gratuluje wielkiego wyczynu i nieustającego spręża! ale w tym artykule na gazecie aż roi się od błędów i niedopowiedzeń... aż kole w oczy miejscami;)przez pozzie - Forum wspinaczkowe
myslę że to ostatni sezon, w którym jest dopuszczalne cos takiego jak falstart. Zapewne duża część takich zachowań to element wywierania presji na przeciwniku.przez pozzie - Forum wspinaczkowe
dla niektórych, w tym koleżanki Doroty którą z tego miejsca serdecznie pozdrawiam;), odkryciem było, że droga jest łatwa. Generalnie jest to prawda - ja słyszałem o 6a-6b+, tyle że są to ruchy (dynamiczne) które są raczej ciut za trudne dla szóstkowego wspinacza. Dodatkowo, większość nie używa niektórych chwytów. - wiec najszybszymi patentami jest trudniej. Jest kilka miejsc w Polsce, gdzie możnaprzez pozzie - Forum wspinaczkowe
to moze ja, jako ze to mój ulubiony rejon: > 1. Kampingi - znalazłem dwa - > oraz > Mascun jak dla mnie zdecydowanie, 1-2km blizej skał. > 2. Przewodnik - jaki jest wybór, jeśli duży, to > który lepiej nabyć, z jakimi kosztami należy > się liczyć? ja mam tyko stary mateusza wiec się nie wypowiem > 3. Wskazówki co do dojazdu - czy próby > oprzez pozzie - Forum wspinaczkowe
czytałem, że Szalony potraktował wspólne tatrzańskie wspinaczki z Myszą jako niebyłe. A co z drogami w skałach, które nie powstałyby, gdyby nie udział Myszy, czyli własnie Nieznośna, która nie istniałaby gdyby nie Pająk? I dalej, co z fantem takim, że integralną częścią Nieznośnej 1.0 był taniec pająka, który dziś już nieistnieje? skoro nie ma tańca pająka, nie ma też nieznośnej 1.0... Stary proprzez pozzie - Forum wspinaczkowe
nie ma lepszego miejsca dla poczatkujących niz Kamieniec, po prostu jedź i nie mysl tyle. have fun:)przez pozzie - Forum wspinaczkowe
w kilku miejscach można wejść od góry/tyłu, ale trzeba być bardzo ostrożnym. polecam napierać z dołem, jest bardzo gęsto obite. łatwych dróg w stopniu (V i VI bo z łatwiejszymi słabo) jest na ok dwa dni zwiedzaniaprzez pozzie - Forum wspinaczkowe
bez jaj leserprzez pozzie - Forum wspinaczkowe
zgadzam sie z dr know. chciałbym jednak podkreślić, że impreza miała charakter towarzysko-prywatny i była w 100% nieoficjalna i nie musze dodawać, że przy udziale zwiazku mogłoby to wygladac nieco inaczej. w zasadzie spotkała się czesc kadrowiczów i znajomych królika. zawodnicy nie pili i powaznie podeszli do sprawy. butelki przynależą do obsługi (w tym mnie).przez pozzie - Forum wspinaczkowe
w ogóle polecam ogladać transmisje z PŚ (zwłaszcza finałów, we wszystkich 3 dyscyplinach), IFSC pompuje mnóstwo kasy żeby poprawić medialna strone i to widać w relacjach - kilka kamer, zbliżenia, powtórki i inne wynalazki. www.ifsc.tvprzez pozzie - Forum wspinaczkowe
to jest newralgiczne miejsce, crux tej drogi. teraz faktycznie poziom sie podniósł i dziewczyny biegają to miejsce z banią tylko z prawej ręki (męski patent), natomiast jeszcze nie tak dawno większość musiała dokładać lewą, co było dużo wolniejsze. Męskim patentem biegała bodajże tylko Edyta. co do zmiany patentu - wątpie, żeby któras z dziewczyn zdecydowała się zmieniać patent na dwa miesiąceprzez pozzie - Forum wspinaczkowe
da się wspinać w deszczu, jednak dróg w interesującym Cię przedziale trudności nie ma zbyt wiele. za to niektóre z tych dostępnych swobodnie byłyby klasykami, gdyby znajdowały się np. w Podlesicach czy Będkowskiej. poza tym jaskinia ma to do siebie że przemaka po długotrwałych opadach, a czasem na chwytach utrzymuje się nieprzyjemny glut - ale to nie wszędzie. reasumując: warto spróbować samemprzez pozzie - Forum wspinaczkowe
ja te czasy zapamietałem pod względem prób implementacji amerykańskiej skali V (wiele newsów, topo ukazywało się w tym "języku"). faktycznie w bulderingu używano wtedy skali polskiej (odpowiednik krakowskiej) która była wtedy niejako z automatu konwertowana na francuską, z resztą tak jak się to dzieje z francuską linową. wszechobecne tabelki (obok stopki w MG chyba do dziś) powodowały żprzez pozzie - Forum wspinaczkowe
