dawno robiłem, ale mniej więcej tak jak opisujesz, kluczowe było ustanie na czymś wyjątkowo śliskim;) pzdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Hej, właśnie ruchy z tych podchwytów przez gładką ściankę z zaślizganym oblakiem stanowią crux na Abazym Wprost. A wersji w prawo jakoś nigdy nie udało mi się odczytać;) Wydaje mi się nieco nielogiczna - w przeciwieństwie do oryginalnego Abazego pzdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Troskliwy_Miś Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Komin filozoficzny V+ (4R+ST), Karol Adamczewski, > 2017 > Rysa po lobotomii VI+ (3R+ST), Adam Dębski, 2017 > > Warto to zrobić na własnej ? Hej, obie drogi z pewnością da się prowadzić na własnej (podobnie jak wszystkie pozostałe o trudnościach do VI - ale te 2 są rzeczywiście najbarprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Hej, na początek podziękowanie dla środowiska lubelskiego za ponowne "odkrycie" i kompleksową eksplorację skały. Oczywiście jak to zwykle bywa, w momencie publikacji topo jest już nieaktualne;) Przybyło kilka nowych dróg i projektów autorstwa Rafała Nowaka. Poniżej kilka uwag do przebiegu i wycen dróg: - na lewo i powyżej opisanych dróg, są dwie nowe linie - lewa bardzo bulderoprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Hej, fajnie, że poprawiłeś tekst. Ja przede wszystkim chciałem podkreślić dość "luźny" stosunek części czołowych wspinaczy do kwestii stylu przejścia, a także częsty brak precyzyjnych informacji o tych przejściach. Oczywiście, zadaniem każdego redaktora powinno być dotarcie do tych informacji, ale przyznaję że nie zawsze jest to łatwe i czasem trzeba doszukiwać się szczegółów, czytajprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Hej, tytuł newsa i lead "lekko" wprowadzają czytelnika w błąd. Autor (redaktor) newsa pisze tak: Via della Cattedrale 8a+ na słynnej Marmoladzie w Dolomitach to klasyk. Włoszka Federica Mingolla w towarzystwie Nicolò Geremia pokonała tę 800-metrową drogę i niewiele zabrakło, by było to przejście OS. Tymczasem po lekturze tekstu, a zwłaszcza materiałów źródłowych (wywiad z Federprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Szymon, pewnie tak jest, tylko że to nic nie zmienia. Trzeba dokończyć robotę i tyle.. pzdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Hej, napisz proszę do mnie na priv, albo na milosz.jodlowski@pza.org.pl. Jakbyś był w stanie określić ile mniej więcej jest do zrobienia (czyli na ilu drogach jeszcze trzeba wymienić asekurację), to łatwiej mi będzie to wszystko skalkulować. Nie obiecuję, że na pewnoprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
nie o to chodzi.. na Proroku odnaleziono (jak to możliwe, że dopiero teraz;) nowy sposób przejścia, będący ominięciem górnego cruxa. Jak na pochylcowe standardy przystało - wariant ten zasłużył na nową nazwę i wycenę;) pzdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Hej, dzięki za uwagi - rejon niby nie jest nowy, ale właściwie to jakby trochę był;) w trakcie akcji obijania udało się część niejasności i niespodzianek dt. przebiegu i wycen dróg wyjaśnić - ale na pewno nie wszystkie. > 1. "Spirit Horse" (lub "Czarny Jeździec Mordoru") > > Jeśli by iść nosem po ringach to pewnie by się VI. > 4 znalazło, jednak idąc jak pprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Troskliwy_Miś Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Jak bym sobie odpuścił Istrie, kiepskie wspinanie, > kiepskie wybrzeże, kuchnia i kultura jeszcze gorsz > a a ceny jak dla Niemców. Sorry, ale akurat wspinanie jest świetne, tylko że mniej więcej od 7a w górę.. Takie rejony jak Pengari, Befana w Buzetskim Kanjonie, Pandora, Medveja czy Brseć tprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
