Hej, akurat ta zalinkowana mapa nijak nie pasuje do Tatr Reglowych;) A na poważnie - Tatry Reglowe wyróżniane są przez krakowskich geografów niemal od zawsze - czyli od M. Klimaszewskiego. Niestety w regionalizacji Polski (i Karpat) J. Kondracki "zapomniał" o tym regionie (i o kilku innych w południowej Polsce). Dokładne granice Tatr oraz mezoregionów wchodzących w ich skład możnprzez jodlosz - Wspinanie i warunki w Tatrach
Gwoli ścisłości - nie do Tatr, a do Łańcucha Tatrzańskiego. Ten ostatni składa się z Tatr Bielskich, Tatr Wysokich, Tatr Zachodnich, Tatr Reglowych i Gór Choczańskich właśnie:) pzdr jodloszprzez jodlosz - Wspinanie i warunki w Tatrach
Kolego, podyskutowalbym z Tobą, ale trochę ciężko przebić się przez inwektywy-w tym jesteś naprawdę dobry. A co do tej Furkotnej.. bylem tam kiedyś latem, zimą to musi być wielka przygoda.. Moje wspinanie to też raczej zaawansowana rekreacja, więc mozesz mieć rację:) Pzdr, jodlosz > > Słabo czytasz i niewiele rozumiesz - podałem > jeden przykład. Wiem że chciałbyś decydować &przez jodlosz - Wspinanie i warunki w Tatrach
Przecież każde podsumowanie jest autorskim wyborem.. Ale niezależnie od tego, pretensje do Kacpra za nieumieszczenie przejścia co prawda ciekawego, ale raczej w kategoriach krajoznawczych, przynajmniej na tle tych omówionych w podsumowaniu, świadczą raczej o Twoim slabym rozeznaniu w tym, co obecnie decyduje o wartości i klasie 'wyczynu' wspinaczkowego Pzdr Jodloszprzez jodlosz - Wspinanie i warunki w Tatrach
Hej, tak jak napisał Andrzej, powrót przez Chłopka jest zdecydowanie łatwiejszy niż zejście Zachodem Grońskiego. Jedynie trochę dłuższy (ale też nie jakoś radykalnie). Jeżeli Zachód będzie mocno zaśnieżony (a zobaczysz to podchodząc pod ŻTM), to w ogóle bym się nie zastanawiał pzdr jodloszprzez jodlosz - Wspinanie i warunki w Tatrach
Hej, zgadzam się niemal w 100%. Góra Zborów jest modelowym przykładem pogodzenia ochrony przyrody z możliwością wspinania. Konflikt pomiędzy ochroną roślinności a wspinaniem dotyczy najwyżej kilku dróg/kilkunastu ringów (jest taka droga - Talinówka - na której ringi są ledwo widoczne spod warstwy mchów - ciekawe, kiedy to ostatnio ktoś przeszedł;). Jedna uwaga - czasem te mchy, które porastająprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
> Miłoszu, > > widzę, że masz jakiś problem (kompleks?) > związany z anonimowością, którą przypisujesz > innym. Oczywiście, nazywaj to sobie jak chcesz, ja z zasady jestem przeciwnikiem dyskusji z użytkownikami, którzy kryją się pod naprędce stworzonym nickami i stroją się w szaty obrońców transparentności. Uważam, że świadczy to o ich złych intencjach oraz - przede wszprzez jodlosz - Hyde Park
m_m Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Bardzo ładnie. A teraz wracając do tematu: > Założyłeś optymistycznie, że społeczność > wspinaczy będzie o góry dbać. Możesz mi > uzasadnić ten niezwykły optymizm, skoro bardzo > wyraźnie tę społeczność przerasta każdy > odgórnie założony poziom kultury? Nic nie zakładam, wiem - w rejonach, o kprzez jodlosz - Hyde Park
Panowie, mam prośbę - nie zaśmiecajcie kolejnego wątku, wydaje mi się, że to o czym napisałem jest jakoś istotne dla wspinaczy, a przez Wasze uprzejmości nikt potem tego nie będzie czytał.. Adminów proszę o przeniesienie niemerytorycznej części dyskusji do HP.. pozdrawiam Miłoszprzez jodlosz - Hyde Park
