Nie wiem czy w stronę strefy i paneli było cokolwiek do zrozumienia. Głośniki były ustawione w strone publiczności i przy takim szumie mogło być po prostu niesłyszalne. Z przodu widowni na środku już był ten efekt, że strasznie słabo było słychać, więc stawiam, że w stronę boulderów i strefy mogło być tylko gorzej. Księżniczka w tym roku faktycznie tendencja spadkowa. W tamtym roku pochwaliłemprzez aiken - Forum wspinaczkowe
To jest cecha narodowa Amerykanów, z tym nie wygrasz, więc trzeba na to sobie filtr założyć :). Film po prostu się świetnie ogląda, bo jest ładnie zrobiony i mnóstwo zakręconego humoru. Klimat tamtych czasów oddany w taki sposób, że chciałoby się przenieść w czasie żeby to przeżyć. Mogę mieć ciut subiektywne spojrzenie, bo miałem szczęście odwiedzić Yosemite i dzięki temu wszelkie wyobrażenia łatprzez aiken - Forum wspinaczkowe
Jestem pod nieopadającym wrażeniem tej produkcji filmowej. Majstersztyk! Kto nie oglądał może jest szansa jeszcze w niedzielę na KFG jako film, który wygra konkurs międzynarodowy. Nie wyobrażam sobie innego wyniku, bo to najlepszy film wspinaczkowy jaki kiedykolwiek powstał (imho).przez aiken - Forum wspinaczkowe
Tak już jest w sporcie, że czasem coś może nie pójść. Tutaj wygląda, że ewidentnie musiał jej nie podejść ten bald na którym nie zrobiła nawet bonusa. Z wyników powinna odpaść, bo mniej urobiła, choć tak jak mówisz do finału się nadaje, co udowodniła.przez aiken - Forum wspinaczkowe
Zgadzam się z Tobą, ale taki system powinień posiadać dwie cechy: a) sprawiedliwy b) czytelny To prawda, że traci na czytelności, ale moim zdaniem w przypadku Mistrzstw czy Pucharu Polski, ta pierwsza jest ważniejsza. Aktualnie w skokach narciarskich też jest skomplikowane przeliczanie punktacji, ale da się to śledzić. Z odpowiednią oprawą, w której w stronę publiczności pokazujesz na projekprzez aiken - Forum wspinaczkowe
Przykład takiego systemu punktowego, aczkolwiek punktacja do dogrania. W przypadku topa na danym problemie nie bierzemy pod uwagę bonusa. top - 100 pkt premie do topa: 1 proba - 15 pkt 2 proba - 10 pkt 3 proba - 5 pkt >3 - brak bonus - 15 pkt premie do bonusa: 1 proba - 3 pkt 2 proba - 2 pkt 3 proba - 1 pkt >3 proba - brak ----------------------- Dla Twojego przykładu:przez aiken - Forum wspinaczkowe
Owszem warto zwiększać bezpieczeństwo, ale nie da się go zagwarantować na cały czas. Jak będziesz opuszczany na dół i zbierzesz połowę zabawek to już nic cie nie uratuje chyba, że asekurant ma mega instynkt samozachowawczy i przypadkiem przepaść za plecami.przez aiken - Forum wspinaczkowe
kali Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Dla mnie z całego systemu IFSC najbardziej > denerwujący jest system punktowania. Powinno się > liczyć ilość bonusów, a dopiero później > ilość przystawek do topu. Popieram, ten system nie jest zbyt sprawiedliwy. W końcu chodzi o pokonywanie trudności, a liczenie prób wprowadzono, żeby łatwiej rozrzucaćprzez aiken - Forum wspinaczkowe
Trochę szkoda, bo takie baldy mają swój urok jeśli pojawią się raz na jakiś czas.przez aiken - Forum wspinaczkowe
Pogubiłeś się. Oni kupili dlatego, że to ciepłe i lekkie kurtki. Producenci z jakiegoś powodu używają oczojebnej palety kolorów, skoro nie przemawia za tym estetyka to tylko widoczność (niekoniecznie w kwestii akcji ratowniczej). Nie oceniam jak bardzo wartościowa jest to własność, po prostu jest. Aczkolwiek białą puchówkę North Face-a też znalazłem, więc może niekoniecznie. Sama idea jest raczejprzez aiken - Hyde Park
