Jano miał często trafne riposty. Grzegorzprzez Grzegorz Nocuń - Forum wspinaczkowe
Mateo, nazwisko tego Szwajcara to Ueli Steck. Zapewniam, że nie aklimatyzuje się on "błyskawicznie". Grzegorzprzez Grzegorz Nocuń - Forum wspinaczkowe
A tak serio to wspinasz się jeszcze w Tatrach, Iwono? Zwróć uwagę, że Zosia pytała głównie o miejsca do spania w górach, a nie o drogi i nie określiła bliżej swoich zamiarów. Trudno w takiej sytuacji coś doradzać. Niektóre odpowiedzi były żartami, ale można z nich sporo wyłowić. Nieustająco Cię pozdrawiam - Grzegorz. Ps. Wprawdzie istnieje lewe żebro pn.-zach. ściany Skarjnego Granatu, aleprzez Grzegorz Nocuń - Wspinanie i warunki w Tatrach
Nazywała się Małgorzata Joanna Wincenciuk- 'Gosia'. Jej marzenia były takie, jak nasze. Będziemy pamiętać. Grzegorzprzez Grzegorz Nocuń - Forum wspinaczkowe
W Dolinie Ciężkiej nie ma taboru. Na Polanie Pod Wysoką możesz biwakować, ale musisz być "zrzeszonym". Płacisz na Polanie Biała Woda u leśniczego. Pozdrawiam - Grzegorzprzez Grzegorz Nocuń - Wspinanie i warunki w Tatrach
Jeżeli zacznie szukać lewego żebra północno-zachodniej ściany Skrajnego Granatu to może dostać prawdziwej depresji. A to zejście które proponuje "Mbajgr" to chyba biegnie pod górę? Z taternickim - Grzegorzprzez Grzegorz Nocuń - Wspinanie i warunki w Tatrach
Mikołaju, zapewne Święty zaproponuje zejście środkowym filarem południowo-zachodniej ściany Koziego Wierchu jako przykład interesującego trawersu tego szczytu !! Pozdrawiam - Grzegorzprzez Grzegorz Nocuń - Wspinanie i warunki w Tatrach
Trochę topo jest i na "wspinanie.pl". A oprócz kości ze cztery friendy nieduże by się zdały i trochę pętli do zakładania na bloki. Pozdrawiam - Grzegorzprzez Grzegorz Nocuń - Wspinanie i warunki w Tatrach
Dzieciaku! Udzielałem pomocy, stwierdzałem zgon, uczestniczyłem w dochodzeniu kryminalnym w tej sprawie. Więcej pytań? Każda śmierć w górach to dramat, zwłaszcza jeżeli z bliska masz w tym swój udział. To nie to samo co czytać o tym na forum. Ogromna większość ludzi z którymi wspinałem się, lub spotykałem się w górach obecnie pozostaje we wspomnieniach, lub pod Osterwą. Grzegorzprzez Grzegorz Nocuń - Forum wspinaczkowe
Jest jeszcze jedna sprawa "mateos": 1. NIKT nie aklimatyzuje się błyskawicznie. 2. Długie przebywanie powyżej 6000 m npm. powoduje deteriorację. Pozdrawiam - Grzegorzprzez Grzegorz Nocuń - Forum wspinaczkowe
Przejrzałem aktualne dostępy i poprawiłem poprzedni wpis. Patrz: wspinanie.pl>TOPO>Tatry>Granaty! Jest tam błąd w wycenie trudności drogi prawym żebrem - powinnno być IV, z wariantem V. Z taternickim - Grzegorzprzez Grzegorz Nocuń - Wspinanie i warunki w Tatrach
Iwono - to dyskusja nie o "prochach", tylko o chorobie wysokościowej i możliwościach profilaktyki wspomaganej farmakologicznie na podstawie publikacji fachowych. Tak przy okazji: sam miałem tragiczne zdarzenie śmierci w Tatrach (!) z powodu ostrego obrzęku mózgu (tj. HACE). A na Twoje pytanie odpowiedź brzmi tak: nie ma sensu cierpieć z powodu bólów głowy w okresie aklimatyzacji, jeżelprzez Grzegorz Nocuń - Forum wspinaczkowe
Patrz: wspinanie.pl>TOPO>Tatry>Granaty! Pozdrawiam - Grzegorzprzez Grzegorz Nocuń - Wspinanie i warunki w Tatrach
Zajrzyj na stronę "kw.warszawa.pl' w zakładce TOPO. Pozdr. - Grzegorzprzez Grzegorz Nocuń - Wspinanie i warunki w Tatrach
Jeżeli zamierzasz szybko iść wokół Morskiego Oka to możesz obchodząc Wołowy Grzbiet obejść i Hińczową Turnię, ale to ważny szczyt. Szybciej będzie iść ściśle jej wschodnią granią i zjechać z uskoku, jeżeli zamierzasz na nią wejść, bo obejście łączy się z dużym obniżeniem. A wschodnia grań Mięguszowieckiego Czarnego jest po prostu łatwa (0). Pozdrawiam - Grzegorzprzez Grzegorz Nocuń - Wspinanie i warunki w Tatrach
Obejście jest łatwe, tzn. jedynka. Trzeba zejść na północ nieco ukośnie w prawo ok. 12-15m, potem dalej ukośnie ku górze terenem już łatwym wprost na wierzchołek. Schodząc z wierzchołka ukośnie w prawo trawnikami i wśród skałek do miejsca, gdzie widać żleb Wrót Chałubińskiego ze ścieżką i dalej ukośnie w lewo po kruchych skałkach na przełęcz, pod koniec w górę. Maciek Popko pokazał mi te szczegóprzez Grzegorz Nocuń - Wspinanie i warunki w Tatrach
