Wczoraj w Zakopanem zmarł na serce Andrzej Szczepański z KW Szczecin. Artur Ps.Jak wiemy miesiąc temu w górach Pakistanu zmarła Bernadta Szczepańska. Pozostawili dwójkę dorosłych dzieci ale jeszcze niesamodzielnych finansowo.przez artur hajzer - Forum wspinaczkowe
pit Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Hej, > > Mnie sie "calendar" nawet podoba. Glownie dlatego Tylko, że nazwa "calendar" nie niesie w sobie informacji, że akcja górska rozpoczęła się w kalendarzowej zimie. Trzeba wymyśleć lepszy termin np."full calendar winter"(?) :-). Sam nie wiem. Pzdr Arturprzez artur hajzer - Forum wspinaczkowe
> > A poważniej, jeśli dobrze zrozumiałem postulat > Moro, to w bazie można siedzieć przed 21 > grudnia, ale początek działalności na górze > może nastąpić według niego najwcześniej w ten > dzień. > > m.b. Ale jednocześnie w części gdy odpowiadał na pytania internautów podkreślał jak to duża jest różnica w budowaniu bazy w kalendarzowej zimie niż wcześniej -przez artur hajzer - Forum wspinaczkowe
> Być może to są ostatnie chwile na to, żeby > polskie wejścia nie stały "unreal" i jak > rozumiem pracujesz Arturze nad tym, uczestnicząc > czynnie w polemikach z Moro. > > m.b. Staram się. Właśnie tu sąduję opinię publiczną i sprawdzam czy aby nie jestem osamotniony i na straconej pozycji. Bo może być i tak, że publika na KFG przyzna Simone rację. Pzdrprzez artur hajzer - Forum wspinaczkowe
> > jesteś ekspertem od gór wysokich ale > > czy jesteś bliski zasugerowania, że Manaslu i > > Lhotse nie zostały jeszcze zdobyte > > zimą? > > Oczywiście że zostały zdobyte zimą - tak jak > obecnie definiujemy takie wejście. Znowu przez > > m.b. No i właśnie Moro proponuje nową definicję (nie taką jak obecnie definiujemy wejścia). I może byłaprzez artur hajzer - Forum wspinaczkowe
> > nota bene, urubko odpowiadajac na pytanie o > porownanie K2 i G2 zima stwierdzil na poczatku > bardzo kategorycznie ze wg niego wziecie K2 zima > jest niemozliwe. dotkneli granicy 8000m na GII i > miely dosyc i nie wyobraza sobie jeszcze 600m. > potem, jak zdal sobie sprawe jak kategorycznie to > powiedzial :-), zaczal sie wycofywac, ze to co > zdaje sie nprzez artur hajzer - Forum wspinaczkowe
biedruń Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Nie chcę pretendować do roli specjalisty od > wszystkich subdyscyplin wspinania, ale w wypadku > kolejnych wersji definicji "zimowości" przejść > analogie nasuwają się same - poprzez porównanie > do definicji klasyczności przejść skalnych. > > Skoncentruję się na jednym przykładziprzez artur hajzer - Forum wspinaczkowe
onsright Napisał(a): ------------------------------------------------------- > nie znam go osobiscie ani jego pogladow, nie mam > tez zamiaru go bronic, moge mowic tylko o tym co > slyszalem i widzialem podczas w/w publicznego > spotkania. na pytanie dlaczego GII nawet > odpowiedzial +/- w ten sposob "to brali polacy, > tamto tez brali polacy, K2 na pozniej, wiec zosprzez artur hajzer - Forum wspinaczkowe
onsright Napisał(a): ------------------------------------------------------- > arturze, z calym szacunkiem, nie przesadzasz? > o ile rozumiem nie sa to slowa moro tylko kogos > kto je jakostam zinterpretowal. > mialem okazje przed chwila doslownie (10.11.11) > uslyszec moro, > urubko i richardsa w barcelonie w ramach north > face speakers. nic podobnego nie mowil aniprzez artur hajzer - Forum wspinaczkowe
