Wiem, że Lepper ma racje, ale nie oto mi chodziło! Żarówo.przez Bratku - Forum wspinaczkowe
Podsumowujcie działalność poszczególnych osób: Kategorie: 1)Gasony 2)Ice Falle 3)Bory (nie Tucholskie) 4)Leppery 5)Inniprzez Bratku - Forum wspinaczkowe
Ale jak to Miśku nie dziękujesz Lepperowi? To nie wypada tak. W takim razie Ja dziękiję Lepperowi. DZIĘKUJĘprzez Bratku - Forum wspinaczkowe
Zależy na jakim poziomie się wspinasz? Jeśli w Tatrach chcesz łoić jakieś ekstremy to kup sobie te mirage jeśli ci pasują. Masz moją zgodę i nie słuchaj się tych antyków gadających o ballet goldach w górach (te buty to antyki, chyba że ktoś się wspina na drogach na poziomie V-VI). Poza tym jak kupisz sobie La Sportive a nie Boreala to poznasz ciemną stronę mocy! POWAGAprzez Bratku - Forum wspinaczkowe
A co ty kurwa możesz wiedzieć o ścianach w Tatrach, LEPPERZE?przez Bratku - Forum wspinaczkowe
Ludzie piszecie tak rozwlekle, tak wode lejecie jak byście mature pisali. Uważam, że realne szanse na powodzenie waszej "akcji" są zerowe, a tak wogóle to nie bójcie dupy bo tych bunkrów nikt nie kupi. 1)Są one już wpisane do rejestru generalnego konserwatora zabytków (nikt nic z nimi zatem zrobić nie może) 2)Obok też nikt nic nie zrobi bo musiał by wyciąć tyle drzew, że by się to nie oprzez Bratku - Forum wspinaczkowe
? dobrze mówi! Nakarmić i napoić jego Mościa! Buty najmniejsze jakie możesz mieć na nogach w czasie wspinaczki przez okres czasu: t=czas wspinania na danej drodze (dana droga - to już sam sobie ustalasz co to jest).przez Bratku - Forum wspinaczkowe
Po skończeniu drogi na giewoncie dwóch kolesi zamiast zejść normalną drogą postanowiło zjechać całą północną ścianą!przez Bratku - Forum wspinaczkowe
Olinek ma na myśli (chyba), że jak się linę włoży do reverso w taki sposób, że lina blokująca jest po przeciwnej stronie niż "wałeczki" (te srebrne) to przy blokowaniu kant przyrządu wrzyna się w linę! Wydaje mi się, że o to właśnie mu chodziło!przez Bratku - Forum wspinaczkowe
Bulderownia na 100% będzie na siennickiej! Jest już w fazie projektownia samej ściany! W marcu mają już być na niej zawody więc myślę, że w lutym (przed końcem lutego) będzie już gotowa!przez Bratku - Forum wspinaczkowe
Słuchajcie wszyscy!!! Niedługo na stronie Gdańskiej i Redpointa pokażą się filmy z zawodów bodyclimbing i wszyscy sceptycy się przekonają, że było fajnie!!!!przez Bratku - Forum wspinaczkowe
Jest o tyle bardziej wartościowe (dla wspinaczki skałkowej polskiej), że ktoś na świecie o tym usłyszy, a o Pandemonium czy Tysiąc kotletów NIE!!! Poza tym jak na pisał @#$%& jest to rzecz nierozstrzygalna. Każdy ma swoich ulubieńców czy faworytów bo w kategoriach w których ich ocenia są najlepsi!!! Jeżeli chodzi o moje przejścia, to w skałach się mało wspinam. Poza tym nie wiem co to ma do rzeprzez Bratku - Forum wspinaczkowe
OCUŃ albo HUDY SPORT!!! Mamy je na ścience w BUWie i się znacznie lepiej trzymają od LOTHSE, które się szybko "szmacieją"!!!przez Bratku - Forum wspinaczkowe
@#$%& tu @#$%&, ale swoje racje też ma! Uważam, że osiągnięcia polskich wspinaczy na wescie są o wiele bardziej wartościowe niż osiągnięcia krajowe. 1. Za granicą nikt nie siedzi 6 miesięcy nad jedną drogą, a i tak trudne drogi padają. 2. Gdyby inni topowi wspinacze polscy poświęcili tyle czasu na tak trudne drogi jak Pandemonium to każdy z nich zrobilby po kilka takich drog (nie oszukujmy się aprzez Bratku - Forum wspinaczkowe
Wydaj mi się, że są to zawody wspinaczkowe, które mają coś z 1. fitnessu i 2.jazdy figuroej na łyżwach! 1. Jest oceniana dynamika i walory estetyczne wspinu, jest program obowiązkowy (różne pozycje) i dowolny z muzyką w tle. 2. Jest oceniana estetyka sylwetki wspinacza i siła ( wiszenie na przybloku na czas)!przez Bratku - Forum wspinaczkowe
Pomysł plebiscytu bardzo mi się podoba, ale wy pisząc nie na temat i obrażając LEPPERA (faktycznie kontrowersyjną postać forum) psujecie próbę zbadania opinii wspinaczy (jej części) dotyczącej najlepszych przejść skałkowych! Zatem z prywatą, sio z tego tematu!!! Jeśli chodzi o mój typ to tak jak macko! Kurtyka (żywiec), Porębski (OS) na chińskim maharadżdży Korczak (RP) na nieznośnej lekkościprzez Bratku - Forum wspinaczkowe
