arafat Napisał(a): ------------------------------------------------------- > chodzi ci o tem kawalek? > > > Piotr van der Coghen > naczelnik Jurajskiej Grupy GOPR: > > W czasie ćwiczeń ratowników, dla celów > szkoleniowych, wywołuje się zejście lawin. > Robi się to po to, żeby uzyskać lawinisko i na > takim "żywym organizmie" uczyć ratownikówprzez Bart - Hyde Park
to jest ciekawe: <; czy ktoś z GOPR-u może się wypowiedzieć czy to prawda? brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr...przez Bart - Hyde Park
Jeśli droga IV-kowa to chyba nie ma większego znaczenia. Ale pamiętaj o jednym: na oszustwie daleko nie zajedziesz! Jedź na inną bardzo trudną drogę :)przez Bart - Wspinanie i warunki w Tatrach
Nie zaproponowałeś algorytmu... to lecimy wszystko w dół o pół czy o 3/4 stopnia? (: A na poważnie: zima jest bardzo niesprawiedliwa pod względem warunków. Ostatnio robiłem Ch.Dentystę pierwszy raz i według mnie to ma ok. M6+ (a na pewno łatwiejsze od DSF czy Laski) a asekuracja komfortowa ale super zmrożone trawki i cienka polewa lodowa na "rajbungowej" płycie chyba bardzo ułatwiaprzez Bart - Wspinanie i warunki w Tatrach
Myślę, że Stachu na tyle znał się z Witkiem-Henrykiem, że ten drugi poświęcił by mu chociaż wariant Q lub Y w opisie drogi na tak honornej ścianie. Ten tom WHP był wydany ok. 20 lat po śmierci Staszka M. Problem z błędnym nazwaniem drogi jest chyba raczej problemem współczesnym.przez Bart - Wspinanie i warunki w Tatrach
Aha i jeszcze coś takiego w dyskusji: "Autor správy - AKL on 27/Aug/2004 62.169.170.210 Správa: cesta c.4: Lavy Petrencak, RP 7- za hranou napravo od previsu, Pravy Petrencak 7 cesta c.1 Pravy Puskas, RP 6, 1,5 hod cesta c.2 Lavy Plsek, 4 hodiny? jedine s nastupom od Popradskeho" Lavy Petrencak - to będzie pewno "Magicke oko". A wy może zrobiliście "Pprzez Bart - Wspinanie i warunki w Tatrach
A propos nazwy "droga Motyki" na tej ścianie: "PS: O týždeň neskôr, 8.8.2004, urobili R.Lienerth (Zoban) a P. Kočvara vpravo od nami vylezenej linie novú cestu "Bravo Mozart" (uverejnená aj na www.lezec.cz). Líniu, ktorou sme vyliezli 1.8.2004, pri zakresľovani novej cesty v platniach Ošarpancov označili názvom "Motyka" (!). Prosíme tých, ktorí vedia niečo oprzez Bart - Wspinanie i warunki w Tatrach
dr know Napisał(a): ------------------------------------------------------- > >>raczej chodzi o pd filar Koziego > > ale on z kolei nie ma V!! Przewodnikowe kluczące-III, zapychając się można zrobić VII-warianty, uśredniając wychodzi V - może o to chodziło pitowi? (:przez Bart - Wspinanie i warunki w Tatrach
Mniej ważne czyj jest projekt, ważne kto zrobił pierwsze prowadzenie (o ile się dogadał z projektantem) i jak ma się zaasekurować chcący zrobić n-te powtórzenie:) pozdroprzez Bart - Hyde Park
Myślałem, że będziesz wiedział skoro bywasz tam "prawie codziennie". Projekt jest Janka Skraby ale chyba póki co nie do przejścia z dołem. Tylko w takim przypadku powinno to być oznaczone w skałoplanach jako "projekt" a nie "droga". P.S.Jesteś z Miasta?przez Bart - Hyde Park
Adaśko to może się orientujesz czy Płytostrada na Kramnicy ma jakieś prowadzenie (jest na stronie Montano, jest w topo MG ale ciężko wypatrzeć na tej drodze jakieś ubezpieczenia - jedna plakietka jest w połowie drogi (przynajmniej tak było wczesną wiosną i w zeszłym roku) ale to chyba mało na 30m VIII-kową drogę)? Z tego co wiem na ścianie Obłazowej w ciągu ostatnich 2-3 lat były 2 obrywy(zrzuprzez Bart - Hyde Park
Mniej autorytatywnie stwierdzę, że nie wszystkie szlaki turystyczne po 15 czerwca będą otwarte, kilka szlaków łącznikowych do magistrali tatrzańskiej nie będzie dostępnych z powodu występowania na nich powalonych drzew po listopadowym huraganie.przez Bart - Hyde Park
Janeo Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Niestety skałoplan jest spartolony , > :-<<<<<<< wielka szkoda , no > ale tak to już jest, może w górach bedzie ok. > Pozdrowienia z Podhala!!!:-)))))))))))))))) A co jest spartolone w tym skałoplanie? może drobne błędziki typu brak nazw dwu najstarszych kombinacji w grocie:przez Bart - Hyde Park
Przepraszam za użyte określenie na obryw ale poprzedni wątek mnie rozbawił, bo widząc tytuł zestawiłem to z obrywem np. parę lat temu na ścianie Dru (taki pierwszy z brzegu:). Stąd ten żarcik ;b Może zresztą masz racje, bo choć w górach w których występuje intensywne wietrzenie mrozowe informacji o takich "obrywach" mogą być setki, urwanie kluczowego chwytu na jakiejś drodze nie pozostprzez Bart - Wspinanie i warunki w Tatrach
