dokładnie tak:) lukmas Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Czyli sprawdziła się "Reguła Nowaka" .przez pozzie - Forum wspinaczkowe
nie zgodzę się, że rejon ma spory potencjał (jako autor i współautor sporej ilości bulderów tamże). Choć bawiłem się tam przednio, zgadzam się ze wszystkim, co napisał jaREC. Być może kilka kamieni obroniłoby się, gdyby stały w Ciężkach lub Muchówce, ale większość... Są miejsca w skałach, które nigdy nie będą popularne, będą natomiast podbijać statystyki. Choć może się mylę - przypuszczam, że dobprzez pozzie - Forum wspinaczkowe
Oczywista oczywistość:) ze świeżych rzeczy warto posłuchać Stasji Gejo, Romaina Desgrangesa, itp. Skały przy okazji, w resty i na emeryturze:)przez pozzie - Forum wspinaczkowe
Kadrę w prowadzeniu trenuje nie kto inny jak tylko Roman Krajnik. Zobaczcie na powtórce po przejściu Jessi jak się cieszy:)przez pozzie - Forum wspinaczkowe
dokładnie - miałem to samo wrażenie. Czy dobrze zrozumiałem, że partner się wypiął i gdzieś poszedł?przez pozzie - Forum wspinaczkowe
heh, do tego wpięte ekspresy już totalnie degradują przejście:) Apache Napisał(a): ------------------------------------------------------- > -" zwłaszcza, że II wpinka jest prawie dostępna z > pierwszego - drugiego chwytu na drodze, z którego > można zejść" > > Nie wolno schodzic z drogi !!! Juz byla ta dyskusj > a. Teraz Cie zywcem zjedza po tej deklaracjprzez pozzie - Forum wspinaczkowe
no właśnie to jest ten przypadek o którym pisałem - zwłaszcza, że II wpinka jest prawie dostępna z pierwszego - drugiego chwytu na drodze, z którego można zejść. I jeszcze do tego przykład drogi, na której łatwiej prowadzić niż wędkować:) Po prostu tak się chodzi niektóre drogi w niektórych miejscach, co nie znaczy że to by przeszło np. w Kobylanach na szarej płycie.przez pozzie - Forum wspinaczkowe
już odpowiadam: Gen Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Nie zamierzam tu drzeć szat tylko dlatego, że uważ > asz inaczej. Powiedz mi natomiast, dlaczego akcept > ujesz linę w ekspresie numer 1, natomiast lina w p > rzelocie, dajmy na to, piątym to już wędka? Czy pr > zesuwając tę dziwnie (subiektywnie) postawioną gra > nicę nie dojdzieprzez pozzie - Forum wspinaczkowe
> To dość ryzykowne twierdzić, że "ludzie" czegoś ni > e robią, jak się nie jest wszystkimi ludźmi. Dlaczego? Niestety nie dopisałem, że chodzi o moje własne obserwacje i rozmowy, ale to chyba oczywiste. Z drugiej strony, dość ryzykowne jest pisanie, że coś jest "po bożemu", jak się nie jest Bogiem:) > Aczkolwiek nadrzędnie uważam, że niech się każdy w >przez pozzie - Forum wspinaczkowe
mogę się podpisać pod wszystkim co napisał Apache. Jeszcze a propos wrażenia, jakoby zjawisko pierwszej bezpiecznej było popularne/niepopularne: ludzie nie stosują pierwszej bezpiecznej, to nie robią tego nie dlatego, że ich system wartości im na to nie pozwala (nie uznają tego), tylko dlatego, że: nie chce im się, nie widzą potrzeby w danym miejscu (bo łatwo), nie mają kijka, no a początkujące oprzez pozzie - Forum wspinaczkowe
To jest takie solidne VI+, że znajdziesz gdzieniegdzie VI.1+ z porównywalnymi trudnościami:) Skoro masz taki staż jaki masz, to warto, abyś wiedział, że wyceny mogą być zależne od: - autora (zwłaszcza tego, co mu się udało "wmówić" ludziom) - czasu, w którym droga powstała (co jest trochę związane z osobą autora) - rodzaju skały - subiektywne odczuwanie, ale też w zależności od tegoprzez pozzie - Forum wspinaczkowe
