. Dużo w skałkach wspinam się z autoasekuracją na statycznej linie i radziłbym Ci używać albo prusika, albo blokera do asekuracji, a małpę miej przygotowaną do odciążenia węzła przy zawiśnięciu pod przewieszką/ okapem. Jest to po prostu bardziej wygodne i niezawodne. Pozdrawiam - Grzegorzprzez Grzegorz Nocuń - Forum sprzętowe
Przez wiele lat wspinania uzbierałem piękną i liczną kolekcję przyrządów asekuracyjno-zjazdowych począwszy od pierwszej płytki Stichta i licznych ósemek. Posumuję: dobry kubek doskonale sprawuje się także na cienkich linach. Z własnych doświadczeń twierdzę, że Black Diamond ATC i Mammut Vader są doskonałe, choć mógłbym wymienić też kilka innych "kubkopodobnych" nie gorszych, może mniejprzez Grzegorz Nocuń - Forum sprzętowe
Wszyscy wiemy, że chodzi Ci o "Motyla". Ale czemu się czepiasz Andrzeja w innym wątku? I być może nie wiem co robiłeś w górach, ale jak młodzież chce dawnym zwyczajem zrobić ładną graniówkę to czemu zniechęcasz? To piękna trasa. A że nie ma na niej 8a to grzech? Pozdrawiam - Grzegorzprzez Grzegorz Nocuń - Wspinanie i warunki w Tatrach
Przecież wiem, że to zgrywa!! Trzymaj się - Grzegorzprzez Grzegorz Nocuń - Wspinanie i warunki w Tatrach
Adamie! To nie są jaja tylko kawał ciekawej wspinaczki w pięknym terenie, kiedyś stanowiło to częsty cel tatrzański, wprawdzie to było 30-40 lat temu. Może spróbujesz? Grzegorzprzez Grzegorz Nocuń - Wspinanie i warunki w Tatrach
Prawdę Władek pisze, ale tylko jeżeli obchodzi się z prawej Turniczkę w grani Kopy nad Wrotami. Idąc ściśle jej ostrzem jest wprawdzie kawałek III, ale pewna asekuracja i krócej! Pozdrawiam - Grzegorzprzez Grzegorz Nocuń - Wspinanie i warunki w Tatrach
Tam przy śniegu śmiga się na nartach. Jeżeli szedłeś po skałach na prawo od ścieżki na przełęcz to nachylenie terenu nie przekracza 50 stopni i trudności II / M3 najwyżej. Trzymaj się - Grzegorzprzez Grzegorz Nocuń - Wspinanie i warunki w Tatrach
Mam i używam i Tendon i Roca Fanatic. Nieprawda, że Roca jest sztywna i brudzi - ta o której pisał Komar zapewne była brudna i dlatego sztywna. Jest bardzo wygodna i trwała, ale Tendon tak samo! Obydwie to dobry wybór. W skałki wystarczy Ci nawet 50m - po co Ci 70? Grzegorzprzez Grzegorz Nocuń - Forum sprzętowe
Gruby, nie rób... Grań Szpiglasowego to 0 z plusikiem. Idąc od przełęczy Liliowe ( nie Liliowego!) masz I na grani Świnicy, II na grani Walentkowej, I na Liptowskich Murach, III na uskoku Kopy Nad Wrotami, III na grani turniczki w grani tejże Kopy, miejsce II na Ciemnosmreczyńskiej Turni, I na grani Zadniego Mnicha (potem zjazd 40m), uskok grani Cubryny na wprost V-V+, z obejściem (zalecam !- czprzez Grzegorz Nocuń - Wspinanie i warunki w Tatrach
HI! To może "Krzyk Kamienia" ? Zresztą do dzieła. Grzegorzprzez Grzegorz Nocuń - Forum wspinaczkowe
Jest. I co nieco potrafią, a znają coś więcej niż kawałek Hali... Pozdrawiam - Grzegorzprzez Grzegorz Nocuń - Wspinanie i warunki w Tatrach
Tak, będzie o tym co roku! Możesz zazdrościć. Pozdrawiam - Grzegorzprzez Grzegorz Nocuń - Forum wspinaczkowe
Może nie ręce i nie nogi ale ma sens. Takich co potrzebują ostrzy do dziabek jest naprawdę sporo i cena ma duże znaczenie. Pozdrawiam - Grzegorzprzez Grzegorz Nocuń - Forum sprzętowe
Zwykła maść witaminowa tzw. gojąca na uszkodzony naskórek, a "maść witaminowa ochronna" profilaktycznie - są w każdej aptece za niewiele i są bardzo skuteczne. Pozdrawiam - Grzegorzprzez Grzegorz Nocuń - Forum wspinaczkowe
