To że nie przemokną jak wdepniesz w kałużę nie znaczy że gore jest niepotrzebne. Z tym nawet impregnowana KICZuła sobie radzi. Ale weź się przejdź się w butach bez gore godzinę po mokrej trawie, albo wiosną w Sudetach pod koniec roztopów. Jak będziesz wylewał wodę ze swoich butów a twoi koledzy z gore będą mieli suche skarpetki to spróbuj im powiedzieć że gore jest niepotrzebne. Są oczywprzez Marheva - Forum sprzętowe
Jeśli wybór między BD a Camp to zdecydowanie BD. Choć wybrał bym trochę wyższy i lżejszy model. Jak dobrze kupisz to masz na wiele lat- 100-200 zł ekstra rozłożone na min. 5 lat nie boli jakoś szczególnie. Sam mam teraz hoodwire i jestem bardzo zadowolony. Co do wagi- początkującemu tym bardziej w skałach ok. 140g na całym secie na drodze nie zrobi żadnej różnicy. Więcej oszczędzisz jak się oprzez Marheva - Forum sprzętowe
No właśnie cała historia śmierdzi ch*. Brzmi to dosyć idiotycznie: Panowie pojechali i wszystko było tego dnia zajęte, więc stwierdzili że pierd* z bydłem dzielić się nie będą, złoją sobie dwa wyciągi po południu, a jutro przyjadą z wiertarką i sobie zrobią nową drogę skoro bezczelne chamy wszystko im zajęły :P Nie mniej jak zawsze gratuluję przejścia i wytyczenia drogi. Ale tu powstajeprzez Marheva - Forum wspinaczkowe
Tey ale o co w ogóle temu komuś chodzi bo nie ogarniam. Co jest grzesznego w chodzeniu po górach ?! I co ma z tym wspólnego piąte przykazanie ?! Kurde nawet patrząc na nasze podwórko- orlą perć nasz najtrudniejszy szlak tatrzański wytyczył ksiądz. Pełno księży łazi po górach także tych wyższych (Alpy itp) i często są do tego świetnie przygotowani. A wystarczy się przejść na Giewont żeby zobprzez Marheva - Forum wspinaczkowe
Magnetron to akurat konstrukcja nie do ekspresu tylko zamiast zakręcanego karabinka. Bawiłem się tym w sklepie- działać, działa o dziwo bardzo sprawnie, ale i tak dupy bym na tym nie uwiesił. A patent ze śrubka tak jak Ci Kajetan odpisał- na panele albo na stałe ekspresy. Tym bardziej że stalowy więc kto by tachał 1 ekspres ponad 400g. Mimo wszystko patent ze stalowym mailonem w takich miprzez Marheva - Forum wspinaczkowe
O całe życie człowiek się uczy. Taki patent widziałem tylko w ferratowych i budowalnych. Tylko jedna rzecz mi się nie podoba na starcie- przeciwstawnie ustawione zamki. Raz że nie lubię dwa że nie jest to najszczęśliwsze ustawienie karabinków. DMM (nie tylko) we wszystkich tak ustawia, ale w klasycznym ekspresie możesz to przestawić po bożemu.przez Marheva - Forum wspinaczkowe
Ale ja mówię o wersji z wrzucaniem kamieni do plecaka przy skakaniu z nim na plecach :PP Każdy kto zna podstawy fizyki albo i nie zna ale zaliczył kiedyś lot z normalnie załadowanym plecakiem na ramionach, jest się w stanie domyślić co by było gdyby ten plecak miał 40kg a WO=1 :) Abstrahując od tego czy ten plecak by to wytrzymał :)przez Marheva - Forum wspinaczkowe
<lol2> z tymi kamieniami w plecaku to mnie rozjebałeś doszczętnie (pozytywnie) :P Tym razem 100 metrów lotu głową w dół i plecami w ścianę a na koniec milutkie wyrwanie ramion żywcem :P Nie ma to jak dobre wspinaczkowe sadomacho :P Chciałbym kiedyś coś takiego zobaczyć na żywo :)przez Marheva - Forum wspinaczkowe
Niestety wydłużenie dynamiczne na poziomie 33% to jest przy odpadnięciu UIAA. Twoje odpadnięcie będzie miało współczynnik 1 więc rozciągnięcie będzie mniejsze i nie wystarczy ci liny nawet jesli założymy że ona po odpuszczeniu nie ściągnie się z powrotem. Choć prawdopodobnie nie będzie miało to dla Ciebie żadnego znaczenia bo raczej wątpliwe jest przeżycie takiego lotu :PP edit> Wysłałemprzez Marheva - Forum wspinaczkowe
