Ja też mogę w ciemno polecić Gankową Strażnicę (słow. Pustá stráž). Opis jest tu: Fajne drogi na zimę to nr 3,4,5 (opis i rys. trochę mylne, bo autorzy dróg nie wiedzieli o sobie nawzajem, układ dróg względem siebie uściślił nieco dopiero I. Koller) oraz nr 7, którą robiłem ostatnio, w grudniu. W okolicach dróg 4 i 5 ("Traviata" - I. Kollera, moc pekne lezenie) możliwe są różne wariaprzez peresada - Wspinanie i warunki w Tatrach
Mój Słowacki kolega był w niedzielę, 4 lutego na lodospadach na początku doliny (zakładam, że o to Ci chodziło w pytaniu o "Białą Wodę"). Jak pisze: "Lady su podstatne lepsie, ako pred dvoma, ci troma tyzdnami, ved vtedy nebolo skoro nic...teraz su v pohode." Mutee, odczekaj trochę, aż się uleży, bo zaspy okrutne - i do boju! ;-) Chociaż te prognozy są denne - niby miały być mprzez peresada - Wspinanie i warunki w Tatrach
Mutee, po raz kolejny czytam Twój post pełen pretensji do wszystkich dookoła... Znowu masz gorszy dzień? ;-) W sumie nawet trochę rozumiem, bo to słońce nie chce zaświecić już tak długo... Czyli (tym razem) uważasz, że problemem przeskoczenia młodych ludzi ze skał w góry jest brak pieniędzy?! Chciałbyś darmowych szkoleń, dofinansowania wyjazdów, itd. Czy uważasz, że jest taka możliwość, a z &quoprzez peresada - Forum wspinaczkowe
Hehe, no lawiniska też nie ma na zdjęciu z 11:08... Poza tym, jakby się przyjrzeć temu śladowi z dołu, który przypomina ślad ratraka (jest lekko zasypany na odcinku w linii spadku lawiny), to wygląda to jak gdyby najpierw przejechał ratrak, a potem zeszła lawina - ale to nie jest wyraźne i jednoznaczne.przez peresada - Wspinanie i warunki w Tatrach
Zerknijcie sobie na dzisiejsze widoki znad Łomnickiego Stawu: Warto porównać obrazki z 11:08 i 12:09. Ciekawe, czy ta lawina poszła sama, czy też ktoś jej pomógł, co było ostatnio ćwiczone przez słowackie służby? oraz Czy ten widoczny pod Łomnicką P. punkt to ratrak? Jeśli tak, to operator miał chyba sporo szczęścia... Wie ktoś coś więcej? Tak przy okazji - to słońce na zdjęciach to oczywiśprzez peresada - Wspinanie i warunki w Tatrach
Hehe, no tak, racja! W odróżnieniu od większości tego bagna, my nie musimy spierać się o takie detale... Kiedy się wybierasz? Pozdrowienia, Peresada.przez peresada - Wspinanie i warunki w Tatrach
Witam! A ja mam informacje z pierwszej ręki (olbrzymiej zresztą) Pana Doliny, HORARA MARTINA STODOLY. Jak sam mi powiedział, na wszystkich tych lodospadach wolno się wspinać. Choć oczywiście sytuacja pozostaje niejednoznaczna - nie o tym mowy w przepisach. Podobna sytuacja ma miejsce, o ile się nie mylę, w przypadku lodospadu Skok w Młynickiej, Niewcyrskiego i kilku innych, na których od lat jeprzez peresada - Wspinanie i warunki w Tatrach
Tak, racja. Kurtyka zrobił taki właśnie światowy przełom - jeden. Styl alpejski i mały zespół w górach wysokich, gdzie wcześniej wspinano się raczej tylko metodami oblężniczymi. Było to jednak latem i na siedmiotysięczniku (prawie ośmio...). Ten następny, jeszcze trudniejszy krok czeka - z tego, co czytałem, to na TomaszaKa... A. Hajzer przyznał, że istotnie =powinno być na wyprawie więcej &quoprzez peresada - Forum wspinaczkowe