Ale to co zrobiłeś w Riglos to fantastyczna sprawa, Andrzeju. Jeżeli tylko psychicznie wytrzymujesz to może zabrałbyś Młodych np. w Alpy Delfinatu? Tam masz piękne przejścia, a Polacy jakże rzadko tam bywają. Ponadto uważam, że Grupa Młodzieżowa to program znakomity i tylko wymaga konsekwentnej realizacji w sensie dalszych etapów. Ale jak zawsze barierą są pieniądze - Młodych nie stać na finansowprzez Grzegorz Nocuń - Forum wspinaczkowe
Paweł Skawiński jest dobrym taternikiem, dobrym narciarzem, człowiekiem mądrym i dobrym partnerem do rozmów i negocjacji. Na pewno nie można Go utożsamiać z "ciemnogrodem", "góralszczyzną" i "fanatycznym obrońcą przyrody". Zasługuje z naszej strony na szacunek. A oświetlanie krzyża na Giewoncie nie ma nic wspólnego z TPN. Więcej umiaru w ocenach. Pozdrawiam - Grzegprzez Grzegorz Nocuń - Wspinanie i warunki w Tatrach
Niedokładnie czytałeś. Prawda, że w podsumowaniu Habeler użył słów, które źle przetłumaczono w polskim wydaniu - chodziło mu o efektywny czas wejścia. W tekście jest wyraźnie napisane: początek ataku w nocy z 9 na 10 lipca 1985, szczyt 12 lipca. Pozdrawiam - Grzegorzprzez Grzegorz Nocuń - Forum wspinaczkowe
To jest drobna i banalna sprawa. Wystarczy każdy kompetentny chirurg, nie musi być specjalista chirurgii naczyniowej. Pozdrawiam - Grzegorzprzez Grzegorz Nocuń - Forum wspinaczkowe
Zajrzyj na allegro, kubków dużo i każdy na ściankę wystarczy. Pozdrawiam - Grzegorzprzez Grzegorz Nocuń - Forum sprzętowe
Ale to właśnie Birkenmajer "wynalazł" linię przejścia, brał udział i w pierwszej próbie i w wyszukiwaniu trasy, prowadził co najmniej połowę drogi i on tam ściągnął Kupczyka! Taternicy tego okresu nie mieli żadnych wątpliwości że jest to droga Birkenmajera. Pozdrawiam - Grzegorzprzez Grzegorz Nocuń - Wspinanie i warunki w Tatrach
Jacek ma rację! Bez haków (nawet latem!) nie będziesz samowystarczalny. Pozdrawiam - Grzegorzprzez Grzegorz Nocuń - Forum sprzętowe
Jeżeli tylko w skałki to świetny wybór. Jeżeli w góry i na serio ( zima!) to liczymy każdy gram. Ale mam i używam te Nimble, latem są bardzo wygodne. Pozdrawiam - Grzegorzprzez Grzegorz Nocuń - Forum sprzętowe
Zajrzyj na allegro. Zdecydowanie BD ATC Guide albo Mammut Vader Alpin. Chyba że tylko na ściankę - wtedy każdy kubek. Pozdrawiam - Grzegorzprzez Grzegorz Nocuń - Forum sprzętowe
Do takiej sprawy nie lekarz sportowy, ale neurolog! Pozdrawiam - Grzegorzprzez Grzegorz Nocuń - Forum wspinaczkowe
Paweł, trafiłeś!!! Pozdrawiam - Grzegorzprzez Grzegorz Nocuń - Forum wspinaczkowe
Sprocket, nie denerwuj się. Tych literówek jest naprawdę niewiele, nawet kiedy TY piszesz. Pozdrawiam - Grzegorzprzez Grzegorz Nocuń - Forum wspinaczkowe
Co do sztuki zimowej wędrówki to nie masz racji - dowcipne praktyczne i na temat. Pozdrawiam - Grzegorzprzez Grzegorz Nocuń - Forum wspinaczkowe
Warunki na Gąsienicowej są świetne. Twardo na podejściach, w ścianach trochę trudniej - tj, na północnych śnieg i lód, skała sucha na południowych. Oczywiście są malkontenci, ale jeżeli ktoś wspina się na wschodniej ścianie koło południa to mu jest mokro. Pozdrawiam - Grzegorzprzez Grzegorz Nocuń - Wspinanie i warunki w Tatrach
To nie wina. To pycha. Ukłony, Julietteprzez Grzegorz Nocuń - Forum wspinaczkowe
Andrzeju! Używam Rebeli w górach i jestem z nich bardzo zadowolony, ale haków nimi się nie wbija ( duży kłopot!), biorę młotek. Ale jest dziabka, która jest naprawdę dobra i można nią wbijać haki: Grivel Alp Wing/ Top Wing albo Grivel Matrix Tech. Najlepiej pożycz od kogoś i spróbuj. Pozdrawiam - Grzegorzprzez Grzegorz Nocuń - Forum sprzętowe