Witaj!
Teraz nie za bardzo mam czas na dłuższą odpowiedź.
Dlaczego Pan Marketing miałby kłamać? A dlaczego nie? Cały rynek outdoorowy/ wspinaczkowy opiera się na kłamstwie i niedopowiedzeniu. W jęz. angielskim istnieje na to określenie FUD = Fear Uncertainty and Doubt = Strach Niepewność i Wątpliwość - te trzy elementy wystarczą, aby kupującego skutecznie trzymać w szachu.
"PrimaLoft® is as warm as down, compressible, breathable and offers superior water repellency so you remain dry, warm and comfortable even under the most extreme conditions."
To hasło Primaloftu znajdziesz na wielu produktach: ja w nim widzę pięć kłamstw (niedopowiedzeń). O których napiszę szerzej za jakieś 2-3 tygodnie.
Na marginesie:
Dzięki Zygmuntowi Baumanowi (którego notorycznie czytuję) dowiedziałem się, że pojawiło się nowe słowo: "hipotrychoza" - "Pojawiło się ono w słowniku jakieś trzy miesiące temu, a oznacza nową, właśnie odkrytą jednostkę chorobową. Polega na tym, że rzęsy wątleją, przestają rosnąć, wypadają." Na całe szczęście znana firma farmaceutyczna wymyśliła już na to lek - "powiadomiła, że odkryła wspaniałą broń dla wojny z hipotrychozą - maść do codziennego, koniecznie, wcierania."
Teraz pozostaje im tylko przekonać ludzkość jakie to potrzebne i FUD gotowy.
Więcej na ten temat:
[
wyborcza.pl]
Do "usłyszenia"
Jumbo