święte słowa z tym kompasem... szczególnie jak z Bena schodzi się turystyczną drogą, a przy opcji noclegu w Glen Nevis jest to narzucające się zejście :)przez satomi - Forum wspinaczkowe
w szkocji jest takie powiedzenie, ze nie wspinasz sie na droge na ktora chcesz - tylko na ta ktora znajdziesz... :) a tak powazniej: - aktualna pogoda - pogoda + zagrozenie lawinowe + archiwum od 1989... na obu stronach znajduja sie tez linki do blogow na ktorych mozna podgladnac jakie sa warunki, a na niektorych znalesc mozna info z poprzednich lat. BMC/MCoS organizuja miedzynaprzez satomi - Forum wspinaczkowe
no coz... jest to droga o znaczeniu historycznym - a zatem wzbudza pewne emocje ;) podsumowujac jednak: dunne - proponuje E10 birkett - mowi: @#$%& wie (fr8b) mcleod - "tylko" E8 (fr8a?) bell - E9 (fr8a+/b) na razie srednia wypada gdzies kolo E9 :)przez satomi - Forum wspinaczkowe
Apache Napisał(a): ------------------------------------------------------- DMcl wyraznie powiedzial > ze to jest dla niego E8 bo droga jest trudna > fizycznie ale mozna smialo latac z niemalze > kazdego miejsca (wiec komfort z lataniem jest ) RB > zgodzil sie ze to nie E10 ? Sorry ale jak sie nie > zrobilo zadnej E10 ani prawdopodobnie zadnej E9 to > sie mozna zgadzac jeprzez satomi - Forum wspinaczkowe
amerykanom sie jednak udalo: znalazlem tez powody dla ktorych wybrano sie na everest - sa nimi wlasnie koszty oraz etyka :))))))))))przez satomi - Forum wspinaczkowe
nie rozumiem jednak po co oni tam wlazili - wydaje mi sie, ze nie jest problemem odtworzenie podobnych warunkow w laboratorium... przeciez podobne badania musialy byc prowadzone chocby na potrzeby lotnictwa... jak znam brytyjski system to kolesie chcieli wybrac sie po prostu na everest na koszt podatnika :)przez satomi - Forum wspinaczkowe
raczej jest to luzne nawiazanie do tej skali... swoja droga mcclure ma niezle osiagi w tradzie jak na wspinacza "sportowego" :)przez satomi - Forum wspinaczkowe
bylo juz o tym na forum - dosc niedawno...przez satomi - Forum wspinaczkowe
ciekawe tylko skad ja go mam - na pewno za nic takiego nie placilem... hmm... wyglada na to, ze dostalem go razem z os-em - przynajmniej tak wynika z daty instalacji/modyfikacji... :)przez satomi - Forum wspinaczkowe
wlasnie myslalem nad tym... ale nic nie przypominam sobie takiego... moze kiedys... "przez przypadek"? :) w kazdym razie w bibliotece ma ponizszy zestawik: AppleHDVCodec.component ApplelntermediateCodec.component Apple MPEG2Codec.component De sktopVideoOut.component DivX Decoder.component DVCPROHDCodec.component DVCPROHDMuxer.component DVCPROHDVide0DIg itizerprzez satomi - Forum wspinaczkowe
na applowym QT v.7.5.5... watpie zeby to od operacyjnego zalezalo... w kazdym razie u mnie buja leopard... p.s. na vlc tylko dzwiek i czarna plama...przez satomi - Forum wspinaczkowe
Steve, jako ze uwaza sie za wspinacza "sportowego", a zatem "niemajacego" pojecia o tradzie oraz skali E - zaproponowal swoja wlasna skalo/wycene, ktora powinna byc zwerifikowana/zunifikowana do skali E po przejsciu jej w stylu OS...przez satomi - Forum wspinaczkowe
panowie, nie ma sie o co klucic - to tylko taka sobie tabelka... inne podaja roznie: )przez satomi - Forum wspinaczkowe
no wlasnie... smaczku dodaje tez to, ze pearson oparl swoja wycene m.in. na podstawie owianego tajemnica przewedkowania macleodowskiej rhapsody... :)przez satomi - Forum wspinaczkowe
przeczytalem ostatnio jego ksiazke - pozytywny facet z dystansem do siebie samego i tego co robi... a swoja droga to trzeba wiedziec kiedy sie wycofac - jakze to trudne do pojecia dla slowian ;)... ale dzieki temu mozna jeszcze raz sprobowac w przyszlosci :)przez satomi - Forum wspinaczkowe
najprosciej w... quicktime player... u mnie bez problemowprzez satomi - Forum wspinaczkowe
fajnie, ze kreca film z tego przejscia - moze byc ciekawie, bo sam "mistrz gatunku" sie za to zabral :)przez satomi - Forum wspinaczkowe
panie i panowie, zgodnie z dyrektywa unii europejskiej 67/548/EEC - magnezja nie jest toksyczna i nie jest produktem niebezpiecznym (co jest oczywiste), jednakze moze powodowac ryzyko: R36, R37, R38 - czyli podrazniac oczy, skore, uklad oddechowy... mimo, ze unia jak i zrodla amerykanskie nie podaja danych o szkodliwosci w okresie dlugoterminowym - zaleca sie unikanie wdychania pylu magnezjprzez satomi - Forum wspinaczkowe
predzej od pylicy mozna sraczki dostac :)przez satomi - Forum wspinaczkowe
1. nie wiem na ile jest to wazna praca, ale ciezko sie chyba bedzie oprzec o dane zaczerpniete z wypowiedzi forumowiczow... co podac w "referencjach"? 2. pogrzeb na stronie: [4outdoor.pl] - moze cos interesujacego cie tam znajdziesz... zreszta pewnie znasz ta strone. 3. zastanawiam sie czy nie bardziej miarodajne byloby oszacowanie calosci rynku bazujac tylko na rynku reklam sprzprzez satomi - Forum wspinaczkowe
Tu statystyki dla brytoli:przez satomi - Forum wspinaczkowe
Dobrze jest tez przypatrzyc sie calemu "bilansowi energetycznemu" - czesto traci sie cieplo gdzie indziej, a organizm zeby to zrekompensowac "rezygnuje" z rak i stop... Najwiecej "ucieka" przez glowe. Czesto tez zapomina sie o nogach i dupie, a dobre kalesony to podstawa ;) Podobno tez dobrze jest zwrocic uwage na nadgarstki: z jednej strony czy przypadkiem nie sa odprzez satomi - Forum wspinaczkowe
Gdzies juz byl watek BD vs. Metolius... Ja mam zestawik Power Camow od ichniego 1 do 4. Nie jestem Ci w stanie powiedziec jak beda siadaly w sokolickim czy tez tatrzanskim granicie - bo ich nigdy w tych rejonach nie uzywalem. Nie mniej jednak w jakims granicie cos na nich robilem - pozatym wapien i wszelkie odmiany bazaltow... Jak widzisz w dosc urozmaiconych typach skal uzywalem i, co najprzez satomi - Forum wspinaczkowe
Dzieki za odpowiedz. Przy czym nasunelo mi sie kolejne pytanie: W jaki sposob PZA kontroluje to, ze w zespole (w ktorym np. jedenemu wspinaczowi nie przysluguje dofinansowanie) pieniadze zostaly wydane faktycznie na dana osobe (ktorej przysluguje dofinansowanie), a nie podzielone pomiedzy wszystkich czlonkow? Podam czysto teoretyczny przyklad - abstrahuje oczywiscie od realnych kosztow - pprzez satomi - Forum wspinaczkowe
"Niewątpliwie jest to duża zasługa dojrzewającego talentu filmowego Alastaira Lee, który dużo nauczył się od czasu Commited." Dlaczego dla Lee istotny w jego karierze jest film Committed???przez satomi - Forum wspinaczkowe
Blondas Napisał(a): > Dla mnie to jasne. > Zapytałem bo ruch wykonywany między przelotami > wydawał mi się trudny do wykonania w zejściu. > Rozumiem, że tylko mi się wydawał ;) Zaraz, zaraz - o ktorej drodze mowimy? ;) Bo ja o "Promise" a Ty zapewne o "Parthian Shot" :) Faktycznie ruch niczego sobie :D Kevin na swojej stronie opisuje przejscie: , w zakprzez satomi - Forum wspinaczkowe