Tamże - hakowo i klasycznie; jakiś miesiąc temu. A kto, nie podaję, bo rejon 'zakazany'przez adamniemalysz - Wspinanie i warunki w Tatrach
Dla zainteresowanych i kronikarzy - padło pierwsze powtórzenie tej drogi (chyba po ponad 20 latach). Gratulacje.przez adamniemalysz - Wspinanie i warunki w Tatrach
z lawinami jest generalnie przejebaneprzez adamniemalysz - Wspinanie i warunki w Tatrach
Nie warto. Pozbierane info byle jak, jakby z pamięci pisane, chaotyczne, nie pełne, nie uporządkowane, ani to kompendium, ani historia, w filmach na CD powtórki tego, co już napisane w książeczkach.przez adamniemalysz - Forum wspinaczkowe
Zrobili jadalnię w zejściu z poddasza. To zresztą najpopularniejsza droga w okolicyprzez adamniemalysz - Wspinanie i warunki w Tatrach
"Powiedzenie m" się i do stylu i do treści, a nawet i do osobowościprzez adamniemalysz - Forum wspinaczkowe
Chujowy jest i tyle. A jak tego nie widzisz, to weź do ręki kalendarz z sąsiedniego stoiska - Krakowskiego Klubu i popatrz na obydwa.przez adamniemalysz - Forum wspinaczkowe
Dedykuję si Szalony słowa: "niech wasza mowa będzie tak, tak, nie, nie". Mętny jesteś w tym pseudo inteligentnym słownictwie; znacznie prostszym językiem można wywieść że jesteś stwórcą i natchnionym i ... jakim chceszprzez adamniemalysz - Forum wspinaczkowe
... i nie śmiećcie ... "i nie bawcie się zapałkami, bo wybuchnąć może wielki pożar"przez adamniemalysz - Forum wspinaczkowe
Przełom Białki nie jest w Pieninach.przez adamniemalysz - Forum wspinaczkowe
kumacie język polski - oszołomy? dla takich tematów istnieje forum sprzętoweprzez adamniemalysz - Wspinanie i warunki w Tatrach
święta racjaprzez adamniemalysz - Wspinanie i warunki w Tatrach
Kozia Strażnica - po "polskiemu"przez adamniemalysz - Wspinanie i warunki w Tatrach
Palisz głupa, albo nie kumasz. Wszystko warto.przez adamniemalysz - Forum wspinaczkowe
Dziękuję za stonowaną i częściową odpowiedź. Piszesz ‘nieściśle’ i hipotetycznie. Uściślam – droga (WHP 2858) Zielonym Korytem prowadzi na Śnieżny Karb i ma wycenę II (nie wiem skąd wziąłeś I, do tego dla całego naszego przejścia?); napisałem, że szliśmy na Śnieżny Zwornik, zbaczając ze wspomnianej 2858, z powodu mgły i zawiei, napotkane tam trudności wyceniam na III; ponadto z Wielkiej Strągi dprzez adamniemalysz - Forum wspinaczkowe
A jeszcze ciekawsza przygoda miała miejsce w Dolinie Czarnej Jaworowej 1.V.2009. Adam Śmiałkowski i Przemek Leśnicki przeszli nie w cztery, a w 3,5 godziny Śnieżną Dolinkę wyprowadzającą na Śnieżny Zwornik, do tego nie prawie, a w całości na dziabach, i nie wyciągnęli nawet liny z plecaka ; trudności III, i nieco wyżej od Lodowej Przełęczy Wyżniej. Pogoda paskudna - mgła, a powyżej Złotej Strągiprzez adamniemalysz - Forum wspinaczkowe
Napisałeś że są cztery stany, rozumiem że na Puskasu, nie na Solickim - tak?przez adamniemalysz - Wspinanie i warunki w Tatrach
daniel nie wczytał się ani w to co ja napisałem, ani w to co napisał pit, ten z koeli poruszył dwie różne drogi. Wracając do Puskasa - owa górną część, którą szedłeś (pit) na dwa różne sposoby jest niejasna, mniej więcej od miejsca gdzie dochodzi do niej też Stanisławski. Wg mnie biegnie zupełnie w prawo, ale nie spotkałem tam ringów, które rzekomo mają być. Natomiast na pierwszym i drugim staniprzez adamniemalysz - Wspinanie i warunki w Tatrach
Opisy Kurczba,tatry.nfo są takie same jak w WHP. Opis ten jak dla mnie, gmatwa przebieg, nie ułatwia; jedynie linia drogi wyrysowana na zdjęciu tatry.nfo może być pomocna. I tak początek drogi - "łukowata rysa" jest pomiędzy Puskasem a prostowaniem jego filara, droga idzie płytowym zachodem nie rysą. Najtrudniejsze miejsce, to nie wielka przewieszka, a pionowa płyta (5m). Tam gdzie opiprzez adamniemalysz - Wspinanie i warunki w Tatrach
