Re: Autoasekuracja

07 lip 2010 - 15:27:10
heLLios Napisał(a):
-------------------------------------------------------
> Ciekawy patent z tą gumką :)
>
> Shunt jak i każdy inny przyrząd do
> autoasekuracji powinien być przypięty do osoby
> na wysokości piersi (zazwyczaj stosuje się
> łącznik w uprzęży górnej). Wpięcie
> Shunta/innego przyrządu w łącznik centralny
> może skutkować tym, że przy odpadnięciu siada
> się na przyrządzie, a zaciskając nogi na jego
> obudowie ten przestaje działać. Podobnie dzieje
> się, gdy ciężar przyłoży się na górną
> część obudowy, a nie na karabinek, którym jest
> ten przyrząd wpięty (np. gdy uprząż zahaczy o
> górną część Shunta). Zatem bezpieczniej jest
> go mieć na wysokości piersi. Ale tutaj też
> trzeba uważać - tak wpięty przyrząd może
> przez przypadek dostać się pod pachę i też
> przestaje wtedy działać. Najlepiej jest go wtedy
> wyrzucić za plecy, zresztą w dostępie linowym
> zazwyczaj przedłuża się taki punkt wpięcia za
> pomocą absorbera - przyrząd jest wtedy oddalony
> od ciała.
>
> Najciekawszy konstrukcyjnie jest ASAP - złapanie
> obudowy w dowolnym miejscu nie ogranicza jego
> funkcjonalności. Oczywiście na linie 11mm (wg
> Petzla).


1. W instrukcji Shunta i Basica stoi, że powinien być wpięty do uprzęży biodrowej - zatem zalecasz olanie tego?

2. Nie mogę sobie jakoś tego wyobrazić w jaki sposób "siadam" na urządzeniu i jeszcze "zaciskam nogi" co powoduje, że urządzenie przestaje działać... Czy możesz to trochę rozwinąć?

3. W instrukcji Basica jest podane w jaki sposób wpinać urządzenie w trakcie "solo TR", żeby zapobiec problemowi z "przyłożeniem ciężaru na górną część obudowy" - czy nie rozwiązuje to problemu?

4. Czy sądzisz, że zawiśnięcie na uprzęży piersiowej jest bardziej komfortowe niż na biodrowej? No, bo skoro w jednym wypadku można na urządzeniu "usiąść", a w drugim wpada ono "pod pachę" - to jakby obie mają wady i zagrożenia, a zatem czy nie lepiej wybrać bardziej komfortowe rozwiązanie już po odpadnięciu?

5. Producent szczególnie podkreśla w instrukcji dwie rzeczy na które trzeba zwrócić uwagę w wypadku używania Shunta - jedną z nich jest nieprzedłużanie niczym punktu zaczepienia poza pojedyńczym karabinkiem. Proponujesz zatem olać to?

6. Zarówno Shunt jak i Basic tracą bardzo dużo ze swoich właściwości w wypadku dynamicznego obciążenia, które mogłoby powstać przedłużając punkt wpięcia... No, chyba, że się mylę?

7. Stosowanie absorbera jest trochę "upierdliwe" przy patentowaniu danego odcinka. No chyba, że faktycznie ktoś ciśnie na "czysty solo TR OS" do kapownika...

8. Czy sądzisz, że oddalenie Shunta od ciała przy jego wadach jest lepsze?

9. ASAP jest dość ciekawy - w moim odczuciu jego zaletą jest to, że porusza się w obie strony (podobnie jak backup). Raczej nie przemawia do mnie, że można go wszędzie chwytać, bo podobnie jest z właściwie zastosowanym basiciem. Minus to oczywiście zęby i cena... Czy jesteś mi w stanie powiedzieć jak szybko "zaciera" się ASAP?
Podziel się:
Temat Autor Wysłane

