potrzebuje takiej pomocy w warszawie chyba ze mimo mojego adresu warszawskiego moge to zalatwic w krakowie. m.przez notonic - Forum wspinaczkowe
nie ma juz takiej instytucji jak wpisywanie do paszportu. tez na to liczylem i obudzilem sie z reka w nocniku :))))przez notonic - Forum wspinaczkowe
dziewczyny i chlopaki wspinaki, potrzebuje w trybie pilnym wyrobic paszport dla mojej corki. z tego co sie dowiedzialem w pieprzonej instytucji urzedu paszportowego trwa to miesiac czasu bez mozliwosci przyspieszenia. moze ktos ma jakies znajomosci w warszawskim urzedzie paszportowym tak zeby sie za drobna oplata dalo przyspieszyc. dzieki, pzdrprzez notonic - Forum wspinaczkowe
oczywiscie sie dolaczam notonic marcin wernik wawka notonic@interia.plprzez notonic - Forum wspinaczkowe
problem rzadka hakow w rysie moim zdaniem moze wynikac z dwoch przypadkow. po pierwsze jezeli droga jest chodzona takze w zimie to niestety w wielu przypadkach konieczne jest haczenie. w takim przypadku dobicie kilku spitow nic nie zmieni bo zespoly haczac i tak beda bily haczory. chyba ze hakowo rozpropagujemy clean climbing i drogi beda przechodzone na skyhookach, camhookach, frendach i innym zprzez notonic - Forum wspinaczkowe
kujon, przeczytaj jeszcze raz to co napisalem. wybilismy tylko i wylacznie haki ktore znajdowaly sie pol metra (albo blizej) od innych hakow (w dobrym stanie), albo nie nadawaly sie nawet do przyhaczenia!!!!!! zostalo tam jeszcze tyle haczorow ze spokojnie mozna haczyc nawet poczatkujacy zespol i napewno nie ma szansy sie zgubic. poza tym akurat na czarnym zacieciu po wybiciu wszystkich hakow trprzez notonic - Forum wspinaczkowe
chlopaki, czy wy rozumiecie wogole o co chodzi?????!!!!! nie chodzi o to zeby komukolwiek nakazywac co ma robic a co nie. czy mu wolno wbijac haki czy nie. chodzi o pewien styl ktory takze powinien byc stosowany w tatrach. jezeli wspinacie sie w skalach to co ma dla was wieksze znaczenie: przewedkowanie drogi czy tez jej poprowadzenie. a jezeli prowadzenie to czy istotne jest to czy wisza ekspreprzez notonic - Forum wspinaczkowe
polecam ta firme co gz jezeli gz jest tym gz o ktorym mysle.przez notonic - Forum wspinaczkowe
mam pytanie jezeli jestescie tak obcykani w tym temacie. jak patrze na obecne szmateksy to wydaje mi sie ze nie sa one zbyt wzmacniane w zwiazku z czym po przeciagnieciu ich zima przez komin w tatrach sie zeszmacaja. tak sie stalo z moim topowym kiedys modelem mellosa (a to shitowa firma). w kazdym badz razie kiedys dawno temu byl model berghausa extrem 2000 czy cos w tym stylu, ktory jak sie wzprzez notonic - Forum wspinaczkowe
muskat krolem!!!!!przez notonic - Forum wspinaczkowe
zgadzam sie z inwalida lepiej jest miec line w jednym kawalku. minimalizujesz wtedy ryzyko zaklinowania wezla. co prawda jeden z moich przyjaciol stwierdzil ze woli miec dwa kawalki bo wtedy ma mniejszy wezel w uprzezy (przynajmniej w przypadku kiedy wiazalby sie strona nieprzecieta). jezeli chodzi o frendy to teraz na rynku pokazaly sie frendy firmy rock empire ktore sa mniej wiecej o polowe taprzez notonic - Forum wspinaczkowe
fajny pomysl z ta strona ale wydaje mi sie ze fajniej by bylo jakby taka lista byla umieszczona np. na stronie brytana (?????). wiadomo jako duze forum wspinaczkowe ma wieksze mozliwosci jezeli chodzi o dostep. jezeli liste umiescimy gdzies na jakiejs mniej znanej stronie to ludzie ktorzy nie przeczytaja tej dyskusji nie beda o tym wiedzieli. no chyba ze poprzemy to duza promocja a nie wiem czy jprzez notonic - Forum wspinaczkowe
wiedz tez o tym ze pod sciane musisz targnac taka ilosc sprzetu ze moze sie odechciec...przez notonic - Forum wspinaczkowe
moge ci dac do skserowania przewodnik glazka i kurczaba. daj znac na mejla.przez notonic - Forum wspinaczkowe
sory, przeczytalem wlasnie iz moj przedmowca z pod sklepu z piwem juz to zaproponowal. moim zdaniem to super rozwiazanie. :)przez notonic - Forum wspinaczkowe
zastanawiam sie czy taki przewodnik jest potrzebny. bardziej mi sie wydaje ze raczej nalezalo by rozpropagowac skale "C" gdyz wydaje mi sie ze ona wogole w polsce nie istnieje. nawet jezeli ktos przeszedl droge hakowa bez bicia hakow to i tak podal ze przeszedl A bogwieile/bogwieile +. mozna by ewentualnie zamiast przewodnika opublikowac liste drog zrobionych jako "C". co oprzez notonic - Forum wspinaczkowe
tak mi przyszla do glowa jedna refleksja. nie o to chodzi chyba zeby nakazywac chodzenie zgodnie z idea "nie bije hakow" na drogach ktore ktos juz kiedys w tym stylu zrobil. raczej niech kazdy ma wolna wole co do wyboru stylu. jednakze przejscia bez bicia hakow powinny miec duzo wieksza wage niz przejscia z haczorami. to troche tak jakby na drogach DDS w skalach zakladac sobie przelotyprzez notonic - Forum wspinaczkowe
no tak zapomnialem tylkko wspomniec ze miejsca sa z warszawki.przez notonic - Forum wspinaczkowe
wybieram sie na dlugi lykend w tatry i posiadam wolne miejsca w samochodzie za wspoludzial w kosztach. paliwo wyjdzie tanio bo mam mozliwosc odliczania vatu wiec kosztuje mnie 20 procent mniej. wyjazd w srode po poludniu powrot w nocy z niedzieli na poniedzialek. ewentualnych zainteresowanych prosze o kontakt na moj adres mejlowy notonic@intprzez notonic - Forum wspinaczkowe
najlepszy rejon kolo wawki to napewno janowek. a jezeli chcesz juz jechac 150 km to pojedz 200 i jestes w czestochowie gdzie w okolicy masz tyle fajnych skal ze ho ho.... pzdr. notonicprzez notonic - Forum wspinaczkowe
Jeszcze w kwestii tematu. Widzialem Menela jak walnal na hooku i to wcale nie jakis ekstremalnie dlugi lot. Byl jakis metr moze wiecej nad przelotem. Hooka BD po prostu rozgielo. Nie wiem moze to byl pojedynczy przypadek ale wydaje mi sie ze wytrzymalosc takiego hooka na dynamiczne szarpniecie jest nieduza wiec przyklejanie duck tapem nie ma zbyt wielkiego sensu. Pzdr, M.przez notonic - Hyde Park
wydal dwie ale pierwsza zostala wycofana ze sprzedazy (to z tej plyty pochodzi ten kawalek) jako ze zawierala utwor "czarnuchu zapodawaj", ktory to zostal uznany za rasistowski m.przez notonic - Hyde Park
Bodziu, Czolowke przekazalem tym mlodym kolesiom z Torunia. Powiedzieli ze Ci oddadza. Pzdr, M.przez notonic - Hyde Park
eee marek nie przesadzaj... nadal w @#$%& sniegu... :)przez notonic - Hyde Park
cholera a wydawalo mi sie ze nie bylo tego w niusach :))przez notonic - Hyde Park
Gratulacje... Co do przejsc to chyba umknelo gdzies w tloku niusow przejscie Ksiezaka i Zwierza Fijala na Czolowce. Na poczatku lutego (chyba 8,9,10 o ile dobrze pamietam) chlopaki zrobili Fijala poreczujac pierwszego dnia 2 wyciagi a potem napierajac do gory. Wydaje mi sie ze ostatnie przejscie zimowe Fijala bylo juz dosyc dawno. Tez naleza sie gratulacje :) Marcin mi wspominal ze dobrze jestprzez notonic - Hyde Park
wiesz maciek, nie kazdy ma tyle wolnego czasu zeby sledzic wszystkie zagraniczne podworka... zwlaszcza ze i u nas wiele sie dzieje... padaja "kurewsko trudne" drogi w tatrach a i na forum mozna sledzic sceny rodem z melodramatu :) pzdr, m.przez notonic - Hyde Park
Czesc, Jak podala agencja TASS czolowi wielkoscianowi drajciulowcy Kuba Radziejowski i Maciek Ciesielski uklasycznili kolejne dwie drogi na Kotle: Uskok Laborantów i Orla z Empiru. Poniewaz to skromne chlopaki to nie chcieli sie wypowiadac na temat wycen i powiedzieli ze Orzel byl raczej latwy a Uskok "kurewsko trudny". Dla skrupulatnosci nalezy dodac ze Uskok mimo ze "kurewsko trprzez notonic - Hyde Park
Wczoraj Kuba Radziejowski z Mackiem Ciesielskim zrobili "Parade Jedynek" na Kotle Kazalnicy w rewelacyjnym czasie 6 godzin 40 minut i 39 sekund. Cala droge przeszli czysto klasycznie (drytoolowo) i to jest najprawdopodobniej (?) pierwsze czysto klasyczne przejscie tej drogi. Wg Macka bylo trudniej niz na "Male jest piekne" (M7+) ale trudno bylo ostatecznie ocenic trudnosci. Moprzez notonic - Hyde Park