Szalony Napisał(a):
-------------------------------------------------------
> Podam Ci markę.Renault.Słabym punktem jest tutaj
> turbina-we wszytkich dieslach takze 2.0 i 1.9-tzn
> tych nowych-o sygnaturze dCi bo stare DTi byly
> stosunkowo niezawodne.
> Silnik 1.6 nie jest wcale wyżylowany.Uzyskuje moc
> 110 koni-inne BENZYNOWE silniki atmosferyczne o
> tej pojemnosci swobodnie pzrekraczaja 120 koni.1.5
> dCi-gdyby nie zastosowac w nim doladowania-mialby
> około 55 koni( jest to DIESEL).Ma 107-czyli
> DWUKROTNIE wiecej niz gdyby był tak jak 1.6 16V
> silnikiem atmosferycznym(czerpiacym powietrze
> konieczne do procesu spalania pod cisnieniem
> atmosferycznym a nie spreżone przez turbinę)
Obawiam się że pier... mówisz nieprawdę...
Konstrukcja silnika (blok, korby, panewy, zawory, głowica, uszczelnienia) WYSOKOPRĘŻNEGO ze względu na przenoszone obciążenia jest znacznie solidniejsza niż benzynowego.
Oczywiście osprzęt (pompa, turbo, wtryski) może być różnej jakości, ale sam silnik wytrzymie znacznie więcej niż benzynowy.
W dodatku diesle działają przy niższych temperaturach spalania i niższych obrotach co również bardzo poważnie wpływa (pozytywnie) na jego żywotność.
Silnik wyżyłowany to silnik mający więcej niż 90KM z litra pojemności, bez względu na to czy to diesel czy benzyna.
A co do trwałości dyszli... mój 1.9tdi ma na dzień dzisiejszy 182tys km oryginalnego przebiegu. NIiedawno robiłem mu przegląd serwisowy z pomiarem parametrów - wyniki praktycznie jak z fabryki, a nic przy nim robione nie było, poza standardową obsługą.
Wskaż mi proszę benzyniaka który utrzymuje fabryczne parametry przy takim przebiegu.