W tej szczelinie ukośnej w prawo siadały mi małe friendy i kości, oceniam na IV. Ale ta trójka to najpierw wprost do góry niewyraźnym zagłębieniem a w prawo trochę wyżej. Pozdrawiam - Grzegorzprzez Grzegorz Nocuń - Wspinanie i warunki w Tatrach
Wprawdzie wiem o aklimatyzacji w górach naprawdę wysokich naprawdę dużo to nie da się tych problemów załatwić na tym forum. Jest prawdziwy autorytet w tej dziedzinie z którym już Iwona zetknęła się - to dr Robert Szymczak. Żeby odejść już od tego czytania pisaniny pani/pana "sywiapolak67" ( hm, dla niej/niego jestem o dziwo! "user") to życzę wszystkim pięknego, spokojnego i skprzez Grzegorz Nocuń - Forum wspinaczkowe
Jeżeli tylko ten mały fragment chcesz przejść to odradzam - są lepsze miejsca. Ale jeżeli koniecznie to wygląda to tak: z Przełęczy na wierzchołek Ciemnosmreczyńskiej Turni granią (miejsca I, 15 min.), dalej granią mijając miejsce, gdzie odchodzi wyraźne żebro na stronę Doliny Piarżystej ( nie zbaczaj na to żebro!) i szczerbinę za tym żebrem, po czym dochodzisz do drugiego (krótkiego) żebra schodprzez Grzegorz Nocuń - Wspinanie i warunki w Tatrach
Musisz wziąć pod uwagę, Iwono, że na tym forum jest kolekcja złośliwców, którzy kochają pisać o niczym. Co do aklimatyzacji masz rację - nie było programu i jego realizacji. Mieliście tylko cztery tygodnie na działalność do szczytu - za mało. W takiej sytuacji powinna być wcześniej aklimatyzacja wstępna na innym niższym szczycie, albo dwa wyjścia w górę: pierwsze- do jedynki z zejściem do BC iprzez Grzegorz Nocuń - Forum wspinaczkowe
Możesz też puścić na allegro, bywają tam takie rzeczy. Pozdrawiam - Grzegorzprzez Grzegorz Nocuń - Wspinanie i warunki w Tatrach
Trochę przesadziłeś, Astro. Pewne zasady - oczywiste przy doświadczeniu - można jasno wyłożyć. Mogłeś np. napisac, że podstawowe dla wędki jest solidne stanowisko z bloku skalnego, ucha skalnego, drzewa, łańcucha zjazdowego albo dwóch ringów. Taśma dla założenia stanowiska jest lepsza dlatego, że ma płaski profil i w odróżnieniu od kawałka liny ("repa") korzystnej przejmuje naprężęnia nprzez Grzegorz Nocuń - Forum sprzętowe
Masz rację z allegro, ale wiesz, że tam trzeba polować. Trafiają się dobre okazje, czego Ci szczerze życzę, bolton. Pozdrawiam, Grzegorzprzez Grzegorz Nocuń - Forum sprzętowe
Widzę tu różne rady, ale one są raczej dla urazów poważniejszych niż artroskopowo naprawiana łękotka i ponadto nie pomogą Ci na tym etapie. Jedna rzecz w tej chwili najważniejsza: do ćwiczeń i do wspinania zakładaj na kolano ortezę stabilizującą z ograniczeniem bocznych i skrętnych ruchów kolana. Po to lepiej zgłoś się do ortopedy, albo specjalisty rehabilitacji. I bardzo uważaj na zejściach, zapprzez Grzegorz Nocuń - Forum wspinaczkowe
Więzadło krzyżowe przednie. No cóż, Chmiello lubi być tajemniczy. Widzę, że inni też znają problem, spóźniłem się nieco. Pozdr. - Grzegorzprzez Grzegorz Nocuń - Forum wspinaczkowe
Zobacz na allegro. Pozdrawiam - Grzegorzprzez Grzegorz Nocuń - Forum sprzętowe
Temu miejscu Cywiński daje II, a Maciek Tertelis IV. Wyciągniesz średnią? Lita skała i dobre chwyty. Zapewne na mokro i przy "zefirku" trochę nieswojo. Pozdrawiam - Grzegorzprzez Grzegorz Nocuń - Wspinanie i warunki w Tatrach
Masz rację, chodzi o ten krótki zjazd w grani powyżej Żabich Wrótek. Ma trochę mniej niż 10 m, ale idąc granią nie da się go obejść. Pozdrawiam - Grzegorzprzez Grzegorz Nocuń - Wspinanie i warunki w Tatrach
Rękawiczki konieczne. W zejściu schodząc wzdłuż "stalówki" paskudnie pociąłem palce od drucików gdzieniegdzie wystających z liny, których nie było widać. W wejściu można chwytać się tylko skały, ale w zejściu (zwłaszcza przy zmroku lub przy gorszej pogodzie) tego się nie uniknie. Pozdrawiam - Grzegorzprzez Grzegorz Nocuń - Forum wspinaczkowe
Masz możliwość skorzystania z nowego przewodnika "Vyber tatranskych stien - vychodna cast" Bobovcak-Jacina. Najtaniej kupisz w schronisku Zamkowskiego (właśnie kupiłem tam w maju)- warto. Pozdrawiam - Grzegorzprzez Grzegorz Nocuń - Wspinanie i warunki w Tatrach