej. Każda zmiana planów wynikająca od choćby ze zmiany pogody, tudzież braku śniegu czy opadów deprzez Toudy - Forum wspinaczkowe
najwiekszym spalaczem tkanki tluszczowej w organizmie jest per se serce i watroba. Z tego wynika, ze nawet w kilku minutowym treningu wzrasta nam spalanie tkanki tluszczowej z uwagi na 2 kwestie. Po pierwsze serce przyspiesza i wzrasta jego rzut, a co za tym idzie zapotrzebowanie energetyczne serca ... Serce praktycznie caly czas niezaleznie od obciazenia 70 % energii czerpie z kwasow tuszczowychprzez Toudy - Forum wspinaczkowe
To właśnie to o czym pisze. Te zalecenia nawet jak są prawdziwe (w co wątpię i pewnie ty to samo zrobisz jak poczytasz artykuły przytoczone w tym wątku jako obalanie kwacha) tyczą się treningu na siłowni, który nijak się ma do treningu wspinaczkowego.przez Toudy - Forum wspinaczkowe
> Kurwa Todi, nie jedź typowi po kobiecie, bo, > podpowiem - pewnie na akademii nikt Cię tego nie > nauczył, można za to w ryj zarobić, to raz. On sam powołał się na swoją dzewczynę. > Trzy, xtonyx ma rację - chuja wiesz, a > pierdolisz, a tytuł do tego wjebałeś taki, że, > gdyby to nie był Brytan, zaraz bym uwierzył i > odpalił nature.com. Ty i xtonyx pieprzyprzez Toudy - Forum wspinaczkowe
No i kolejny gość, który swoje opinie opiera na niczym. Jak będziesz miał coś sensownego do powiedzenia to napisz, ale nie teksty tego typu co zaprezentowałeśprzez Toudy - Forum wspinaczkowe
pisze w jedny z podanych > zrodel wyraznie, ze rozciaganie np przed biegiem > na 100 m czy skokiem w zwyz spowoduje spadek > wyniku. natomiast ogolnie przy rozciaganiu po > treningu powoduje zrost wydajnosci miesni nog o > okolo 5%. Po pierwsze to na te 5 źródeł które mi podałeś dotarłem do 4 i w dwóch z nich, a są to prace porównawcze różnych badań, które odnoszą się do wielprzez Toudy - Forum wspinaczkowe
No wreszcie jakaś merytoryczna dyskusja: A teraz co do artykułów. > Differential responses to proprioceptive > neuromuscular facilitation (PNF) stretch > techniques. > APPLIED SCIENCES > Medicine & Science in Sports & Exercise. > 22(1):106-111, February 1990. > OSTERNIG, LOUIS R.; ROBERTSON, RICK N.; TROXEL, > RICHARD K.; HANSEN, PAUL Ten artykuł tyczyprzez Toudy - Forum wspinaczkowe
W klinowaniu przybloku, masz rację o czym już wyżej pisałem, ale nie w całym ruchu podciągania. A przecierz na kampusie nie zwieszasz się w maksymalnym przybloku tylko robisz przechwyty. Udział bicepsa w sile zgięcia łokcia rośnie razem z jego rozwarciem. Gdy rozwarcie sięga 90 stopni udział bicepsa jest taki sam w pronacji i supinacji. Wtedy już nie zależy od ustawienia nadgarstka, a to z takiejprzez Toudy - Forum wspinaczkowe
> chodzi o to, ze chrzanisz bez sensu, naciagajac > fizjologie i kinezjologie do swojej tezy. byly > dziesiatki badan na ten temat w roznych > dyscyplinach sportu i mniej wiecej zgadzaja sie co > do wynikow. Tak chrzanisz na okrągło. Podaj mi choc jedno takie badanie, które odnosiło by się do problemu rozciągania po treningu, bo ja naprawdę szukałem i nie znalazłem wez,przez Toudy - Forum wspinaczkowe
jerrygwizdek Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Platzer, Kahle, Leonhardt "Locomotor System" Text > of Human Anatomy , Vol1. Page 152. przytocz zrodlo > do twojej tezy i wtedy pogadamy. Chodzi ci o to prawda Ja napisałem ------------------------------------------------------- kampus tylko po części bo o ile > Bicek, CZY Rprzez Toudy - Forum wspinaczkowe
Przeczytaj najpierw chociaż główny post i dopiero wtedy pisz. Twoje fast twitch/ slow twitch fibers to nic innego jak moje polskie włókna typu I, i II (albo białe i czerwone). Wprowadzanie terminów z jezyków obcych nie wpływa na podniesienie wartości dyskusji, a pokazuje tylko to, że swój brak wiedzy, czy niezrozumienia chcesz schowac za szpanowaniem używaniem słów których widać z kontekstu nie rprzez Toudy - Forum wspinaczkowe