Dla pełnego obrazu dodajmy, że Simone podważa pierwsze polskie wejścia na ośmiotysięczniki (na Manaslu, na Kangchenjungę, Lhotse, Dhaulagiri) i wprowadza pojęcia "real winter ascent" i "modern rules". Simone Moro jest inspiratorem tego artykułu: Simone uważa, że start (trekking, karawana) w kierunku bazy wyprawy zimowej musi się zacząć w kalendarzowej zimie i nie możnaprzez artur hajzer - Forum wspinaczkowe
> Mam nadzieję, że wyciągniesz z tego wnioski i > na następną wyprawę wykupisz porządną polisę > NNW z rentą w przypadku inwalidztwa i , odpukać, > dla nieletnich sierot. Pewnie to tanie nie jest, Jacku Jeszcze zdarza Ci się wspinać. Masz takie ubezpieczenie? Wszyscy członkowie Kadry - a jest takim i Maciek - są obowiązkowo ubezpieczani przez PZA (oprócz polisy wyprawowej). Mprzez artur hajzer - Forum wspinaczkowe
Jacek F Napisał(a): ------------------------------------------------------- > OK, z pewnością macie racje z tym paznokciem. > > Arturze, wierzę, że robisz wszystko by "młodym" > uświadomić ryzyko jakie ponoszą. Ale jak czytam > Twoją relację z ataku szczytowego na Makalu to > dociera do mnie, że w zejściu to była prawdziwa > walka o życie. I to, że wszystkiprzez artur hajzer - Forum wspinaczkowe
biedruń Napisał(a): ------------------------------------------------------- > TomaszKa: > > > male sprostowanie. Dewiza z paznokciem, czy > > kawalkiem palca pochodzi raczej od Andrzeja > > Heinricha > > Zgadza się. Pamiętajmy Zygę choćby za ten bon > mot. > > m.b. Oczywiście! Arturprzez artur hajzer - Forum wspinaczkowe
Jacek F Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Na tej wyprawie moja dewiza, że" żadna góra nie > jest warta utraty choć jednego palca", też nie Znana jest dewiza Leszka Cichego, że "żadna góra nie jest warta utraty choćby jednego paznokcia" - - i była ona przywoływana na początku i w czasie wyprawy przez uczestników. Pamiętamprzez artur hajzer - Forum wspinaczkowe
Jacek F Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Admin Napisał(a): > . Jednak świadomie i > > samodzielnie podjął ryzyko wpisane w > > działalność w górach. > > Czy aby na pewno są w pełni świadomi > podejmowanego ryzyka? > > Zacząłem się nad tym zastanawiać ponownie po > wypadku Maćka, któremu strasznie współczuję. &przez artur hajzer - Forum wspinaczkowe
Jacek F Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Admin Napisał(a): > . Jednak świadomie i > > samodzielnie podjął ryzyko wpisane w > > działalność w górach. > > Czy aby na pewno są w pełni świadomi > podejmowanego ryzyka? > > Zacząłem się nad tym zastanawiać ponownie po > wypadku Maćka, któremu strasznie współczuję. &przez artur hajzer - Forum wspinaczkowe
Grand Slam 14 ośmiotysięczników plus 2 bieguny plus Korona Ziemi Aprzez artur hajzer - Forum wspinaczkowe
jerrygwizdek Napisał(a): > Zaraz, zaraz, nie tak szybko. Argument jest > merytoryczny i jak najbardziej na miejscu. Np mnie > zastanawia fakt, ze w czasie zejscia nie bylo juz > namiotow w jednym z obozow- w relacji jest zupelny > brak wyjasnienia powodow. W relacji na wspinanie.pl jest to napisane - proszę się wczytać. Namioty z obozu III "poszly" w górę do obozuprzez artur hajzer - Forum wspinaczkowe
