mloskot Napisał(a): > > > > Echo Wall - propozycja autora: E11 > > Piszesz z głowy czy na podstawie własnego wspinu > na tej drodze lub ze źródło (podaj jakie). > Gdybanie autora: może być tyle, albo tyle lub > "musi Ci ona być >E9" to nie konkretna wycena > autorska. > > "Although MacLeod has offered no grade for his > creaprzez satomi - Forum wspinaczkowe
mloskot Napisał(a): ------------------------------------------------------- > astrodog Napisał(a): > -------------------------------------------------- > ----- > > Ludzie ta skala jest naprawdę przyjazna i > > logiczna. Problem Flowera polega na tym, ze to > > bardzo mocny gość i poznawal te skale w > strefach > > gdzie zaczyna ona kulec - powiedzmy odprzez satomi - Forum wspinaczkowe
astrodog Napisał(a): > Niemniej masz E9 jedno za 7b+ a drugie > za 8c. Nadal nie podałeś przykładu b.bezpiecznej drogi trad za 8c... Mnie niewiele interesuje co napisał Flower itd. - interesuje mnie tylko kilka spraw, które pozwoliłem sobie poruszyć w wielu pytaniach do Ciebie - a Ty ciągle wracasz do tego samego...przez satomi - Forum wspinaczkowe
satomi Napisał(a): > > Proszę podaj przykład drogi trad za 6.7 z > > b.dobrą asekuracją. astrodog Napisał(a): > Hubble E9 7b (8c) pod względem powagi to przy > Indian Face E9 6c (7b+) zwykły płac zabaw. Za to > IF przy Hubble to niedzielna szkółka pod > względem trudności. Żadna z tych dróg nie jest > łatwiejsza E9 ale zupełnie czym innym każda z > nichprzez satomi - Forum wspinaczkowe
astrodog Napisał(a): > E9 to juz drogi o stopniu Vi5 VI6 które są > słabo asekurowalne.Sa to równiez drogi po > wszelakiego rodzajach kantach które nie > posiadają asekuracjii.Mogą to byc przewieszone > płyty z minimalną rzezbą i słaba > protekcja.Drogi znane mi tylko z patantowania na > wędkę i wyobrażenia co sie może stac jak > odpalimy w trudnościach. A terprzez satomi - Forum wspinaczkowe
RockShock Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Juz prawie rozumiem skale brytyjska, ale potrzeba > mi ostatniego wyjasnienia: co to do chuja jest > asekuracja 'odpowiadajaca' tej skali trudnosci??? Hehehe... Uwielbiam przewodniki brytyjskie! Mistrzostwem jest dla mnie: " Wyciąg dostarczy Ci niezapomniane wrażenia"... przy opisieprzez satomi - Forum wspinaczkowe
Birbag Napisał(a): ------------------------------------------------------- > ale dalej nic nie wiem o wycenie kompletnie - > nawet przybliżonej... > - E9 mi nic nie mówi - pytam się o trudność > całościowo a nie o psychiczność > daj mi cyfrę kompletną wg wszystko mówiącej > skali ... No chyba jesteś sobie w stanie porównać w tabelce trudności techniczne? I potem jedziprzez satomi - Forum wspinaczkowe
astrodog Napisał(a): > Doczytalem do końca. Nadal twierdze ze są > bezpieczne E4 i nie zostawiajace miejsca na błąd > E1. A to zaprzecza Flowerowej teorii. No, ale Flower mówi tam o tym... Może to ja nie umiem czytać? W każdym razie nie widzę tu za bardzo miejsca na "teorie", bo jak dla mnie skala brytyjska jest logiczna i sensowna do trudności 6b, bo powyżej to jużprzez satomi - Forum wspinaczkowe
Birbag Napisał(a): ------------------------------------------------------- > ja tylko chce udowodnić że skala brytyjska jest > do bani... Hehe... Wszystko zależy od Twoich jaj... Jak je masz jak balony to uda Ci się zrobić może nawet E9, a jak nie... Po pierwszym dniu łojenia w gritach zrozumiesz ile możesz zrobić w ichniejszej skali :) Zresztą też przekonasz się, że 99,9% Brytoliprzez satomi - Forum wspinaczkowe