Astro Ty tak na poważnie, czy tak próbujesz mi coś udowodnić? Bo mam wrażenie że albo robisz ze mnie idiotę albo się nie rozumiemy. A propo gumki- spróbuj ten patent na nowym ekspresie Blacka rozebrać, wpiąć w samą gumkę, rozebrać i złożyć poprawnie w minutę z powrotem nie rozwalając tej gumki. Ustalmy tylko jedną rzecz jeszcze bo mam nadzieję że się jednak tylko nie rozumiemy- czy mówprzez Marheva - Forum wspinaczkowe
Na pewno nauczył cię jak masz się poprawnie autować(edit) i którego elementu uprzęży do tego użyć . Gwarantuję Ci że instruktor nie jest w stanie przedstawić Ci na kursie wszystkich kreatywnych metod na zabicie się w trakcie wspinaczki. Sądzę że 7 dniowy kurs skałkowy i 14 dniowy tatrzański poświęcony wykładom teoretycznym tylko na ten jeden temat nie wyczerpałby go. W dodatku żaden instruktor nprzez Marheva - Forum wspinaczkowe
Właśnie o to chodzi że nie zamieniasz żadnego ryzyka na inne i nie degradujesz stylu- tylko bez żadnej straty użytkowej, żadnego utrudnienia i żadnych komplikacji całkowicie eliminujesz JEDEN z tysięcy kompletnie głupich sposobów w których można się rozwalić. Nie dodajesz żadnego nowego więc jesteś o jeden do przodu. Niby nic ale jak pokazuje praktyka czasem to śmierć-życie. np. Black diamondprzez Marheva - Forum wspinaczkowe
Zgadza się- nie ma problemu. Ale błędy i kardynalne zaniedbania zdarzają się każdemu nawet największym wyjadaczom, pełno wybitnych "nestorów" tak poginęło. Nie tylko laicy, kursanci i nowicjusze. Nie widzałem jeszcze nigdy wspinacza który po każdej drodze ogląda wszystkie swoje ekspresy i poprawność ich poustawiania. Pewnie że można to robić. Tylko po cholerę marnować czas i nerwy skoprzez Marheva - Forum wspinaczkowe
A nie prościej po prostu używać ekspresów bez stringów ? Są co najmniej dwa znane mi typy zabezpieczenia(jeden by Black diamond, drugi gorszy z CT) przed obracaniem, nie używające tego badziewia. Zamiast za każdym razem sprawdzać ekspresy itd., nie lepiej nie mieć w ogóle tego problemu?przez Marheva - Forum wspinaczkowe
Tu masz też wielką rację. Z tym że ja zdecydowanie odróżniam odpowiedzialność partnerską i służbową. Spotykam się w życiu z jedną i drugą i jak dla mnie to dwie zupełnie osobne kwestie. Odpowiedzialność za partnera, szczególnie tego słabszego, to nie obowiązek, tylko norma etyczno-duchowa, narzuca ci ją własne sumienie i wewnętrzne uczucia wobec towarzysza wyprawy. Sam wybierasz z kim chceszprzez Marheva - Forum wspinaczkowe
Często udowodnienie komuś że brał za coś kasę jest trudne jak nie ma na to papieru. W tym wypadku jednak sam zainteresowany publicznie w artykule pod którym się podpisał powiedział że brał kasę i określił nawet dokładnie w jaki sposób. Więc dochodzenia i postępowania dowodowego robić nie trzeba.przez Marheva - Forum wspinaczkowe
yy... nie rozumiem tego porównania. Bo sorry ale czytam 15 raz wysilam się i nie widzę w nim kompletnie żadnego związku z tematem i warunkami odpowiedzialności. Za samochód odpowiedzialny jest kierowca, a nie właściciel samochodu czy też zawartości baku. Co do tematu to: Wydaje mi się(mogę się mylić) że Krystian nie po to zapłacił Adamowi za wyjazd żeby wspaniałomyślnie zafundować mu wakacjeprzez Marheva - Forum wspinaczkowe
