byłem dwa lata temu, w skrócie: - auto zbyteczne - dojazd z Marrakeshu autobusem do Tinghiru, potem taksą do samej Todry. Jest łatwo, ale warto poguglować wcześniej odnośnie linii autobusowej obsługującej trasę do Tinghiru, nie było to jakieś super oczywiste, pamiętam, że na dworcu autobusowym nie warto szukać pomocy, mają jakieś biuro niedaleko dworca, bilet należy kupić dzień wcześniej. - spprzez pozzie - Forum wspinaczkowe
dokładnie tak:) lukmas Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Czyli sprawdziła się "Reguła Nowaka" .przez pozzie - Forum wspinaczkowe
nie zgodzę się, że rejon ma spory potencjał (jako autor i współautor sporej ilości bulderów tamże). Choć bawiłem się tam przednio, zgadzam się ze wszystkim, co napisał jaREC. Być może kilka kamieni obroniłoby się, gdyby stały w Ciężkach lub Muchówce, ale większość... Są miejsca w skałach, które nigdy nie będą popularne, będą natomiast podbijać statystyki. Choć może się mylę - przypuszczam, że dobprzez pozzie - Forum wspinaczkowe
Oczywista oczywistość:) ze świeżych rzeczy warto posłuchać Stasji Gejo, Romaina Desgrangesa, itp. Skały przy okazji, w resty i na emeryturze:)przez pozzie - Forum wspinaczkowe
Kadrę w prowadzeniu trenuje nie kto inny jak tylko Roman Krajnik. Zobaczcie na powtórce po przejściu Jessi jak się cieszy:)przez pozzie - Forum wspinaczkowe
dokładnie - miałem to samo wrażenie. Czy dobrze zrozumiałem, że partner się wypiął i gdzieś poszedł?przez pozzie - Forum wspinaczkowe
heh, do tego wpięte ekspresy już totalnie degradują przejście:) Apache Napisał(a): ------------------------------------------------------- > -" zwłaszcza, że II wpinka jest prawie dostępna z > pierwszego - drugiego chwytu na drodze, z którego > można zejść" > > Nie wolno schodzic z drogi !!! Juz byla ta dyskusj > a. Teraz Cie zywcem zjedza po tej deklaracjprzez pozzie - Forum wspinaczkowe
no właśnie to jest ten przypadek o którym pisałem - zwłaszcza, że II wpinka jest prawie dostępna z pierwszego - drugiego chwytu na drodze, z którego można zejść. I jeszcze do tego przykład drogi, na której łatwiej prowadzić niż wędkować:) Po prostu tak się chodzi niektóre drogi w niektórych miejscach, co nie znaczy że to by przeszło np. w Kobylanach na szarej płycie.przez pozzie - Forum wspinaczkowe
już odpowiadam: Gen Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Nie zamierzam tu drzeć szat tylko dlatego, że uważ > asz inaczej. Powiedz mi natomiast, dlaczego akcept > ujesz linę w ekspresie numer 1, natomiast lina w p > rzelocie, dajmy na to, piątym to już wędka? Czy pr > zesuwając tę dziwnie (subiektywnie) postawioną gra > nicę nie dojdzieprzez pozzie - Forum wspinaczkowe
> To dość ryzykowne twierdzić, że "ludzie" czegoś ni > e robią, jak się nie jest wszystkimi ludźmi. Dlaczego? Niestety nie dopisałem, że chodzi o moje własne obserwacje i rozmowy, ale to chyba oczywiste. Z drugiej strony, dość ryzykowne jest pisanie, że coś jest "po bożemu", jak się nie jest Bogiem:) > Aczkolwiek nadrzędnie uważam, że niech się każdy w >przez pozzie - Forum wspinaczkowe
mogę się podpisać pod wszystkim co napisał Apache. Jeszcze a propos wrażenia, jakoby zjawisko pierwszej bezpiecznej było popularne/niepopularne: ludzie nie stosują pierwszej bezpiecznej, to nie robią tego nie dlatego, że ich system wartości im na to nie pozwala (nie uznają tego), tylko dlatego, że: nie chce im się, nie widzą potrzeby w danym miejscu (bo łatwo), nie mają kijka, no a początkujące oprzez pozzie - Forum wspinaczkowe