Mięśnie nawet w spoczynku > spalają, Ale wszyustkie mięśnie razem w spoczynku spalają dużo mniej niż serce, mała zawartość tłuszczu sprawia że > Najbardziej kosztowne energetycznie jest > utrzymanie temperatury 36.6 stopnia. Zwiększona > objętość tkanki mięśniowej podnosi poziom > metabolizmu. Więcej tłuszczu, obniża. Za poziom metabolizmu w zdecydowanej większości odpoprzez Toudy - Forum wspinaczkowe
Ale istotna dla pracy tego miesnia jest ta woda, bez niej ten miesien nie bedzie funkcjonowal, jest ona tak samo obligatoryjna jak glukoza czy bialka wlokien kurczliwzch, oczywiscie nie chodzi o przeladowanie miesni woda jak to sie dzieje przy stosowaniu anabolikow, czy kreatyniny.przez Toudy - Forum wspinaczkowe
. > Kompletnie nie: siła mięśnia rośnie jak pole > przekroju czyli r^2 zaś masa mięśnia rośnie > jak jego objętość, czyli r^3. Dlatego im > większy mięsień tym mniejsza jego > efektywność: z tego samego powodu słoń który > jest bardzo silny ( i ciężki) nie umie skakać. > Oczywiście byc może skala zmienności tych > parametrów jest zbyt mała aby dać jakiś > rzecprzez Toudy - Forum wspinaczkowe
Nie w cale :). Wiem, że głównym mięśniem odpowiedzialnym za zwarcie w nachwycie jest ramienny, ale ty z kolei pisząc że w tym nie uczestniczy w ogóle biceps to się troche kompromitujesz. Wejdz na Campus i zobacz. Nie chodzi mi nawet o sam przyblok ale o cały ruch podciągania.przez Toudy - Forum wspinaczkowe
Ej czy ja kiedykolwiek pisałem że bieg na 100m jest aerobowy ?? A odpoczynku nie ma bo nie przywracasz warunków fizjologicznych, więc mięsień nie może zregenerować zapasów energii i pozbyć się zbędnych metabolitów.przez Toudy - Forum wspinaczkowe
Ja przecież nie zmuszam cię do stosowania tego, o czym piszę. Być może miałeś szczęście i sobie nic nie zrobiłeś, być może efekty nadmiernych przeciążeń zobaczysz dopiero po 50-ce, gdy nie będziesz potrafił rozprostować palców, a być może ja się mylę. Jeśli jednak tak uważasz to powinieneś przedstawić mi przynajmniej jakieś podstawy, na których opierasz swoje przekonania. Przecież nie twierdzę, żprzez Toudy - Forum wspinaczkowe
mae-west Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Toudy Napisał(a): > -------------------------------------------------- > ----- > > Ale jakbyś sprawdził jaką on ma zawartość > > tłuszczu w organiźmie to pewnie wyszłoby > > poniżej 12%, tak samo jest z masą kostną. > > Jeśli byś go podliczył to wyszłoby, że 70% > > jegoprzez Toudy - Forum wspinaczkowe
Problem w tym, że nie mam takiej grupy, i nie wiem jak bez czasu i środków to zorganizować Drugi problem jest taki, że aby można było uogólnić wyniki trzeba by było tobić różne ćwiczenia o różnym czasie trwania. Trzeci problem to to, że w zależności od wytrenowania różny jest czas regeneracji, więc trzeba by znaleść grtupę osób które są jednakowo wytrenowane Czwarty problem jest taki, że uszkprzez Toudy - Forum wspinaczkowe
> Oczywiście że siła rozwijana przy różnych > kinetycznych i statycznych sytuacjach jest > różna: dlatego definiujesz ją dla danego > układu: siła dla zwisu, siła dla podchwytu, > siła dla palce w dziurce. Jaki ma sens siła dla > sportowca w oderwaniu od realiów? Dokładnie dlatego przepraszam za moją nieprecyzję. Pisząc o 100% maxa chodziło mi o maksymalną siłę jaką mięsiprzez Toudy - Forum wspinaczkowe
