Opis WHP jest nieaktualny. Z powodu obrywu nie ma możliwości zejścia na Wyżnie Żabie Wrótka, zjazd ma naprawdę sens. Wejście w przeciwnym kierunku, tzn. idąc na północ to jakieś V+. A idąc dalej granią czy prosto, czy z wariantami z prawej albo z lewej ( Władek Cywiński nazwał to zdaje się jako Żabie Zęby, albo Baszty?) to czwórki. Żeby uściślić - piszę nie o Żabich Wrótkach, ale o głębokiej szcprzez Grzegorz Nocuń - Wspinanie i warunki w Tatrach
Czemu przepraszasz? Twoja uwaga jest całkiem na miejscu, a teksty UCZONYCH to przecież zgrywa!! Grzegorzprzez Grzegorz Nocuń - Forum wspinaczkowe
Żeby wspinać się samemu z dolną asekuracją trzeba naprawdę mieć wprawę i sporo doświadczenia. Grzegorzprzez Grzegorz Nocuń - Forum wspinaczkowe
A AndrzejZ nie żartuje, tylko pisze tekst do kabaretu. Grzegorzprzez Grzegorz Nocuń - Forum wspinaczkowe
Można bez "trenera", ale nie możesz zaczynać wspinać się sam. Konieczny jest sprzęt, wiedza, doświadczenie i to, co musisz najpierw zobaczyć, a później spróbować pod okiem kogoś, kto poprawi albo potwierdzi prawidłowość działania. Nie chcesz podać informacji o sobie - Twoja sprawa. Znajdź najbliższy Klub i zwróć się tam o poradę. Dla Twojego dobra! Grzegorzprzez Grzegorz Nocuń - Forum wspinaczkowe
Wielkie uznanie za wytrwałość i życzenia powodzenia w przyszłości! Szczęśliwego zejścia i powrotu! Grzegorzprzez Grzegorz Nocuń - Forum wspinaczkowe
Trzymać kciuki za szczęśliwy powrót! Grzegorzprzez Grzegorz Nocuń - Forum wspinaczkowe
Lepiej nie sprawdzaj. Dlatego go przeoczyłeś, po został dawno porzucony i w terenie jest nieczytelny. Lepiej pozostań przy tym, co jest widoczne, czyli chodzone. Skrót od ściany Jaworowego prosto w dół to co najmniej o jedną godzinę krócej, niż idąc ścieżką obok Zbójnickiej Chaty. Dawna ścieżka na Strzeleckie Pola (to te pola złomów za Strzelecką Turnią) po prostu zarosła. Pozdrawiam - Grzegorzprzez Grzegorz Nocuń - Wspinanie i warunki w Tatrach
Północna grań Żabiego Mnicha powyżej Żabich Wrótek jest dosyć trudna, trzeba zjechać w szczerbinę Wyżnich Żabich Wrótek (do 10 m) i powyżej na grani jest sporo czwórkowych miejsc, najczęściej ten odcinek grani obchodzi się po zachodniej stronie dwójkowo, z obniżeniem ok. 25-30 z Żabich Wrótek i ukośną rampą na szczyt Żabiego Mnicha. Przez południowy wierzchołek Niżnich Rysów też nie ma łatwego prprzez Grzegorz Nocuń - Wspinanie i warunki w Tatrach
Napisz gdzie mieszkasz, ile masz lat, jaki sport uprawiasz, czy masz jakiś sprzęt. Jak nie chcesz czytać docinków pisz na mojego priwa. Pozdrawiam - Grzegorzprzez Grzegorz Nocuń - Forum sprzętowe
Nie szukaj w sieci. Możesz na stronach PZA przeczytać porady, ale to nie zastąpi nauki praktycznej. Jeżeli potrafisz czytać ze zrozumieniem polecam książkę: Pit Schubert "Bezpieczeństwo i ryzyko w skale i lodzie". Pozdrawiam - Grzegorzprzez Grzegorz Nocuń - Forum wspinaczkowe
Jeszcze nie raz zabłądzisz, albo przy gorszej pogodzie trafi ci się biwak. Nie wiesz jak było, nie paplaj. Chłopcy spóźnili się, TOPR-u nie wzywali, zeszli o własnych siłach. Jedyna ich wina, że nie dali znać co się dzieje. Nie da się przewidzieć wszystkiego - to tyle. Grzegorzprzez Grzegorz Nocuń - Wspinanie i warunki w Tatrach
Przewodnik Władka Cywińskiego "Rysy". Dawno Cię nie było, Juliette. Grzegorzprzez Grzegorz Nocuń - Wspinanie i warunki w Tatrach
Kodeks karny, artykuł 158 lub 159 lub 182 w zależności od skutków zdarzenia. Jeżeli zrzucisz to nie jest obryw - obryw to samorzutny upadek. Grzegorzprzez Grzegorz Nocuń - Forum wspinaczkowe
Kostek solował także Filar Mięgusza, Ła-Pa na Kazalnicy i Uskok Zadniego Mnicha. Grzegorzprzez Grzegorz Nocuń - Forum wspinaczkowe
Może i tak, ale ostatnim razem jak szedłem z Ramienia Lodowego przez Konia na szczyt to trwało to niecałe 15 min. Po prostu tam nie zatrzymywałem się, bo wiało. Z czasem przejść tak bywa. Zwłaszcza po śniegu: albo zapadasz się po pas, a jak twardo to mknie się dużo szybciej niż po piargu czy trawkach latem. Piszę o tym właśnie w kontekscie Lodowego: gdy żleb Lodowej Przełęczy Wyżniej jest wypełniprzez Grzegorz Nocuń - Wspinanie i warunki w Tatrach