Autoasekuracja

Tomeeeek 01 lip 2010 - 17:10:55

Re: Autoasekuracja

rocko 01 lip 2010 - 17:13:26

Re: Autoasekuracja

Tomeeeek 01 lip 2010 - 17:19:26

Re: Autoasekuracja

satomi 01 lip 2010 - 18:39:41

Re: Autoasekuracja

Micaj 06 lip 2010 - 08:12:10

Re: Autoasekuracja

satomi 06 lip 2010 - 15:46:09

Re: Autoasekuracja

Micaj 06 lip 2010 - 17:18:18

Re: Autoasekuracja

satomi 07 lip 2010 - 00:56:18

Re: Autoasekuracja

mwitek 05 sie 2010 - 09:08:11

Re: Autoasekuracja

heLLios 05 sie 2010 - 11:05:54

Re: Autoasekuracja

McAron 06 lip 2010 - 17:21:08

Re: Autoasekuracja

klenio 06 lip 2010 - 17:30:12

Re: Autoasekuracja

McAron 06 lip 2010 - 17:51:36

Re: Autoasekuracja

klenio 06 lip 2010 - 18:25:52

Re: Autoasekuracja

darkman 06 lip 2010 - 21:50:36

Re: Autoasekuracja

heLLios 07 lip 2010 - 09:56:08

» Re: Autoasekuracja

satomi 07 lip 2010 - 15:27:10

Re: Autoasekuracja

heLLios 07 lip 2010 - 16:55:32

Re: Autoasekuracja

chudaryba 30 lip 2010 - 16:57:59

Re: Autoasekuracja

satomi 07 lip 2010 - 01:26:01

Re: Autoasekuracja

McAron 07 lip 2010 - 14:09:57

Re: Autoasekuracja

satomi 07 lip 2010 - 14:39:13

Re: Autoasekuracja

klenio 01 lip 2010 - 17:43:30

Re: Autoasekuracja

JanekZ 01 lip 2010 - 19:31:19

Re: Autoasekuracja

jurasmus 01 lip 2010 - 21:22:44

Re: Autoasekuracja

JKclimber 03 lip 2010 - 15:48:24

Re: Autoasekuracja

mwitek 04 lip 2010 - 19:11:44

Re: Autoasekuracja

simba 05 lip 2010 - 00:08:10

Re: Autoasekuracja

kolarz 05 lip 2010 - 06:43:24

Re: Autoasekuracja

ROCKDUDE 06 lip 2010 - 00:06:11

Re: Autoasekuracja

heLLios 05 lip 2010 - 09:48:32

Re: Autoasekuracja

szpej 11 sie 2010 - 12:07:55

Re: Autoasekuracja

mwitek 11 sie 2010 - 12:17:12

Re: Autoasekuracja

boltzman 07 lip 2010 - 01:43:29

Re: Autoasekuracja

Tomeeeek 09 lip 2010 - 00:24:48

Re: Autoasekuracja

TomaszKa 09 lip 2010 - 09:42:08

Re: Autoasekuracja

Gunio 11 lip 2010 - 20:24:03

Re: Autoasekuracja

boltzman 22 lip 2010 - 23:13:36

Re: Autoasekuracja

klenio 23 lip 2010 - 14:26:49

Re: Autoasekuracja

boltzman 23 lip 2010 - 17:55:20

Re: Autoasekuracja

kali 31 lip 2010 - 14:34:13

Re: Autoasekuracja

heLLios 25 lip 2010 - 15:47:25

Re: Autoasekuracja

mwitek 05 sie 2010 - 14:07:22

Re: Autoasekuracja

simba 05 sie 2010 - 16:02:47

Re: Autoasekuracja

mwitek 05 sie 2010 - 16:46:43

Re: Autoasekuracja

McAron 05 sie 2010 - 17:07:04

Re: Autoasekuracja

mwitek 05 sie 2010 - 17:24:45

Re: Autoasekuracja

radko 10 sie 2010 - 13:04:55

Re: Autoasekuracja

mwitek 10 sie 2010 - 14:58:19



Nie możesz pisać w tym wątku ponieważ został on zamknięty