"seks ze słoniem" - ciekawa nazwa na najtrudniejszą drogę na świecie ;-)przez trz - Forum wspinaczkowe
"przy świadkach ;-)", bo w Brzo jest tłocznie ostatnio, przyjamniej w weekendy - na Czajniczku wspinały się w niedzielę 4 osoby!!! A pod Zrębem był mały tłumek. Co mnie bardzo cieszy, bo po to robię drogi, żeby się po nich wspinać, a jak się podobają, to już w ogóle super spoko. Droga nie jest pode mnie - długie ruchy, po stosunkowo dobrych chwytach. Ja wolę picioki. Co nie zmienia faprzez trz - Forum wspinaczkowe
No i dokładnie o to chodzi - na 38 przejść ze znajomością, tylko jedno RP ahahahahaha, ale się uśmiałem, to najlepszy dowód, że definiowane przez oportunistów RP nie istnieje - można go śmiało określać zwolnionym z Tradów mianem DDS. Ja na własny użytek będę sobie styl nazywał srtututu w skrócie SU, albo SR, albo może ST - albo supermegaSU hmmmm - muszę się zastanowić. A teraz o Wolfgangu -przez trz - Forum wspinaczkowe
Akurat nie trafiłeś - ale byłeś blisko - wpięcie pierwszego ekspresu dla mnie b. trudne, ale wykonalne - dynamiczne i skok na ziemię - wpinka do pierwszego lassem (no właśnie jakichś akademickich poglądów chętnie wysłucham na ten jakże KLASYCZNY patent wpinania), druga wpinka z unikatowej przelotki na faka - tu właśnie owo magnezjowanie. Trzecia wpinka - bardzo trudna i szybka w przewisie na nienprzez trz - Forum wspinaczkowe
to był Leo - ale sobie nie zasłużył cienias ;-) reszta projektów w przygotowaniu, ale Shadowplay na pewno na ostatnim końcowym końcu... co do PP i RP mam swoje zdanie i nie zawaham się do użyć pozdr jtprzez trz - Forum wspinaczkowe
i parę lat temu, i rok temu, i w tym roku, i w sumie zawsze robi... ;-)przez trz - Forum wspinaczkowe
nikt się nie chce wypowiedzieć, to ja ci pomogę: ad. 1 łatwiejsze Pawiany to te z krawądką - nie można na nich używać dwójki z trudniejszych, więc ten patent odpada ad. 2 każdy z tych patentów oprócz c - patrz ad 1 - jest używany - jak komu pasuje pozdrawiam jtprzez trz - Forum wspinaczkowe
ha - faktycznie - uświadomiłeś mi, że przesiąkłem nowoczesnością w domu i zagrodzie do cna i już się nie zmienię - bardzo mi przykro i wyszystkich za to serdecznie przepraszam, w ramach protestu zachęcam do niepowtarzania niegramatycznie/nie po polsku etc. nazwanych dróg jtprzez trz - Forum wspinaczkowe
ja nie wiem czy Anglicyzm czy nie, możliwe - mnie Kriwoszajcew w wersji ang. też się nie podoba - ten trend tłumaczę sobie kompleksem bukwojęzycznych. Droga wspinaczkowa jest w świecie gramatyki tak rzadko spotykanym zjawiskiem, że postanowiliśmy ją wyróżnić. Swoją drogą przez 15 lat nie było protestów - wydaliśmy w międzyczasie chyba ze sto gazet, kilka przewodników i newsów też dość sporo wprzez trz - Forum wspinaczkowe
No właśnie - całkowicie się z Tobą zgadzam - stosujemy się bardzo starannie do "ustalonych i obowiązujących reguł" - i piszemy sumiennie tak jak sobie ustaliliśmy 15 lat temu. Podobnie rzecz się ma z pisaniem nazw dróg italikiem - czy to też jest jasno określone w słownikach??? i wyceniamy zgodnie z tradycją i regułami w skali krakowskiej - w jakim słowniku mogę to znaleźć?? Powiemprzez trz - Forum wspinaczkowe
Witam - jaki miły post - bardzo dziękuję za zainteresowanie tematem. Już wyjaśniam wszystkim skąd taka pisownia - zwłaszcza tym, którzy zaczęli się wspinać 2 tygodnie temu. Nota bene poprawnie powinno być chyba "Jan.Nowak1" ??? Zasadę pisania w nazwie drogi wszystkich słów z dużej litery wprowadziliśmy bardzo bardzo dawno temu. Nie pamiętam dokładnie kiedy, ale z pewnością minimum 1przez trz - Forum wspinaczkowe
Już dyskutowaliśmy na tym porównaniem w gronie osób, które przeszły i Błysk i Dębowe - poza Łukaszem, to na razie ja i Adam ;-) Wniosek nasz jest taki - te drogi nie mogą absolutnie być w tym samym stopniu! Dla mnie i dla niego Dębowe jest zdecydowanie łatwiejsze. Ja Dębowe zrobiłem w 2 dni, a pierwszego dnia właściwie zabrakło mi szczęścia i warunków - mega słońce, tymczasem Błysk zajął - nprzez trz - Forum wspinaczkowe
Co do Dębowego - Łukasz podał propozycję wyceny po pierwszym przejściu Adama, bez korekty. Mnie się wydaje, że raczej powinno być 5+. Łukasz chwilę na tym walczył - potrzebował kilku prób, co też by potwierdzało, że jest trudniejsza niż np. sąsiedni Grunwald 1410 (wg mnie solidne VI.5), czy klasyki Leskiego. pozdrprzez trz - Forum wspinaczkowe