mazeno Napisał(a): ------------------------------------------------------- > > podejście: > > rano - potrzebne twarde podeszwy (wcześnie > rano to > > może i raki); > > sobotę w ścianie zaobserwowano chyba ponad > 20 > > zespołów. > i wszyscy w rakach? > no to extrejajne podejscie musialo byc. > ;P > mazeno > Cóż Ci odpowiedzieć?przez Bart - Wspinanie i warunki w Tatrach
Dane z soboty (28 V): ściana: warunki letnie, lekko zwiększona po zimie kruszyzna (obrywów typu "mazeno" nastąpiło z kilkadziesiąt;) podejście: rano - potrzebne twarde podeszwy (wcześnie rano to może i raki); po południu buty wysokie i nieprzemakalne. P.S.obłożenie ściany w długi łykend olbrzymie - w sobotę w ścianie zaobserwowano chyba ponad 20 zespołów.przez Bart - Wspinanie i warunki w Tatrach
Śmiało! W sobotę (28) było z 20 zespołów. Ale podejście w wysokich i nieprzemakalnych butach.przez Bart - Wspinanie i warunki w Tatrach
Cześć! Też się dałem złapać na to ogłoszenie (850 zet za 6 nowych camalotów to najtaniej na całym świecie). Ale coś mnie tknęło, najpierw napisał że jest z J.Góry (Jasnej? Jeleniej?) potem podał adres: Paweł Przybyło starowiejska 23 stare olesno (podał bez kodu) i numer konta w PKO SA szukałem w książce kodów pocztowych i nie ma tam takiej miejscowości jak Stare Olesno (a nie może być mprzez Bart - Hyde Park
Pomyliłeś chyba Rumcajsa z Jaworowej ze Stodołą z Białej Wody ;) ale fakt, z oboma się ciężko dyskutuje i nie chodzi tylko o (niewielką) barierę językową. A co do lodowspinu: skąd masz te informacje? to byłaby tragedia! zdarzały się pod lodospadami kontrole Policji (sic!) ale po obejrzeniu legitymacji czy KT dawali spokój. Przeszukałem stronę Jamesaka i forum tam ale żadnej informacji o zakazieprzez Bart - Wspinanie i warunki w Tatrach
a coś takiego widziałeś:przez Bart - Wspinanie i warunki w Tatrach
Kozia Wyżnia a Zmarzła Wyżnia to dwie różne przełęcze. Na temat dróg na Kozią Wyż. od pn jest w WHP i np. w późniejszym przewodniku Tatry Vysoke Andraśi-Paryski (V, krucho, 4 godz., wariant A1 - szczegóły jak Ci bardzo zależy to jutro) pozdroprzez Bart - Wspinanie i warunki w Tatrach
Powiedz może coś o sobie, bo masz strasznie wysokie wymagania.. pozdroprzez Bart - Wspinanie i warunki w Tatrach
Jeśli o sytuacjach skrajnych to jeszcze: może się zdażyć że będziesz potrzebował odcinka ponad 50m w jednym kawałku, np.walka o zycie a do podstawy ściany zostało niewiele, wtedy zostawiasz 100m poręczy (oczywiście można zjechać z przepinką przez węzeł ale znacznie komplikuje to wycof), itp (oczywiście nie wolno prowadzić na jednej połówce liny pojedynczej!!) Co do argumentu Manu że dwa kawałkiprzez Bart - Wspinanie i warunki w Tatrach
Żeby nie było: ja preferuję w jednym kawałku ale zdażyło mi się kiedyś przerabiać na 2 kawałki w sytuacji stresowej, tzn. zapchałem się i zjeżdżałem z bloczka skalnego któremu do końca nie ufałem dlatego wyciągnąłem do tego jedną połówkę a partner mnie asekurował na drugiej połówce i stopniowo likwidowałem przeloty. pozdro Wiadomość zmieniona (29-12-04 12:56)przez Bart - Wspinanie i warunki w Tatrach
przypomniał mi się jeszcze jeden minus 1 kawałka -trudniej się związać w środku liny (ale to mały minusik) Co do Tatr to (na razie) nie ma zbyt wiele dróg w tym zakresie co podałeś, żebyś musiał się męczyć z przekładaniem połówki liny przez ringa, a w terenie III-IV to same zjazdy będą upierdliwe. Ale lepiej zadaj to pytanie w dziale "Forum wspinaczkowe" tam wypowie się może więcej luprzez Bart - Wspinanie i warunki w Tatrach
Oj było, ale nie w tym dziale. Wszystko ma swoje wady i zalety, np: 1 kawałek: +brak kłopotów z węzłem przy zjeździe -nie da się rozdzielić do dwóch plecaków +dłuższa wędka ;)) 2 kawałki: +da się rozdzielić do dwóch plecaków -mogą być kłopty z węzłem przy zjeździe -krótsza wędka wędka ;)) i jeszcze: + z jednego kawałka łatwo zrobić dwa a w drugą stronę trudniej i pewno inne.. ale decyzja naleprzez Bart - Wspinanie i warunki w Tatrach
Słowacy twierdzą, że nie ma: "neni tam sneh, nieto ladu ... :-(( ibazeby v neoprene. info z 26.12."przez Bart - Wspinanie i warunki w Tatrach
Prawo prawem ale dobrze wiedzieć czego ewentualnie się spodziewać; pozdroprzez Bart - Wspinanie i warunki w Tatrach