ok to może moja definicja:
dobrze obita droga ( tu rozumiem drogi tzw sportowe czyli zakładające wspin z ekspresami wyłacznie) to:
- droga na której pierwsza wpinka jest w bezpiecznej odległości od tzw gleby(/zeskoku/przeszkody na glebie itd) tzn nie musze brać ze soba krasza ani bandy spoterów.
- natomiast po wpięciu do pierwszej wpinki, przy załozeniu ze asekurant posiada srednio dobre umiejetności i asekuruje a nie śpi, wspinaczowi nie grozi powazny (w konsekwencjach, nie metrach liczony) lot z zadnego miejsca na dalszej cżesci drogi . Nie ma tzw gleby ani walniecia w przeszkode/pólkę itd
- kazda wpinka jest umieszczona w miejscu umożliwiajacym swobodne wpięcie ekspresa do ringa na prowadzeniu przez tzw szerokie grono ludzi podobne trudnosci pokonujacych(grubi, mali, łysi itd).wpinki nie powinny byc najtrudniejsze, przynajmniej na drogach nienajtrudniejszych
optymalnie by było aby przeloty umieścić logicznie do przebiegu drogi, stanowisko w NHR, tak aby ewentualny opis drogi dla potencjalnego onsajtowicza streszczał sie do pokazania ringa startowego, kierunku drogi i ewentualnie miejsca usytuowania stanowiska na koncu
pozdrawiam
kolarz