Jerry, sorry ale to nie mój pomysł, tylko cytat ze strony Access Fund. Czytaj pod linkiem: These NPS and USFS proposals come at the same time that legislation to protect the legal and conditional use, placement, and maintenance of bolts and other fixed anchors is making its way through Congress. The bipartisan Protecting America’s Rock Climbing Act and America’s Outdoor Recreation Act moved thprzez Szarak - Forum wspinaczkowe
... zdelegalizują stałe przeloty: Krótko podsumowując po naszemu - National Park Service (Służba Parków Narodowych) i U.S. Forest Service (Służba Leśna) 2 miesiące temu opublikowały projekty zarządzeń, które uznają stałe punkty asekuracyjne (bolty, haki i pętle) jako "zabronione instalacje" na obszarach przyrodniczych USA (Wilderness Areas) - parki narodowe i nie tylko, około 4,5przez Szarak - Forum wspinaczkowe
Co do zniżki dla seniorów, to muszę ująć się za przywołanym przez Ciebie Makakiem - jak najbardziej jest tam zniżka dla wspinaczy 60+, w mojej przytomności korzystał z niej np. Fijał. Płona nie, bo ma Multisporta... Chyba dawno nie byłeś na Makaku (tzn. co najmniej 2 lata, czyli po po osiągnięciu "zniżkowego" wieku)... :) Uzdrawiam, Szarakprzez Szarak - Forum wspinaczkowe
Eliteclimb Na ich stronie łebowej same nomen-omen szaraki, ale jak zajrzysz na TwarzoKsiążkę są zdjęcia wersji dziabek z różowym styliskiem, zarówno turystycznej, jak i bardziej wspinaczkowych... Uzdrawiam, Szarakprzez Szarak - Forum wspinaczkowe
Na zamieszczonym w artykule zdjęciu z Hochtor (tym z książki Prusika) wygląda jakby miał na nogach kleterki z podeszwą z konopnego sznurka, popularne w czasach przedwojennych. Opis i zdjęcia np. pod . Tamże ciekawe dywagacje nad wyższością różnych rodzajów konopi i sznurka na podeszwy, czy wspomnienia domorosłego wynalazcy z Saksonii, który zaczął od ulepszania niskiej trwałości takich sznurkoprzez Szarak - Forum wspinaczkowe
> Wystarczy przekroczyć słupek graniczy i świat staje się normalny. Relacja z rozmów wspinaczy z kierownictwem CHKO Broumovsko we wrześniu 2018 r. A tam, między innymi, takie podsumowanie: Žádný posun k lepšímu se tedy nechystá, opravdu jsme se snažili, ale slušně to vážně nejde. Dlouho jsem se nesetkal s takovým stupněm demagogie a falešnou argumentací, a takovou neochotou se někomuprzez Szarak - Forum wspinaczkowe
A tam: "Přísný zákaz jakékoliv horolezecké činnosti!" (czyli "Ścisły zakaz jakiejkolwiek działalności wspinaczkowej!") Uzdrawiam, Szarakprzez Szarak - Forum wspinaczkowe
Oczywiście, że nie schodzili, tylko zjeżdzali. Relacja w lingwidżu tu: A tam, pod koniec, czytamy: "After 15 or so V-thread and fixed-rock anchor rappels, we crossed the bergschrund at 2:30 p.m." czyli "Po około 15 zjazdach z abałakowów i stałych stanowisk w skale przekroczyliśmy szczelinę brzeżną o 14:30" Edit: poprawka w pierszym zdaniu. :)przez Szarak - Forum wspinaczkowe
Jak to mówią "good catch", Kolarzu. Relacja braci sprzed 10 lat: Uzdrawiam, Szarakprzez Szarak - Forum wspinaczkowe
Kuł Ray Jardine. Dywagacje na ten temat np. tu: albo tu: Lyn Hill wspomina w swoim artykule o przejściu Nosa dla AAJ (tekst np. tu: ): "Certainly this, the numerous piton scars on other sections, and the fact that there are chipped holds on the Jardine Traverse detract from the purity of the route as a "free climb." But these elements were all part of what marked theprzez Szarak - Forum wspinaczkowe
i pętli: Chociaż to drugie to jakieś jajo - sprawdzić, czy pętla jest oklejona plastrem, bo pod spodem może być rozcięta (fabrycznie?!)... W każdym razie sprawdzić trzeba! Uzdrawiam, Szarakprzez Szarak - Forum sprzętowe
Jakby coś, tu masz jeszcze link do cz. I: Pozdrawiam, Szarakprzez Szarak - Forum wspinaczkowe
jodlosz Napisał(a): ------------------------------------------------------- > Ten zalinkowany przez Ciebie poster to jedyne > źródło, które znam odnośnie wpływu maglajzu > na piaskowiec. Być może były jakieś niemieckie > badania naukowe na ten temat, ale nie udało mi > sie do nich dotrzeć. [...] Badania owszem były, np. studium zlecone przez DAV, opublikowane w 1985, chybaprzez Szarak - Forum wspinaczkowe
