Samochód możesz postawić przy giancie. Spacerek do kina o 3 min., a parking darmowy.przez bolton - Forum wspinaczkowe
A widziałem, że macie cenę promocyjną i nawet się zastanawiam. Do magnezji w kulce może się jakoś przyzwyczaję w końcu...a jak zbudujecie drugą, fajniejszą bulderownie, to miasto jest Wasze:) Pozdrprzez bolton - Forum wspinaczkowe
Szukałem, nie znalazłem - więc dołączam się do pytania:)przez bolton - Forum wspinaczkowe
O ja głupi. W całym wątku miałem na myśli ATC Guide ino tak skrótowo napisałem:)przez bolton - Forum sprzętowe
2 zjazdy z prawego żebra lub środkowego? Na prawym (jeśli pamięć nie zawodzi) są 4 albo 5 (wbite łańcuchy). Na środkowym nie wiem, ale wydaje mnie się, że w dwóch się nie zmieści - choć nie zjeżdżałem, bo zejść szybciej, szlakiem po prostu. Na prawym się tak źle nie zjeżdża, ale nie wiem jak tam zimą wygląda ostatni zjazd w tym dziwnym żlebie. Pewnie ostro tam sypie? Pytam bo nie wiem.przez bolton - Wspinanie i warunki w Tatrach
Ja Ci dużo nie powiem, bom się na niej nie wspinał, ale wspinałem się na kursie prawym i środkowym żebrem. Dojście to pewnie z 1,5h - 2h (w zależności od warunków i waszej szybkości), a co do zjazdów to na prawym jest komplet stanowisk (4 albo 5 zjazdów). Więcej mi nie wiadomo.przez bolton - Wspinanie i warunki w Tatrach
100% racji. Ale czemu ta uwaga do mnie?przez bolton - Forum sprzętowe
Tak źle nie było. Nieco potłukła się tylko. Na szczęście dla niej, zjazd był w niezbyt eksponowanym terenie.przez bolton - Forum sprzętowe
Całkiem niedawno widziałem na Mnichu jak to panna licząca na szybki bezproblemowy zjazd postanowiła olać blokera - "ten relikt postkomunistycznej pezety" (zdanie autentyczne, zasłyszane w skałach) - i po przejechaniu jakiś 15 metrów zaliczyła jebitne wachadło, a że blokera brak, tak skupiła się na trzymaniu liny żeby nie pojechać zbyt szybko, że walnęła ostro na dupę!!! Powodzenia wprzez bolton - Forum sprzętowe
McAron zauważył, że reverso nie współdziała dobrze z grubymi linami. Ja jak mówię nie wiem, bo nie używałem (miałem w łapach ino stare reverso, bo to był mój pierwszy przyrząd). Ale skoro wypowiedział się ktoś kto ma doświadczenie z oboma przyrządami i mówi ATC, to może zainwestuj w ATC? Co do kubka - zastanów się dobrze w jaką stronę chcesz iść. Jeśli okaże się, że za rok zaczniesz uderzać naprzez bolton - Forum sprzętowe
Jak mówię, nie używam/używałem, więc pewnie masz rację. ATC używam z liną 9.8, wcześniej z 10.2 i w obu przypadkach było/jest spoko. Używam go także z połówką 8.4 i nie narzekam.przez bolton - Forum sprzętowe
A ja odpowiem konkretnie. Jak dla mnie wszelkie przyrządy samoblokujące odpadają. Po pierwsze, przedrażają imprezę, po drugie, używać ich to trza umieć (a zakładam, że dopiero zaczynasz przygodę ze wspinaniem, więc i z asekuracją dynamiczną będziesz miał problem, i z wydawaniem liny), po trzecie, są ciężkie i nadają się wyłącznie do wspinaczki sportowej, bo nie wyobrażam sobie używać tego na liniprzez bolton - Forum sprzętowe
No ok. Może zbyt chciałem pewne rzeczy wytłuścić i spłyciłem. Po prostu mnie zabija cena. Niemniej dobra bulderownia to podstawa, bo daje się trenować określone rodzaje ruchów, bez straty czasu na przewiązywanie i z dużo większą swobodą. Zauważ, że nie napisałem, że w ogóle avana jest do bani, ale stwierdziłem tylko, że gdyby rozbudować bulder to byłoby super. Na plus jest rysa, no i możliwość wsprzez bolton - Forum wspinaczkowe
Wtórny analfabetyzm? Napisałem, że nie warto mi chodzić po ułożonych drogach bo to nijak nie przyczyni się do mego rozwoju i że powinna być tak rozbudowana bulderownia, by dawała większą swobodę treningową. Odniosłem to do ceny. I skonkludowałem, że nie ma takiej możliwości i potrzeby by TRENOWAĆ na avanie 2 razy w tygodniu. Wolę już jechać w skały, bo weekend wyjdzie mi tyle samo co na avaniprzez bolton - Forum wspinaczkowe
Kurcze widzisz. Ja mówię o Tatrach. Nie wspinałem się w górach typu lodowcowego, ale z tego co wiem to wiązanie się na lodowcu ma za zadanie utrzymać gościa, który ew. wpadnie w szczelinę, a wówczas nie masz do czynienia z taką siła jak w przypadku lawiny. Zresztą, jak robiłem kurs taternicki, to w Betlejemce był niejaki Kaziu, toprowiec i instruktor PZA. Stwierdził on wyraźnie, że wszelkie działprzez bolton - Forum wspinaczkowe