Widziałem takich, którzy w skałach VII lekko przechodzili, a na II-owej grani nie mogli z miejsca ruszyć (będąc na podwójnej z góry asekurowanymi)przez adamniemalysz - Wspinanie i warunki w Tatrach
Śmiem wątpić czy kolega Paul mówi tej grani. Byłem tam 7 miesięcy temu i bez liny bym się tam nie brał. Teren nie jest prosty topograficznie (mimo że to grań), raz idzie się po stronie Kaczej, raz po stronie Wielickiej, sporo kruszyzny, ekspozycja, ja trafiłem jedno miejsce gdzie trzeba było zjechać jakieś 10-15 metrów (być może dające się obejść). Droga piękna, warta zrobienia, nie banalna, nieprzez adamniemalysz - Wspinanie i warunki w Tatrach
500m! Podczas wycofu przy próbie wytyczenia diretisimy Mostowski "Podczas trzeciego, stumetrowego zjazdu wydarzył się wypadek, który trwale zapisał się w historii podboju północnej ściany Eigeru. Po założeniu kolejnego stanowiska zjazdowego i jego obciążeniu, Mostowski "wyciągnął" stanowisko i na oczach przerażonego Momatiuka zaczął spadać. Odbijając się od półek z odcinkami wolneprzez adamniemalysz - Forum wspinaczkowe
'Lepsze jest wrogiem dobrego'przez adamniemalysz - Wspinanie i warunki w Tatrach
topograficzny ekspert w "Górach" potrzebny od zaraz. W ostatnim numerze autor artykułu o Żabim Mnichu opisuje turystyczne wejście na tenże. Pomijam niejasność opisu, która wymagała od autora dużych starań, biorąc pod uwagę, że i Paryski i Cywiński zrobili to w przystępny sposób. Ciekawostka jest natomiast co innego, że ów autor umieszcza Żabią Przełęcz pomiędzy Żabim Szczytem Niżnim a Żprzez adamniemalysz - Wspinanie i warunki w Tatrach
Napisz do mnie, bo nie mogę wysłać nic do Ciebie adamniemalysz@op.pl pozdr. Adamprzez adamniemalysz - Wspinanie i warunki w Tatrach
Na stronę Jaworowej nie ma uskoku. Od przełęczy jest już tylko miejscami najwyżej I. Z Małego Ostrego do Przełęczy w Ostrym może być najwyżej II, ale tylko u samej góry przy grani (ekspozycja), potem przewinięcie na stronę żlebu wydaje mi się najwyżej I i bez ekspozycji. Nie ma tam stanowisk, jak i żadnych haków przy zejściu nie trafiłem. Myślę że spokojnie można się obyć bez liny przy zejściu zprzez adamniemalysz - Wspinanie i warunki w Tatrach
szedłem tym wariantem IV (Birkenmajaera). są tam trzy warianty, tak wywnioskowałem z WHP- że podzielili sie na trzy zespoły. Porównywałem z Paryskim. na drodze trafiałem na stare haki, ale nie z ery szczepańskich, tylko nieco późniejsze. Zejście żlebem, w górze jest ograniczone ścianami więc trzeba iść dnem, w dole natomiast można iść z lewej strony (orograficznie), jest krucho, ale nie jakoś naprzez adamniemalysz - Wspinanie i warunki w Tatrach
No właśnie na KW patrzyłem przed chwilą i prawy Puskas jest zaznaczony w miejscu prawej depresji, a idzie na prawo od niej na info.sk wchodzi na trawiastą płaśń od prawej, na KW idzie depresją i wchodzi na płaśń od lewej. Paszczak pisał w AO że droga dobra nawet jak gdzie indziej na tej ścianie jest mokro, a właśnie ową depresją ciekła woda dzień po deszcz, ponadto nie jest to teren V, a przynajprzez adamniemalysz - Wspinanie i warunki w Tatrach
Robiłem na Małym Ostrym drogę Szczepańskeigo, Moim zdaniem trudnośći w górnej połowie ściany, gdzie Paryski podaje "III po blokach wprost do góry 50m do wierzchołka" - to jest co najmniej IV i jakieś 80m. Mam jakiś odręczny schemat, więc jakby ktoś był zainteresowany to służę. Droga ciekawa, w zasadzie lita, poza jednym miejscem powyżej IV-owej rysy w płytach, gdzie jest dużo gruzu. Warprzez adamniemalysz - Wspinanie i warunki w Tatrach