makar Napisał(a):
-------------------------------------------------------
> grubyilysy Napisał(a):
> --------------------------------------------------
> -----
> > Każdy odcinek liny za przelotem pracuje
> "słabiej" od tego przed. W skrajnym przypadku w
> > ogóle nie pracuje. Jak więc liczymy WO?
>
> Jeżeli asekuracja jest przesztywniona nie można
> określić WO.
Wedle mojej wiedzy jeden jedyny przelot przy locie da już 0,6-0,7 osłabienia napięcia liny za przelotem. Innymi słowy, jak się chce liczyć czyste WO, to trzeba by robić "skoki w dół na sztywno podczepionej, luźno zwisającej linie".
Podawanie WO w sensie "geometrycznym" jak na mój gust ma sens zawsze, bo coś tam mówi o geometrii lotu, tyle że nie można z niego tak prostolinijnie wnioskować o siłach jakie zadziałały w układzie.
Ale... Niech ci będzie. :-)
Pozdrawiam!
Gruby