nie mieszałbym dwóch systemów walutowych:)przez pozzie - Forum wspinaczkowe
PJ22 Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Wszystko jednak ma dwie strony. Wszystkim ostrym p > rzeciwnikom, proponuję zabrać wiadro z betonem do > Mamuta, na Dupę i zakleić wszystko co nienaturalne > . Zabierzcie także dłuto i oczyścić nasze skały z > betonu. Przywróćcie przyszłym pokoleniom, możliwoś > ć realizacji starych dróg na nowoprzez pozzie - Forum wspinaczkowe
chyba nie zrozumiałeś dowcipu brzuchacza:) - chodzi o taki styl obijania, w którym pierwszą wpinkę wpinasz "z ziemi", a kolejna (czyli druga) zazwyczaj, przy zwykłym obiciu byłaby pierwszą - stąd uszczypliwe nazwanie tej pierwszej "zerową". To nie ma nic wspólnego z pierwszymi bezpiecznymi, stylami, itp. Z takimi "zerowymi" wpinkami masz potencjalnie do czynienia w rprzez pozzie - Forum wspinaczkowe
podejścia autorskie są dwa: obijając drogę w okolicach VI.3 - jeden autor da VI.2, bo wspinanie nie jest dla każdego i chce, by o jego drogach mówiło się jako rzetelnie wycenionych, drugi da VI.4 bo się boi, że nikt na jego drogę nie przyjedzie i nikt go nie będzie lubił.przez pozzie - Forum wspinaczkowe
jeszcze w konkurencji na czas. W konkurencji bouldering KWS nie zabrania stosowania półautomatów i automatów.przez pozzie - Forum wspinaczkowe
a wszystko przez 8a.nu:) RP wchłonęło PP - dziś potoczne rozumienie RP obejmuje to, co jako PP pojmowano dotychczas. lukmul Napisał(a): ------------------------------------------------------- > olo.k Napisał(a): > -------------------------------------------------- > ----- > > W wielu rejonach wiszą stałe ekspresy, i co > > wtedy? > Wtedy jest PP (Takie RP alprzez pozzie - Forum wspinaczkowe
Jeśli jesteś( jak zrozumiałem), trzynastolatkiem wspinającym się od dwóch lat, który celuje w progres VI.1->VI.2 to szczególny trening na chwytotablicy nie jest tu wskazany ani ze względu na pokonywane trudności, ani na wiek i doświadczenie treningowe! Jak słusznie napisał Sprocket - powinno wystarczyć samo wspinanie (trening swoją drogą). Poza tym skontaktuj się z jakimś trenerem, na Śląsprzez pozzie - Forum wspinaczkowe
mniej więcej tam gdzie jest ten Trawersik Hinterstoissera kiedyś się przedarłem z crashpadem, a z tego co wiem, to był też wcześniej robiony bulder przez kolegów z Rzeszowaprzez pozzie - Forum wspinaczkowe
pawel.g Napisał(a): ------------------------------------------------------- A siekierki > do wspinaczki zimowej nazywają się czekany. nieźle mu pojechałeś!przez pozzie - Forum wspinaczkowe
doprawdy nie wiem, dlaczego nikt na to nie zwrócił w KWS uwagi. "krasnale – 7- 9 lat i młodsze" - tak to czasem brzmiało w info o zawodach dotychczas Jako autor tego zapisu przyznaję że to błąd na który ani ja ani nikt z "recenzentów" jakoś uwagi nie zwrócił. Trzeba zmienić przepis i koniec, nie bacząc na to, że jest środek sezonu; tym bardziej że autor wniosku do Mprzez pozzie - Forum wspinaczkowe
A co ze skałami Góry Knieja, Skrzatem, Soczewką, Turniami Simonda?przez pozzie - Forum wspinaczkowe
witam, W sumie pasowałoby się wstawić:) uważam że wynik jest sprawiedliwy, acz dyskusyjny, bo przepisy tutaj niezbyt optymalnie traktują problem. a więc kilka moich spostrzeżeń: dolna struktura - 28/29 (klasyczny podwójny chwyt, gdzie za 29 liczy się dołożenie) małe "plecy" po prawej - 30 górna struktura (żółw) - 31 1. żadna z dziewczyn nie utrzymała 31 2. wszystkie utrzyprzez pozzie - Forum wspinaczkowe
a dlaczego miałoby być zabronione?:)przez pozzie - Forum wspinaczkowe