Qbab, z całym szacunkiem - ale najwyraźniej żyjesz trochę w oderwaniu od rzeczywistości wspinaczkowej. Oczywiście masz prawo na własne potrzeby rozróżniać RP od PP (sam tak robię), ale we wspinaniu sportowym od jakiegoś czasu nikt tego nie robi - bo nie ma to większego sensu, m.in. z powodów o których pisał Jacek. O klasie przejścia RP decyduje nie to czy wieszasz ekspresy, czy nie - tylko jakprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Rafale, rzuć proszę okiem na prywatną wiadomość:) pzdr Miłoszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
> RP czy byłby to "czysty" RP czy RP-pp dalej jest > przejściem klasycznym drogi ze znajomością, a > wieszanie ekspresów na SPORTOWYCH drogach wiele > nie zmienia i jest powszechnie akceptowalne. tu pełna zgoda. W relacjach o trudnych sportowych przejściach informację o stylu RP domyślnie traktuję jako RP z ekspresami, czyli PP. Jeżeli było inaczej, podaje się czasemprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Oj, dajesz się wypuszczać ekspertowi;) Zajrzyj do odpowiedniego tomu WHP - tam będziesz miał opis interesujących Cię dróg. Tylko, że akurat Staroleśny ze Staroleśnej to na mój gust raczej zimowy cel.. poponuję raczej druga stronę doliny (Ostry, Jaworowy, Mały Lodowy..) pzdr jodloszprzez jodlosz - Wspinanie i warunki w Tatrach
tu masz 3 linki do artykułów, które ukazały się kiedyś w Górach. Zwłaszcza ten ostatni, o Narożniaku, powinien Cię zainteresować - masz tam właściwie zestaw dróg na pierwszą wizytę w piachach. z przewodnikami chyba nie jest tak różowo, jak pisze Gruby. Po "Szczelińcu Wielkim" Kiełkowskiego i Waldemara (to ten, o którym piszesz) ukazał się jeszcze 2-tomowy przewodnik po Hprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
hmm, ale ruchy już nie takie ładne;) pzdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
biedruń Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Rzeczywiście temat poprawnej pisowni nazewnictwa > nie jest trywialny, chyba sytuacja dojrzała do > powołania Komisji Kodyfikacyjnej ds Pisowni Nazw > Dróg w Dolinkach Podkrakowskich ;-) zgodnie z "Nazwami geograficznymi Rzeczpospolitej Polskiej" raczej w Dolinkach Krakowskich;) Dolinki Podprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Biedruń, ale to wcale takie proste nie jest.. pytanie czy nazwa drogi to nazwa własna, załóżmy, że gegoraficzna, czy może tytuł dzieła (jednak droga wspinaczkowa jest też jakimś autorskim tworem..). Jeżeli to drugie to rację ma Makar - i piszemy np.: Co z tą Polską? Chodzi lisek koło drogi ale Lis Witalis Alameda Slim itd. gorzej z nazwami pospolitymi.. w tytule powinno być:przez jodlosz - Forum wspinaczkowe
> > - w punkcie s.23 Recenzent porusza sprawę chaosu > dotyczącego wariantów Horyzontów. Prostowanie > (omijające start Magnezjówką) wydaje się jednak > logiczne (sensowniejsze wspinaczkowo - prosta > linia), zwłaszcza że chodzi nim wiele osób. oczywiście masz rację, jednak wypadało wrysować też oryginalny przebieg Horyzontów za 6.1+.. > A notując co do poprawyprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Kubek Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Autor zapomniał wspomnieć jeszcze o szokująco > wysokiej cenie przewodnika. Autor wspomniał, tylko redakcja nie puściła;) Do Nata: takich kruczków jak "Dorotka" to w większości nawet nie wymieniałem.. poza tym, tak jak napisałem, błędów może być więcej.. na liście są te, które udało mi się znaleprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
eee.. przesadzasz p.1 - oczywiście naciągany. .zwłaszcza że żadnych Kart Wspinacza czy Taternika już ni ma.. p.2 - chyba proste? b. podobny punkt jest np. w rezerwacie Wąwóz Bolechowicki - od 30 lat;) Powstaje teraz Plan Ochrony dla Sokolich Gór (i nie tylko) - się postaramy doprecyzować co i jak.. pzdr jodlosz > co to kurwa ma niby być? > "pos następującymi warunkami&quprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Oczywiście leśniczy powinien znać ten dokument.. ale warto przy sobie takowy posiadać - chociażby dla przyjemności zobaczenia miny służbisty;) pzdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Zgodnie z decyzją Wojewody Śląskiego regulującą ruch turystyczny w rezerwacie Sokole Góry na skale Boniek (Bonifacy) wspinaczka jest dozwolona. Proponuję chętnym do wspinania w tym rejonie wydrukowanie poniższego dokumentu: Miłosz Jodłowskiprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
I masz rację i jej nie masz.. Z Twojego opisu wnioskuję, że chodzi o Drevenik. Poniżej masz szczegółowe regulacje dt. wspinu w tym miejscu (co prawda ważne do końca 2007 ale raxczej się nic nie zmieni Na Słowacji w zdecydowanej większości obszarów chronionych są zawarte porozumienia pomiędzy służbami ochrony przyrody a lokalnymi organizacjami wspinaczkowymi. W niektórych rejonach korprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
> > Na ostaszu magnezji nie wolno używać!! Na jakiej podstawie tak twierdzisz? Z rozmów z miejscowymi wynikało, że w przeciwieństwie do Teplic, Adr. i Kriżaka na Ostaszu używanie magnezji na Ostaszu jest dopuszczalne - nie widziałem też żadnych zakazów w regulaminie rezerwatu pzdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
hmm, to może o tych samych chodzić.. pzdr jodlosz PS. ostatnio w skałkach ubezpieczono kilka linii w wersjach light i extension - w dodatku o niewygórowanych trudnościach. Co może wznowić jakże interesującą dyskusję o pokonywaniu kilku dróg za jednym zamachem;)przez jodlosz - Forum wspinaczkowe
McAron Napisał(a): ------------------------------------------------------- Olgierdzie, regulacje dt. wspinania na FJ sa modelowym przykładem zarządzania ruchem wspinaczkowym na obszarach chronionych. Zakaz wspinu w okresie lęgowym dt. kilkudziesięciu skał/sektorów - a nie całych rejonów. Podobnie byłoby w PL - na Jurze problem dt. kilkunastu skał, niekoniecznie najbardziej uczęszczanych. I oczyprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Gratuluję ciętej riposty:) Do niedawna dla niektórych ras stosowano tego typu zabiegi - przyciuęte uszy, ogon itp. Całe szczęście na wystawy psów rasowych nie przyjmuje się już (chyba od 2-3 lat) tak "upiększonych" psów - i właściciele przestali to robić. Nie do wszytskich jeszcze dotarło - ale powoli się to zmienia Podobnie jak Ty uważam to za barbarzyństwo. Niestety niektóre rasy -przez jodlosz - Hyde Park
> > udzielania Ci jakichkolwiek odpowiedzi. > > Zła argumentacja. Po pierwsze, żadnych obowiązków > na tym forum nie masz. Po drugie, większość jest > tu > anonimowa i fakt ten nie powinien mieć > najmniejszego > znaczenia w merytorycznej dyskusji. Nie do końca, Olgierdzie. Jeżeli padają jakies konkretne zarzuty, jako członek KWSk PZA oraz jeden z inicjprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Landryna Napisał(a): > > Nie sa to jakies oskarzenia ani rzcanie blotem. > jestem anonimowy i taki pozostane czy to ci sie > podoba czy nie. Na to pozwala formula tego forum. W związku z tym czuję się zwolniony z obowiązku udzielania Ci jakichkolwiek odpowiedzi. Miłosz Jodłowski Komisja Wspinaczki Skalnej PZA członek Rady Inicjatywy Środowisk Wspinaczkowych "Nasprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Ostatni raz odpowiadam na anonimowe oskarżenia. Landryna, formułując takie zarzuty, podpisz się a nie ukrywaj za nickiem. Łatwo jest rzucać błotem - trudniej wziąc za własne słowa odpowiedzialność. W przeciwieństwie do Nitrocasha jesteś dla większości czytelników tego forum, w tym dla mnie, postacią nieznaną. Kto wg Ciebie miałby delegować uczestników tego typu spotkań??? na spotkaniu w UG Zaprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Drogi Landryno, bardzo niechętnie ustosunkowuję się do postów tego typu. Jak z pewnością wiesz, w Radzie "Naszych Skał" jest kilka osób będących członkami PZA, w tym - w komplecie - członkowie Komisji Wspinaczki Skalnej. PZA jest jednym z głównych partnerów Inicjatywy. W rozmowach dt. przyszłości Kobylan biorą udział - działając we wspólnym interesie - przedstawiciele Naszych Skał, Kprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
to powodzenia:) zawieszenie wędki na tej skałce wymaga dużych umiejętności, niekoniecznie z zakresu wspinaczki skalnej;) pzdr jodlosz Do wojtaspa: droga, o której myślisz jest na sąsiedniej skałceprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
na razie żadne - przynajmniej we współczesnym rozumieniu terminu droga. Są tam chyba stare wędkowe linie Rico Malczyka, hak raczej nie z przejścia klasycznego.. a może jednak.. pzdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Sprzęt do obicia (ringi i stanowiska) i pracy rozdziela Komisja Wspinaczki Skalnej PZA. Środki pochodzą z budżetu PZA oraz od Związku Gmin Jurajskich (osobno woj. śląskie i małopolskie). Ekiperzy PZA wykonują swoją pracę społecznie. Nie dostają ani wynagrodzenia za pracę, ani zwrotu kosztów. Już kilka razy była o tym mowa na forum. Być może Związek Gmin Jurajskich przekazuje częśc środków na uprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
od lewej do prawej tak jak jest opisane. Na lewo i na prawo od Miny Albina 2 projekty, dalej 2 stare drogi (Słońce Jamajki i Rozgrzeweczka) - reszta to projekty pzdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
"chwyt, który jest prawdopodobnie kuty, ponieważ wygląda jak kuty" o mało z krzesła nie spadłem..;) ale jak przeczytałem całość to już nie było mi do śmiechu. Mam nadzieję, że nikt nie wpadnie na pomysł zabetenowania tego całkowicie naturalnego chwytu.. nie mówiąc już o tym, że autorowi tekstu się drogi niestety pomyliły i to co brał za 6.3+, to w rzeczywistosci Zelig, 6.2+:)przez jodlosz - Forum wspinaczkowe
celowo - w kolekcji posiadam tylko takie nieswoje haki, które wypadły np. przy wybieraniu liny albo próbie ich czynnego użycia;) wybijanie dobrych haków jest bucostwem. pzdr jodlosz do Sandersa - odzyskany zaklinowany cam czy kostka jak najbardziej nadają się do ponownego użycia, w kazdym razie jesteś w stanie to ocenić - a poza tym nie żal ich zostawić w ścianie:) z karabinkami oczywiściprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Hm, odpowiedź chyba nie taka oczywista:) może spróbuję wyłożyć swój mały kodeksik etyczny we fragmencie dt. pozyskiwania szpeju podczas wspinu. 1/ Idę na drogę, na wyciągu lub stanie napotykam kostkę/cama/karabinek/ekspres - zabieram, chowam do plecaka, jestem szczęśliwy. 2a/ znam pechowca, który to zostawił (lektura Ks. Wyjść - warto się wpisywać;) - proponuję tradycyjny barter (dawniejprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe