> > > Pozwala > > m.in. zachować podobne tempo zjazdu:) > > Podobne tempo zjazdu można zachować prościej - > po prostu zjeżdżając w podobnym tempie :-) Powodzenia-zwlaszcza w zróżnicowanym terenie górskim:) > A jeśli masz na myśli zabezpieczenie przed > skutkami > niewłaściwego użycia prusika (lub jego braku / > awarii), > lub kurczowegoprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
NIe wiedzieć czemu znałem to pod nazwą "zjazd na głupiego Jasia";) ale trzeba Kolarzowi przyznać, że zwłaszcza przy dużej liczbie zjazdów jest to bardzo efektywny sposób. Pamiętam miny westmenów w Dolomitach, jak pojawialiśmy się z partnerem równocześnie na stanowisku.. Zdecydowanie polecane jest przypięcie się do partnera niespecjalnie długą lonżą. Pozwala m.in. zachować podobne temprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Juz kiedys była o tym mowa.. wycena chyba jednak nizsza, powiedzmy 6.1+ krakowskie;). A nazwa.. aż się prosi o 996. Ale w sumie to Tony mógłby ją nazwać - przywilej ekipera:) pzdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
xtonyx Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Psa ekipera, pilnuje teraz pan-ekiper lepiej niż > poprzedniego psa nie-ekipera, zwłaszcza ze > pies-ekiper nie lubi innych psów-ekiperów jak i > psów-nie-ekiperów :)). Eee.. niektóre lubi - trzeba mu jednak przyznać, że gust ma niezły;) pzdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Tony, wiem, że się nie zgadzasz z kompleksową wymianą asekuracji od lewej do prawej, ale raczej taką politykę będziemy w ramach Komisji Skalnej stosować. Z kilku powodów: nowe kotwy wklejane, w przeciwieństwie do ringów z pręta, są atestowane. To jest ważny argument w rozmowach z właścicielami terenów, gminami, czy służbami ochrony przyrody. Poza tym - część "dobrych" ringów z pręta zaprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Piotr Napisał(a): ------------------------------------------------------- > A ja mam trochę mieszane uczucia. Czy zamiast > wymieniać asekurację na drógach któe co prawda > z pręta ale mają odpowiednią miało sens. W dzisiejszych czasach za odpowiednią asekurację uznajemy wklejane kotwy ze stali nierdzewnej. Nie ringi z pręta, spity, zabetonowane haki z koluchem itp. Nie >przez jodlosz - Forum wspinaczkowe
A ja mam zdanie całkowicie odmienne:) wspinać się, powtarzać, czyścić z ziemi, kruszyzny i pyłu. Nic tak dobrze nie robi nowym drogom jak intesywny ruch wspinaczkowy.. oczywiście solidna zlewa też nie zaszkodzi.. ale potem się nie będzie dało wspinać. Tak czy inaczej - zachęcam wszystkich do wizyty na nowych-starych skałach. Zwłaszcza liczba obitych linii w dolnych przedziałach skali powinna pprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
A ja jednak zgodzę się z Jerrym, że przy tłumaczeniu z Climbinga można się było trochę postarać.. przecież nie chodzi tu o jakąś wyjątkowo specjalistyczną terminologię. Poza All-Free (w oryginalnym tytule jakoś kojarzy mi się z AF;) I uwaga ogólna - wydaje mi się, że jeżeli zamieszczany jest news, będący dosłownym tłumaczeniem innego tekstu, to "lekkim" nadużyciem jest podawanieprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Kolego, czy potrafisz czytać ze zrozumieniem? prosiłem, żeby zakończyć głupią dyskusję, chcecie wymieniać się zdjęciami - piszcie sobie na priva. Odrobinę odpowiedzialności by się przydało. Dużo czasu poświecam na tłumaczenie różnym osobom, że wspinacze to rozsądni ludzie, z którymi można normalnie współpracować. W takich przypadkach zaczynam w to wątpić.. Miłosz Jodłowskiprzez jodlosz - Hyde Park
