Ale niestety na Brodło jest trichę dalej niż na Słoneczne;)przez jodlosz - Forum wspinaczkowe
dzięki, choć rozkład by się przydał.. np. do Będkowic to w weekendy zdecydowanie nie jeżdżą co godzinę;) pzdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
ja też ten ostatni wyciąg uważam za najtrudniejszy ale moim zdaniem to max. V-:) - robiłem dwa razy i tak go odczuwałem, ale rzeczywiście trudno sie kłócić o pół stopnia. Chociaż 5+ to jednak przesada.. zwłaszcza porównując do innych dróg w tym stopniu.. pzdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Orientujecie się może jak najlepiej dojechać do Szklar? kiedyś jeździł PKS o 8.00 i 10.40 ale zdaje się, że te kursy są zawieszone.. może jakieś busy? pzdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
nie mówiąc już o dróżce Jagiełło-Roj na K.Cubr. - przecież to jest najłatwiejsza droga na ścianie, o 2 miejscach o trudnościach max. V-. A mam wrażenie, że przy dzisiejszych dry-toolowych wycenach to by było słabe 4;)przez jodlosz - Forum wspinaczkowe
pit Napisał(a): > - Coz, z innych to jeszcze gran na Mala Wysoka > (Vychodna Vysoka) od Rohatki to jest III i tez > wspominam dosc lito choc znow to bylo dawno wiec > glowy na 100% nie daje ;-) nie taka znowu lita:) taka tatrzańska średnia.. na początek graniówki to świetny pomysł - ale chyba lepiej Żabi Koń, Ostry, może Widły - kupa dobrej zabawy z niezłą asekuracją. Na iprzez jodlosz - Wspinanie i warunki w Tatrach
Od razu zasyfione.. śmieci tam nie uświadczysz.. ale stromych trawek i kruszyzny już sporo - zdecydowanie na początek tatrzańskiego wspinania się nie nadaje:) jeżeli już chcesz od polskiej strony podchodzić to najlepiej szlakiem na Rysy i w dół granią na Żabią Przełęcz (miejsca II, na końcu zjazd, ok. 12 m) pzdr jodloszprzez jodlosz - Wspinanie i warunki w Tatrach
Haberlain na Ostrym to akurat IV-kowy był od pierwszego przejścia w 1905 (druga czwórkowa droga w Tatrach;) słowackie wyceny nie mają tu nic do rzeczy.. Motyka robił 2 drogi na Ostrym, filar (WHP 2432) - oryginalnie bardzo trudny, obecnie pewnie IV-IV+ i ściana południowo-zachodnia (WHP 2434, tzw. Jaskynky) - zdecydowanie V. Ta druga dość ciekawa, miejscami krucho, trochę się trzeba powspinać.przez jodlosz - Wspinanie i warunki w Tatrach
Danku, generalnie powinno być tak jak piszesz, chociaż szczegółowe badania nie wykazały bezpośredniego wpływu magnezji na tempo denudacji chemicznej piaskowców:) natomiast to co pisze Manu kawałek dalej o gromadzeniu wilgoci sie potwierdza - zapychanie porów w skale i utrudnione odprowadzanie wilgoci powoduje osłabianie spoiwa itd. itd. dla mnie najważniejszym argumentem przeciw magnezji wprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
To prawda.. należałoby pewnie w planie zastrzec, że dostęp do niektórych skał możliwy jest tylko od dołu - ale jak tego przestrzegać nie mam pojęcia - może rodzaj jakieś umowy środowiskowej? np. na Libanie działa:) pzdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
A nie wiesz kto jest autorem tego planu? bo w takich dokumentach strona kartograficzna zazwyczaj jest najważniejsza - dla poszczególnych stref wyznacza się odpowiednie rygory ochronne, zatem ich granice powinny być precyzyjnie wyznaczone.. Wspominałeś o ewentualnym wyłączeniu niektórych skał z działalności wspinaczkowej - czy w projekcie Planu Ochrony są jakies konkretne ustalenia? pozdrawprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
