łojant Napisał(a): ------------------------------------------------------- > A słyszałeś o takich polskich zdobywcach Lhotse > jak Jakub Bojan i Michał Zajączkowski ? > Ja te nazwiska znam bo dostałem od PZA kalendarz > na rok 2019. > Tam sa wymienienie prawie wszyscy polscy zdobywcy > 8-tysięczników. > Dali plamę bo zapomnieli o B.Wróblewskim - pośle > PiS i byćprzez zaj - Forum wspinaczkowe
Rosenkranz Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Nie wiem, czy zwróciłeś uwagę na zdjęcie zrobione > przez ekipę Alexa Txikona w czasie ich ostatniej p > róby na Evereście kilka dni temu. Widać tam jak mi > się wydaje dość dokładnie szczytowy stożek Everest > u od South Col z wysokości ok. 7200 m. To niewiary > godne, ale jest on prawie zupprzez zaj - Forum wspinaczkowe
Flo_ Napisał(a): ------------------------------------------------------- > No to mają do siebie tragedie, że często włącza si > ę nam myślenie "trza było"... > dla mnie np. ta akcja na Nanga Parbat była szczegó > lna z 2 powodów: > - akcja ratunkowa mi uświadomiła, że jednak na BP > można było zrobić więcej i Tomek i Maciej wrócilib > y > i zgadzam się zprzez zaj - Forum wspinaczkowe
zośka36 Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Trzymałam kciuki za zespół Bojan + Zajączkowski. Dziękuję, pomogło :)przez zaj - Forum wspinaczkowe
Brubeck to jest co najwyżej średnia półka.przez zaj - Forum sprzętowe
maleki Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Po zerwaniu (aczkolwiek to było już po > wcześniejszym parę lat wcześniej - naderwaniu) > - jakieś dwa tygodnie i chodziłam po "całkiem > stromych" górach - w ortezie wprawdzie, oraz > biegałam. > Bo nastąpiło to w listopadzie zeszłego > roku...więc biegać trza było. > Po czym zprzez zaj - Forum wspinaczkowe
w styczniu zerwałem więzadło krzyżowe przednie - ACL. 7 tygodni po wypadku chodziłem po całkiem stromych górach, 10 tygodni po wypadku wspinałem się na sztucznej ściance (wędki i bardzo proste prowadzenia), gdzie spotkałem znanego wszystkim Dawida Kaszlikowskiego, który wspinał się w ortezie po zerwaniu chyba trzech więzadeł. W maju miałem operację rekonstrukcji więzadła i na razie, mineło trprzez zaj - Forum wspinaczkowe
Tu się zgodzę z TomaszemKa Skala sowiecka (rosyjska??) jest pewnym uśrednieniem różnego rodzaju trudności występujących na drodze - trudności techniczne, długość drogi, dostępność, w końcu wysokość Wycenę 5b może mieć droga o wiele trudniejsza technicznie niż 5b na Khan Tengri lub Pik Pobiedy ale położona na wysokości np 3 tys m. Tak więc może się zdarzyć sytuacja (i to chyba dosyć typowe),przez zaj - Forum wspinaczkowe
Leander Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Zejdź z niej - pomyłka jest częsta, bo > rzeczywiście z Nangi blisko w karakorum. Pewnie, że częsta pomyłka, ale właśnie to jest ciekawy wątek - czy różnice między K2/BP/GI II a NG to jest tylko nazwa pasma górskiego, wynikającego z przyjętej przez geografów zasady czy są jakieś większe różnice mające wpływprzez zaj - Forum wspinaczkowe
Maleki - skoro dałaś ciała geograficznie to teraz masz zadanie domowe i sprawdź jak to wygląda jeśli chodzi o klimat różnice między rejonami K2, BP, GI i GII a NP a Everest/Lhoste.Cho Oyu. To ciekawy temat... (a ja leniwy...;). Rzut oka na mapę rejonu (nie na globus) sugeruje, że między rejonwem K2/BP a NG moga być pewne różnice klimatyczneprzez zaj - Forum wspinaczkowe
aqwertz Napisał(a): ------------------------------------------------------- > > Co do wywiadu z Gajewskim, to może przesadził z > atakiem na Bieleckiego, ale głos takiego > człowieka jest potrzebny w tej debacie i nie > uważam, żeby w którymś miejscu mówił bzdury. Nie chodzi o krytykę Bieleckiego, po takim wypadku jest zrozumiałe, że się pojawiła. Chodzi mi o uzasadnienieprzez zaj - Forum wspinaczkowe
aqwertz Napisał(a): ------------------------------------------------------- > > > Twoje insynuacje odnośnie sposobu utracenia > łączności stawiają cię w jednym rzędzie z > oszołomem Gajewskim > > Dziękuję za komplement. Widzisz, dla ciebie > Ryszard Gajewski to oszołom, a dla mnie > autorytet. Ten zasłużony toprowiec wielokrotnie > wykazał się odwagą i pprzez zaj - Forum wspinaczkowe
Masz gdzieś linka do tego wywiadu.....?przez zaj - Forum wspinaczkowe
redaktor Monika Rogozińska, która pisała pełne zaangażowania reportarze np z bazy pod K2 aby kilka lat później przeistoczyć się w ostrego krytyka działań Artura Hajzera?przez zaj - Forum wspinaczkowe
Kilka książek Hugo Badera czytałem Więcej po nic nie sięgnęprzez zaj - Forum wspinaczkowe
Wydaje ci się? widziałeś to pozwolenie? możesz powołać się na jakieś konkretne informacje?przez zaj - Forum wspinaczkowe
