Dla Hali Gąsienicowej także przewodniki Kiełkowskiego "Świnica" i "Kościelce" - są łatwo dostępne. Przewodniki Władka Cywińskiego są bardzo dobre -polecam! Niestety jeszcze nie opracował rejonu Doliny Kieżmarskiej. Powodzenia - Grzegorzprzez Grzegorz Nocuń - Wspinanie i warunki w Tatrach
Topo Ci niepotrzebne, droga prowadzi filarem. Zimą wejście jest na prawo od ostrogi, ok. 30m po skałach ( latem II), wychodzi się na połogie płyty. Uprzedzam, że skały te i płyty mają obecnie nacieki wodnego lodu. Powyżej możesz iść ściśle ostrzem (miejsce III), albo po prawej obejściem ostrza po śniegu, na "siodełko". Stąd możliwy wycof w prawo zachodami na Przełęcz Świnicką. Ponad sioprzez Grzegorz Nocuń - Wspinanie i warunki w Tatrach
Dobrze przeczytać o Walterze Bonattim, prawdziwie Wielkim Alpiniście, dla mojego pokolenia postaci takiej jak obecnie Ueli Steck. Proszę tylkoo wyróżnienie jednego przejścia Bonattiego, które Wilan załączył tak troszkę mimochodem, a zasługuje ono na więcej uznania. Jest to droga poprowadzona na północnej ścianie Grandes Jorasses z Michelem Vaucherem, wybitnym szwajcarskim alpinistą, w sierpniu 19przez Grzegorz Nocuń - Forum wspinaczkowe
Filar Wołowego Grzbietu to nie filar Wołowej! Znajduje się na prawo od Komina Węgrzynowicza. Zajrzyj do przewodnika Władka Cywińskiego ( WC 12/droga 36) ale ocena trudności różnych zespołów waha się od III do V - zależnie od warunków. Grzegorzprzez Grzegorz Nocuń - Wspinanie i warunki w Tatrach
Północne ściany ŻTM i Wołowej Turni! Poważne i trudne. Bardziej bezpieczna, najdłuższa i poważna droga to filar Wołowego Grzbietu (V). Powodzenia - Grzegorzprzez Grzegorz Nocuń - Wspinanie i warunki w Tatrach
Zleb Kulczyńskiego jest lawiniasty po opadzie śniegu. Prognoza na najbliższe dni przewiduje znaczne opady śniegu w Tatrach od czwartku do soboty (8-10 grudnia). Zagrożone będą stoki Zadniego Granatu od Koziej Dolinki oraz całe podejście pod Skrajny Granat ( letni szlak żółty). Chyba musisz zmienić plany. Podałem Ci pomysł ( wpis z 3 grudnia) jak najbezpieczniej wejść z Koziej Dolinki nas Kozi Wieprzez Grzegorz Nocuń - Wspinanie i warunki w Tatrach
Rozumiem, że chcesz wejść "turystycznie". W grudniu lepiej będzię Ci iść wprost do góry Żlebem Kulczyńskiego, a później granią Koziego ( nie ścieżką!). Jeżeli nie obawiasz się lekkiego wspinania można iść Załupą Zaruskiego, tj. od dołu Żlebu Kulczyńskiego w prawo skosem w górę (latem I, ale płyty mogą być zalodzone). Jeżeli chcesz więcej szczegółów- pytaj. Grzegorz Nocuńprzez Grzegorz Nocuń - Wspinanie i warunki w Tatrach
Panowie! Spróbujcie odpowiedzieć. Trudno wprawdzie porównać K2, Chomolhari, Jannu, Arwa Spire czy Chacraraju Este. Jest jeszcze Meru Sharks Fin, Shivling, Changabang, Ogre, Great Trango, Trango Nameless i Cat's Ear Spire. Torre Egger jest uważana za trudniejszą niż Cerro Torre. Proszę o dalsze propozycje. A góry w Siguanjang? Grzegorz Nocuńprzez Grzegorz Nocuń - Forum wspinaczkowe
W roku 1950 Erich Waschak i Leo Forstenlechner przeszli północną ścianę Eigeru w 18 godz. Przejście Messnera i Habelera drogi klasycznej na Eigerze nie było więc pierwszym jednodniowym, co nie umniejsza jego klasy. Grzegorzprzez Grzegorz Nocuń - Forum wspinaczkowe