Schodziłem tamtędy wielokrotnie i nigdy mi nie przyszło do głowy zakładanie tam zjazdów. Równie dobrze możnaby sie rozwodzić nad tym czy nie zjeżdżać z Zawratu. Nie ma co ubolewać nad tymi dwoma hakami, które ktoś posprzątał jak śmieci ze ścieżki.przez adamniemalysz - Wspinanie i warunki w Tatrach
chodzeniaprzez adamniemalysz - Forum wspinaczkowe
to se wejdź tą:przez adamniemalysz - Wspinanie i warunki w Tatrach
Od Smokowca najkrócej przez lodowego konia czyli via normaleprzez adamniemalysz - Wspinanie i warunki w Tatrach
one_million_bulgarians Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Możesz też wspiąć jakąś drogę na Kopie i > łatwymi trawnikami wytrawersować pod Żabiego > Mnicha A ty poznałeś te "łatwe" trwaniki czy tylko oglądałeś ze stanowiska zjazdowego? Bo wg mnie to są one znacznie trudniejsze od banalnej (w porównaniu z nimi) ścieżki na Białczańskąprzez adamniemalysz - Wspinanie i warunki w Tatrach
Miało to być pytanie do GG, o zasadność nazewniczą w tytule wątku, a widoczną na tych zdjęciach: lub tutaj; ale trafiłem na wyjasnienie Rumanowego: Zamieszczam gdyby kogoś interesowałoprzez adamniemalysz - Wspinanie i warunki w Tatrach
AndrzejZ Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Natomiast obecnie jest rzeczą kuriozalną i > wręcz niebezpieczną, > że polskie źródła z uporem maniaka trzymają > się polskich nazw > na terenie Słowacji, co niejednokrotnie > prowadziło do mylnego ustalania > miejsca wypadku przez ratowników HZS. > Szczególnie, że liczne polskie nprzez adamniemalysz - Wspinanie i warunki w Tatrach
Jednak jesteś neurotykiem Michale/Macieju. Mam dla Ciebie zajebisty pomysł. Załóż wątek pt. "Sprawa Adama Ś" i zbieraj kwity. Sam Ci podeślę parę kompromitujących mnie materiałów. I wreszcie rozwiniesz skrzydła.przez adamniemalysz - Forum wspinaczkowe
znam :)przez adamniemalysz - Forum wspinaczkowe
Właściwie to już coś takiego napisałem, ale nie w formie naukowego wywodu, z usystematyzowaniem nazw, a w formie tatrzańskiej bujdałki. Rzecz dotyczy 'Śnieżnych - w rozciągłości'. Śnieżnych nazw jest całkiem sporo i nie pokrywają się niestety. Ale to zamieszanie ma ten pozytywny aspekt, że się lepiej przez to poznaje poszczególne obiekty.przez adamniemalysz - Forum wspinaczkowe
> * * * > Myślę Adamie, że nie znając całokształtu > spraw związanych z nazwą Pośredniej Grani, > doczytałeś coś konkretnego w tomie WHP i > wiedząc tylko tyle co tam stoi, > przeszarżowałeś. No jasne że nie badałem etymologii tatrzańskiego nazewnictwa. No a że Tobie się chciało, to dzięki. Z ciekawością poczytałem. Ale to właśnie o to chodziło, nie o całokształt, a oprzez adamniemalysz - Forum wspinaczkowe
GG Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Wiecej solidnosci i przyszlej skutecznosci w > porzadkowaniu wykazesz, okazujac szacunek > obocznosciom i rozmaitosciom pochodzenia nazw i taka jest intencja mojego posta. Oboczności i rozmaitości szanuję. Znam sytuację, w której ktoś potrzebował pomocy na "Siodełku", a HZS wysłała helikopter naprzez adamniemalysz - Forum wspinaczkowe
I tego dotyczył mój post - błędu co do miejsca w którym zginął Marciniak. Kto chce w nim widzieć dopieprzanie sie do Kuby, niech widzi. Dla kogo istotną rzeczą jest topografia, ten się na tym zatrzyma. W żadnym momencie nie krytykowałem całego artykułu. Jeden chłopiec podgrzał temat podtekstami, domysłami (co tak naprawdę chciałem zakomunikować), ktoś podchwycił i spirala gotowa. Dla mnie i dla Kprzez adamniemalysz - Forum wspinaczkowe
"Krowa i owca tą damą trawę jedzą, a gówno każdej zupełnie inne"przez adamniemalysz - Forum wspinaczkowe
Zapewniam Cię, że nie napadam na Kubę, a na rzetelność i konkretną informację. Wyłuszczyłem już Kubie intencje i pobudki z jakich napisałem tego posta. Myślę że on akurat nie upatruje w tym ani garesji, ani 2 i 3 dna jak Mbajgr.przez adamniemalysz - Forum wspinaczkowe
Masz Michał neurotyczny stosunek do rzeczywistości. To są problemy z innej dziedziny niż ta o której piszę.przez adamniemalysz - Forum wspinaczkowe
Przepraszam. Poprawię się, będę sprawdzał. Psałem z rozpędu.przez adamniemalysz - Forum wspinaczkowe
