Akurat tak się składa że ja wyczyscilm wyjście na trawersie( prawe) zrobiłem podstawkę na końcu i wyrównanym podłoże na starcie tak więc nie ma o czym gadac.przez lennox - Forum wspinaczkowe
27 pazdziernika planuje wyjazd na 7 do 9 dni do Cresciano i Chironico. Moze ktos reflektuje , wolne miejsca w aucie. Wyjazd raczej niskobudzetowy. Jak cos prosze o kontakt na priw. !przez lennox - Kto na wspin? Wyjazdy, partnerzy, ściany, sekcje
gratulacje!!!przez lennox - Forum wspinaczkowe
Osoby wysokie, ponad 185 z rozstawem powyzej 2 metry mogo ominac cruxa i zadac z wiadra do klamki, bald ma dla wtedy okolo 8a/8a+bulderowe. Na filmiku Stranik robi patentem dla ludzi z mniejszym zasiegiem i wzrostem( ma tylko 178cm), wtedy problem ma zupelnie inne trudnosci(kolo 8b), bo trzeba zrobic kolwrotek i wrzutke piety na okap na listwie i malym scisku. Linowo nie ma sensu przeliczac bo zaprzez lennox - Forum wspinaczkowe
gratulacje, moze to byc nr 1 w polsce! przydaloby sie wiecej fotek baldaprzez lennox - Forum wspinaczkowe
Dagger to klasyk 8b+, tak wiec stwierdzenie ze stanelo na 8b jest nieprawdziwe. Ondra ,Woods, Robinson i wielu innych nie zanizylo, tak wiec pewnie ma tyle. Znam tylko dwa przypadki na kilkanascie kiedy powtarzajacy mowili o nizszych trudnosciach Daggera. Jednak wiekszosc ustala wycene.przez lennox - Forum wspinaczkowe
Przeciez skansen ma wycene VI.6+. Wycenil tak Piotrek, Ariel(patrz jego post po przejsciu) i ja. Wielokrotne zmagania Wisni z ta linia, niepowodzenie trzech gosci z poziomu VI.7 - VI.8 mowia cos o trudnosci. Zamiast niepotrzebnie zanizac lepiej cieszyc sie z sukcesu i formy. gratulacje!przez lennox - Forum wspinaczkowe
Pretty Belinda to chyba raczej 8a+fb tak wiec moze to byc rekord Polski na malych formach w stylu flash. Czemu takie przejscie nie jest podkreslone troche bardziej, jak na nie zasluguje tylko zniknelo gdzies zlane z przejsciami o mniejszym ciezarze gatunkowym?!przez lennox - Forum wspinaczkowe
gdyby to mialo tylko 9a to woods by to wciagnal szybko bez problemu. 60 ruchow w dachu dwa baldy 7c i dwa 8a w tym jeden na koncu drogi nie ma cudow problem musi miec wiecej, to wszechstronny wspinacz ciagowe wspinaczki tez mu nie obce (np.8c+ fl), a w dachu jest mega mocny. a tutaj pisze ze w polowie byl juz nabity, tyle pracowal na tym, a daje tylko 9a !?przez lennox - Forum wspinaczkowe
Chcialbym jeszcze dodac, ze przede mna droge pociagnal Ariel, w niedziele cztery dni wczesniej ,chyba w oryginalnej wersji przebiegu Skansenu- az do polki od Ambrozego! Jedrzejprzez lennox - Forum wspinaczkowe
Pozaklejalem dziury na Mandarynie, gdyz istniala mozliwosc przejscia fajnej, naturalnej lini kantem, a autor kucia nie wzial tego pod uwage 15 lat temu. Czas pokazal ze byla to sluszna droga, gdyz dzieki temu mamy teraz w Sokolikach trudna, naturalna (nie preparowana) linie, podejrzana o trudnosci VI.6 + (Skansen). Razem z Egzorcysta sa to dwie najtrudniejsze nie preparowane kombinacje w naszychprzez lennox - Forum wspinaczkowe
Z tych czterech probowalem tylko jednego, ale niech dwa beda mozliwe do zrobienia to zawsze bedzie cos nowego. A tak na marginesie to cos sie sezon przy ciezki zrobil, w skalach to pewnie kolo minus 3-5 stopni. Warun raczej do patentowania mozliwy lub krotkiego boulderingu. Dluzsze drogi raczej nie wchodza w gre.przez lennox - Forum wspinaczkowe