A takie cos da sie osadzic zgodnie z zasadami piaskowcowymi? bo przecież w ringu z koluchem się od razu wieszasz a tu chyba klej musi podeschnąć trochę? pytam sie, bo w nadłabskich piachach takich cudeniek nie widziałem.. zreszta magnezji tez tam nawet na trudnych drozkach nie było:) pzdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
A orientujesz się może w co jest wpięty ekspres przy nodze delikwenta na fotce? nie bardzo przypomina to ringa piaskowcowego.. choc oczywiscie może mnie wzrok mylić.. Czy w czeskich piachach można jakieś inne punkty poza ringami z koluchem stosować? pzdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
to zależy - dziełko samo w sobie interesujące - ładne szkice ścian z wrysowanymi niektórymi drogami , tylko schematy jakoś dla mnie mało czytelne;) i wyceny też kontrowersyjne - np. poczciwy Orłowski na Galerii za V, a Kurtykówka na Małym Młynarzu również za V - jedno miejsce - hehe. No i pamiętaj, że to w 1974 roku wydane.. IMHO można nabyc do kolekcji ale jako podstawowy przewodnik na słowackieprzez jodlosz - Wspinanie i warunki w Tatrach
Schematy w ww. książeczce generalnie są letnie - ale z zaznaczonymi wariantami zimowymi, więc jak najbardziej można polecić -ale obejmują tylko rejon HG niestety pzdr jodloszprzez jodlosz - Wspinanie i warunki w Tatrach
mumio Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Przy okazji pytanie na ile Paszczu > dogadał sie z parkowymi na temat P.T. Pytanie zasadne zwłaszcza w kwestii tego zarządzenia par. 4.1przez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Widzę, że Kolega coś słyszał ale nie bardzo.. ostańcami są zarówno skały okolic Zawiercia, położone na wierzchowinie Fiala czy Wzgórze 502 oraz skałki na zboczach dolinek podkrakowskich. A po szczegóły zapraszam tu: Klimaszewski M., 1981, Geomorfologia, PWN, Warszawa, s. 255-256 - niestety tylko w wersji papierowej;)przez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Rzeczywiście akurat te dwie dróżki na Tabuli są dość syte.. w nowym przewodniku D. Pauera Koumacka ma 7-, ale IMHO Misky były trudniejsze - taki bulderek na końcowej płytce, też odczułem raczej jako 7. Chociaź to pewnie kwestia rozwspinania w tamtejszej skale.. zlepieniec na Tabuli jest drobnoziarnisty i bardziej piaskowiec przypomina.. a na innych skałach tamże też można się zdziwić - np. Posledprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Pewnie - nie chodzi o to, żeby obniżać wartośc przejścia - wiadomo jednak, że inaczej napiera się na drogę wiedząc, że autor ze zjazdu ją rozpoznał (nawet nie chodzi o patentowanie - ale chocby ewentualne placementy widać:), a inaczej - gdy ciągnął od razu od dołu.. zresztą najlepiej, żeby Autor doprecyzowałprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Nie chciałbym się za bardzo czepiać, ale.. jak się mają poniższe relacje z przejścia do siebie? "W sobotę wraz z Jankiem Mieczkowskim poszliśmy wytyczyć nową drogę na zachodniej ścianie Chojnika w Jeleniej Górze. Nowa część drogi miała obejmować pierwszy wyciąg, który Janek oczyścił z porostów jakiś czas temu. Proponuje on wspinanie po rajbungu z praktycznie zerową asekuracją (około 45-50przez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Wybacz, ale chyba się zagolopowałeś: - skąd ktokolwiek miał wiedzieć o Twoich dokonaniach jeśli nigdzie ich nie ogłaszałeś? 2 wyd. przewodnika po Kobylanach z topo Gzylowych ukazało się jakiś czas temu, wystarczyło chociażby na Brytanie uzupełnić/sprostować info o drogach - od kiedy pętla ZJAZDOWA jest rezerwacją?? a to, że pętle zostały usunięte.. o ile pamiętam, to na szczycie skałki, na ktprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
