wycena techniczna nie ma nic wspolnego z powaga drogi. Przy powaznych wyciagach uzywa sie tez PG-13, R czy X dla opisania charakteru trudnosci psychicznych. Dla ogolnego opisu powagi drogi uzywa sie I - VI (w niektorych przypadkach VII). Tak bylo juz od konca lat 80tych. Skala szkocka jest troche inna, ale jak widac nie byla tu podawana. Bywa czesto, ze WI5 bedzie trudniejsze psychicznie od WI6 z dobra asekuracja. Bywalo tez nieraz, ze drogi WI4 byly (z powodu slabych warunkow) trudniejsze od wylupanych pod koniec sezonu WI6, ale nie bede w kapowniku wpisywal WI6, bvo bylaby to paranoja.
Wogole, to dobrze zeby relacje byly dawane przez ludzi, ktorzy aktualnie zrobili cala droge (czyli Rychly). Chyba trudno podawac trudnosci wyciagu, jak sie idzie na jumarach po linie.
"Cough cough, excuse me while I wipe the spray off my face" Will Gadd
Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2013-03-04 08:42 przez jerrygwizdek.