ROCKDUDE Napisał(a): ------------------------------------------------------- > > To jak z zebrania radzieckich alpinistow na > Kaukazie - publiczne wskazywanie palcem kto i > gdzie blad popelnil. Nastepnie samokrytyka winnych > mile widziana :D Podziwu godna sztuka odwracania kota ogonem. Dla mnie to tak, jakbym na obiad, za który zapłaciłem, dostał śmierdzące mięso, poprzez adamniemalysz - Forum wspinaczkowe
Jestem zbudowany tą dbałością o formy i maniery. Zamurowało mnie. No ale mam się od kogo uczyć :) Cieszę sie, że "bon ton" ma tutaj takie wzięcie.przez adamniemalysz - Forum wspinaczkowe
astrodog Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Fajna logika. Ci co Cie nie lubią, są miałcy i > bylejacy, a Ci co trzymają sztamę, mają > "świadomość tego kim jesteś". To nie moje słowa, to Twoja logika. Moja na razie jest Ci obca. Wg mojej wykazywanie błędów to przysługa, nie obraza.przez adamniemalysz - Forum wspinaczkowe
Mbajgr Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Mam jednak nieodparte wrażenie, że lubisz, > mówiąc potocznie, "czepiać" się ludzi trafnie - lubię > z byle > powodów( czego nie raz sam doświadczyłem) a tu już nie trafiłeś. Z powodów wg mnie istotnych > fajnie by było jakbyś trochę przystopował, ale nie zamierzam. I powprzez adamniemalysz - Forum wspinaczkowe
:) "... to wciąż za mało" żeby moje serce przestało bić. Zachęcam do zajrzenie do mojej teczki. Kto wie co tam znajdziesz/ znajdziecie. Naprawdę warto Pozdrawiam ze szczerym uśmiechem :) Adam Śmiałkowskiprzez adamniemalysz - Forum wspinaczkowe
O ile mnie pamięć nie myli, bodajże w rozmowie z Cywińskim, zwrócił mi on uwagę, że przez ten "ogólnik" (że wypadek miał miejsce na Pośredniej Grani), cała akcja się przedłużyła i był problem z identyfikacją miejsca zdażeniaprzez adamniemalysz - Forum wspinaczkowe
wsmysza Napisał(a): > A historia tej informacji (publikowanej wszędzie, > także na stronach PZA i u nas, szkoda, że jej > nie prostowałeś wcześniej, wtedy zapewne Kuba > miałby szansę przerwać łańcuszek błędnych > informacji) jest niby prosta: Nie wszystko tu czytam. Gdybym zauważył, napisałbym > > Tłumaczenie polskie, które ktoś dokonał > wprost: Pośreprzez adamniemalysz - Forum wspinaczkowe
Mbajgr Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Piszesz o bardzo ciekawym artykule w taki sposób > jakby cały był do d., a odnalezione przez ciebie > pomyłki w poprzednich artykułach Kuby mają wg > ciebie świadczyć o bylejakości całej serii > artykułów. Pomawiasz go o lenistwo i > niedbałość. Otóż gdyby nie artykuły Kuby( > poniekąd bardzprzez adamniemalysz - Forum wspinaczkowe
'Ponadto tradycyjnie warto zatrzymać się na cyklu Jakuba Radziejowskiego "Najwspanialsze drogi Tatr", tym razem opisującego słowacką Pośrednią Grań.' Ukazał sie już miesiąc temu. Znalazła się w nim powielana przez wszystkie portale, a nawet przez Górską Półkę Nyki, a powtórzoną w Tatrach przez Kubę Radziejowskiego, informację o tragicznej śmierci Marciniaka, jakoby ta miałaprzez adamniemalysz - Forum wspinaczkowe
Co do Kapałkowej Grani, to na niej zmieniłem swój sposób patrzenia na opisy. Wchodziłem z Suchej Jaworowej na Wyżnią Kapałkową Ławkę żlebo kominem w lini spadku tej przełęczy. Miał być II, abyło raczej IV, ale mógł być to zarówno obryw, jak i niezwykła 'ponura estetyka' tego miejsca. Usiłowałem wejść najłatwiej na Lodowy Zwornik. W efekcie przeszedłem północną Lodowego, gdzieś w okolicaprzez adamniemalysz - Wspinanie i warunki w Tatrach
GG Napisał(a): ------------------------------------------------------- > andrzej Napisał(a): > -------------------------------------------------- > ----- > > > > > > Czy iglica o którą ci chodzi to ta zaznaczona > tu > > po lewej? To byłem na niej. > > To ile ta iglica ma? Ta pierwsza od lewej (niższa) jest moim zdaniem za III. Co prawdaprzez adamniemalysz - Wspinanie i warunki w Tatrach
Robiłem tam dwie drogi. Jedną z nich wybrałem idąc na kompromis z samym sobą, żeby nie brać żelastwa, choć chciałem zrobić inną, o której pisało że jest na niej 'słabe istnienie'. No i ta przy której takiej uwagi nie było, okazała się 'bez istnienia'. Czyli w pewnym momencie ewentualne odpadnięcie było śmiertelne. Tak że haki weźprzez adamniemalysz - Wspinanie i warunki w Tatrach
Ładna droga; cisza i spokój, piekne otoczenie, cała ściana dla ciebie. W dole troche krucho, wyżej lito. Haków nie pożałujesz, w mijescu na płytach (V) jedynka się przydaprzez adamniemalysz - Wspinanie i warunki w Tatrach