LMGTFY: Uzdrawiam, Szarakprzez Szarak - Forum wspinaczkowe
Na zamieszczonym w artykule zdjęciu z Hochtor (tym z książki Prusika) wygląda jakby miał na nogach kleterki z podeszwą z konopnego sznurka, popularne w czasach przedwojennych. Opis i zdjęcia np. pod . Tamże ciekawe dywagacje nad wyższością różnych rodzajów konopi i sznurka na podeszwy, czy wspomnienia domorosłego wynalazcy z Saksonii, który zaczął od ulepszania niskiej trwałości takich sznurkoprzez Szarak - Forum wspinaczkowe
> Wystarczy przekroczyć słupek graniczy i świat staje się normalny. Relacja z rozmów wspinaczy z kierownictwem CHKO Broumovsko we wrześniu 2018 r. A tam, między innymi, takie podsumowanie: Žádný posun k lepšímu se tedy nechystá, opravdu jsme se snažili, ale slušně to vážně nejde. Dlouho jsem se nesetkal s takovým stupněm demagogie a falešnou argumentací, a takovou neochotou se někomuprzez Szarak - Forum wspinaczkowe
A tam: "Přísný zákaz jakékoliv horolezecké činnosti!" (czyli "Ścisły zakaz jakiejkolwiek działalności wspinaczkowej!") Uzdrawiam, Szarakprzez Szarak - Forum wspinaczkowe
Oczywiście, że nie schodzili, tylko zjeżdzali. Relacja w lingwidżu tu: A tam, pod koniec, czytamy: "After 15 or so V-thread and fixed-rock anchor rappels, we crossed the bergschrund at 2:30 p.m." czyli "Po około 15 zjazdach z abałakowów i stałych stanowisk w skale przekroczyliśmy szczelinę brzeżną o 14:30" Edit: poprawka w pierszym zdaniu. :)przez Szarak - Forum wspinaczkowe
Jak to mówią "good catch", Kolarzu. Relacja braci sprzed 10 lat: Uzdrawiam, Szarakprzez Szarak - Forum wspinaczkowe
Kuł Ray Jardine. Dywagacje na ten temat np. tu: albo tu: Lyn Hill wspomina w swoim artykule o przejściu Nosa dla AAJ (tekst np. tu: ): "Certainly this, the numerous piton scars on other sections, and the fact that there are chipped holds on the Jardine Traverse detract from the purity of the route as a "free climb." But these elements were all part of what marked theprzez Szarak - Forum wspinaczkowe
i pętli: Chociaż to drugie to jakieś jajo - sprawdzić, czy pętla jest oklejona plastrem, bo pod spodem może być rozcięta (fabrycznie?!)... W każdym razie sprawdzić trzeba! Uzdrawiam, Szarakprzez Szarak - Forum sprzętowe
Jakby coś, tu masz jeszcze link do cz. I: Pozdrawiam, Szarakprzez Szarak - Forum wspinaczkowe
jodlosz Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Ten zalinkowany przez Ciebie poster to jedyne > źródło, które znam odnośnie wpływu maglajzu > na piaskowiec. Być może były jakieś niemieckie > badania naukowe na ten temat, ale nie udało mi > sie do nich dotrzeć. [...] Badania owszem były, np. studium zlecone przez DAV, opublikowane w 1985, chybaprzez Szarak - Forum wspinaczkowe
Topo powinieneś dostać w Karłowie w sklepie na zakręcie albo w Perełce - szukaj tomu "Białe Skały, Narożniak, Kopa Śmierci i Skały Puchacza". Erratę z uzupełnieniami posyłam Ci na priv. Generalnie tak, jak pisze Makar - uważaj na wyceny starych dróg, te z lat 90-tych i nowsze, szczególnie z gwiazdkami, powinny być OK. Warto mieć węzły, bo chociaż rejon uchodzi za dobrze obity, czasem waprzez Szarak - Forum wspinaczkowe
Abalakov hook to pewnie coś takiego (lub podobne): Generalnie jakiś haczyk do przeciągania pętli albo repa przez V-kształtny otwór w lodzie, wywiercony długą śrubą, żeby zrobić stanowisko do zjazdu, czyli "Abałakowa", w którym zostanie tylko owa pętla/rep. Nazwa pochodzi od twórcy metody - Witalija Michajłowicza Abałakowa: Uzdrawiam, Szarakprzez Szarak - Forum wspinaczkowe
A tu jeszcze stare widokówki wspinaczkowe z saksońskich piachów: Pozdrawiam, Szarakprzez Szarak - Forum wspinaczkowe
Może to: Pozdrawiam, Szarakprzez Szarak - Forum wspinaczkowe
Poprawcie, admini, bo tak, jak jest to nawet po angielsku nie bardzo ma sens... Pozdrowienia, Szarakprzez Szarak - Forum wspinaczkowe