Nie, no jasne - zawsze można po raz n-ty jechać "tak się fajnie, stylowo powspinać", np. Nanga Parbat - 1 wejście zimowe - ONSIGHT... A szczyt na pewno poczeka do następnego razu. Trzeba zadać sobie pytanie - po co się pchać zimą na ośmiotysięcznik? Jest -30, wiatr 150km/h, itd. Tego wcale nie trzeba robić . Ale jak już się podejmuje, to po co przede wszystkim? Po to, by wejść na szczprzez peresada - Forum wspinaczkowe
Oczywiście wielki szacunek dla chłopaków za to, czego dokonali - kawał ciężkiej, nikomu niepotrzebej roboty!!! Moim zdaniem, sami zmniejszyli sobie szanse już na starcie. Spójrzcie na skład - pojechało zaledwie 10 osób, z czego Tommy Heinrich- fotograf związany kontraktem z N.Geographic, J. Szulc - zast. kierownika (zwykle w B.C.), R. Szymczak (lekarz, choć okazał się też dobrym wspinaczem) iprzez peresada - Forum wspinaczkowe
Czyli po prostu "wymiana pętelek we friendach"? Łolaboga, czy nie dało się po polsku?! Uff, czyli to jednak nie kac... Dzięki!przez peresada - Forum wspinaczkowe
Rivet - jak teraz spojrzałem na tytuł wątka, to aż mnie skręciło przy czytaniu - nie wiedziałem, w jakim to jest języku, hehe... Wiesz, myślałem, że to wina kaca, ale nie - spójrz sam ;-) Oczywiście z odpowiedzi domyśliłem się, w czym rzecz, ale zabij - dalej nie wiem, co znaczy słowo "resling"? Oświeć mnie, proszę! Tzn. powinienem oczywiście napisać "please"... :-) Pozdr,przez peresada - Forum wspinaczkowe
Zabrałeś głos na TEN właśnie i żaden inny temat - czyli najistotniejsza w tym newsie jest dla Ciebie ta pomyłka językowa? Półtorej pomyłki i półtora polaczka...przez peresada - Forum wspinaczkowe
Skup się na treści ;-) Czy ktoś wspinał się może ze "znanym taternikiem", wzmiankowanym w artykule? Albo lepiej - czy ktoś biwakował (w 1 śpiworze) z taterniczką - byłą miss Podhala? Przyznawać się! ;-)))przez peresada - Hyde Park
Wybacz - pytanie było do Extrema i puchówki Salewa, o której pisał.przez peresada - Forum wspinaczkowe
hej! czy wiesz, gdzie można kupić tą puchówkę?przez peresada - Forum wspinaczkowe
Nie ma sprawy - skrzynka wódki i jesteśmy kwita! ;-))) Jedna rzecz od razu - NIGDY NIE ZAKŁADAJ WĘDKI Z LODU (czy to ze śrub, czy z Abałakowa)!!! To jest niebezpieczne - śruby się wytapiają, otwory Abałakowa powiększają, a drgania przyspieszają to wszystko. Stanowisko wędkowe musi być pancerne - najlepsze i "najszybsze" w naszych warunkach są solidne drzewa i kosówka. Potem haki, blokiprzez peresada - Wspinanie i warunki w Tatrach
Przestudiuj to: Jest to przegląd prawie wszystkich lodospadów w słowackiej części Tatr Wysokich. Mógłbyś jeszcze uściślić, czy chodzi Ci o całe Tatry, czy o Wysokie, Polskie? W naszych Tatrach najłatwiej dostępne są chyba lody nad Zmarzłym Stawem. Jednymi z najpopularniejszych wśród rodaków są lody na początku Doliny Białej Wody, chwilkę nad Łysą Polaną. Wędkę da się rzucić teoretycznie zprzez peresada - Wspinanie i warunki w Tatrach
Witaj! Robiłem przejście gdzieś w grudniu 98 lub 99 i wtedy gdzieś już uszy miałem obite niejasnymi wieściami, że robimy kolejne powtórzenie. Droga ma trudności "konserwatywne V" i jest wymagająca, jak większość dróg J.Wolfa z Tatr Zachodnich. Najtrudniejszy jest wyciąg, którym przechodzi się dolne spiętrzenie - wspólny z drogą "Bez ale". O ile pamiętam, ten odcinek może mógłprzez peresada - Wspinanie i warunki w Tatrach
1. Sokol - co to znaczy "2 przejście" - chodzi o 2 w ogóle przejście Drogi Wolfa na Kazalnicy Giewonckiej (nr 87 w przewodniku W.C.)? - to byłby żart raczej... Ale czekam na wyjaśnienia. 2. Kuba - "klasycznie" - czy to znaczy, że chwytali się traw rękoma? ;-) Dla chłopaków (czy możemy dowiedzieć się, dla kogo?) oczywiście gratulejszyn! - bo to fajna i wymagająca droga (zwłasprzez peresada - Wspinanie i warunki w Tatrach
