inż Mamoń Napisał(a):
-------------------------------------------------------
> Kajetanie jak zwykle mylisz sie. Wystarczy siegnac
> po fachowa literature opisujaca historie systemow
> naprowadzajacych samoloty i kazdy laik bedzie
> wiedzial ze pierdolisz od rzeczy.
Jakbyś sięgnął po fachową literaturę, to byś wiedział.
Najpierw przepisy.
Wyciąg z dokumentu zwanego potocznie "EU-OPS" , są to podstawowe przepisy dotyczące wykonywania przewozu lotniczego, zresztą nie będę tak oczywistych rzeczy tłumaczył.
OPS 1.440
Operacje przy ograniczonej widzialności — ogólne zasady operacyjne
a)
Operator nie prowadzi operacji w kategorii II lub III, o ile nie są spełnione następujące warunki:
1) każdy uczestniczący w nich
samolot jest certyfikowany do prowadzenia operacji z wysokościami decyzji (DH) poniżej 200 stóp lub bez wysokości decyzji (DH) i jest wyposażony w urządzenia zgodne z przepisami CS-AWO w sprawie wykonywania lotów w każdych warunkach meteorologicznych lub równoważnymi przepisami przyjętymi przez organ;
2) został ustanowiony i jest utrzymywany
system rejestracji udanych i nieudanych podejść do lądowania lub lądowań automatycznych w celu monitorowania ogólnego stanu bezpieczeństwa operacji;
3) prowadzenie operacji zostało zatwierdzone przez organ;
OPS 1.445
Operacje przy ograniczonej widzialności — lotnisko
a)
Operator nie korzysta z lotniska do prowadzenia operacji w kategorii II lub III, o ile lotnisko to nie zostało zatwierdzone do takich operacji przez państwo, w którym się ono znajduje.
b) Operator
upewnia się, czy na lotniskach, na których będą prowadzone operacje przy ograniczonej widzialności (low visibility operations), zostały ustanowione i są egzekwowane procedury operacji przy ograniczonej widzialności (LVP).
OPS 1.450
Operacje przy ograniczonej widzialności — szkolenie i kwalifikacje
Przed przystąpieniem do prowadzenia operacji startów przy ograniczonej widzialności oraz operacji w kategorii II i III operator zapewnia, aby:
1)
każdy członek załogi lotniczej:
i)
ukończył szkolenia i sprawdziany wymagane w dodatku 1, łącznie ze szkoleniem na symulatorze lotu w operacjach do wartości granicznych RVR i wysokości decyzji (DH) odpowiednich do
posiadanego przez operatora zezwolenia na prowadzenie operacji w kategorii II lub III; oraz
ii) posiadał kwalifikacje zgodnie z dodatkiem 1;
2) szkolenia i sprawdziany były prowadzone zgodnie ze szczegółowym programem szkolenia zatwierdzonym przez organ i włączonym do instrukcji operacyjnej. Szkolenia te są
szkoleniami dodatkowymi do wymaganych w części N;
oraz
3) kwalifikacje załogi lotniczej były określone w odniesieniu do rodzajów operacji i typów samolotów.
OPS 1.455
Operacje przy ograniczonej widzialności — procedury operacyjne
a)
Operator zobowiązany jest ustanowić procedury i instrukcje wykonywania startów przy ograniczonej widzialności (LVTO) oraz operacji w kategorii II i III. Procedury te muszą być włączone do instrukcji operacyjnej i określać obowiązki członków załogi lotniczej podczas, odpowiednio, kołowania, startu, podejścia, wyrównania, lądowania, dobiegu i nieudanego podejścia.
b) Dowódca
upewnia się , że:
1) przed przystąpieniem do startu przy ograniczonej widzialności lub
podejścia w kategorii II lub III stan wyposażenia wizualnego i instrumentalnego jest odpowiedni;
2) przed przystąpieniem do startu przy ograniczonej widzialności lub podejścia w kategorii II lub III według informacji uzyskanej od służb ruchu lotniczego są w użyciu odpowiednie procedury LVP; oraz
3) przed przystąpieniem do startu przy ograniczonej widzialności, gdy wartość RVR jest mniejsza niż 150 m (dla samolotów w kategorii A, B i C) lub 200 m (dla samolotów kategorii D) lub podejścia w kategorii II lub III, członkowie załogi lotniczej mają odpowiednie kwalifikacje.
A teraz wykaz lotnisk poza USA, na których istnieje system ILS w kategorii III.
Masz kod ICAO, żebyś wiedział, o które chodzi:
Ministro Pistarini - Buenos Aires (SAEZ)
Melbourne (YMML)
Graz Int’l (LOWG)
Schwechat Vienna (LOWW)
Heydar Aliyev - Baku, Azerbaijan (UBBB)
Brussels National - Liege (EBBR)
Vancouver Int’l B.C. (CYVR)
Lester B. Pearson Int’l - Toronto (CYYZ)
Arturo Merino Benitez - Santiago (SCEL)
Hong Kong Int’l (VHHH)
Ruzyne Prague (LKPR)
Billund (EKBI)
Kastrup Copenhagen - (EKCH)
Birmingham EGBB
Bristol EGGD
East Midlands EGNX
Edinburgh EGPH
Gatwick EGKK
Heathrow EGLL
Luton EGGW
Stansted England EGSS
Manchester EGCC
Bale Mulhouse LFSB
Merignac Bordeaux LFBD
Charles de Gaulle LFPG
Orly LFPO
Blagnac Toulouse LFBO
Schonefeld EDDB
Tegel EDDT
Koln Bonn EDDK
Dusseldorf EDDL
Frankfurt Main EDDF
Frankfurt Hahn EDFH
Hamburg EDDH
Hannover EDDV
Leipzig-Halle EDDP
Munchen EDDM
Nurnberg EDDN
Stuttgart EDDS
Ferihegy Budapest LHBP
Indira Gandhi Intl. Delhi VIDP
Dublin EIDW
Bergamo LIME
Linate Milan LIML
Malpensa Milan LIMC
Fiumicino Rome LIRF
Caselle Torino LIMF
Venezia Tessera LIPZ
Kumamoto RJFT
Centrair Int’l Nagoya-Chubu RJGG
Narita Intl. Tokyo RJAA
Almaty Kazakhstan UAAA
Gimpo Intl. Seoul RKSS
Incheon Intl. Seoul RKSI
Luxembourg ELLX
Adolfo L Mateos, Intl Toluca Mexico MMTO
Schiphol Amsterdam EHAM
Auckland International NZAA
Gardermoen Oslo ENGM
Lisboa LPPT
Domodedovo UUDD
Saint Petersburg ULLI
Sheremetyevo UUEE
Glasgow EGPF
Ljubljana Joze Pucnik LJLJ
Barcelona LEBL
Barajas Madrid LEMD
Arlanda Stockholm ESSA
Cointrin Geneva LSGG
Zurich LSZH
Boryspil Int'l Kyiv UKBB
Abu Dhabi Intl OMAA
Dubai Dubai United OMDB
Aldergrove Belfast EGAA
K.
Zmieniany 4 raz(y). Ostatnia zmiana 2011-01-16 19:40 przez Kajetan.