Re: Druga próba

19 paź 2015 - 22:08:50
wacuś Napisał(a):
-------------------------------------------------------
> O Jerry jesteś wielki nikt tak w Polsce nie
> potrafi tak dobrze mówić po angielsku i wspinac
> się (jednocześnie) tak jak ty:)

Tu jest link to tekstu w Planetmountain:
[www.planetmountain.com]

gdzie jest prosto jak cep napisane:
"Mayr attempted the route for the first time in 2012, unsuccessfully as many of the holds were moist or even wet. But, as he points out "I felt like it could go, maybe not for me, but at least in principle." As mentioned, he returned this summer with Guido Unterwurzacher and the two immediately got to work on the crux pitch. They replaced 2 bolts on this pitch and a further 3 on pitch 6 and despite the heat and drought many holds remained wet, resulting in Mayr taking countless falls off the intensely bouldery crux "At some point I stopped keeping count, but I think I fell at least 20 times on the move to the jug above the lip, much more often than I ever fell on the same move on any sport climb …"

Dalej jest napisane tak:
""On the 27th of August Mayr stuck the crux on this second attempt that day. He controlled the swing and quickly reached the belay, and then led the ensuing 7c pitches before swinging leads with Unterwurzacher on the easier pitches. These led - past old bolt anchors (Bole’s new ones had surprisingly had been removed) - to the huge central ledge system shortly after 7 pm. From here the two descended on foot via the normal route. While Mayr feels the route checks in at 8b+, Unterwurzacher believes it could be 8c, hence the 8b+/8c compromise. Future ascentionsists will provide the verdict."

Wersja tlumaczona brzmi:
"Ostatecznie 27 sierpnia Mayr przeszedł kluczowy wyciąg w drugiej próbie. Idąc za ciosem poprowadził kolejne trudne wyciągi wycenione na 7c, po czym zmienił się na prowadzeniu z Unterwurzacherem, któremu przypadły do prowadzenia łatwiejsze odcinki. Te doprowadziły zespół do ogromnego systemu półek, skąd zeszli na dół. Po przejściu Mayr stwierdził, że droga może mieć 8b+, natomiast Unterwurzacher skłaniał się bardziej ku stopniowi 8c. Ostatecznie zespół zaproponował wycenę 8b+/8c, która będzie czekała na zweryfikowanie przez kolejnych wspinaczy"

Wersja angielska pisze wyraznie i bez niedomowien, ze ten wyciag wymagal dwoch prob tego dnia, ma wczesniejszy tekst mowi jasno, ze autor przestal liczyc ile razy probowal wyciag, i szacuje, ze moze 20 razy albo wiecej. Cale bicie piany przez rocko wynika poprostu z niedokladnego i malo jasnego przetlumaczenia tekstu, i jak przeczytasz original, to nie masz watpliwosci, ze autor nawet nie sugeruje, ze bylo to robione w drugiej probie. Dalej obstajesz koniu, ze dobrze jest przetlumaczone?

"Cough cough, excuse me while I wipe the spray off my face" Will Gadd
Podziel się:
Temat Autor Wysłane

Druga próba

rocko 13 paź 2015 - 22:46:58

Re: Druga próba

Mbajgr 14 paź 2015 - 09:01:45

Re: Druga próba

Dziad z Lasu 14 paź 2015 - 11:49:39

Re: Druga próba

grzesg60 15 paź 2015 - 12:48:57

Re: Druga próba

Bart 15 paź 2015 - 13:21:39

Re: Druga próba

rocko 15 paź 2015 - 19:31:01

Re: Druga próba

grzesg60 16 paź 2015 - 12:47:00

Re: Druga próba

makar 16 paź 2015 - 22:59:11

Re: Druga próba

Simbelmyne 17 paź 2015 - 01:21:13

Re: Druga próba

grzesg60 17 paź 2015 - 11:03:26

Re: Druga próba

rocko 17 paź 2015 - 22:36:41

Re: Druga próba

grzesg60 18 paź 2015 - 08:31:56

Re: Druga próba

rocko 19 paź 2015 - 08:26:25

Re: Druga próba

Bart 18 paź 2015 - 20:35:38

Re: Druga próba

d 19 paź 2015 - 12:27:27

Re: Druga próba

grzesg60 19 paź 2015 - 18:44:06

Re: Druga próba

jerrygwizdek 19 paź 2015 - 22:10:37

Re: Druga próba

jerrygwizdek 19 paź 2015 - 20:56:31

Re: Druga próba

jerrygwizdek 19 paź 2015 - 20:46:28

Re: Druga próba

wacuś 19 paź 2015 - 21:50:11

» Re: Druga próba

jerrygwizdek 19 paź 2015 - 22:08:50



Nie możesz pisać w tym wątku ponieważ został on zamknięty