To jest takie solidne VI+, że znajdziesz gdzieniegdzie VI.1+ z porównywalnymi trudnościami:) Skoro masz taki staż jaki masz, to warto, abyś wiedział, że wyceny mogą być zależne od: - autora (zwłaszcza tego, co mu się udało "wmówić" ludziom) - czasu, w którym droga powstała (co jest trochę związane z osobą autora) - rodzaju skały - subiektywne odczuwanie, ale też w zależności od tegoprzez pozzie - Forum wspinaczkowe
nie mieszałbym dwóch systemów walutowych:)przez pozzie - Forum wspinaczkowe
PJ22 Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Wszystko jednak ma dwie strony. Wszystkim ostrym p > rzeciwnikom, proponuję zabrać wiadro z betonem do > Mamuta, na Dupę i zakleić wszystko co nienaturalne > . Zabierzcie także dłuto i oczyścić nasze skały z > betonu. Przywróćcie przyszłym pokoleniom, możliwoś > ć realizacji starych dróg na nowoprzez pozzie - Forum wspinaczkowe
chyba nie zrozumiałeś dowcipu brzuchacza:) - chodzi o taki styl obijania, w którym pierwszą wpinkę wpinasz "z ziemi", a kolejna (czyli druga) zazwyczaj, przy zwykłym obiciu byłaby pierwszą - stąd uszczypliwe nazwanie tej pierwszej "zerową". To nie ma nic wspólnego z pierwszymi bezpiecznymi, stylami, itp. Z takimi "zerowymi" wpinkami masz potencjalnie do czynienia w rprzez pozzie - Forum wspinaczkowe
podejścia autorskie są dwa: obijając drogę w okolicach VI.3 - jeden autor da VI.2, bo wspinanie nie jest dla każdego i chce, by o jego drogach mówiło się jako rzetelnie wycenionych, drugi da VI.4 bo się boi, że nikt na jego drogę nie przyjedzie i nikt go nie będzie lubił.przez pozzie - Forum wspinaczkowe
jeszcze w konkurencji na czas. W konkurencji bouldering KWS nie zabrania stosowania półautomatów i automatów.przez pozzie - Forum wspinaczkowe
a wszystko przez 8a.nu:) RP wchłonęło PP - dziś potoczne rozumienie RP obejmuje to, co jako PP pojmowano dotychczas. lukmul Napisał(a): ------------------------------------------------------- > olo.k Napisał(a): > -------------------------------------------------- > ----- > > W wielu rejonach wiszą stałe ekspresy, i co > > wtedy? > Wtedy jest PP (Takie RP alprzez pozzie - Forum wspinaczkowe
Jeśli jesteś( jak zrozumiałem), trzynastolatkiem wspinającym się od dwóch lat, który celuje w progres VI.1->VI.2 to szczególny trening na chwytotablicy nie jest tu wskazany ani ze względu na pokonywane trudności, ani na wiek i doświadczenie treningowe! Jak słusznie napisał Sprocket - powinno wystarczyć samo wspinanie (trening swoją drogą). Poza tym skontaktuj się z jakimś trenerem, na Śląsprzez pozzie - Forum wspinaczkowe
mniej więcej tam gdzie jest ten Trawersik Hinterstoissera kiedyś się przedarłem z crashpadem, a z tego co wiem, to był też wcześniej robiony bulder przez kolegów z Rzeszowaprzez pozzie - Forum wspinaczkowe
pawel.g Napisał(a): ------------------------------------------------------- A siekierki > do wspinaczki zimowej nazywają się czekany. nieźle mu pojechałeś!przez pozzie - Forum wspinaczkowe
doprawdy nie wiem, dlaczego nikt na to nie zwrócił w KWS uwagi. "krasnale – 7- 9 lat i młodsze" - tak to czasem brzmiało w info o zawodach dotychczas Jako autor tego zapisu przyznaję że to błąd na który ani ja ani nikt z "recenzentów" jakoś uwagi nie zwrócił. Trzeba zmienić przepis i koniec, nie bacząc na to, że jest środek sezonu; tym bardziej że autor wniosku do Mprzez pozzie - Forum wspinaczkowe
A co ze skałami Góry Knieja, Skrzatem, Soczewką, Turniami Simonda?przez pozzie - Forum wspinaczkowe
witam, W sumie pasowałoby się wstawić:) uważam że wynik jest sprawiedliwy, acz dyskusyjny, bo przepisy tutaj niezbyt optymalnie traktują problem. a więc kilka moich spostrzeżeń: dolna struktura - 28/29 (klasyczny podwójny chwyt, gdzie za 29 liczy się dołożenie) małe "plecy" po prawej - 30 górna struktura (żółw) - 31 1. żadna z dziewczyn nie utrzymała 31 2. wszystkie utrzyprzez pozzie - Forum wspinaczkowe