schemat podesłany przez Wojta jak najbardziej OK - się zgadza wszystko:) jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
IMHO 6h nie jest zbyt realnym czasem - przy zachowaniu sensownej asekuracji oczywiście. Myśmy robili ok. 9,5h (ale z własnym wariantem tuż powyżej półek wskutek zapychu we mgle;). Wyszło ok. 20 wyciągów + ok. 300 metrów na żywca i z lotną. Problem nie tyle w trudnościach, co w sprawnym pokonywaniu terenu IV-V. jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Może nie najłatwiejsza ale na pewno najczęściej chodzona:) robiłem kilka lat temu - asekuracja jak na Marmoladę bardzo dobra. Na najtrudniejszym wyciągu nadkomplet haków, na pozostałych od V w górę też trochę żelaza. Standardowy zestaw szpeju wystarczy, haki zbędne. Kluczem do sprawnego przejścia drogi jest szybkie przejście pierwszych 300 metrów drogi (trudności do IV) - lotna,żywiec?:) pzdrprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
widzę, że mnie Makar uprzedził.. zdecydowanie lepiej, żebyś się na Plecy Mnichowe udał i obejrzał płn.-zach. a nie wschodnią ścianę. A na Galerie też można - tylko nie żlebem..przez jodlosz - Wspinanie i warunki w Tatrach
Podejście na Galerie wprost żlebem latem jest pozbawione sensu. Zachęcam kolegę horolezca do lektury odpowiednich przewodnków - czyli WHP lub Włodka Cywińskiego. Opis całkowicie wystarczający dla turysty wysokogórskiego, abstrahując od przepisów TPN..przez jodlosz - Wspinanie i warunki w Tatrach
to przy okazji się dopytam.. byłem dzisiaj na Gzylowych Skałach (osławiona nowość w Konbylanach;) i jest tam troszke wiecej obitych linii niż w nowym wydaniu przewodnika - zapewne autorstwa Skwira: np. filarek na lewo od Kota Leonardo (na prawo od kominka) oraz droga od wschodu z przełazu na Gzylową Igłę - nazywa się toto jakoś? i jaka propozycja wyceny? pzdr jodloszprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
Generalnie tak jak pisze peresada, ja Kurtykowke robilem w 2004, sporo starego haczywa ale w fatalnym stanie, zatem rzeczywiscie troche żelaza wziąc trzeba. Jak idziesz z taboru w Moku to podejście przez Żabia Białczańśką jedyne sensowne.. żlebem wprost z Białej Wody można naprzeć jak biwakujesz na Polanie pod Wysoką - chociaż wtedy trzeba się przeprawić przez potok;) jodloszprzez jodlosz - Wspinanie i warunki w Tatrach
ml Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Alez na kursach o tym instruktorzy mowia! A > domyslam sie, ze po kursach, to raczej malo kto > sie wspina na wedke, bo to troche nudnawe... > Hmm, najwyraźniej nie wszyscy mówią.. i sie zupełnie tym nie przejmują.. dzisiaj w Bolecho dwóch Panów Instruktorów - jeden PZA-owski, drugi zdaje sie rekreacji gprzez jodlosz - Forum wspinaczkowe
ja bardziej precyzyjnego topo nie znam.. ale powodzenia w szukaniu:) możesz jeszcze ewentualnie zakupić tzw. mapę w pionie wsch. Mnicha tegoż samego autora - chociaz IMHO rysowany schemacik w scianie sprawuje sie lepiej.. jodloszprzez jodlosz - Wspinanie i warunki w Tatrach