Topo powinieneś dostać w Karłowie w sklepie na zakręcie albo w Perełce - szukaj tomu "Białe Skały, Narożniak, Kopa Śmierci i Skały Puchacza". Erratę z uzupełnieniami posyłam Ci na priv. Generalnie tak, jak pisze Makar - uważaj na wyceny starych dróg, te z lat 90-tych i nowsze, szczególnie z gwiazdkami, powinny być OK. Warto mieć węzły, bo chociaż rejon uchodzi za dobrze obity, czasem waprzez Szarak - Forum wspinaczkowe
Abalakov hook to pewnie coś takiego (lub podobne): Generalnie jakiś haczyk do przeciągania pętli albo repa przez V-kształtny otwór w lodzie, wywiercony długą śrubą, żeby zrobić stanowisko do zjazdu, czyli "Abałakowa", w którym zostanie tylko owa pętla/rep. Nazwa pochodzi od twórcy metody - Witalija Michajłowicza Abałakowa: Uzdrawiam, Szarakprzez Szarak - Forum wspinaczkowe
A tu jeszcze stare widokówki wspinaczkowe z saksońskich piachów: Pozdrawiam, Szarakprzez Szarak - Forum wspinaczkowe
Może to: Pozdrawiam, Szarakprzez Szarak - Forum wspinaczkowe
Poprawcie, admini, bo tak, jak jest to nawet po angielsku nie bardzo ma sens... Pozdrowienia, Szarakprzez Szarak - Forum wspinaczkowe
Andrzeju, Co do LUMIXa LX3 - sam Panasonic nie robi "długiej" nakładki na obiektyw. Dostępne są jedynie: - nakładka szerokokątna - filtr polaryzacyjny - filtr neutralny - szklana osłona obiektywu (bez filtra:) wszystkie one wymagają adaptora - blaszanego pierścienia dokręcanego dookoła wbudowanego obiektywu. Jest za to np. coś takiego, produkcji BESELa: (w zestawie już jestprzez Szarak - Forum sprzętowe
Lubo - nie kradnij, tylko napisz maila do Myszona, autora tej gigapanoramy (namiary posyłam Ci na priva). Jestem wysoce przekonany, że udostępni Ci, co trzeba. Z noworocznym pozdrowieniem, Szarakprzez Szarak - Forum wspinaczkowe
Najlepiej zacząć "od pieca", czyli strony UIAA... Jeśli znasz angielski, zajrzyj pod: I tam szukaj "Snow Anchors", np. w formacie PDF: Uzdrawiam, Szarakprzez Szarak - Forum sprzętowe
Można cały rok, jeśli tylko warunki pozwolą. Za to według dyrekcji Parku Narodowego Gór Stołowych na terenie Parku wolno się wspinać w terminie 15 kwietnia - 3 listopada i tylko we wskazanych miejscach: Pozdrowienia, Szarakprzez Szarak - Forum wspinaczkowe
Mimo wszystko polecałbym Selerowi wizytę w Redpoint'cie. Nie wiem, Doktorze, czy skan który masz jest już z tego "nowszego" przewodnika po Krizaku (przedostatni na stronie): Wydany niedawno - jakieś 2-3 lata temu, więc w miarę aktualny, a i cena 190 Kc (czyli koło 30 PLN) za 185 stron jest raczej niewygórowana... Pozdrawiam, Szarakprzez Szarak - Forum wspinaczkowe
Tylko zwróć uwagę, że wyceny z tego przewodnika są nieco "ostrzejsze", niż funkcjonujące w naszych piachach. No i niestety łatwiejsze drogi nie są za bardzo (jeśli w ogóle) obite - standardem jest 1-2 ringi na 20 m drodze wycenionej na tamtejsze VIIa (odpowiednik "naszego" około VIIc, czyli jakieś VI+ krakowsko-UIAA). Łatwe drogi mogą też okazać się niezłymi dupotłuczniami. Naprzez Szarak - Forum wspinaczkowe
Jakieś 4 tygodnie temu prawdopodobnie w szatni na Warszawiance (a może w sali przy ścianie) zostawiłem 30-metrowego błękitnego Beala Wall Mastrer (bez owijek na końcach, jeden z końców z maszynowym przeszyciem "na wylot") w torbie z przezroczystej folii, zapinanej na ekspres. Uczciwego znalazcę bardzo proszę o kontakt na priv... Dzięki i pozdrawiam, Szarakprzez Szarak - Biuro Rzeczy Znalezionych
Może z tymi kontrowersjami chodzi o to: "15 or so “micro-enhancements” they made to avoid drilling rivets" czyli, że jednak wykuli w czasie przejścia około 15 mikro-krawądek na hooki, pewnie takich, jak na 3. zdjęciu, zamiast wiercenia dziur pod rivety. Ale z tym nasraniem na linę - masakra... Pozdrowienia, Szarakprzez Szarak - Forum wspinaczkowe
Wydaje mi się, że użyte w artykule R&I sformułowanie: "Smith and Jensen hadn't paid their proper dues by repeating El Cap's hard big walls of the day" nie oznacza, że "nie uiścili opłaty w biurze za wspinaczkę na El Capie". Raczej należałoby napisać, że "nie odrobili "pańszczyny" w postaci powtórzenia ówczesnych trudnych hakówek na El Capiprzez Szarak - Forum wspinaczkowe
A słyszałeś o "dzikiej karcie"? Jeśli organizatorzy postanowil dać taką Adamowi, to nie ma naruszenia reguł fair play. Czyli raczej się czepiasz... ;) Uzdrawiam, Szarakprzez Szarak - Forum wspinaczkowe