Pisalem o projektach trudnych kantow. Zapomnialem jeszcze o jednej potencjalnej mozliwosci na krowiarkach: start dojscie do okapu teoria Haosu a dalej prawy kant projektu Matrix. Czyli mamy cztery mozliwosci na trudne kanty na krowiarkach.przez lennox - Forum wspinaczkowe
nr 2 nie ma oczywiscie tej klasy i urody co kant Krowiarek gdyz bylby tam ogranicznik formacji (lewy dilferek-rysa za VI. ) ale zawsze nowy czujny wspin kantem. Mozna rowniez zrobic trudna droge plyta miedzy lewym a prawym kantem plyta po gniotach.przez lennox - Forum wspinaczkowe
To nie koniec jezeli chodzi o mozliwosci na nowe, trudne drogi kantami w naszych granitach. Na samych Krowiarkach w Rudawach widze mozliwosci na trzy nowe, czujne drogi idace kantami. Nr 1 to kant (noz) idacy na lewo od projektu Matrix (obitego projektu bez rzezby), nr 2 to lewy Kant Krowiarek na prawo od rysy za VI. (dilfra) , nr 3 to kant idacy mniej wiecej pomiedzy Teoria Chaosu a Adasiem Sloprzez lennox - Forum wspinaczkowe
Hrabia to podobno VI.6 a nie 5+. W kazdym razie to dwie najtrudniejsze drogi Calych Rudaw na ktorych nie zabladzi sie.przez lennox - Forum wspinaczkowe
8b+ balder plus 9a+ droga, czyli linowe 9a plus 9a+ droga= 9b+ ?, jezeli nie pomylilem czegosprzez lennox - Forum wspinaczkowe
Moze Andrada zrobi swoj projekt w Alibabie 8b+fb(bald startowy) plus 9b, el Picacho. Jest filmik w czasie proby na sieci.przez lennox - Forum wspinaczkowe
Niesamowie !!! Robi wrazenie 55m wspinu 9a+/b plus rest plus 9a. Ciekawe kto pierwszy powtorzy i kiedy ?przez lennox - Forum wspinaczkowe
Ja ciebie nie znam bo nie przedstawiles sie a ty mnie tak. To przedstaw sie ja to zrobilem nie stac cie na taki gest!? Wszystko chetnie ci wyjasnie nikogo nie obrazilem newsem, a moim celem bylo to zeby nie powtorzyla sie sytuacja ze mna jak pirwszy raz przyjechalem do Nory. Jakies dowiadywanie sie, czy ta dziura gra , cze moge tu stanac, a czy moge tam , itd. Przeciez to wielka porazka . Znaprzez lennox - Forum wspinaczkowe
jestem Jedrzej jak cos. Pisze zeby odpowiedziec na zarzuty. 7 lat temu wyslalem info z przejscia nielogicznej kombinacji z kupa ogranicznikow i to byl blad , zaluje tego,pisalem o tym wczesniej! Postanowilem nie powtarzac tego w przyszlosci. Przyjezdzajac do Nory myslalem ze nie ma tam ogranicznikow, tym bardziej w suficie, mylilem sie. Patentujac Disturbie bylo tam kupe zagadek. Trawerprzez lennox - Forum wspinaczkowe
Nie wiem czemu sluzy zanizanie klasykow?! Moge sie jedynie domyslac. Idac w lini spitow moze miec VI.3 gdyz jest trudniejsze od pod zjazdem i zulu guli. Jezeli obchodzi sie trudnosci to ma mniej proste.przez lennox - Forum wspinaczkowe
Dziwny to bald zupelnie nie wiadomo jak zaczac, a determinuje to wycene.Napewno nie zza winkla bo konieczne byloby zejscie w dol. Autor balda mowil mi ze "start to ruch za 7c+ fb a dalej to tylko trawers 6b". Generalnie ten bald to zagadka ,wyglada na jakies 7c fb max, potrzebne zimno+skura+sucho.przez lennox - Forum wspinaczkowe
Mam inne zdanie na ten temat.40 przechwytow to nie jest bald tylko droga polozona nisko nad ziemia, gdzie nie potrzeba liny tylko padow i dobrego "spootera". Co to za roznica czy sa wpinki i lina,ze sportowego punktu widzenia liczy sie czas wysilku tutaj trwal okolo 4 minuty. Nie mozna jej porownywac ta sama wycena z prawdziwymi baldami kilkuruchowymi gdzie ruchy sa tak trudne ze oczyprzez lennox - Forum wspinaczkowe