Cóż, widać robię więcej zdjęć,niż Ty i WHP. Trzymaj się - Grzegorzprzez Grzegorz Nocuń - Wspinanie i warunki w Tatrach
To jest właśnie opis przejścia Wyżnią Lodową Galerią bez wymienienia tej nazwy, ale ten trawers jest tak narzucający się, że jeżeli ktoś nie wie, że do góry Sobkową Granią na szczyt jest ok. 20 min. to przejście jest wręcz zachęcające i trwa tylko ok. 10 min. Wychodzi się nieco poniżej Konia w miejscu gdzie grań od Lodowego Ramienia w kierunku wierzchołka Lodowego zaczyna się spiętrzać. Przejścieprzez Grzegorz Nocuń - Wspinanie i warunki w Tatrach
Tak na prawdę to na Orlej Perci zagrożeniem jest tłok i latające kamnienie. Zabierz kask, a nie jakieś pętle. Jak chcesz komuś mniej wprawnemu pomóc to lepiej weź z 10-15 metrów liny, ale tylko wtedy, gdy potrafisz jej używać! Jeżeli tam nie byłeś i obawiasz się tego, co możesz zobaczyć to umów się z kimś, kto tam już był. Ale tam chodzą tłumy, więc przede wszystkim wybierz się tam wcześnie rano,przez Grzegorz Nocuń - Forum wspinaczkowe
To dobry pomysł, bo uzupełniają się. Grzegorzprzez Grzegorz Nocuń - Forum sprzętowe
Wiesz Mbajgr, chyba przeczytaj opis w książeczce "NIEZNANE TATRY" (część II) opis wejścia na Wielki Szczyt Wideł. Trasa jest dość ewidentna, ale po deszczu i przy złej widoczności można mieć kłopoty. Dość trudno opisać to w szczegółach, ale po wejściu do kociołka po Lejkowym Stawie idziesz wprost w górę pod próg Cmentarzyska, idziesz w lewo od potoczka i zygzakiem po skałach wchodziszprzez Grzegorz Nocuń - Wspinanie i warunki w Tatrach
Dosyć wysoko w Jaworowej, powyżej Żabiego Stawu Jaworowego ścieżka przekracza potok.Tam należy zejść ze szlaku w lewo i kierować się prosto w górę, a następnie kierując się w lewo wejść w dogodnym miejscu na dowolną przełączkę w Sobkowej Grani. Można też z Lodowej Przełęczy podejść w kierunku Lodowej Kopy i w miejscu gdzie grań nieco się spiętrza wyraźną ścieżką w lewo przejść do żlebu w pd.-zachprzez Grzegorz Nocuń - Wspinanie i warunki w Tatrach
Maciej Janczar, Tomek Klimczak i Maciek Ostrowski przeszli drogę Jaegera na południowej ścianie Chacraraju Este w Cordillera Blanca (Peru). To jest wyczyn! Tylko gratulować i trzymać kciuki! Grzegorzprzez Grzegorz Nocuń - Forum wspinaczkowe
Masz całkowitą rację!! Podałem, za co przepraszam gorąco, informacje o przepisach obowiązujących poprzednio, przed wydaniem przytoczonego przez Ciebie zarządzenia. A ma ono datę z 1999 roku! Obniża ono o cały jeden stopień poprzednie ograniczenia. Ale pozostałe pozostają: ważna legitymacja, wyłączenia licznych terenów (zwłaszcza cały masyw Młynarza, z dopuszczeniem masywu Małego Młynarza tylkoprzez Grzegorz Nocuń - Wspinanie i warunki w Tatrach
Ale wschodnia Gerlachu to kruszyzna! Trochę lepiej na zachodniej. Grzegorzprzez Grzegorz Nocuń - Wspinanie i warunki w Tatrach
Trzeba mieć legitymację, obojętne jakiego klubu, OeAV może być. Sprzęt już nie koniecznie, bo zaakceptowano chodzenie solo. Przepisy mówią, że droga wspinaczkowa ma mieć trudności co najmniej IV, dopuszcza się graniówki w stopniu co najmniej III. Sobkowa Grań ma miejscami II, więc w-g przepisów słowackich jest za łatwa!! Ale wbrew pozorom Lodowy Szczyt nie jest przez filanców "tępiony",przez Grzegorz Nocuń - Wspinanie i warunki w Tatrach
Warto. Pozdrawiam - Grzegorzprzez Grzegorz Nocuń - Wspinanie i warunki w Tatrach
Właśnie czytam do poduszki od dwóch tygodni i zgadzam się z opinią Andrzeja. Pozdrawiamprzez Grzegorz Nocuń - Wspinanie i warunki w Tatrach
Zdecydowanie "multi-push".przez Grzegorz Nocuń - Forum wspinaczkowe
Twoje życzenia jak sądzę spełni schronisko w Dolinie Pięciu Stawów Polskich a drogi obite masz na pd. ścianie Zamarłej Turni. W Betlejemce i na Szałasiskach trzeba być "zrzeszonym". W Tatrach Słowackich trzeba być "zrzeszonym", chyba że wybierasz się na graniówki graniczne z polskiej strony. W rejonie Morskiego Oka poza Mnichem masz obite drogi na czołowych ścianach Filara Mięprzez Grzegorz Nocuń - Wspinanie i warunki w Tatrach