To jest alpejska, a nie "słowacka" skala trudności dróg lodowych. Tylko proszę, nie pisz, że tego tego nie rozumiesz, nie znasz słowackiego itp. - odrobina wysiłku! W skrócie: pierwszy człon wyceny odnosi się do "klasy" drogi lodowej (jak alpejskie stopnie TD, ED, itd.), drugi do jej trudności technicznych.przez peresada - Wspinanie i warunki w Tatrach
Cześć! Lindsay Griffin - "Mont Blanc Massif. Volume I", str. 161 - 164. W tym roku przybyła też nowa droga - Zajrzyj też tu: Jakie masz plany, jeśli możesz zdradzić? W każdym razie powodzenia! Pozdrowienia, Peresada.przez peresada - Forum wspinaczkowe
Rzucił mi się w oczy ten fragment: "Najbardziej podstawowym jest podział na: * wspinaczkę klasyczną (możliwe są różne style) - wspinanie z wykorzystaniem tylko naturalnej rzeźby skalnej (...)" W myśl tej definicji, wspinaczka na sztucznych obiektach albo po drogach z podkutymi/doklejonymi chwytami nie jest wspinaczką klasyczną. Możliwości w tym ujęciu są tylko dwie, więc musiprzez peresada - Forum wspinaczkowe
Można przeciągnąć koniec 1 żyły i związać obie. Jeśli koniecznie miało by być tak, jak pisze Kominiarz (czyli , to można związać liny podwójnym zderzakowym, który wykorzystamy jako "klin" (nie przejdzie na 100% przez otwór) i zjeżdżać tylko na 1 żyle, wystającej z drugiej strony. Do zastosowania tylko przy "suchym" lodzie, bo inaczej lina może przymarznąć w środku. Trochę dziwprzez peresada - Forum wspinaczkowe
Znam przypadek wypadku w Słowackich Tatrach ostatniej zimy (ubezpieczonego w OEAV). Koszt śmigłowca, akcji, pobytu w szpitalu i transportu do macierzy wyniósł ok. 60000 zł. Skończyło się pełnym pokryciem wszelkich kosztów. Jednak nie było całkiem prosto - pytali o ubezpieczenie w Polsce i druk E111 - rodzice dowieźli na szczęście brakujące dokumenty do szpitala. Wszystko zakończyło się dobrze. Gprzez peresada - Forum wspinaczkowe
Stegano, nie musisz być miłośnikiem poezji. Wszyscy znają Twoje zamiłowania i tu masz coś specjalnie dla Ciebie! - ostatni wiersz. To mogą stać się Twoje ulubione strofy! Pasuje tylko wtedy, jeśli nie znasz słowackiego... :-)))przez peresada - Hyde Park
Ironia, Mazeno, spokojnie. Żart, i r o n i a... Tam jest taki znaczek ";-)"... Zabrałeś głos i wykorzystałem Twój przykład dla Enrike. Enrike jest zapewne Hiszpanem i jako taki jest mniej odporny na mróz... Gdyby zmienił ksywkę, np. na "Iwan" - otworzyłoby się przed nim całe spektrum możliwości nocowania w Moku :-) Enrike - Ola! Jest Dolina - długa i szeroka na parę kilometprzez peresada - Wspinanie i warunki w Tatrach
Potrzeba łojenia - jeśli jest silna - akurat zupełnie nie kłóci się z zamknięciem czy - o zgrozo - brakiem schroniska! Wyobraź sobie, załóżmy, że w Dolinie R.P. można biwakować i jednocześnie NIE MA WCALE żadnego schroniska i asfaltu (co byłoby zbawienne dla tego miejsca). Jest tylko krzywa ścieżka po kamieniach - tak, jak np. w Dol. Czarnej Jaworowej, Niewcyrce, lub bliżej, w Małej Łące - czy wprzez peresada - Wspinanie i warunki w Tatrach
1. Nie (choć to oczywiście zależy od wybranej trasy, Twoich umiejętności i "samopoczucia"). 2. Nie (j.w.). 3. Tak. Powodzenia! pozdr, peresadaprzez peresada - Wspinanie i warunki w Tatrach