> ! Co do meritum, to analizując topo nasunęły się p > ytania: > 1. co z drogą Robaczywe serca, czyli czy została o > bita lewa czy prawa z dwóch dróg na prawo od Celti > ca? Hej, w trakcie prac ekiperskich (weryfikacyjne wspinaczki w celu własciwego wyznaczenia miejsc pod ringi) okazało się, że nie wszystkie linie z topo (Twojego i Buldera) biegną tak jak zaznaczono (wycprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Cześć, W najbliższy weekend odbędzie się kurs ekiperski PZA. W sobotę i niedzielę prace prowadzone będą w rezerwacie Zielona Góra pod Częstochową (po weekendzie spodziewajcie się dobrych informacji:), a w niedzielę dodatkowo w Mirowie nad Wartą oraz na Okienniku Rzędkowickim (od Małżeńskiego Komina w prawo). W związku z tym dostęp do tych rejonów będzie znacznie utrudniony, prosimy o wyrozumiaprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Hej, po tej akcji z parkowaniem na Brzuchackiej, wyjasniliśmy sprawę w lasach i urzędach gminy - droga planowana jest do wyasfaltowania, może jeszcze w 2017 (mam mocno mieszane uczucia co do tej inwestycji), leśniczemu parkowanie nie przeszkadza (bo droga podlega pod gminę), zobaczymy jak to będzie w czasie budowy (i czy w ogóle do niej dojdzie). Mnie chodziło o sam fakt olewania zasad dosprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Może ma określoną odporność na tłum - do 5 aut jest spoko, powyżej dostaje szału.. A na poważnie - popularność rejonu ma tu kluczowe znaczenie - jak wspina się ekiper, jego krewni i znajomi to wszystkie problemy łatwo rozwiązać, wpaść do właściciela na kawę i w ogóle jest miło i przyjemnie. Ale jak publikuje się topo i przyjeżdżają tłumy - to własciciel jest przerażony, bo nie tak to sobie wyobraprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Pani z Brzo i Gówniarz są lokalsami, ale już właściciele domów wokół 502 zdecydowanie napływowi (nawet z Teksasu), ze Słonecznymi to nie do końca wiadomo, bo słynna akcja mandatowania podobno była na wniosek tych nowych właścicieli. Pani od opon jest rzeczywiście lekko p..ta. Ale rzeczywiście nie ma co generalizować - chociaż pewien zestaw problemów jest wspólny: parkowanie, podejście pod skałkęprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
> Różnica pomiędzy Libanem, a Grzędą Mirowską jest t > aką, że Liban to było prywatne przedsiębiorstwo, a > jego teren nie był ogólnie dostępny. Grzęda Mirows > ka nie była prywatna i była ogólnie dostępna od za > wsze. Kim trzeba by było być żeby zakazać tam wstę > pu? To jak wykupić Puszcze Niepołomicką i zabronić > wstępu, bo moje. Nie do końca tak: Liban to terenprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
PJ22 Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Na północy tych problemów jest znacznie mniej, dla > przykładu Rzędki, gdzie skały stoją prawie w całoś > ci na gruntach prywatnych. Właściciele nie zgadzaj > ą się jedynie na komercyjne wykorzystanie ich ziem > (jak imprezy integracyjne), bez ich zgody, z czym > całkowicie się zgadzam. > Trudnprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Tomek, napisałem przecież, że wiele wymagań jest dziwnych, czasem byc może absurdalnych. Właściciele Mirowa - pp. Laseccy - tak sobie zażyczyli, uważają że wpis do książki i poświadczenie własnoręcznym podpisem świadomości ryzyk - jest dla nich właściwym zabezpieczeniem ich interesów. Dodatkowo zażądali wymiany wszystkich punktów na atestowane - tu chyba nikt nie ma wątpliwości. Tablice są - nprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Hej, nikt nie ma wątpliwości, że zaklepywanie ringów jest nieakceptowalne (zwłaszcza, że bezpośrednio dotyczy to zagrożenia życia) - tłumaczę tylko, jak to się kończy (i to nie tylko w PL - zaklepywanie ringów to raczej ogólnoeuropejski standard - np. na Franken też się to zdarzało), jeżeli łamane są nawet nieformalne ustalenia. A co do północnej Jury, to nie do końca zgodził - o zaklepywanprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Wszystko super - tylko co to zmienia w obecnej sytuacji. Skały są na terenie prywatnym, droga dojścia też. Korzystamy z czyjejś własności, licząc na dobrą wolę właścicieli. Właściciele maja różne , być może często dla nas absurdalne, pomysły dt. zasad wstępu, parkowania itp., które wcale nie muszą wynikać z przepisów prawa, znaków drogowych itp. - choć akurat w przypadku grupy Rogożowej (i sąsiedprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Przecież wyraźnie napisałem 'w oficjalnych zawodach'. To są przrpisy IFSC (przepisy PZA są na nich wzorowane). O wspinaniu na wędkę (w zawodach dzieciaków czy w czasówkach) w tym wątku nikt nie wspomina - nie w tym leży problem pzdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Hej, ale to nie tak;) Raczej chodzi o uświadomienie, że gri i inne półautomaty nie są przyrządami dla początkujących (mówimy oczywiście o prowadzeniu). Tak jak napisał Tomek, jak jesteś dobrym asekurantem, to wybór przyrządu jest kwestią preferencji i oceny sytuacji (kruszyzna, długie patentowanie vs. wspinanie na własnej lub potencjalna walka życia z mijaniem wpinek;) A od niedawna (czyliprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Niesamowite, ale w 100% zgadzam się z Olgierdem:) Iloczyn miejsc preferuje wybitnych wspinaczy-specjalistów kosztem "przeciętniaków" (jeżeli w ogóle tak o zawodnikach na poziomie mistrzowskim można powiedzieć). To jest tak naprawdę rozwiązanie "problematu Ondry" (mistrz świata w dwóch dyscyplinach mógłby nie wejść do finału w trójboju) - zresztą najnowsza wypowiedź Adama (wczeprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
> Czyżby ? owszem: pkt 4.5.3 c, s. 27 pzdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
iloczyn miejsc - w mojej opinii lepsze (sprawiedliwsze rozwiązanie) Tutaj więcej szczegółów: m. edit: dodany linkprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Hej, ja wiem, dlaczego taką fotkę wkleiłeś - tzn. wzorcowy przykład błędnego ułożenia rąk na linie i przyrządzie przy asekuracji z gri. Ale nietrzymanie liny wcale może mieć równie poważne konsekwencje - także dla asekuranta. Reakcja na szarpnięcie i utratę równowagi może być przeróżna, z pociągnięciem za krzywkę włącznie. O przywaleniu w skałe nie wspominając;) Tak czy inaczej - ja z griprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Delikwent na zdjęciu przynajmniej jakoś tę linę trzyma - standard hiszpański to obie łapy w kieszeni;) Przy kubkach to się nie zdarza. Dodałbym jeszcze, że na oficjalnych zawodach wspinaczkowych obowiązuje zakaz asekuracji z automatów i półautomatów. pzdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
> W artykule, przy zmianie przebiegu GGT do Kobylego > Wierchu, powołano się na "późniejsze poglądy Parys > kich (1995)" w opozycji do wcześniejszych (1973) - > prowadzenia GGT na Zdziarską Przeł. (s. 15). Wg mo > jej wiedzy (i chyba wszystkich zainteresowanych) W > HP nigdy nie zmienił zapatrywań na przebieg GGT od > Zdziarskiej do Huciańskiej (właściwej), aprzez jodlosz - Wspinanie i warunki w Tatrach
> Częściowo jednak pasuje, bo obejmuje Regle Zakopia > ńskie i Kościeliskie, > a tak właśnie najczęściej są pojmowane "Regle" prz > ez turystów. No właśnie "regle", a nie "Tatry Reglowe". Chodziło mi raczej o to, że ta mapa obejmuje też spory fragment wysokogórskiej części Tatr. Ale to w sumie najmniej istotne w tym wątku. > Czy na pewno Kondrprzez jodlosz - Wspinanie i warunki w Tatrach