7 ? O ile mowa o skali francuskiej, czyli wspinanie tak do VI.2+. Raczej nie przekraczałbym 300 pln. Na panel po prostu szkoda droższych butów nawet jak Cie na nie stać. Ultra wyspecjalizowane modele na łatwych drogach okazują się mało użyteczne, pracują słabo i szlak je trafia bardzo szybko. Z każdej firmy dostaniesz modele w tej cenie. Zależy jaką masz stopę, jakie buty Ci pasują, za Cieprzez Marheva - Forum sprzętowe
Doświadczenie, proszę bardzo. Powiedzmy wlazłeś na Mnicha. Chyba najbardziej znana góra ze wspinaniem wielowyciągowym w Tatrach. Jak chcesz inaczej tą górę opuścić niż zjazdem ? Najłatwiejsza droga zejściowa wiedzie drogą przez płytę. II* wspinanie, w dół zdecydowanie trudniej. Przy dobrych warunkach pogodowych, dobra, można zaryzykować zejściem. W chujowych warunkach, o których mówiprzez Marheva - Forum wspinaczkowe
No kolejny, nietolerancyjny zbooy... "Co niby jest w tego typu osobach jak Ty, że myślicie, że wszyscy ludzie to idioci? Człowiek już nie może się pomylić bo od razu zostaje zbesztany, zrównany z gównem i wrzucony do dołu kloacznego." Napisał: DukeNukem1985przez Marheva - Forum wspinaczkowe
DukeNukem1985 Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Zjazd z drogi wielowyciągowej jest wysoce > ryzykowny a to ze względu tego, że lina, przede > wszystkim połówkowa, uwielbia się blokować. > Możesz wszystko prawidłowo powiązać i robić a > lina i tak się zablokuje. Raz z kolegą > przetestowaliśmy taki zjazd na drodze 4 albo 5 > wyciągprzez Marheva - Forum wspinaczkowe
Moim zdaniem to ma głównie związek z geometrią ręki i zarazem fizyką. 3 i 4 palec są w naturalnej geometrycznej linii ręki. Są po prostu na środku. Dlatego gdy na nich wisisz nadgarstek i cała ręka obciążana jest w linii prostej. Działa najmniej mięśni, najmniejsze siły. Żeby ustawić 2 i 3 palec w linii prostej ręki musisz trochę wygiąć nadgarstek na zewnątrz i utrzymać go mięśniami w śrprzez Marheva - Forum wspinaczkowe
" od razu zostaje zbesztany, zrównany z gównem i wrzucony do dołu kloacznego" Kurwa poplułem monitor... Nie wiem czy istnieje coś takiego jak "dół kloaczny" ale zapiszę sobie :) Ja w pełni rozumiem literówki, sam czasem tu zapomnę ogonka, tu mi jakaś literka wskoczy. Staram się czytać zanim coś wyślę, ale nie zawsze to pomaga. Natomiast jeśli ktoś dwukrotnie popełniprzez Marheva - Forum sprzętowe
Five Ten. Firma nazywa się Five Ten. Nawet na butach napisali ci 5.10 ... z angielskiego pisane five ten. Obraz polskiej edukacji... kilkanaście lat obowiązkowych języków obcych w szkołach, a potem kurwa ludzie do dziesięciu po obcemu nie umieją... Przepraszam jakoś taki ostatnio marudny jestem... A no i marudzenia ciąg dalszy- na panelowe VI.1 szkoda takich butów... nawet z promocprzez Marheva - Forum sprzętowe
Kurwa 150 USD za młotek ?!przez Marheva - Forum sprzętowe
Infinity to poezja. Ale droga jak cholera i 9,5mm. Jakbym planował częste wypady na westowe drogi to brałbym 80 właśnie infinity. Swiss rope to tez 9,5, na oczy tej liny nie widziałem, z parametrów domniemam że to trochę gorsza, tańsza i cięższa wersja infinity tyle że w ładnym oplocie. Raczej bym sobie darował i brał infinity. Tusk dosyć popularny więc opinie znajdziesz, sam nigdy go nie uprzez Marheva - Forum sprzętowe
Spoko, problem w tym że spora część ludzi używa młotków narzędziowych jako wspinaczkowych(skalnych) i to z dużym powodzeniem, bo średnio widzi sens dokładania co najmniej 250 PLN za napis firmy kojarzącej się ze sprzętem wspinaczkowym :)przez Marheva - Forum sprzętowe