Byćmoże masz rację, ja ze swoich obserwacji z kolei znam przypadki ostrych kontuzji u wspinaczy którzy trenowali. Wszystkie one jednak wynikały z uszkodzeń wynikłych ze stosowania dodatkowych obciążeń (podciąganie z dodatkowym ciężarem lub wspinanie z obciążeniem). Być może masz rację. Nie chodzi mi o to żeby udowodnić jak fizjologicznym sportem jest wspinanie. W tej mojej jak napisałeś upartościprzez Toudy - Forum wspinaczkowe
W budowie niczym się nie różnią , a ten typ przemieszczania się dla szympansa jest tak samo fizjologiczny jak chodzenie dla człowieka. >Co masz na umyśle pisząc "w tym względzie"? To, że niech mi napiszą te osoby które nie doznały kontuzji w wyżej wymienionych okolicznościach, zobaczymy czy jest ich dużo. problem jest w tym, że Ty razem z xtonyx nie podajecie ani jednego aprzez Toudy - Forum wspinaczkowe
Być może popełniam jakieś > uproszczenie, ale wydawało mi się zawsze, że > siła maksymalna to taka jaka jesteś utrzymać w > statycznym przypadku, np. zwisie na klawiaturze, > krawądce, drążku powiedzmy z obciążeniem. W > rezultacie kiedy masz sytuacje w której się > trzymasz ale cie rozgina obciążenie jest ponad > maksymalne. Zdaje się że dobrze to odpowiada np. >przez Toudy - Forum wspinaczkowe
To napisz mi proszę jakie są te niebywałe korzyści płynące z rozciągania po treningu, bo jakoś ich nie widzę. To, że działają to ja temu nie przeczę. Jak ktoś się wspina i rozciąga to na pewno ma lepszą formę niż ten który się nie wspina i nie rozciąga, mi chodzi jedynie o to czy ten sposób łączenia jest optymalny dla wspinania. Jeśli te zalecenia są rozbierzne to któreś z nich kłamie sugerującprzez Toudy - Forum wspinaczkowe
Wiem czym jest pliometria, ale jak sam przeczytasz przy wielu treningach wykorzystujących pliometrię trzeba postępować z nimi bardzo ostrożnie, bo przynajmniej na początku tego rodzaju treningu bardzo często zdażają się ostre kontyzje , właśnie związane z tym, że są to treningi przeciążające Czas, który zyskamy, nie jest jednak jedynym istotnym czynnikiem przemawiającym na korzyść cyklu trenprzez Toudy - Forum wspinaczkowe
> W szczególności taki cytat: > (http://www.climbnow.pro.wp.pl/trening.html) > sporo artykułów określających niektóre > obciążenia treningowe jako powyżej 100% siły > maksymalnej. Rzecz jest oczywiście w definicji co > się przez nią rozumie, co więcej ważne są tez > czasowe zależności: > Masz rację jeśli chodzi o takie obciążenia to fakt. Ja brałem pod uwagę tęprzez Toudy - Forum wspinaczkowe
Idąc dalej twoją filozofią trzeba by przyjąć, że każda czynność np przyniesienie zakupów do domu jest czynnością obciążającą organizm w sposób do którego nie jest on dostosowany. Powiedz mi czym w budowie różną się mięśnie ramion szympansa od człowieka poza wytrenowaniem, a szympans łażąc po drzewach zadaje ze szmaty pewnie z kilkadziesiąt razy na dobę. A wspinacze uskarżają się na kontuzję nprzez Toudy - Forum wspinaczkowe
Mięsień jest rozciągnięty, ale co to ma do treningu siłowegoprzez Toudy - Forum wspinaczkowe
Zastanawiałem się czy by się nie dało przeprowadzić jakiś testów na poparcie moich słów i przedstawić ich w formie rzetelnej pracy naukowej. Niestety, aby testy były miarodajne i wykluczały inne wpływy poza badanym czynnikiem trzeba by było rekrutować grupę przynajmniej 200 osób, a najlepiej Ok 500. Przydzielić ich losowo do dwóch grup. Kazać im robić dokładnie te same ćwiczenia w takiej samej ilprzez Toudy - Forum wspinaczkowe
Pozostańmy przy tym że obciążenia na wspinaniu, poza obciążeniem palców są takie do których organizm może być chociaż teoretycznie przystosowany nie są to takie obciążenia jak np w zawodach strongman czy podnoszeniu ciężarów. Fizjologiczne czyli takie które same w sobie nie powinny wywoływać zmian zwyrodnieniowych np w stawach ,kościach, lub ścięgnachprzez Toudy - Forum wspinaczkowe