Ja mam. Pomysł jest na miarę pizgania dziabami w Przełomie. Wdżar jest blisko.przez kemo - Forum wspinaczkowe
Pod tym linkiem można znaleźć również film z przejścia Corony przez Bock'a. Jeżeli ten film pokazuje przejście to można mieć zastrzeżenia co do stylu. Bock wspina się na wędke do 4 przelotu. Domyślam się, że trudności drogi są wyżej, bo początek, jak napisano w newsie, ma zaledwie 7a. Ale czy nie byłoby właściwe przejście go z dołem?. Czy na tym odcinku styl nie ma znaczenia, bo trudności sąprzez kemo - Forum wspinaczkowe
Koledzy! Większość detali zostało uwzględnionych w aktualizacji Topo pod podanym wyżej linkiem.przez kemo - Forum wspinaczkowe
Od podstawy filara Brodła startuje droga z zawodów, która jednak biegnie później w strone głównej ściany i pod koniec znowu idzie w prawo, za filar. Ale to jest przebieg przypuszczalny. Pozostałością po niej są stare dwa haki. Wiadomo również, że na południowej ścianie wspinał się (TR) R. Malczyk, ale na razie nikt nie umiał powiedzieć co dokładnie robił. Pewnym problemem w eksploracji południoweprzez kemo - Forum wspinaczkowe
no tak. Musisz być zalogowany. Mogę przesłać rysunek mailem.przez kemo - Forum wspinaczkowe
Taaa.... My mamy, My Tomasz Ślusarczyk mamy...... Pozdroprzez kemo - Forum wspinaczkowe
A wolisz kupić nie wiedząc? Po za tym bez przesady. Jeden błąd i od razu gniot?przez kemo - Forum wspinaczkowe
Ponieważ w druku ukazał się rysunek topo nie pasujacy do opisu dróg, poniżej link do aktualnego topo: można sobie wydrukować i wkleić w odpowiednie miejsce w MG. Za utrudnienia serdecznie przepraszam. Winę zwalam oczywiście na redakcję MG. Oj chłopaki chłopaki, nie wsadziliście aktualnego rysunku!przez kemo - Forum wspinaczkowe
To schemat z Ceuse. Ile metrów ma ściana?przez kemo - Forum wspinaczkowe
Wynik piękny. Ale aby mozna traktować takie rekordy poważnie należy Nosa znormalizować tak aby kolejne próby przebiegały w podobnych warunkach. Tu początek, tu koniec, tu tyle spitów, tu taki haczyk. Ale czy oto chodzi we wspinaniu? Tak naprawdę poważnie brane pod uwagę mogą być tylko czasy przejść klasycznych. Ale takie przejścia trwają dłużej, choć wynik jest tylko wtedy wymierny i zgodny zprzez kemo - Forum wspinaczkowe
Piruet startuje z przełazu.przez kemo - Forum wspinaczkowe
Wątpie czy ten brytyjski styl wspinania przyjmie się w Polsce. Czy nie szkoda ci narażać swoich dróg na ostracyzm?przez kemo - Forum wspinaczkowe
To jest prawdopodobnie dziura po starym ringu. Przed wyminą asekuracji ring zjazdowy był niżej. Teraz masz ruch więcej. Oprócz klamki po obrywie nic nie przybyło. A jej żywot też raczej będzie krótki.przez kemo - Forum wspinaczkowe
Chyba nie czytasz uważnie. Ci z grotki to nie ci z jaskini. W jaskini nikogo nie było. W grocie - taka mała dziura na lewo od jaskini - pracowało kilku chłopaków przy wzmacnianiu betonem jakiejś grożącej zawaleniem ściany. Jeśli chodzi o kurs to instruktor nie przedstawił mi się jako policjant. No ale jesili tak było to znaczy, że są równi i równiejsi. Pozdroprzez kemo - Forum wspinaczkowe
Po prostu. Przyjechałem, zrobiłem Czwóreczke. Przyjechał kurs. Posiłowałem się z Telewizorem. Kurs zaporęczował skałę od Czwórki do Finale. Zrobiłem Pomarańcze. Zaczeło padać. Pogadałem z instruktorem. Pogadałem z chłopakami z grotki. Pojechałem do domu. To był kurs taternictwa jaskiniowego i uczyli się przepinek w jaskiniach. O czym kolega nie ma zielonego pojęcia.przez kemo - Forum wspinaczkowe