1000 Kotletów też zostanie w końcu powtórzone, w końcu cyfra zalicytowana przez Tomę (8c/c+) nie jest taka znów wysoka. I dziwi mnie jednak wytykanie jej sztuczności, tak jakby w Mamutowej czy na Jurze Północnej nie było takich dróg.przez pozzie - Forum wspinaczkowe
oto polityka historyczna: - Rafal nie mial styczności z ludźmi którzy ogarniali skalę FB, a jesli ktoś jej w kraju używał, ośmieszał się tym faktem. Monopol na bleau miał Poznań - Rafał nie miał pojęcia o niczym - Rafał przestał się wspinać krótko po jakims pierwszym lepszym tripie do Bleau, czyli w domyśle pewnie przez to. Myslał że jest silny, a w zasadzie to był słaby, bo nie dygnął nicprzez pozzie - Forum wspinaczkowe
lata temu robiłem wywiad z Rafałem do MG. O ile pamietam wtedy właśnie Mental Terror uważał za najtrudniejsza droge która zrobił, nie Pandemoniumprzez pozzie - Forum wspinaczkowe
stare ale jare: "Jeśli przeczytałeś już maila to w uzupełnieniu dodam, że nie życzę sobie jakiejkolwiek ingerencji w asekurację na moich drogach. Wszelkie zmiany będę likwidował. Co do ringów które osadzałem na cudzych drogach, to róbcie z nimi co chcecie, szefie komisji od siedmiu boleści"przez pozzie - Forum wspinaczkowe
temat jak zwykle szeroki - dla mnie też pokonanie Terroru czy Pandemonium bedzie większym wydarzeniem niż powtórzenie AD, no, chyba że któryś z kumpli zrobi to ostatnie;) co do wyprzedzania epoki - jasne że te drogi sa trudne, moze się okazać że faktycznie Pandemonium było przełomem - na razie nikt nie zweryfikował. Musi być ktoś, kto zechce poświęcic czas i zdrowie, a z tego co słyszałem i widziprzez pozzie - Forum wspinaczkowe
kilka luznych wniosków a propos sf;): - "Osobiście jestem sam sobie sędzią podczas moich przejść. Wiem najlepiej, zgodnie z własnym sumieniem, czy daną drogę zrobiłem oesem, flashem czy tez RP." mogę się podpisać, bardzo mi się podoba takie podejście - pakowanie wspinania w skałach w sztywny gorset wydumanych reguł to jest spore uproszczenie i intelektualne lenistwo zwłaszcza jesli cprzez pozzie - Forum wspinaczkowe
a tymczasem... Łukasz powtarza Sen Astralny! "prawdziwa petarda!!!świetna droga!nie ma nic wspólnego z jurajskim czochraniem, przydaje się konkretna moc, każdy ruch z cruxu to dynamiczne przestrzały, zresztą mówił o tym Rafał ale nikt go nie słuchał... trudności chyba sięgają VI.7+, lub bardzo mocnego VI.7"przez pozzie - Forum wspinaczkowe
a jeszcze trochę z niższej półki ale napisze żeby nie zginęło, Piotrek Bunsch rozwiazał rzekomy otwarty projekt Superprostowanie Shazzy na Birowie. Cyfra VI.5/5+ albo 5+. donosze tylkoprzez pozzie - Forum wspinaczkowe
na pierwszy raz na FJ równiz polecam kemp w Untertrubach (cena ostatnio 5+1 E). W przypadku spania na dziko bezwzglednie trzeba dbać o czystość zabierając wszystkie śmieci ze sobą. i tak jak pisaał Inw - ew. namiot tylko na noc. dodam ze w Hollfeld na FJ północnej jest inny bardzo tani kemp - niecałe 5 Euro za osobe. dodatkowo, na FJ jest pełno tanich kwater - jak sie dobrze poszuka to możnaprzez pozzie - Forum wspinaczkowe
dobre pytania i same problemy z tą Mamutowa:) a administratorzy z pewnością dopiszą poprawki do tabelki... jak się pogoda w skałach skończy;)przez pozzie - Forum wspinaczkowe
@Jędrol: to nie było takie typowe gniazdo tylko dziura, do której wleciał ptak (więc to mogło być gniazdo;).przez pozzie - Forum wspinaczkowe
spore ptaszory mają gniazdo także na drodze Negatyw, Leśna Turnia, w Rzędkach.przez pozzie - Forum wspinaczkowe
ja chce posłodzić kolegom z drugiego miejsca (Cincio i Wojtas) którzy odwalili niezła szychte - 30 (29?) drózek i wszystko prowadzili. 3-4 wspinaczkowe dni w 7 godzin...przez pozzie - Forum wspinaczkowe
Big kudos za start w Wiedniu dla całej polskiej ekipy z Mechaniorem na czele Mimo, że razem z grupką wiernych fejsbukowych fanów liczylismy na choć jeden półfinał, to wyniki w eliminacjach były niezłe i pokazaliście że da się nawiązać walkę z topowymi bulderowcami z dużym doświadczeniem w PŚ. Światowa czołówka jest coraz szersza, do półfinału nie dostali się tacy mocarze jak Jakob Schubeprzez pozzie - Forum wspinaczkowe
bo zamiast kartonu dostaniesz karnego kutasa;)!przez pozzie - Forum wspinaczkowe