Przy 70 metrach zdecydowanie poszedłbym w coś cieńszego niż 10mm. Przy 50 jeszcze można to znieść ale przy 70 robi się ciężko. Jeśli tendon to tylko master. Ambitiony sobie odpuść bo to lekko szmatławe sznurki. 9,7 Master fajny, miękki i tani. Trochę się plącze ale da się to ogarnąć. Wiele osób poleca w tym i ja. Fanatic'a Rocki bym sobie odpuścił. Raz że ciężkie 10mm dwa, że to mocprzez Marheva - Forum sprzętowe
Abstrahując od konkretnie młotka skalnego, generalnie o młotkach, bo chyba młotek narzędziowy kojarzy Ci się jedynie z czymś takim: Lżejszy młotek- oznacza mniejszą siłę uderzenia. Więc to nieszczególna zaleta. Poza tym narzędziowe młotki mają tak pełną rozmiarówkę że można sobie to dowolnie wybrać od kilkudziesięciu gram po kilka kg obucha. Zerwanie integralności... WTF? dobry młotek mprzez Marheva - Forum sprzętowe
A do czego miało by to służyć? I jak chciałbyś tego używać ? Bo patent trochę średniawy. Zjazd na dwóch różnych żyłach różniących się średnicą o parę mm nie jest zbyt wygodny podobnie jak wiązanie takich cudów. Jak chcesz liny której możesz używać jako singla i doubla bo szkoda ci kasy na trzy żyły to wymyślono np. coś takiego jak mamut serenity czy beal jocker.przez Marheva - Forum sprzętowe
Rozumiem że to Campy się rozwaliły jakoś mnie to nie dziwi tak by the way :PP Skoro miał grivele to po co cała akcja z wiązaniem sznurkami campów ? Ja po prostu tej całej akcji z rakami nie ogarniam, a to co napisałeś powoduje że jeszcze bardziej nie ogarniam.przez Marheva - Forum wspinaczkowe
Ale ja już właśnie nawet nie o tym czy aluminiowe czy stalowe, niebieskie czy różowe. To są szczegóły. Mówię o fakcie że były stare, zjebane, skiturowe i powiązane sznurkami. Podobno nawet zjebane od miesiąca, czy tam już przywiezione rozwalone nie wiem. Siedzieli tam parę miesięcy pełno wspinaczy, w okolicy także wspinacze pakistańscy, tragarze itd. i nikt nie byli w stanie ogarnąć dodatkoprzez Marheva - Forum wspinaczkowe
Abstrahując od tego całego Broad Peakowego Smoleńska. Ja to za chuja nie rozumiem tej całej akcji z rakami... Topowe modele wspinaczkowych automatów grivela czy blacka kosztują dla mnie, w detalu, no kurwa od ręki w sklepie jakieś 800 PLN. Cała wyprawa i sprzęt kosztowały co najmniej kilkaset tysięcy jak nie parę grubych baniek i nie mieli w budżecie paru stówek na raki ? Serio kurwa?przez Marheva - Forum wspinaczkowe
Niestety ma taką tendencję. Wynika to po części z jej największej zalety- lina jest bardzo miękka i nie ma tendencji do sztywnienia, przez co świetnie pracuje np. z węzłem skrajnym czego nie można o każdej linie powiedzieć. Drugą wadą jest to że oplot zdecydowanie łapie tarcie szczególnie jak trochę pochodzi w granicie. Po czasie już nie chodzi tak milutko w przyrządach. Ale generalnie linaprzez Marheva - Forum sprzętowe
W tarnogaju w zeszłym roku mieli fabryczne odcinki wszystkich podstawowych modeli beala 35m. Nie wiem czy mają tak nadal, ale może.przez Marheva - Forum sprzętowe
Mam i ja. Spodnie są tak elastyczne że szpagat spokojnie w nich zrobisz o ile ci się jaja nie rozjadą. Ja mam taką dosyć szeroką wersję 3/4 z gumką w pasie (cholera wie jak to się zwie), nie wiem jak te alla dzins. Tak jak mówiono- są cholernie grube przez co na upalne dni, albo latem na przypale na ścianie grzeje w dupę. Ale bardzo wygodnie się w nich wisi w uprzęży i całkiem spoko lata.przez Marheva - Forum sprzętowe