No pewnie - i jak pisałeś przewodnik to pewnie nazwa były poprawne. Ale tylko od autora pierwszego prowadzenia zależy czy pozostawi nazwę drogi wędkowej czy nada swoją. A część tych linii wędkowych tak naprawdę to nie wiadomo jak biegła.. np. pytanie jak robić okap, żeby było 3+? pzdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Qbab Napisał(a): ------------------------------------------------------- > nazwę skały podaliśmy niestety błędnie, co do > nazw dróg to wydaje mi się nadal że są > poprawne :) Oj, wydaje Ci się.. o ile wiem to prawo nazwania drogi należy do autora pierwszego przejścia pzdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Qbab Napisał(a): ------------------------------------------------------- > McAron Napisał(a): > -------------------------------------------------- > > Nie myl oczyszczania skał z kruszyzny z > kuciem. > > Choćby narzędzia pracy miały być te same - > to > > całkiem > > różne sprawy są. > > poza intencją (też nie do końca) niewiele się > rprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Qbab Napisał(a): ------------------------------------------------------- > jankuczera Napisał(a): > -------------------------------------------------- > ----- > > Na wstępie chcę podkreślic, że z natury nie > należę > > do osób dopieprzających się, ale czuję > olbrzymi > > niesmak do tego co dzieje się/stało się na > Mnicha. > > Zasady etyczneprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Qbab Napisał(a): > Zjazd zakładasz dokłądnie tak jak trzeba aby > zjechać na całą długość i ściągnąć linę repem, a > na linie zakładasz prusa, partner jak mija ekspres > to wpina go nad sobą, po dojechaniu do dolnego > stanu mocuje linę wybraną na tyle by nie było dużo > luzu ale na tyle luźno byś mógł spokojnie jechać > (spokojnie jest ważne skoro punkt jest niepewnprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Panowie, proponuję zakończyć wątek -co prawda to Hyde Park - ale jak już wielokrotnie pisaliśmy, jest to forum otwarte i czytane przez wszystkich zainteresowanych, w tym przez służby ochrony przyrody. A wątek pt. wspinanie w rezerwatach co chwilę wyskakuje u góry strony.. pisanie, a wręcz przechwalanie się tym, kto, gdzie i jak łamie obowiązujące przepisy (niezależnie od stopnia ich sensownprzez jodlosz - Hyde Park
$więty Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Najlepszy przewodnik i najciekawszy rejon: > Kletterfuhrer SACHSISCHE SCHWEIZ > Band Schrammsteine Schmilkaer Gebiet > Berg-&NaturVerlag, Peter Rolke Trudno się nie zgodzić:) Ale podobnie jak wspinanie w Saksonii wymaga większych umiejętności niż gdzie indziej, tak i posługiwanie się tym przewodniprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
> Co do roslinności (głównie drzewa) uważam tak, ze > względy na hamowanie procesów erozyjnych, wiatr, > słońce, mniejsza ekspozycja na mróz. Nie masz racji - głównym czynnikiem powodującym rozsadzanie skały w naszych warunkach klimatycznych jest tzw. zamróz (wielokrotne zamarzanie i rozmarzanie wody w szczelinach). Tu nie chodzi o nie wiadomo jakie mrozy:) wystarczy, że w nocy maszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Szpiglas Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Na poparcie tezy odsyłam do literatury z zakresu > geomorfologii i geologii. W necie można co nieco > znaleźć, ale to b. połowiczne i zdawkowe > informacje. > Co do erozji przy w/w skałach przez Ciebie > skałach, zachodzi ona na pewno, o czym świadczą > rozliczne kamienie i głazy wokoło. Faprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Oj Olgierdzie, nie znasz realiów podkrakowskich wiosek.. takie sprawy załatwia się we własnym gronie (czytaj mieszkańców Jerzmanowic), jeżeli wpuścisz kogoś z zewnątrz (prokurator) to wszyscy stają murem w obronie delikwenta (tu gówniarza).. najsensowniejszym rozwiązaniem jest pokazanie mieszkańcom, że gówniarz rzeczywiście szkodzi ich interesom. A dla większości z nich to wcale nie jest oprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