Fakt, że Flower nieco zagmatwał lub też niektóre rzeczy uprościł - niemniej jeśli doczytasz do końca jego wpis o skali E - to nieomal dokładnie tak jak Ty sprawę postawił. > Mogę pokazać > dziesiątki dróg o świetnej asekuracji o > wycenach w przedziale E1 - E10 i dziesiątki dróg > ze strefami "nie latać" często obejmującymi > trudności drogi w przedziale VS - E5 gdprzez satomi - Forum wspinaczkowe
> Czym się właściwie różni "mantla" od wyporu? Niczym :)przez satomi - Forum wspinaczkowe
Piotrowi chodziło akurat o specyfikę wspinania w gricie, a nie generalnie przeliczanie skali brytyjskiej na inne... W necie można znaleść wiele tabelek porównujących wszelakie skale - np. Ogólnie rzecz ujmując to największy problem (przynajmniej dla mnie) jest rozciągłość technicznej wyceny, czyli 1 techniczny stopień brytyjski może odpowiadać 2-4 stopniom w innej skali - np. brytyjskie 6przez satomi - Forum wspinaczkowe
"jako ingerencja w przyrodę" Z ciekawości zapytam jaki jest obszar tej ingerencji w przyrodę, w jaki sposób cierpi na tym środowisko, jak wpływa to na ekosystem?przez satomi - Forum wspinaczkowe
heLLios Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Ciekawy patent z tą gumką :) > > Shunt jak i każdy inny przyrząd do > autoasekuracji powinien być przypięty do osoby > na wysokości piersi (zazwyczaj stosuje się > łącznik w uprzęży górnej). Wpięcie > Shunta/innego przyrządu w łącznik centralny > może skutkować tym, że przy odpadnięciuprzez satomi - Forum wspinaczkowe
McAron Napisał(a): 1. "Nie miałem przygód, ale po prostu wiem, że są do takich zabaw lepsze przyrządy, przy których nie trzeba aż tak bardzo uważać na to co się dzieje z liną i samym przyrządem. Złapanie shunta w jakimś odruchu paniki, bądź też przypadkowe zahaczenie czymś o jego obudowę może skończyć się źle. Zbyt duży luz na linie lub niepionowy jej przebieg i wahadło - również."przez satomi - Forum wspinaczkowe
"Ja się wspinałem, i jestem pewien, że nie jest to najlepszy przyrząd do tego celu, a wręcz, że w ogóle nie jest do tego celu:-)" - to znaczy, że miałeś jakieś "przygody", bo póżniej piszesz, że "powinno być OK o ile średnica liny jest odpowiednia do sposobu jej wpięcia."??? Drugie pytanie dotyczy tego co rozumiesz pod "średnica liny jest odpowiednia do sposprzez satomi - Forum wspinaczkowe
Micaj Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Shunt jest dość niebezpieczny. Były wypadki. > Poczytaj sobie choćby archiwum brytka. > > Do autoasekuracji w czasie wspinaczki TR znacznie > lepiej nadaje się choćby Basic Petzla. Naprawdę nie moim zamiarem jest przekonywać Cię o tym jaki to Shunt jest zajebisty itd. - ma swoje wady i zalety, a dprzez satomi - Forum wspinaczkowe
Czy wspinałeś się w taki sposób na Shuncie? Jak dla mnie każde tego typu urządzenie ma swoja zalety i wady - jest to sprawa osobistych preferencji co komu leży, a co nie. Problem w tym czy rozumie się jak używać właściwie i jakie dane urządzenie może "spłatać figle"... Zresztą dotyczy to każdego szpeju :)przez satomi - Forum wspinaczkowe
> No i > rozszerzonego kapownika z rubrykami na opis > użytych chwytów. Przesadzasz... Wpisujesz we właściwych rubrykach w kapowniku Orion VI.1, a w komentarzach: "Sofciarskie".przez satomi - Forum wspinaczkowe