Mastery tendona mają bardzo dobre opinie. 9,2 nie używałem ale 9,7 mam, używałem 9,4 obie bardzo fajne. Jeśli zależy Ci na sznurowadle to wziąłbym prędzej 9,4 bo ma oplot SBS. 9,2 i 8,9 takiego oplotu nie mają a porównując bez SBS i z SBS- to mój wybór pada na te drugie. Zdecydowanie wyższa trwałość i mniej się szmacą. Tym bardziej, że w okolicach 9mm czyli zachowując podobne właściwości coprzez Marheva - Forum sprzętowe
Ty tak serio ? Równie dobrze możesz założyć na nogi worki na śmieci obkleić duck tape'em i też bez problemu dadzą radę. Jedno i drugie będzie bardziej szczelne niż kiCZuły bez membrany. Próbujesz autorytatywnej argumentacji, a argumenty bierzesz z dupy. Wiem do czego służy i jak działa membrana. Jednak wodoszczelność jest jej podstawową(nie jedyną) cechą. A to o niej rozmawialiśmy.przez Marheva - Forum sprzętowe
Pojedź, zrób te ponad 60 ruchów w dachu złożonych z całej gamy hardych baldów i zaproponuj własną wycenę. Może będziesz pierwszym który zrobi 9c. Jak na razie osoby które zrobiły są zgodne ze sobą z tolerancją +/- pół oczka. Woods wycenił po środku. Co jak na charakter takiej linii jest bardzo dobrą zbieżnością. Dyskusja czy to trudne 9a czy "łatwe" 9a+ jest chyba mało sensowna,przez Marheva - Forum wspinaczkowe
A no tak. Choć obecność ząbka nigdy mi nie przeszkadzała i nie uważałem tego za wady. Tym bardziej w ekspresie. Więc może dlatego. Bardziej przywiązałbym różnicę do koloru karabinka :Pprzez Marheva - Forum sprzętowe
No przecież dokładnie to napisałem w tym co cytowałeś :Pprzez Marheva - Forum sprzętowe
No a nie prościej kupić gri 2 ? Jeśli już koniecznie chcemy automat. Albo używać przyrządu dla białych ludzi który pracuje w każdym zakresie średnic. Gri 1 pracuje od 10mm a minimalną dopuszczalną średnicę ma 9,7mm i już na niej lata. Gratuluję pomysłu wsadzania do niego 9mm liny w dodatku miękkiej z pełną impregnacją.przez Marheva - Forum sprzętowe
Po 1 to ten sam model ekspresa- CT Lime różnica taka że jeden na drucie i dynemie drugi na klasycznym zamku i pad. Różnica w cenie jest bardzo duża bo akurat promocja solidna w skalniku. To bardzo popularny model ekspresa CT więc opinii nie brakuje. Chociażby 5 masz już we własnym linku z 8a. Na pytanie czy druciak czy zamek czy pad czy dynemma- musisz sobie odpowiedzieć sam bo masz tylprzez Marheva - Forum sprzętowe
Millet to bardzo dobra firma więc nie powinno być zawodu. Francuska więc masz i wygodę ! W tatrach latem może być trochę ciężko i gorąco. Na tatrzańskie lato wolę lżejsze buty z cieńszą podeszwą ale to się odbija na komforcie. Wiosna i jesień albo lato w alpach będą jak znalazł. Pozdro.przez Marheva - Forum sprzętowe
Ja nie przeczę- może mają/mieli jakieś dobre produkty. Nie znam ich całego asortymentu. Tych ekspresów też nie miałem. Mówię tylko że ja od nich nic nie kupię ani nikomu tej firmy nie polecę. Jeśli patrzeć na moje prywatne statystyki: W sprzęcie BD (karabinki, ekspresy, atc, kości, friendy, kije, 2 plecaki, drugą latarkę, rękawiczki softshell, rękawice zimowe, stouptuty, pokrowiec na linę, iprzez Marheva - Forum sprzętowe
Ekspres Campa nie - na szczęście takich nie posiadam. Ale np. Karabinek HMS nitro o ring wyleciał mi po 2h używania na panelu, CT trzymają prawie 3 lata. Mam także 8 letnie D kształtki cassina jeszcze ząbkowe i też śmigają. Plastikową blokadę zamka w ich ferratówkach załatwiłem po 8 roboczodniach - vertigo petzla mam produkcji 2007 i działają. Stalkery campa po tygodniu w sudetach wyglądałyprzez Marheva - Forum sprzętowe