Chyba właśnie tak. Troche się namęczyłem, ale znalazłem ten boulder: ?t=36m26s Od 36:30 jeśli link nie zadziała. Wcześniej jest jeszcze przejście Anny Stohr, która robi go trochę sprytniej. Wygląda na to, że nie ma zaznaczonych stopni startowych. Pewnie właśnie wtedy obowiązuje ten przepis, że rozpoczęcie próby to oderwanie się od materaca.przez aiken - Forum wspinaczkowe
a.d.a.m Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Błąd routsettera. > Jeżeli oznaczona jest całą struktura dwoma > kreskami i nie ma na niej chwytów to możesz > użyć jej jak chcesz, wstawić stopy na oznaczone > stopnie i dalej do góry. > Jeżeli routsetter nie przewidział, że złapiesz > strukturę na podchwyt i staniesz na stopniach to >przez aiken - Forum wspinaczkowe
bulek Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Wspinanie na boulderze musi rozpocząć się > przyjęciem pozycji startowej w której oznaczone > są chwyty dla obu rąk i obu stóp (stóp nie > nóg!). Także dłoni a nie rąk, start z łokcia chyba też odpada.przez aiken - Forum wspinaczkowe
Ręce opadają jak widze ludzi szydzących z innych na podstawie ich ubioru. Nie ważny czy to są puchówki, kurtka po tacie, czy jakiś modny frak z butinku z galerii handlowej. Natomiast najbardziej drażni mnie fakt, że ci co najbardziej się zbijają w tych komentarzach najprawdopodobnie nigdy nawet nie wyobrazili sobie wyjścia ze strefy komfortu. Ich największe wyprawy to wycieczki do wspomnianych gaprzez aiken - Hyde Park
Ciekawe to co piszesz, ale chciałem trochę inną informację wydobyć. Przedstawie przykład. Struktura startowa w miarę nisko - ręce, 2 stopnie na samym dole - nogi. Znajduję dobre miejsce na podchwyt na strukturze, więc startuje ze stania. Wchodzę z ziemi w pozycję startową stabilnie, wykonuje przechwyt dalej i kończę balda. Przypadkiem obok stoi routesetter i mówi, "hola hola, tutaj trzebaprzez aiken - Forum wspinaczkowe
Te instrukcje to nie mają zastosowania do czołowki lecz do ogona startujących, zwłaszcza jeśli to są ich pierwsze lub drugie zawody. Na każdych zawodach takie osoby się mogą trafić. Widuje się częściej nie dokładanie do stopni tam gdzie jest to tylko formalnością znacznie częściej niż tam gdzie stanowi to spore utrudnienie startu. Start z dupy to ciekawy przykład na brak rozwiązania systemowegprzez aiken - Forum wspinaczkowe
Też macie tak, że właśnie przy takim haczeniu coś z tyłu kolana jakby się napina za mocno i sprawia lekki ból/dyskomfort jakby miało się zaraz urwać albo odsunąć za daleko do tyłu? Trochę to skurcz przypomina. Raz mi się to mocno nadwyrężyło przy próbie wyjścia na obłą półkę w piaskowcu, ale nie było z tego większych problemów i efekty zniknęły za dzień lub dwa, ale strach przed takim mocnym haczprzez aiken - Forum wspinaczkowe
Na dociąganie pewnie to, a na boczne nic mi do głowy nie przychodzi, więc poczekam na rehabilitanta.przez aiken - Forum wspinaczkowe
kn Napisał(a): ------------------------------------------------------- > szczerze - zastanawia mnie, że są osoby, którym > zawsze nadzwyczajnie idzie w rundach > niesędziowanych i słabo w rundach sędziowanych, > do których regularnie trafiają Może to nie kwestia sędziowania tylko formuły flash. Trzeba się wspinać samodzielnie i nie da się zgapić patentów. Kreatywność w rozwiązprzez aiken - Forum wspinaczkowe