Andrzeju, Co do LUMIXa LX3 - sam Panasonic nie robi "długiej" nakładki na obiektyw. Dostępne są jedynie: - nakładka szerokokątna - filtr polaryzacyjny - filtr neutralny - szklana osłona obiektywu (bez filtra:) wszystkie one wymagają adaptora - blaszanego pierścienia dokręcanego dookoła wbudowanego obiektywu. Jest za to np. coś takiego, produkcji BESELa: (w zestawie już jestprzez Szarak - Forum sprzętowe
Lubo - nie kradnij, tylko napisz maila do Myszona, autora tej gigapanoramy (namiary posyłam Ci na priva). Jestem wysoce przekonany, że udostępni Ci, co trzeba. Z noworocznym pozdrowieniem, Szarakprzez Szarak - Forum wspinaczkowe
Najlepiej zacząć "od pieca", czyli strony UIAA... Jeśli znasz angielski, zajrzyj pod: I tam szukaj "Snow Anchors", np. w formacie PDF: Uzdrawiam, Szarakprzez Szarak - Forum sprzętowe
Można cały rok, jeśli tylko warunki pozwolą. Za to według dyrekcji Parku Narodowego Gór Stołowych na terenie Parku wolno się wspinać w terminie 15 kwietnia - 3 listopada i tylko we wskazanych miejscach: Pozdrowienia, Szarakprzez Szarak - Forum wspinaczkowe
Mimo wszystko polecałbym Selerowi wizytę w Redpoint'cie. Nie wiem, Doktorze, czy skan który masz jest już z tego "nowszego" przewodnika po Krizaku (przedostatni na stronie): Wydany niedawno - jakieś 2-3 lata temu, więc w miarę aktualny, a i cena 190 Kc (czyli koło 30 PLN) za 185 stron jest raczej niewygórowana... Pozdrawiam, Szarakprzez Szarak - Forum wspinaczkowe
Tylko zwróć uwagę, że wyceny z tego przewodnika są nieco "ostrzejsze", niż funkcjonujące w naszych piachach. No i niestety łatwiejsze drogi nie są za bardzo (jeśli w ogóle) obite - standardem jest 1-2 ringi na 20 m drodze wycenionej na tamtejsze VIIa (odpowiednik "naszego" około VIIc, czyli jakieś VI+ krakowsko-UIAA). Łatwe drogi mogą też okazać się niezłymi dupotłuczniami. Naprzez Szarak - Forum wspinaczkowe
Jakieś 4 tygodnie temu prawdopodobnie w szatni na Warszawiance (a może w sali przy ścianie) zostawiłem 30-metrowego błękitnego Beala Wall Mastrer (bez owijek na końcach, jeden z końców z maszynowym przeszyciem "na wylot") w torbie z przezroczystej folii, zapinanej na ekspres. Uczciwego znalazcę bardzo proszę o kontakt na priv... Dzięki i pozdrawiam, Szarakprzez Szarak - Biuro Rzeczy Znalezionych
Może z tymi kontrowersjami chodzi o to: "15 or so “micro-enhancements” they made to avoid drilling rivets" czyli, że jednak wykuli w czasie przejścia około 15 mikro-krawądek na hooki, pewnie takich, jak na 3. zdjęciu, zamiast wiercenia dziur pod rivety. Ale z tym nasraniem na linę - masakra... Pozdrowienia, Szarakprzez Szarak - Forum wspinaczkowe
Wydaje mi się, że użyte w artykule R&I sformułowanie: "Smith and Jensen hadn't paid their proper dues by repeating El Cap's hard big walls of the day" nie oznacza, że "nie uiścili opłaty w biurze za wspinaczkę na El Capie". Raczej należałoby napisać, że "nie odrobili "pańszczyny" w postaci powtórzenia ówczesnych trudnych hakówek na El Capiprzez Szarak - Forum wspinaczkowe
A słyszałeś o "dzikiej karcie"? Jeśli organizatorzy postanowil dać taką Adamowi, to nie ma naruszenia reguł fair play. Czyli raczej się czepiasz... ;) Uzdrawiam, Szarakprzez Szarak - Forum wspinaczkowe
Ekhem, może zacznij od pieca: a potem w google, np: +riglos +climbing +topo +riglos +escalada itp... Uzdrawiam, Szarakprzez Szarak - Forum wspinaczkowe
Jak wyżej, z pozdrowieniami dla admina, Szarakprzez Szarak - Forum wspinaczkowe
Zajrzyj pod: a tam: sektor----------------------skála----------MG Labské údolí - levý břeh-----Pískovec-------bez omezení S lezeckým pozdravem, Szarakprzez Szarak - Forum wspinaczkowe
Podbijam temat jeszcze raz, bo to już za 2 dni. :) Prognozy dla Hejszowiny na długi łykend jak najlepsze. Z informacji od Bartka z PNGS, po sprzątaniu przewidziana impreza ze sponsorowanym piwkiem w schronie na górze... Pozdrowienia i do zobaczenia w Hejszownie (a w szczególności w sobotę o 10:00 pod Szczelińcem). Szarakprzez Szarak - Forum wspinaczkowe