Cześć, obecnie wygląda to mniej wiecej tak (nie mam pod ręką WC, ani Standardów - zatem będzie z au:topsji;): - z ŻPM na Wołową najlepiej idzie się po północnej stronie grani, stromym świetnie urzeźbionym terenem (są kopczyki), wychodzisz na pik i dalej granią na WWSz - dalej wyraźną wykopczykowaną ścieżką tuż pod granią, po jej południowej stronie, tzw. poręczówka Pallusa została wymienioprzez jodlosz - Wspinanie i warunki w Tatrach
Hej, co do Prządek - pełna zgoda. W OPN jest to dużo bardziej skomplikowane i wymagałoby dłuższego wykładu z ochrony przyrody;) Na początek warto przeczytać poradnik do ochrony siedlisk naskalnych (dotyczy wszystkich skał jurajskich), pozwala to zrozumieć przyrodniczy punkt widzenia: pzdr Miłoszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
podobnie jest w Ciężkach - niemal wszystkie skały umazane graffiti:( Staramy się pokazywać ludziom zajmujących się ochroną przyrody, że wspinacze mogą być współgospodarzami skał (tak jest na Zborowie czy Diabelskich Mostach) i o nie dbać - nie tylko o naszą infrasturkturę, ale także o przyrodę; sprzatamy, wycinamy krzaki zarastające skały, sporo pozytywnych przykładów można podać. Wiadomo, że wprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Mam taką nadzieję.. Na razie wygląda to tak, że w woj. śląskim - po wielu latach współpracy z RDOŚ Katowice, wizjach lokalnych, wnioskach, ekspertyzach, powoli "domykamy" temat rezerwatów na Jurze Północnej (w przygotowaniu jest zarządzenie dla Zielonej Góry). To, że na Śląsku się dało, jest ważnym argumentem w rozmowach z RDOŚ Kraków, tu jesteśmy na początku drogi (chociaż mam nadzprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Hej, niestety na Diable Skały nie ma szans. W ogóle z rezerwatami przyrody, w których chroni się skałki piaskowcowe jest największy problem - cały czas nie ma legalnego wspinania w Skamieniałym Mieście w Ciężkowicach i w Prządkach.. Musimy zmierzyć się z całkiem poważnymi argumentami przyrodniczymi (ochrona skały, ochrona mchów i porostów), a jeżeli chodzi o Diable Skały, to - w przeciwieństwiprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Drogi Anonimowy Kolego, po prostu przyjdź i zapytaj - serdecznie Cię zapraszam. Mógłbyś się dowiedzieć chociażby tego, że Nasze Skały nie są żadną fundacją.. Będzie nie tylko Włodek, ale na pewno też ktoś z Fundacji Kukuczki i - mam nadzieje - przedstawiciele Fundacji Wspinka, których również zaprosiłem na to spotkanie. pozdrawiam Miłosz Jodłowskiprzez jodlosz - Hyde Park
mnie raczej uderzyło ostatnie zdanie - "if it isn't natural I can't take it as a rock climbing route". Mam dość radykalne poglądy w tej sprawie, ale aż tak mocno bym tego nie ujął.. Natomiast budujące jest, że topowi wspinacze zwracają na to uwagę:) pzdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Dla frankenjurajskich mocarzy najwyraźniej istotne jest to, czy droga jest naturalna czy spreparowana - tym razem komentarz Daniela Junga po powtórzeniu Black Label na Schneiderloch: "I have some mixed feelings about this route, the first boulder is on perfect rock, super nice, but the second boulder has one hold with Sika... I'm not sure if it's for reinforcing a thin rock struprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
$więty Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Wybacz, nie powinienem pytać skoro masz inne > zadania. Miałem złudną nadzieję, > że po tylu latach zasiadania w zarządzie obiły > Ci się przypadkiem o uszy dane o ilości > członków > w klubach... Nawiasem mówiąc w BMC klubów jest > bez mała 300. > Trochę też mnie dziwi, że sam się tym niprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Niestety nie wiem doskonale, nie zarzucaj mi udawania niewiedzy, czyli ukrywania informacji - nie zamierzam na tym poziomie z Tobą dalej dyskutować. Akurat w zarządzie PZA mam inne zadania niż obsługa składek członkowskich, czy aktualizacja list delegatów. Tym zajmuje się biuro - o czym przecież wiesz. W sprawozdaniu na WZD w maju 2016 r. znajdziesz liczbę klubów będących członkami PZA (78 klprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