Stary uważaj kupując lace-upy zamiast velcro, bo velcro są zaprojektowane na kobiecą nogę, a lace-upy na męską (ylcro są szersze od lace-upów). Poza tym słyszałem, że jeśli ludziom nie pasują velcro to dobrze im leży noga w lace-upach (i na odwrót).przez Bratku - Forum wspinaczkowe
Kochany (mać ku...) z Wrocławia. Zapewniam cię, że jedno stuknięcie nie wystarczy, żeby sprawdzić hak. Wepnij potem w hak ekspres i szerpnij "od ściany". Zobaczyśz, że wiele haków chętnie wyjdzie, mimo, że przy stukaniu ładnie brzmiały. Poza tym dobrze wiemy, że nikt nie będzie stukał raz w hak tylko napierdalał aż się upewni, że hak siedzi. A wbijanie i wybijanie byłoby częstsze ale zaprzez Bratku - Forum wspinaczkowe
Nie dokońca rozumiem o czym gadacie, ale to że jakaś tam ósemka się różni od kubka to wiem bo z kubka codziennie pije herbatę a z tej waszej ósemki nie!!!przez Bratku - Forum wspinaczkowe
Mam pytanie do naszych kolegów! Czy nie używali żadnych haków już będących w ścianie? Musieli bo stany są na niektórych z tych dróg z haków, a przecież nikt haków nie wybija (tych co są już w ścianie). Problem w tym, że jak będzie się używać haków będących w ścianie to powstaną hakodziury od dobijania haków!!! Szybciej one powstaną niż jak ktoś od czasu do czasu dobije coś swojego w innym miejsprzez Bratku - Forum wspinaczkowe
Wydaje mi się, że rozpropagowanie skali C wiele nie da, ponieważ tu chodzi o kasę!!! Friendy są prawie 10x droższe od haków! Poza tym haka nieżal zostawiać w ścianie (no nie tak bardzo jak zostawiać frienda). Polacy mają jeszcze za mało kasy na takie "zabawy" jak clean climb!!!przez Bratku - Forum wspinaczkowe
Macie racje co do clean climbingu. Ale mi dźwięk stukania haków kojarzy się właśnie z taternictwem. Pamiętam, że jak miałem 5 lat i wchodziłem na kozią przełęcz od strony pięciu stawów to zawsze z Zamarłej dochodziło bicie haków. Wtedy spoglądałem i widziałem małe postacie w czerwonych albo białych "kaskach" (orzechach bo to były kaski motocyklowe). Bicie haków to trochę jak ryk silnikaprzez Bratku - Forum wspinaczkowe
Ja miałem kilka mamucich druciakanych ekspresów. Używałem ich w skałach w tatrach i w alpach na igłach w Chamonix i właściwie nic się im niestało. Tylko w jednym wygiął się drut. Są one (druty) dosyć delikatne, więc niewiem kiedy się wygiął, czy przy jakimś uderzeniu o skałę, czy może był czymś przyciśnięty w plecaku (mam mały plecak, a muszę tam dużo upchnąć, więc się niecackam). A test karabiprzez Bratku - Forum wspinaczkowe
Jak zwykle zapomniałem czegoś dodać!!! Z lobby można łatwo przejść na drogę byczkowskiego, zresztą przez krótki kawałek biegną razem!!!przez Bratku - Forum wspinaczkowe
Lobby to fajna droga zimą (w warunkach zimowych - full klasyka), ale latem musi być super. Wspin jak na zachodzie, jeśli chodzi o asekuracje. Drugi wyciąg jest gorzej obity, ale to jest zacięcie, więc można założyć sporo własnych przelotów (jak ktoś chce). Poza tym to jest tylko V-owy wyciąg. Moim zdaniem wycena drogi jest zawyżona. Z tego co pamętam to jest jakieś VI.2/VI.2+, a ja bym dał VI.1/przez Bratku - Forum wspinaczkowe
Poza tym velcro walą jak ... To dlatego, że są wyściełane. Miury są ze skóry i płótna więc nie przesiąkają smrodem. Porada!!! Jeśli wam velcro śmierdzą, a boicie się je wyprać. Ja prałem swoje już z pięć razy i nic się nie rozkleiło. Trzeba to tylko zrobić w płynie do prania np.: PERŁA. W 40 stopniach; można nawet w pralce, tylko trzeba uważać żeby metalowe szlówki w Velcro nie uderzały o szybkęprzez Bratku - Forum wspinaczkowe
PIEPRZENIE!!! Velcro się rozciągają!! Noszę normalnie 43/44 a 5.10 mam 40 i po roku zrobiły się znich takie kapcie, że zacząłem używać ich tylko do treningu. Luda kupujta miura!!! Miury się prawie wcale nie rozciągają!!!przez Bratku - Forum wspinaczkowe
Mam i Miury i Velcro, ale tych drugich używam tylko do treningu na ściance. Miury są faktycznie lepsze. Super opinają stopę, a tarcie jest chyba faktycznie gorsze niż w 5.10. Velcro były na początku też super, ale strasznie szybko się rozklapciały, a w Miurach tak się nie dzieje. Jeżeli chodzi o zalety i wady to: Miura: -świetnie opina stopę -super na krawądki i dziurki -mają gorsze tarcie bo vibprzez Bratku - Forum wspinaczkowe