nowe ringi już dojechały, więc wg mnie możemy to zaraz sfinalizować pozdr jtprzez trz - Forum wspinaczkowe
Myśle, że to jednak nie Twój ekspres ;-), ale zawsze jesteś mile widziany - najlepiej spotkajmy się w brzo - mam jeszcze kilkanaście egzemplarzy topo w samochodzieprzez trz - Forum wspinaczkowe
Oczywiście że regulamin był najpierw!!! To się rozumie samo przez się, najpierw wszak "było słowo" - nieprawdaż? Sensu w zamieszczaniu tu regulaminu nie widzę totalnie żadnego, bo po co... wszak został upubliczniony na kazdym topo BMW 2008. BTW - został nam jeden ekspres za dużo - jest do odebrania w redakcji. pozdrawiamprzez trz - Forum wspinaczkowe
ihahaha - sęk w tym, że regulamin jest właśnie dokładnie w Topo!!!przez trz - Forum wspinaczkowe
Oczywiście, że topo będzie potem dostępne - wszak robimy je dla ludzi - w naszym tradycyjnym MG Topo Edycja. Brzoskwinka & more. pozdrprzez trz - Forum wspinaczkowe
jak chcecie to wkleję tu - z małymi poprawkami - o proszę: Lista dróg na BMW 2008 Poniżej - zgodnie z obietnicą - przedstawiamy listę dróg i projektów, które będą dostępne na BMW 2008 na Chośnieńskich Skałach w Dolinie Brzoskwinki. Część linii, które określone zostały jako „projekt” z pewnością będzie do końca tygodnia poprowadzonych i zostaną udostępnione do przejść. Wszystprzez trz - Forum wspinaczkowe
kurcze - wysłałem do redakcji!!!przez trz - Forum wspinaczkowe
w tym sęk - etat dla kontruktorów regulaminów hahahaprzez trz - Forum wspinaczkowe
nawet zabawny komentarz - szacun, oczywiście, że REGULAMIN przez duże R jest w takim przypadku rękojmią dobrej zabawy, podobnie jak oficjalna zgoda Urzędu Gminy w Liszkachprzez trz - Forum wspinaczkowe
o widzisz - dokładnie o taką odpowiedź mi chodziło. To jest zajebiście konstruktywne i całkowicie się z Tobą zgadzam. W Mirowie i na Kamieńcu gospodarze naciskali na takie zapisy, w Kobylanach może ich nie być. Natomiast punkty, że "graniczamy się deptaniu traw, nie śmiecimy i nie hałasujemy są znakomitą wizytówką środowiska i dowodem na naszą odpowiedzialną koegzystancję z innymi grupami zaprzez trz - Forum wspinaczkowe
a. jak robiłeś dla siebie, to nie trzeba było się drogami chwalić i narażać ludzi na wypadek; wyczyścić po sobie jak Biedruń b. co do Tyńca - to teraz Ty przegiąłeś, c. może to Twoje "haki" osłabiły skałę, kto wie? ciekawa teoria...przez trz - Forum wspinaczkowe
Doktorze - to było pytanie, ale teraz masz taką sytuację - spotkanie z Wojewodą - i on/ona mówi: "ale Wasze środowisko jest skłócone, nie możecie w prostych sprawach ustalić wspólnego stanowiska, a podobno PZA jest ogólnie nielubiana i kontestowana?" No i co szanownemu Panu/Pani Wojewodzie odpowiadasz jako Komisarz Ludowy Komisji Skalnej PZA? proszę o rzeczową radę pozdr jtprzez trz - Forum wspinaczkowe
Myślałem, że jestem to ja jestem mega leniem, ale widzę, że są jeszcze więksi ode mnie. Czy ktoś wklikał sobie na Regulamin Wspinania w Mirowie i poczytał jakie są tam punkty??? Wydaje mi się, że mało kto... smutne: Zawiodłeś mnie Wodzu - wolisz bić pianę i popisywać się erudycją zamiast dyskutować - przecież pisałem, że nie będzie punktu o wpisywaniu do książki - przynajmniej ja go nie zaproprzez trz - Forum wspinaczkowe
no i właśnie, że "poprzednich" pozycji nie ma... Stalingrad okrążony. Bez względu czy to spotkanie by się odbyło czy nie. Gmina może sobie wprowadzić dowolny regulamin wspinaczkowgo użytkowania Doliny - jestem za tym, żeby pochodził on od nas. Tym bardziej, że może być totalnie nieinwazyjny - przeczytaj sobie regulamin Mirowa i powiedz, który punkt uważasz za "zamordystyczną utopprzez trz - Forum wspinaczkowe
muszę już wychodzić - więc więcej już nie napiszę: ja mniemam w myśl tej filozofii na publicznej drodze możesz jechać pod prąd, albo rozbić sobie tam leżaczek - gratulujęprzez trz - Forum wspinaczkowe
Jeszcze ostatnia uwaga - jak ktoś chce "nieskrępowany dostęp" to musi sobie kupić swoje skały i tam może robić z grubsza co będzie chciał. Skały w Polsce są albo prywatne, albo gminne - innych nie ma. Możemy się na nich wspinać albo z aprobatą właścicieli albo wbrew, ja jestem za tym pierwszym. Kto jeszcze???przez trz - Forum wspinaczkowe