burlan Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Tak. Lecą wszyscy.W tramwaj nikt się nie wiąże > w obronie przed lawinami No i już nie mam co pisać:) Ale jak dla mnie wchodzenie w tego typu dywagacje nie ma większego sensu, bowiem w odniesieniu do tej sytuacji to: po pierwsze, mamy do czynienia z amatorami, który po raz pierwszy byli zimą w górach, więc naprzez bolton - Forum wspinaczkowe
No tak ale... 2 razy w tygodniu chodzić na tych drogach z liną? Bo bulderownie (że tak po polsku napiszę) macie do bani. Byłem u Was 3 razy i już przeszedłem wszystkie drogi w moim przedziale trudności. Przez 3 miesiące podładuję na azs-ie i przyjdę ze 3-4 razy no i dokończę to czego nie pociągnąłem. Może zostanie nie zrobionych z 4-5 dróg. No to się pytam. Po co mam chodzić tam 2 razy w tygodniuprzez bolton - Forum wspinaczkowe
No tego też nie wiem. Ja takiego sprzętu w zimie nie używałem nigdy na trasach turystycznych. A skoro oni używali to jakim cudem będąc w uprzężach nie byli związani? Bo mniemam, że jeśli byliby związani to polecieliby wszyscy, łącznie z tym jednym uczniem i nauczycielem. Dlatego pytałem.przez bolton - Forum wspinaczkowe
"Bardzo dobry film... Ujęcia na ścianie czy w skałach bardzo poprawne, co w naszym kinie jest rzadkością, o serialach nie wspominając. Pojawiło się nawet "fachowe" słownictwo, które nie wyglądało sztucznie w tym przypadku. Ujęcia realizowane na fortecy bardzo realistyczne. Dokładnie tak wyglądają teraz początki we wspinaczce. Część realizowana w górach również bardzo dobra. Filmprzez bolton - Forum wspinaczkowe
"Za bezpieczeństwo w trakcie wspinaczki odpowiadają sam wspinacz i jego asekurant. I powinni potrafić ocenić sytuację na drodze. Pamiętajmy jednak, że większość osób, które obecnie wspinają się w skałach - nie posiadło tej umiejętności w wystarczającym stopniu. " Więc zacznijmy myśleć za nich. Może jeszcze latajmy za nimi z wodą i jedzonkiem energetycznym, bo broń Boże, nie zjedli śnprzez bolton - Forum wspinaczkowe
Ameryki to Ty nie odkryłeś. Skoro ja to napisałem to chyba jasne, że moja. No, ale skoro masz inną, to śmiało, nie krępuj się. Do tematu tego typu dywagacje jednak nic nie wnoszą, więc najlepiej jeśli zaniechasz, jako i ja czynię. Pozdr.przez bolton - Forum wspinaczkowe
Kolejny językowy purysta! Prawda mój błąd. Jednak merytorycznie nic to nie zmienia. Mi ten żart nie podszedł, co wyraziłem w swoim poście. Masz inne zdanie, spoko, nikt nie zabrania Ci go prezentować. A co do Twej uwagi na temat mojej edukacji, potraktuję ją jako Twój przyciężkawy żart, który dla mnie jest wyraźnie niestrawny.przez bolton - Forum wspinaczkowe
Witam, odpowiadam w wątku wskazanym przez Piotrka Kaletę. Pozdr.przez bolton - Forum sprzętowe
Witam! Ja poszedłem za radami zamieszczonymi w tym wątku i zakupiłem Belay'a 2 HiMountain. Muszę powiedzieć, że póki co robi na mnie bardzo pozytywne wrażenie. Niestety nie miałem tej zimy okazji znaleźć się w Taterkach, ale w warunkach wspinania na Zakrzówku w temperaturach ujemnych oraz w Sokołach w temperaturach ledwie dodatnich, a także w Paklenicy w temperaturach chłodnych (w nocy kuprzez bolton - Forum sprzętowe
Popieram $więty! Też jak to czytałem, jakieś dziwne ukucie w żołądku poczułem - to chyba niestrawność.przez bolton - Forum wspinaczkowe
Ok, jak tam chcesz. Ale moim zdaniem nie warto wydawać na to zbyt dużo kaski, bo każde okulary jak spadną to tylko cudem przeżyją. Więc ja bym postawił na tanie rozwiązanie, a te które już masz zakładaj po wspinie. No chyba, że teraz chcesz sprawić sobie jakieś trendy oprawki i ekskluzywne szkła, to wtedy śmigaj po skałach w tym co masz. pozdr.przez bolton - Forum sprzętowe
Witam! A nie lepiej sprawić sobie soczewki i używać ich do wspinania, a w okularach śmigać normalnie? Ja właśnie tę opcję wybrałem i świetnie się sprawdza. Czasem jak mi się nie chce z soczewkami bawić to i w okularach śmigam. Początkowo myślałem, że to będzie problem, ale zaliczyłem już sporo lotów w okularach i nigdy mi nie spadły, ale na wszelki wypadek wiążę repa do oprawek. Nie używam żadprzez bolton - Forum sprzętowe
Ok, źle zrozumiałem! Reszta nie była mego autorstw więc się nie odnoszę. Pozdr.przez bolton - Forum wspinaczkowe
Czyli uważasz, że sponsorzy to takie dobre wójaszki, co to dają nie mając z tego nic? Że firmy produkujące sprzęt wspinaczkowy i outdoorowy mają po prostu poczucie misji. Że zarabiają właśnie po to by potem sponsorować wybijających się wspinaczy i nie ma to nic wspólnego z kasą. Naprawdę zazdroszczę podejścia.Jeżeli Twój świat byłby realny to Huberowie nie fotografowali by się z Adidasie, wszak Aprzez bolton - Forum wspinaczkowe