o szczegółowe informacje zwróć się do biura PZA - z tego co pamiętam mamy ok. 6000 członków zrzeszonych w kilkudziesięciu klubach. Jakby nie patrzeć, mówimy o liczbach różniących się o rząd wielkości - sugerowanie, że w PZA jest ok. 300 członków Tobie akurat nie przystoi.. pozdrawiam Miłosz edit - liczba członków PZAprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
$więty Napisał(a): ------------------------------------------------------- > polecam uwadze filmik firmowany przez BMC, gdyby > ktoś nie wiedział co to jest BMC, > to warto poczytać, że jest to brytyjska > organizacja górska z tradycjami zrzeszająca > ok. 75,000 członków czyli mniej więcej 200 razy > więcej niż PZA... nie 200 razy, a 10 razy - ot, taki detal;) pzdrprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
warto przeczytać krótki komentarz Alexa na 8a.nu - dość dosadnie wypowiada się na temat sztuczności tej linii (i sąsiednich) pzdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Sprocket Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Pomijając słuszne uwagi co do wyceny. To > pozwolę sobie napisać, że na początku lat 90. > było wiadomo, co oznacza czysty OS :) - definicja > stylu OS była "oczywistą, oczywistością". Hmm - a może w USA niekoniecznie;)? Swoją drogą ciekawe, czy gdzieś jest więcej informacji o tym historycprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Drobiazg - ale dla purystów być może istotny. Simon na Studencie (Franken) to 10-, wtedy przeliczane jako 8a (5.13b), a nie 8b (obecnie większość przelicza 10- na 8a+). Tak też relacjonowane było to przejście - jako pierwszy kobiecy OS na 8a. Co ciekawe, angielskojęzyczne źródła podają, że przejście było w stylu OS, a niemieckojęzyczne (np. frankenjura.com i przewodnik Schwertnera) - że w stylu Fprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
to teraz wszystko o pół stopnia w dół?;) pzdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
a to ja mam chyba jeszcze starszą wersję - cała mapa na jednym arkuszu, składana do takiego nietypowego formatu (coś jak poziome B6), z zółtą okładką.. ciekawe, czy te wersje czymś się różnią;) pzdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
trochę tylko off-topic - ale przypadkiem znalazłem info o niedawnym przejściu free solo dr. Carlesso (VIII-, chociaż w newsach podają, że 7a+) na Torre Trieste (http://www.climbing.com/videos/dani-arnold-sets-free-solo-speed-records-on-via-carlesso-and-via-cassin/). Delikwent ma kask - chociaż mam wrażenie, że tylko po to, żeby było gdzie GoPro umieścić;) W każdym bądź razie - mimo, że sam maprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Hej, to jest ta mapa - tylko zwektoryzowana z oryginału i rzeczywiście nieco zgeneralizowana (o jakies 10%). O dokładności w przypadku graniówek raczej ciężko mówić (zawsze taka "mapa" jest pewnym schematem), czytelność - to już jak kto uważa, ja tam najbardziej lubię tradycyjne wielkoformatowe mapy;) Ta wersja, którą zalinkowałeś - to skan/zdjęcie mapy TSZ/MK, która chyba już nigprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Cześć, to mapa graniowa autorstwa Tadeusza Szczerby i Mariana Kunickiego, w poprawionej wersji dostępna na stronie PZA: pzdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe