jako sukses zasługujący na > nadzwyczajne wyróżnienie należy uznać > odzwyczajenie jej od spania w łóżku; podobno innym > się nie udaje ;) niektórzy nawet specjalnie nie walczą;) pzdr jodloszprzez jodlosz - Hyde Park
na poważnie - na jak długo zostaje sam w domu? Ja swoją suczkę powoli przyzwyczajałem do zostawania solo (od 8 tygodnia) od małych 20-30 minutowych dawek do killku godzin - a i tak straciłem 2 pary butów, czołówkę Petzla (myślałem, że ją z domu wyrzucę;), dwa krzesła, fotel i pare innych drobiazgów. Pies sam w domu się po prostu cięzko stresuje - cholera wie czy ten Pan co go wziął, to nie wyszedprzez jodlosz - Hyde Park
Myślę, że jak najbardziej - ale to pytania do Jacka Trzemżalskiego - on jest głównym organizatorem:) pzdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Poczekaj troszkę - wszystko w swoim czasie:) info o większości nowych dróg nie było nigdzie publikowane Na pewno znajdzie się też coś dla Ciebie - zapraszamy! pzdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Zaklęcie, VI.1+ (bez rys oczywiście). chyba jednak 2006, autor T. Ślusarczyk pzdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Doktorze, jednak bym polemizował.. moim zdaniem nie ma dróg tradowych mega-hiper... bezpiecznych. Trad w polskim wapieniu zawsze będzie bardziej niebezpieczny niz obita droga. Zarówno z powodów obiektywnych - trudna i wymagająca asekuracja, relatywnie duża kruszyzna (nawet na pozornie litych drogach!), zatrawienie itp. oraz subiektywnych, zaleznych od doświadczenia i umiejętności łojanta:przez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Adam, ja w ogóle nie neguję skandalicznego wydarzenia - tak jak pisałem, dla mnie to szokujące - pierwszy raz z czymś takim się spotykam. Natomiast nie widziałem treści umowy - nie wyobrażam sobie, żeby gmina mogła zgodzić się na zamkniecie D. Kobylan skiej. Zresztą Boletus Satanas pisał, że widział tę umowę i nie było tam nic o zamknięciu doliny. Dlatego uważam, że należy pisać do gminy zprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Panowie, do gminy z prośbą o wyjaśnienia jak najbardziej piszcie - prosiłbym jednak o kulturalne sformułowania. Pamietajcie, że - jako wspinacze - z gminą musimy współpracować. Z Urzędem Wojewódzkim bym nie przesadzał. Z tego co pisał autor wątku - w umowie nie było sformułowania o zamknięciu doliny. Tak jak pisałem wyzej nie wiadomo czy organizator imprezy nie nadinterpretował - delikatnie móprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
dość szokująca jest Twoja relacja.. dolna częśc doliny jest własnością gminy (chociaż parkingi - raczej na terenach prywatnych..). Czyli umowa podpisana chyba jednak z wójtem gminy Zabierzów a nie sołtysem Kobylan? nie bardzo wyobrażam sobie na jakiej podstawie można by zamknąć dostęp do takich terenów - ale skoro mówisz że w umowie nic o tym nie było - wygląda to na dość duże nadużycie ze stprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Glower Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Milosz mozesz wypowiedziec sie o urodzie motyki na > wsch.Lomnicy?pozdr.Dzieki robilismy ją w warunkach zimowo-wiosennych (9 IV) i jest to zdecydowanie najlepszy moment na wbicie się w tę drogę. Przepiękne wspinanie w śniegu, lodzie i mikście - ok. 12 wyciągów plus dośc sporo z lotną w terenie do II. Prawdzprzez jodlosz - Wspinanie i warunki w Tatrach
> > a co sądzicie o Motyce na Żelaznych Wrotach - > całkiem mocna droga wg mnie !@ nie sposób zaprzeczyć - jak większość dróg Motyki śmiało przedziera się przez z pozoru niewkaszalną ścianę. Tylko pamiętaj, że Motyka tam dwa miejsca zywą drabina pokonał.. pełen wykaz dróg MOtyki w Tatrach znajdziecie tutaj: pzdr jodloszprzez jodlosz - Wspinanie i warunki w Tatrach
kro_pa Napisał(a): ------------------------------------------------------- > miłoszu, toś pojechał po bandzie przyrodniku.... > jakie 'dobrze wiemy, że nie merytorycznymi??' > chyba jednak nie znasz dokumentacji do Ciężkowic.. > bo ja z nią miałem, delikatnie mówiąc, styczność. > Nie pamiętam szczegółów, bo zajmowałem się tym > siedem lat temu, ale ręczę, że zaprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
xtonyx Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Przyjąłem do wiadomości słowa krytyki - tfu - > otuchy. Powstrzymam się od komentarzy - po co mamy > być wrogami z ta czy inną osobą. Tomku, szanuję Twoje zdanie na temat PZA, kursów ekiperskich itp. - tylko chciałbym, żebyś zrozumiał też nasze stanowisko - jest kilkadziesięciu ekiperów przeszkolonychprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Odpowiem Ci w zastępstwie Stefana (szcześciarz pojechał na FJ) i jako członek Komisji Wspinaczki Skalnej PZA: Sprzęt do obijania (wiertarka, dmuchawa, pistolety do klejenia) jako ekiper PZA dostaje od Miksera - szefa Komisji Wspinaczki Skalnej PZA. Za darmo. Tak jak wszyscy inni ekiperzy PZA - wystarczy że zgłoszą się odpowiednio wcześniej. Klej i ringi dostaje równiez od Miksera, zgodnieprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Potwierdzam - Orzełek ma się dobrze, wspinaczy wydaje się nawet lubić - aczkolwiek wpychanie łapy głęboko do dziupli może narazić na kontakt z potężnym dziobem O. pzdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
NIestety macie rację - drogę obito w trakcie akcji UKA na obronę autorów obicia - umieszczenie pierwszego przelotu w tym a nie innym miejscu było spowodowane wyjątkowo słabą skałą w okolicy.. wspinając się często nie zwracamy na to uwagi. Ale tak jak pisał rP - sponad pierwszej wpinki grozi solidna gleba - chyba lepiej było nie wbijać 1 ringa a zostawić 2 dośc wysoko, przynajmnie zmusiłobprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Berg Napisał(a): > W starym przewodniku nie wszystkie drogi zostały > jasno i poprawnie wrysowane... Oprócz tego w > wypadku np. Jesiennej Deprechy autorzy raczej > ominęli płytkę na końcu filarka. to akurat jest pewne - jeden ze współautorów twierdzi, że u góry juz łatwo było - a teraz crux jest po wpince do łańcucha:) Nam wydawało się > logicznie "puścić&quoprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Dobrze wiemy, że akurat w Cięzkach i Prządkach zakaz wspinania nie był podyktowany argumentami merytorycznymi. Jeżeli by już szukac argumentów - na niektórych głazach po ich północnej zacienionej stronie wystepują (występowały?) jakieś rzadkie - zagrożone - porosty. Nie pytaj jakie - nie jestem lichenologiem. Ale oczywiście nie to było powodem wycięcia ringów. pzdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
wiesz, wspinać się mozna prawie wszędzie - tylko, że to jeszcze nie powód żeby o tym na forum pisać i zachęcać innych do łojenia w Pienińskim Parku Narodowym - gdzie akurat zakaz wspinania jest dość mocno uzasadniony, zresztą bez wielkiej szkody dla wspinaczy (w innych obszarach chronionych można by już dyskutować..) pzdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
nowe topo powinno się ukazać w ciągu miesiąca.. a większość nowych propozycji na Pytajnikach na pewno warto zaliczyć. Na niektórych drogach zalega jeszcze kruszyzna - warto zachować czujność:) pzdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
na końcu tego wątku: ; aktualna lista nowych dróg (powstałych po II wyd. przewodnika autorstwa Rafała Nowaka) pzdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Pieninki to skałki ok. 200 metrów na południe (płd.-zach) od Wroniej Baszty, najlepiej z polanki pod Wronią w dół doliny ok. 150 metrów i w górę stokiem w prawo wskos:) "rewersem" Pieninek jest Skalny Mur - ten z kolei na upały pzdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
> > Przed obiciem i poprowadzeniem tych dróg musieli > tam ze skały usnąć jakieś "hektary" krzaków i > traw... i wreszcie Pieninki zaczynają przypominać skałki - a nie północną ścianę Długiego Giewontu;) przy okazji odsłoniły się stare klasyki - polecam, zwłaszcza początkującym, wszystkie warianty Drogi przez Różę - dobra asekuracja własna, większa kruszyzna i fitoprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
bez zmian - wspinać się tam nie wolno, ale też i chyba nie ma sensu.. pzdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Lewa - Biały Filar, u góry ściśle filarem, VI, 5R + ST Prawa - Poniewierka, VI.2, 5R + ST Obie autorstwa P. Rostka oraz mojego; wyceny to propozycje na prawo od starych projektów jest jeszcze jedna ubezpieczona linia, na razie nie poprowadzona Pozdrawiam Miłosz Jodłowskiprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
w dużym stopniu ubezpieczona spitami - komplet stanowisk, na wyciągu VII-, który szczegółowo opisał Ci Pit - 4 albo 5 spitów, da się przehaczyć. W rysach V+ po 2-3 spity na wyciąg, komfortowa asekuracja własna. pzdr jodloszprzez jodlosz - Wspinanie i warunki w Tatrach
Oj Pit, to Sprężyne dawno robiłeś:) teraz to już nie ta droga.. pzdr jodloszprzez jodlosz - Wspinanie i warunki w Tatrach
i krótki tekscik o przejściu tez niczego sobie:) m.in. "Ale skúsení horolezci hovoria, že keď si v prdeli, zabi jedničku a fičíš ďalej" pzdr jodloszprzez jodlosz - Wspinanie i warunki w Tatrach
> Wg mnie jest różnica między wycenianiem dróg > łatwych, a środkową i górną półką. Łatwe drogi > większość ludzi pokonuje OS (pomijając przypadki > gdy ktoś np. wiesza wędkę dla początkującego > kolegi). > I myślę, że właśnie pod OS powinno się je > wyceniać. > A już na jakichś VI.4 i wyżej OSy należą do > rzadkości - > Na trudnych drogach - z pewnościąprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Może masz rację.. dawny Ogódek (Trad) biegł płytą na prawo od takiej turni odpękniętej (pozostałości której widoczne są u podnóża ściany;), obecnie na prawo od obrywu. NIe byłem tam po obiciu. pzdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe