02 mar 2011 - 22:26:32
|
Zarejestrowany: 19 lat temu
Posty: 1 209 |
|
Starosta Napisał(a):
-------------------------------------------------------
> To pełna lista punktów?
To jest pełna lista obszarów, które trzeba zbadać, żeby stwierdzić, czy i w których miejscach czynnik ludzki zawiódł. Chodziło mi o pokazanie, jak skomplikowany jest ten "ser szwajcarski" błędu.
"Czynnik ludzki" traktuję tu międzynarodowo, czyli zarówno po polskiej, jak i rosyjskiej stronie.
Oczywiście równolegle należy odpowiedzieć na pytania techniczne, przede wszystkim czy wszystkie agregaty pracowały w chwili uderzenia o ziemię, a samoloty był sterowny.
Wbrew pozorom to ustala się stosunkowo najłatwiej (np. takim prostym testem jest spojrzenie na wloty silników) i co do tego, że był to CFIT nie ma wśród fachowców wątpliwości.
Pytanie o dymisję min. Klicha - tak, już dawno przed tą katastrofą. I co do min. Szczygły też, masz rację. Pisałem, że na pokładzie było kilka osób, których zachowanie (niekoniecznie bezpośrednio w sprawie tego lotu) miało wpływ na zaistnienie katastrofy. Ale wielu zostało na ziemi. Interesujące będą ustalenia prokuratury.
K.
Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2011-03-02 22:36 przez Kajetan.
Nie możesz pisać w tym wątku ponieważ został on zamknięty