Dlaczego tak uważasz? W Krakowie jak Mechanior prowadził zawody to zwykle przy rozpoczęciu danej grupy zapowiadał podstawowe informacje, ile baldów, ile czasu, ale też te kilka podstawowych zasad. Nie ma tego dużo, można zmieścić w 3-4 zdaniach. Sędzie bokserski też zwykle powtarza przed walką zawodnikom kilka podstawowych zasad fair play mimo, iż znają je doskonale. Tak przynajmniej mi się kojarprzez aiken - Forum wspinaczkowe
Katarzyno, zgadzam się ze wszystkim co piszesz, ale wybacz muszę zapytać prosto z mostu, bo nie byłbym sobą. Czy doparujesz się w tym problemie przyczyny tego, że nie dostałaś się do półfinału? Jeśli tak to czy jest to: a) podejrzenie - widziałaś konkretne osoby wyżej w rankingu nierzetelnie stosujące się do zasad b) podejrzenie - ktoś teoretycznie słabszy podrasował wyniki w swojej karcie c)przez aiken - Forum wspinaczkowe
Ja mam nadzieję, że formuła następnym razem będzie taka sama, a najwyżej uwzględni się sędziowanie boulderów z grupy decydującej o awansie dziewczyn. W każdym bądź razie wielkie podziękowania i wyrazu uznania dla organizatorów :).przez aiken - Forum wspinaczkowe
Ja się nie zgodzę. Te zawody to moim zdaniem dobry wzór do naśladowania, bo pieczesz dwie pieczenie na jednym ogniu. Część eliminacyjna miała wyłonić tylko po 20 osób z każdej kategorii i to zadanie spełniła. Zwłaszcza u facetów ładnie wyszło, że komplet topów dający awans miało 21 osób. Zawody były nakręcone bardzo fajnie, dużo wspinania dla każdego. Kogo bym nie pytał to był bardzo zadowolonprzez aiken - Forum wspinaczkowe
Dla posiadających Facebooka. Czytajcie komentarze pod zdjęciem zrobionym podczas aftera Pucharu Polski w Bloco: Ręce opadają...przez aiken - Hyde Park
Jeśli dobrze rozumiem Mnietka to chodzi mu tylko o to, że dla powtarzających nie ma najmniejszej różnicy w jaki sposób droga została obita. Słusznie sugerujesz że próżno się doszukiwać racjonalności w tej kwestii jak i ogólnie wspinaniu. Przyjęły się po prostu takie normy, że jak chcesz stworzyć nową drogę i podpisać się pod nią jako autor (wśród innych autorów) to masz to zrobić w ten sposób, aprzez aiken - Forum wspinaczkowe
Znalazłem małą relację w necie ze Szczytnika. Można co nieco obadać:przez aiken - Forum wspinaczkowe
Na skyhooku wisi nie na linie. Ot taka fanaberia dla koneserów. Jak ktoś lubi takie zabawy to dlaczego nie, choc większy sens ma takie podejście na big wallach niż skałach. Tradycja pewnie narodziła się z tego, że na większość turni piaskowych w tym rejonie nie dało się dostać od góry i tak narodził się styl, który się stosuje w tej okolicy niezależnie od formacji skalnej.przez aiken - Forum wspinaczkowe
Też mi się tak wydaje. Tylko dziwne, że jeśli nie było to zamierzone to po eliminacjach było widać, że większość osób robiła tego balda zacięciem, a bald finałowy nie miał co prawda tych dwóch kulek na najniższej strukturze, ale jednak dawało jakąś perspektywę, że można próbować tak samo. Zresztą publiczność też była zmieszana jak Kasia Janicka doszła w ten sposób do topu i nikt z niedowierzaniaprzez aiken - Forum wspinaczkowe
W arkuszu z wynikami był mały błąd. Jacek Matuszek zatopował na 2-jce, a nie na 3-jce. Yurij jako jedyny zrobił trójeczkę i to w bardzo emocjonujący sposób. Końcówka załapała się na filmie. Wygrana Yuriego bardzo zasłużona. Jest moc i wzorowa technika, co można było też podziwiać na Krak'em All. Jeśli chodzi i finał pań to był bardzo zaskakujący. Paulina zgarnęła zwycięstwo rzutem na taśmprzez aiken - Forum wspinaczkowe
Dzięki za info. Zachęciłeś mnie :)przez aiken - Forum wspinaczkowe