La Sportiva spantik to but świetny ale bardzo szeroki. Moje obecne raki mieszczą się tylko o tyle że musiałem spiłować podeszwę po bokach. Teraz chciałbym kupić coś pod te buty tak aby mieć pewność że w żadnej sytuacji nie spadną. Raki mają się także nadawać do wspinaczki ale niekoniecznie ekstrmalnej. Dziekiprzez zaj - Forum sprzętowe
Adamie, Warto rozmawiac i konfrontować różne punkty widzenia ale kilka Twoich argumentów nie do końca sensownych albo nieprawdziwych albo w ogóle z .... Adam Pohl Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Witam! > > > Zacznę od wypowiedzi Grześka Stelma, który > nawiązuje do ataku Tomka Mackiewicza na NP. Jeden > z wywiadów z Tomkiem a proprzez zaj - Forum wspinaczkowe
myślę, że obie relacje nie są sobie przeciwstawne a uzupełniają się. W powoływaniu się na tamten przypadek chodzi raczej o to, że nie ma nic niebywałego złego w tym, że zespół się rozdzieli, a aktualnie mocniejsza osoba pójdzie w kierunku szczytu. Trzeba też podkreślić, że Lwow czekał w namiocie, a nie z plecakiem na głowie (vide: Gajewski)przez zaj - Forum wspinaczkowe
Aleksander Lwow czekał w namiocie. Jest znana jego relacja, że miał ochotę schodzić już samemu bo bardzo bał się czy w ogóle da rade, M Berbeka zszedł do namiotu w ostatniej chwili.przez zaj - Forum wspinaczkowe
d_podarek Napisał(a): ------------------------------------------------------- > jerrygwizdek Napisał(a): > -------------------------------------------------- > ----- > > Ta norma nigdy nie obowiazywala, vide Czok, > > To ciekawe, co piszesz na temat Andrzeja ,coś Ci > pomyliło.Proszę nie pisz andronów bo to po > prostu nie wypada.A szkoda byś wpadł do > kaprzez zaj - Forum wspinaczkowe
Wejście Bieleckiego było jego osobistym sukcesem. Ale było także sukcesem wyprawy, wszystkich jej członków, niezależnie od tego czy mowa o członkach zespołu szczytowego, kierowniku czy kucharzu. Było sukcesem wszystkich osób zaangażowanych w przygotowanie wyprawy, sukcesem całego programu PHZ i powodem dumy dla rzeszy polaków, którzy byli dumni z polskich osiągnięć w zimowym himalaiźmie. W momencprzez zaj - Forum wspinaczkowe
pytanie o Bieleckiego a erotomani a sanitariuszkach, "poprosisz pannę da ci buziaka"przez zaj - Forum wspinaczkowe
Samuel Napisał(a): ------------------------------------------------------- > zaj Napisał(a): > -------------------------------------------------- > ----- > > > - "Kiedy jechaliśmy na Mount Everest to > każdy > > miał 20-30 biwaków w zimie w Tatrach, gdzie > > było do minus 30 stopni. > > Tak. Zima w Tatrach na 2 tyś. jest podobna do >przez zaj - Forum wspinaczkowe
Ale zdjęcie wygląda za....scie, nieprawdaż.....? może to redakcja przekręciła, wiadomo jakich (śliskich i niepewnych) chwytów łapią się w dzisiejszych czasach redakcje. Ja nie mam problemu jeśli coś jest powiedziane dosadnie albo nawet przesadnie aby kwestię podkreślić, nawet trochę przerysować. W jednym z wywiadów Janusz Gołąb skomentował sytuację na BP, że położyła się głębokim cieniem na hiprzez zaj - Forum wspinaczkowe
Szacun za nieowijanie. ale mam wrażenie że w porywie publicystycznym wygłasza stwierdzenia nie mające uzasadnienia. Albo burzące przyjęte dotychczas ogólnie poglądy. Np. jedynym znanym mi nazwiskiem wypowiadającym się z lekceważeniem o himalaiźmie zimowym był Messner - ale w komentarzach wypomina mu się, że sam tylko spróbował i się wycofał, więc to chyba zazdrość przemawia....przez zaj - Forum wspinaczkowe
Polecam ciekawy wywiad z Ryszardem Gajewskim Osoba, która znała Macieja Berbekę od dzieciństwa, wiele spostrzeżeń odmiennych od tych prezentowawanych przez A. Bieleckiego i K. Wielickiego, czy dosadne określenia niektórych uczestników jako himalajskich turystów, co pojechali bo byli chętni a nie mieli żadnych doswiadczeń (co nie jest bezpodstawne). Ale mam wrażenie, że emocjonalny stosunek doprzez zaj - Forum wspinaczkowe
"niewygodne pytania...." "będę drążyć....." "konkretów nie powiem bo bedziecie mnie krytykować...." ewka, awa i kto tam jeszcze... zachowują się mniej więcej tak: nasrałam pod dywan i i wszyscy czują że śmierdzi i jeszcze opowiadam " oooo jak śmierdzi, ktoś nasrał", ale nie powiem gdzie ta kupa żeby ją posprzątać tylko będę się upajać gęstniejącą atmosprzez zaj - Forum wspinaczkowe
Recenzja jest po to aby przybliżyć potencjalnemu czytelnikowi treść książki, dokonać jakiejś syntezy, wyjaśnić o czym jest. Tu mam wrażenie recenzentka zakochała się we własnych zdaniach mających prawdopodobnie brzmieć wielce naukowo, ale pisze tylko i wyłącznie do siebie. W grafomaństwie wyprzedziła Bernadette McDonald w książce o Tomo Humarze.przez zaj - Forum wspinaczkowe
Piotrze - serdecznie zapraszam na slajdy - czas i miejsce znasz Pozdrawiam Michałprzez zaj - Forum wspinaczkowe