Slesz Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Maćkowi należy pomóc to prawda. Myślę że > najlepiej jakby tego dokonali sponsorzy wyprawy. > Ich loga są wszędzie i cały czas się im > dziękuje. Niech teraz oni pomogą bo to > najtrudniejsza część tej wyprawy. Sponsorzy się nie uchylają. Pomoc jest i z tej strony. Maciek jest osobą lubianą w wiprzez artur hajzer - Forum wspinaczkowe
paza Napisał(a): ------------------------------------------------------- > i o czym te dialogi? Trza pomóc Maćkowi! Yeti362 czyli Grzegorz Tucki - instruktor wspinaczki sportowej, nauczyciel i trener z Jaworzna, współpracownik PZA jest moim i himalaizmu regularnym "kibicem" i komentatorem. Proszę się nim nie przejmować. A Maćkowi trzeba pomóc. Pzdr Artur Hajzerprzez artur hajzer - Forum wspinaczkowe
Keczup Napisał(a): ------------------------------------------------------- > "Normalnie namioty w obozie III stały cały czas, > ale idąc do szturmu namioty zabrano w górę i > zrobiono z nich obóz szturmowy (obóz IV) na > jedną noc na 7800 m. Bielecki schodząc w dół > nie miał więc namiotów w obozie III. Namioty > obozu III były na plecach schodzących za nim > Staprzez artur hajzer - Forum wspinaczkowe
siwy Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Nie rozumiem jednego - jak starszy kolega mógł > ZOSTAWIĆ młodszego, niedoświadczonego na takich > wysokościach Tomka (zdolnego, niedawnego mojego > kursanta zimowego z Betlejemki) pozwolić na KIBEL > na śniegu na wysokości 8300? Tomek miał > problemy w zejściu, pomylił żleby - zjechał do > niprzez artur hajzer - Forum wspinaczkowe
> z tym zastrzezeniem, ze Artur wygral onegdaj jedne > z pierwszych zawody wspinaczkowych. Jam Ci to prawie dokonał ale w czasówce. Ś.p. Pankiewiczowi dołoiłem :-) jednak Zaczkowski sprowadził mnie na drugie miejsce. Dziękuję koledze za pamięć. A Arek ma dużą skuteczność organizacyjną. Aprzez artur hajzer - Forum wspinaczkowe
właściwie człowiek który się za to weźmie > > Podsumowując: > Prowadzeniu potrzebna jest Edyta Ropek lub/i Artur > Hajzer lub/i Arkadiusz Kamiński :-) Pzdr Arturprzez artur hajzer - Forum wspinaczkowe
Polak, uczestnik wyprawy Gerlinde na K-2 to Darek Załuski Pzdr Artur Hajzerprzez artur hajzer - Forum wspinaczkowe
yeti362 Napisał(a): > wejścia, ja krytycznie patrzę na artykulację > tej krytyki... Jasne. Sorry. Arturprzez artur hajzer - Forum wspinaczkowe
Znam Cleo (50) i Pawła z Nangi i wszystko mi się zgadza i pasuje. :-) Świetnie napisane. Pozdrawiam Arturprzez artur hajzer - Forum wspinaczkowe
OK - o przyszłości można gadać Arturprzez artur hajzer - Forum wspinaczkowe
Kolega Peron i (jak się domyślam) Simone Moro proponują nam tu nowe prawo działające wstecz. Nóż się trochę w kieszeni otwiera. Jurek Kukuczka nie żyje i nie może się bronić. Do bazy pod Dhaualagiri dotarł w styczniu 85 a do bazy pod Kangchenjungę 20 grudnia 85 i wstyd, że na jego pozycję lidera i zdobywcy 3 ośmiotysięczników zimą ktoś nastaje. Dokonania pionierów powinny być otoczone absprzez artur hajzer - Forum wspinaczkowe