Kompletnie nie miałem zamiaru nikogo nazywać chujem. Wydaje mi się że sprawa jest zbyt poważna żeby sprowadzić ją do idiotycznego obrzucania się wulgarnymi imperatywami. Jeśli tak to zinterpretowałeś to przykro mi, bo kompletnie nie taki miał być wydźwięk tej wypowiedzi. Ale to Twoja interpretacja i masz do niej prawo. Mi nie chodziło o to kto był chujem kto bohaterem na 8k. Tylko o wypowprzez Marheva - Forum wspinaczkowe
Słucham?! nikogo nie nazwałem chujem złamanym! Nie użyłem wobec nikogo ( także Adama) zadnej imperatywy. Przeczytaj treść i kontekst- a przede wszystkim znajdź podmiot w zdaniu! " tak > jakbym się żalił że kumpel mnie zostawił pod > morskim okiem bo poszedł się odlać w > schronisku. A ja o mało co sie nie przewróciłem > i nie utopiłem w stawie ! No co za @#$%& &gprzez Marheva - Forum wspinaczkowe
Poświęciłem 5 zł i kupiłem tego szmatławca żeby przeczytać całość wywiadu. Nikt go do więzienia za postępowanie na Broad nie wsadzi. I nie o to chodzi kompletnie. Chodzi o to co mówi po powrocie... Już na konferencji zastanawiałem się wtf... Najpierw że schodząc chciał zejść jak najszybciej żeby jeszcze za dnia przejść najtrudniejsze odcinki i znaleźć się jak najszybciej jak najniżeprzez Marheva - Forum wspinaczkowe
Nie oceniałem Bieleckiego dopóki nie zaczął się odzywać. Nie było mnie tam, ba nigdy nie byłem ponad 8km i nie będę- więc nie chciałem się wypowiadać bo dużo rzeczy mogło się tam dziać. Jednak to co Adam teraz mówi w polszy na poziomie morza tu gdzie jestem... mam wrażenie że zamiast się bronić tylko się pogrąża i szczerze mnie przeraża. Nawet jeśli "Janusz zostawił go w III na gasheprzez Marheva - Forum wspinaczkowe
A nie prościej było nie pisać takich pierdoł jak "polecam fajna lina PODOBNO wytrzymała" choć taki model nie istnieje ? pewnie że można zrobić literówkę nie mniej jednak w połączeniu z resztą wypowiedzi raczej wyglądało to na coś innego... Moją wypowiedz trochę przekombinowałem składniowo ale wybacz ze względu na wczesną porę dnia.przez Marheva - Forum sprzętowe
no teraz to rozjebałeś system szefie!przez Marheva - Forum sprzętowe
yyy... o tym że nie ma takiej liny jak tendon 9,8 master ? Więc na pewno jest fajna i podobno wytrzymała- szczególnie jak nie istnieje. BTW> a propo Twojego kolejego posta o tendonach z SBS- potwierdzam. master 9,7 z oplotem SBS to jest b. dobry sznurek. Mam wersje standard i jak na razie dobrze się spisuje i loty nie przestawiaja wszystkich flaków. Szybka a zarazem bardzo przewidywalnprzez Marheva - Forum sprzętowe
...Widzicie co to wspinanie robi wam z mózgu ? to tylko kawałek pierdolonego wapienia a zachowujecie się jakby zgwałcił wasze matki... jade w sokoły Grucha bo nie mogę na to patrzeć... Po mordach zawsze sobie można nastrzelać, przynajmniej wesoło będzie - a żeby pojedynek trochę urozmaicić proponuje rozdać stronom wiertarkę i kątówkę tegoż ekipera. (dogadajcie się kto chce co) Będzie to zdeprzez Marheva - Forum wspinaczkowe
No zajebista na pewno. Wytrzyma tak długo aż jej tendon nie wyprodukuje.przez Marheva - Forum sprzętowe
"Ż"adko na pewno:P Wiszenie samo w sobie nie skręca liny. Normalna wędka też nie jest katorgą dla liny- takie wędkowanie typu ciągłe A0 owszem. I to raczej cholernie ściera i przesztywnia linę a nie ją skręca. Warto po prostu czasem całą linę rozprostować, zjechać sobie od czasu do czasu samemu zamiast się opuszczać. Albo przeciągnąć całą przez ringa w te i we wte. (Tutaj alternprzez Marheva - Forum sprzętowe