> czy zamiast tego nie dalo by sie tego zrobic innym > patentem np: > > ...., krzyz do dwojki, krzyz do dwojki, ooo > trojka gdzie wkladamy dwojke i fakera, a dalej jak > juz pisalem: dwojka, dwojka, faker, krzyz do > dwojki, faker ... > Zehani tak próbował przez trzy lata i nie szło, dopiero po rozkminieniu nowego patentu puściło w drugiej próbie ;)))przez satomi - Forum wspinaczkowe
> Makaron pierdoli od rzeczy, bo jeśli już miało > by być łatwo i "logicznie", to trzeba by > popierdzielać cały czas tym zachodem (czy jako > to tam nazwać) w prawo skos. Takie wnioski > nasunęły nam się podczas wizji lokalnej :) Czy chcesz przez to powiedzieć, że proponujesz własny wariant? ;))))))))))) "Zachód Lessera"???? Jakaś propozycja wyceny dla lprzez satomi - Forum wspinaczkowe
> Owszem, to co piszesz ma sens - ale spróbuj > wytłumaczyć takiemu Sziszeckiemu lub Gumie, że > Orion ma V+. Nie wiem co chcesz tłumaczyć? Jeżeli według Ciebie droga ma V+, a nie zaproponowane w topo VI.1 - to wpisujesz sobie do kapowniczka V+, albo na jakieś konto na 8a.nu... A kolejne powtórzenia zweryfikują wycenę. > Mnie to osobiście wali, która droga > jak się nazywprzez satomi - Forum wspinaczkowe
> Jeśli chce robić VI.4 TRAD to do 10 > podciągnięć na drążku zalecam dorzucenie w > ramach treningu jednej drogi VI.1 Solo OS jako > zamiennik jednego postu na forum. E tam, solo jest za łatwe, bo nie trzeba dźwigać żelaza i tkać przelotów... Niezależnie od długości, charakteru, jakości - powinien uderzać z "extended full rack"... Można iść na kompromis i zaliczyć takprzez satomi - Forum wspinaczkowe
1. Skoro "trudno powiedzieć, co jest ściśle startem drogi", a "odległość między drogami jest porównywalna z zasięgiem ramion" i "trudno zatem napisać, co się z czym dokładnie pokrywa" - to jak się to ma do tego, że "każdy, kto stanie pod skałą, będzie wiedział którędy prowadzi 3, 4 i 4a"? 2. Jeżeli autor drogi, bądź topo nie określił ograniczników to zatprzez satomi - Forum wspinaczkowe
Nie odbierz tego, że poddaję w wątpliwość Twoje umiejętności i wiedzę, ale są rzeczy we wspinaniu, których nie zaleca się robić kiedy "dopiero się zaczyna z tym sportem". Do takich rzeczy możemy zaliczyć jakąkolwiek formę samoasekuracji... p.s.Oprócz wymienionych poniżej przez klenio: petzlowski Shunt.przez satomi - Forum wspinaczkowe
1. Z ciekawości zapytam: jaka jest odległość pomiędzy drogami 3 i 4? 2. Zgodnie z tym co gdzieś wcześniej było napisane to chyba "nowy wariant" startuje z 4 i omija gdzieś wyżej trudności? Bo na tym topo to wygląda jakby to był kompletnie inny start... 3. Czy łatwiejszym wariantem nie byłoby startować z 3 i wyjść górą 4? Albo jeszcze bardziej na lewo? Z całym szacunkiem - wydaprzez satomi - Forum wspinaczkowe
Czmiel Napisał(a): ------------------------------------------------------- > niesamowite!!! czy ktos moze wie jak sie nazywa > film z ktorego pochodzi zamiesczony przez admina > fragment? (a moze jakis torrent czy cosik?) First Ascent, ale ten z serii dla NG Channel...przez satomi - Forum wspinaczkowe
Wielkie dzięki - na starość chyba ślepnę... ;(przez satomi - Forum wspinaczkowe
czy możesz podać jakieś szczegóły? przeglądałem wyniki z Rock Junior i nie znalazłem żadnrgo polskiego akcentu - zatem mogłem coś przeoczyć lub też na kartach jest jakiś błąd... pozdrawiam,przez satomi - Forum wspinaczkowe