Sziszecki Napisał(a):
-------------------------------------------------------
> dla kontr przykładu: czy test kości i
> mechaników powinien być przeprowadzony razem?
> efekt końcowy jest taki sam (skupiając się na nim)
Sorry, ale nawet nie chce mi sie tlumaczyc nieadekwatnosci tego porownania. Przejdzmy do konkretow z praktyki.
> ale Twój sposób mija się ideą obu grup przyrządów
Jak dla mnie idea przewodnia obu grup jest aut. zablokowanie liny przez przyrzad. W czyms sie myle?
> > Ale bardzo chetnie sie dowiem jakie widzisz
> > praktyczne roznice
> jak dla mnie:
> 1. w ukadzie z przyrządami z krzywką blokującą
> nie występuje tarcie o karabinek, co eliminuje
> jego wycieranie;
Jaki to ma wplyw na zasadnicza funkcje przyrzadu czyli aut. blokowanie liny? Zal Ci karabinka?
> 2. odblokowanie przyrządu jest ławiejsze;
Rozumiem, ze piszesz o krzywkowym. W czym i jak bardzo jest latwiejsze?
> 3. kontrola nad opuszczaniem jest dużo większa;
Tak samo trzeba miec wyczucie do wajchy w GG jak i do regulowania nachyleniem Smarta, wg mnie ta pierwsza jest troche trudniejsza do wyczucia.
> 4. patrząc na wspinanie szerszym okiem,
> przyrządy z krzywką są nieocenione podczas prac
> nad przygotowaniem drogi (dotyczy zarówno prac
> ekiperskich jak i czysto wspinaczkowych)
Przybliz mi prosze te, zwlaszcza nieocenione, przewagi przyrzadow krzywkowych, ktore dostrzegasz szerszym niz moje okiem.
I finalnie, ale w zasadniczej kwestii - jaka przewage ma GG (bo ono chyba najlepsze sposrod krzywkowych) w podstawowej funkcji tego typu przyrzadow, czyli samoblokowaniu liny?
Wg mnie pod kazdym innym wzgledem (wymienialem powyzej) GG przegrywa ze Smartem. Ale oczywiscie moge sie mylic, chetnie sie dowiem w ktorym momencie.
> tak jak powiedziałem, są to przyrządy
> skierowane do innej grupy odbiorców, o innych
> oczekiwaniach;
Czym sie np. roznia te oczekiwania? Tzn jakie jeszcze wymagania maja potrzebujacy akurat GG, oprocz tych, ze chca wydac wiecej pieniedzy i nosic ciezszy i bardziej skomplikowany w obsludze szpej?
I bardzo prosze - ad rem, bez poboczy.