Cześć Wspinałem się na Obłazowej w ostatni piątek czyli 17. Rzeczywiście w dwóch miejscach pod informacją o rezerwacie umieszczono dodatkowe żółte tablice informujące o zakazie uprawiania wspinaczki na terenie rezerwatu, inaczej grzywna lub areszt. W tym samym czasie w grocie na lewo od Jaskini Obłazowej trwały prace zabezpieczające przed obrywem, w ramach przygotowywania do pracy na stanowiskuprzez kemo - Forum wspinaczkowe
Uderzasz w ring tak aby zaczął się obracać. Raz w jedną raz w drugą stronę. Po jakimś czasie wylezie ołów. Po kilku-kilkunastu uderzeniach można ring obracać przy pomocy trzonka lub bolca jeśli to młotek ciesielski. Dziurkę zakleić materiałem możliwie zbliżonym do koloru skały. Co do spitów to chyba najlepiej dobić głębiej i zakleić.przez kemo - Forum wspinaczkowe
Nie wiem czyj jest projekt po prawej. Na tej skale jest jeszcze kilka projektów. Przeloty znajdziesz również dalej na prawo. Droga jest autorstwa R. Nowaka. Wiele powtórzen chyba nie ma, więc wycena nie jest pewna.przez kemo - Forum wspinaczkowe
Na lewo Odkrywcy Nowych Światów VI2 lub coś podobnego z nazwy na prawo prawdopodobnie projektprzez kemo - Forum wspinaczkowe
Z tego co pamiętam na lewo od przełazu idą takie drogi: Kalahari VI Buszmen i Małpa IV+ Filarek Burzowy V Nie pamiętam tylko która to linia jest pierwsza na lewo: czy Filarek, czy Kalahari. Droga przechodząca przez podcięcie, ma wysoko pierwszego ringa bo tak naprawdę jest to drugi przelot. Z tego co słyszałem zabrakło ringów na dokończenie pracy. Radzę traktować to jako projekt. Na pewnoprzez kemo - Forum wspinaczkowe
Haka nigdy tam nie widziałem. Nie jest z resztą potrzebny. Schodki nie mają ringa zjazdowego. Zjeżdżasz z Błotnego Kominka.przez kemo - Forum wspinaczkowe
W drodze chodzi o strzeł do klamy. Intencją autora był start z lewej strony mniej więcej tak jak zaczyna się Przybloczek. Co sugeruje pierwszy przelot. W autorskiej wersji nie należy kożystać z kamienia po prawej stronie. W drugiej wersji czyli bez tego naturalnego ogranicznika droga ma około VI1+ - VI2 i nie zasługuje na miano Króla Strzelców lecz Królika.przez kemo - Forum wspinaczkowe
Zaproponowałem dla niej wycena VI+. Ale na wzorzec się nie nadaje bo nigdy nie będzie klasykiem.przez kemo - Forum wspinaczkowe
Istotnie dla tej drogi pierwsza propozycja wyceny to było VI2. Jednakże moim zdaniem odbiega ona trudnościami od innych dróg w Witkowych Skałach o takiej wycenie np Bajadera, Hydrus, Dziewczyna Kierownika. Jest od nich łatwiejsza. Domniemany obryw nie wpłynął na wycenę bo jeśli się coś urwało to nie to z czego kożystał autor drogi jak również ja sam. Przyznaje że Przybloczek jest trudniejszy od Lprzez kemo - Forum wspinaczkowe
Nie traktowałbym wycen dróg na Zaklętym Murze jako wzorce skali krakowskie.przez kemo - Forum wspinaczkowe
Co do wycen z czasem się to uporządkuje. Możesz mi napisać maila z uwagami to je uwzględnie. Na razie nie przewspinałem tam tylko jednej drogi 3 Zachwyty. A może nie wstrzeliłeś się w patenty? Dojścia górą nie opisałem skoro można iść dołem. Ale w ostatnim tygodniu sam przekonałem się, że powinienem tak zrobić. Za co wszystkich serdecznie przepraszm.przez kemo - Forum wspinaczkowe
Znał i tak jest to opisane w MG. Fragment dojścia dnem wykonałem wiosną i jesienią. Tydzień temu nie był już chodliwy. Pomijając doście i "syte" wyceny, mam nadzieje że wspin był w miarę udany.przez kemo - Forum wspinaczkowe
Najlepiej dojść z drogi Będkowice - Kawiory. Tylko z tej drogi widać skały. Ścieżka zaczyna się około 50 metrów za przystankiem Będkowice Kawiory. Opisany wariant dnem doliny od Lotników istnieje tylko w okresie wiosenym gdyż po 500 metrach w droga ginie w trawsku. Idąc od Lotników należy wyść na grzbiet pomiędzy główną doliną, a bocznym wąwozem. Na grzbiecie jest droga która doprowadza bardzo blprzez kemo - Forum wspinaczkowe