zdzwiłbyś się Doktorze z czego stara gwardia potrafi asekurować;) aż czasem strach się wspinać.. pzdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
a poza tym, jezeli to 6.1+ to dlaczego na 8a.nu Kolega sobie wpisał 6c+ - VI.2+, hmm;)? pzdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
niestety ten marketingowy news adresowany jest najwyraźniej do laików i najwyraźniej jego autor nie ma wiele wspólnego ze wspinaniem. Obawiam się, że redakcja nie miała tu wielkich możliwości edycji.. Zaczynając od wyprawy w Himalaje (!!!), a kończąc na: "Dramaturgii wyprawie Rutinoscorbin Trango Expedition, dodaje fakt, że alpiniści podejmą próbę zdobycia ściany w najbardziej cenionym prprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
> Po za tym kupe nowych dróg powstaje Dol. Sanki, > Brzoskwini, Aleksandrowickiej. Nowe drogi lub > takie co mają odnowioną asekurację są w > Kobylańskiej: Kula, Skalny Mur, Pieninki, Wronia > Baszta, Krucha Turnia, Kronika (obok Długosza), > nad Obeliskiem. No i coś w Będkowskiej. > Tyle wiem. Zestawienie tegorocznych nowości ukaże się w ciągu ok. 2 miesięcy - poprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
jeżeli piszesz o drodze, ktora w topo na Brytanie: ; opisana jest jako Zelig to jestem w stanie się zgodzić. Jej trudność zależy od tego jak bardzo (nie) skorzystasz z sąsiedniej PIjackiej Piątki. Bez łapania się krawędzi rysy to jednak 6.2 będzie. Natomiast to co jest opisane jako bezimienne 6.3+ to jest właśnie Zelig 6.2+ i jest to wycena gwarantowana;) przeczytaj komentarze do zalprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
kemo Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Oprócz tej jednej drogi, której trudności nie znam > - podejrzewam, że autor podał mi złą wycenę mnie coś wspominał o 6.1+, ale żyucie zweryfikuje w > Witkowych Skałach przybyły jeszcze trzy drogi: > Aplauz? (Żargon?) Entuzjastów VI.2 na lewo od > Gotyk na Dotyk jednak Żargon:) > W Sokprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Cześć, to 3+ nazwy nie ma, bo nie istnieje obecnie;) a pierwsza obita droga z prawej to Zelig 6.2+, z tych raczej mocniejszych:) środkiem biegnie droga o 6.2-owych trudnościach i braku nazwy (autorzy nie nadali..). Propozycja nazwy to Dobre Cwaniaczki;) więcej na ten temat tutaj: ; i tu ; pzdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
> Bambus przydatna rzecz, ale jeszcze trochę > brakuje > do doskonałości - żeby się dało friendy osadzać, > na przykład. eee.. to już byłaby popelina;)przez jodlosz - Forum wspinaczkowe
najwyraźniej nie masz pojęcia o co chodzi;) nie o takiej wędce mowa.. pzdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
kolarz Napisał(a): ------------------------------------------------------- > nie rozumiem co masz do dopingu asekuranta... > jesli tylko, tak jak ty, nie zna drogi to w czym > problem > pozdro > kolarz Kolarzu, absolutnie nic nie mam - wymieniłem listę spraw, ktore pomagają nam pokonać drogę i mieszczą się w regułach gry. A pisałem o różnicy między RP a PP - znajomość drprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
> > ... Oczywiście masz prawo na własne potrzeby > rozróżniać RP od PP (sam tak robię), ale > > we wspinaniu sportowym od jakiegoś czasu nikt > tego nie robi ... > > To nie jest "na własne potrzeby" tylko takie są > definicje styli. > To że znacząca większość olewa to tylko signum > tempori: ma być szybko, łatwo i przyjemnie. > No i żeby mprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe