W ktorym miejscu jest Makarasko?przez Wojtek - Forum wspinaczkowe
Po pierwsze Pani Marasowic :)) Marko to jej syn. Do kampu jedziesz tak: Jadac Jardanska Magistrala w kierunku Zadaru skrecasz w lewo (a jadac od Zadaru w prawo ;)) w droge do wawozu. Kamp Marko jest zaraz po lewej stronie, tj. najpierw jest droga odchodzaca w lewo i na tym srzyzowaniu jest wjazd. Jak ktos chce, to moge narysowac i mailem jako *.jpg pchnac. Rozliczenie nastepuje w markach, placiprzez Wojtek - Forum wspinaczkowe
No to jeszcze jedno :) Polecam kamp Marko u Pani Marasovic. Ciepla woda, prysznice, ubikacja, kuchnia na gaz, jadalnia i tanio. Naprawde warto. Pani Marasowic jednakze nie porozumiewa sie po angielsku, za to zna b. dobrze niemiecki i wloski, w przeciwnym wypadku trzeba mowic polsko-chorwackim :) W Paklenicy w banku mozna wymieniac zlotowki i realizowac euroczeki. Placenie karta w Starigradzie-Paprzez Wojtek - Forum wspinaczkowe
Juz pisze :))) Wczoraj troszke mnie ponioslo, sorry :) (tak to jest jak nie ma perspektywy wakacji w tym roku). Krotki opis rejonu: a) drogi: trudnosc -- ilosc 4a - 4b+ -- 4 5a - 5c -- 17 6a - 6b --42 6b+ - 6c+ -- 21 7a - 7b -- 9 7b+ - 7c+ -- 6 8a - 8b -- 2 8b+ -- 1 Dlugie drogi, odpowiednio: 2, 5, 12, 20, 16, 5, 8, brak, brak Ilosc sektorow: Tu jest sprawa dyskusyjna...idzie sie droga wzdluprzez Wojtek - Forum wspinaczkowe
Panowie, moze bede troszke zlosliwy, ale naprawde mozna w sieci troszke znalezc i tak jak napisalem powyzej w linkach brytana jest m.in link do mojej strony, gdzie jest kompletny przewodnik po drogach sportowych paklenicy. A jesli interesuja was wieksze sciany, zawsze mozecie napisac, albo skonkretyzowac pytanie, bo pisac to mozna o Paklenicy pezez pare godzin a i tak nie wyczerpie sie tematu. pprzez Wojtek - Forum wspinaczkowe
Bylo wiele razy :) Mozesz zaczac od przejzenia linkow na stronie Brytana. Poza ttym jest fajnie, cieplo, tanio, jest dobre jedzenie, tanie wino, piekne kobiety (ktore sie wspinaja), mila atmosfera, krotkie podejscia, cieple morze, brak piaszczystej plazy, brak strumyka we wrzesniu, dobrze obite drogi, zakaz wspinu na Debelim Kuku (stan na 2 lata i rok wstecz) wiecej w tej chwili nie przychodzi miprzez Wojtek - Forum wspinaczkowe
Jasne :)) Iz taka filozofia zaklepac sobie miejsce na cmentarzu, a wczesniej odprawic stype, zeby tez sie pobawic :))) Przeciez T-block jest przyzadem samozaniskowym a nie przyzadem do asekuracji. A moze by tak zastosowac od razu jedno z praw Murphy'ego i spojrzec do instrukcji? Bo na samodzielne eksperymenty chyba szkoda zdrowia swojego i rodziny (rodziny to psychicznego)przez Wojtek - Forum wspinaczkowe
Tak, tak...moze to sie tiblock pisze... pzdr wojtekprzez Wojtek - Forum wspinaczkowe
Zafascynowany ta opowiescia wlasnie w tym momencie wyciagnalem t-blocka, line i kawalek kewlaru i musze przyznac, ze gosc, ktory wymyslil ten sposob asekuracji byl niezlym kratynem. Popatrz jak dociskana jest do przyzadu lina, jasli wepniesz karabinek, a jak, jesli zrobisz to przez kewlar. Sam stosuje t-blocka do asekuracji, ALE TYLKO I WYLACZNIE JAK MAM LINE RZUCONA Z GORY!!! przez co nie obciazprzez Wojtek - Forum wspinaczkowe
Nie wiem, nie probowalem, ale musial bys chyba przytrzymywac w jakis sposob krzywke. W zamysle projektantow ten typ asekurowania chyba nie byl brany pod uwage pzdr wojtekprzez Wojtek - Forum wspinaczkowe
Pozwole sobie nie zgodzic sie z Twoja opinia. Problem rzeczywiscie polega na ustawieniu przyrzadu aby lina dobrze byla podawana, ale mozna go chwycic od dolu i odpowiednio ustawic, a w momencie szarpniecia przyzad sam sie ustawi tak, aby zablokowac line. Oczywiscie nie nadaje sie na asekuracje przy prowadzeniu na kosciach ze wzgledu na prawie statyczna asekuracje, ale przy obitych dorgach moge goprzez Wojtek - Forum wspinaczkowe
Z dużą dawką emocji prześledziłem dyskusję... Generalnie od kilu miesięcy (bodajże trzech) nie pracuje już w Górach) ale darzę okres czasu tam spędzony bardzo dużym sentymentem. Co za tym idzie moje wypowiedzi mogą być subiektywne. W kilku sprawach zgadzam się z dyskutantami. W Górach przytrafiają się ściemy, literówki, błędy merytoryczne. Samemu zdarzało mi się spalić cegłę trzymając wydrukowanyprzez Wojtek - Forum wspinaczkowe
Wojtek Szypuła wojciecho@poczta.fm góral z Żywiecczyzny, obecnie na zesłaniu w Warszawieprzez Wojtek - Forum wspinaczkowe
Czy ktos z was robil klasycznie drogę Studnicki (chyba tak sie pisze to nazwisko )oraz Ła-Pa-e na tej scianie? Interesują mnie ew. trudnosci i potrzebny sprzet. Z góry wielkie dzięki.przez Wojtek - Forum wspinaczkowe
"Marginalny? Ta sprawa mogła by rozwiązać problem z KT. Jak > nie mogą sprawdzić to nie trzeba mieć....:))" Otóz moze to dziwne ,ale TPN wymaga tak naprawde legitymacji klubowej ,a nie KT. KT to dziecie naszych wspanialych polityków z PZA.przez Wojtek - Forum wspinaczkowe
Maja ,nie maja - mniejsza o to. Problem jest nieco glebszy. Po serii pyskówek ,i b. niemilych sytuacji zastanawialem sie nad TPN troche i doszedlem do wniosków: Kochani ! Tak na prawde ,to TPN jest naszym najlepszym przyjacielem ! Stawiajac tabliczki ,zakazy ,nakazy itp. ograniczaja ruch pseudoturystyczny i sprowadzaja go do kilku szlaków. Wprowadzajac zakaz wspinania na grani Zabiego i w T.Zachoprzez Wojtek - Forum wspinaczkowe
Propozycja (chyba juz taka byla ,nie czytam dokladnie) W Norwegii jest taka zasada ,ze zostawiasz droge taka jaka ja zastales. Jak chcesz ,to sobie cos wbij ,ale masz to potem wyjac. I to by bylo tyle. Pozostaje tylko problem nowych dróg ,obijanych ze zjazdu. Cos z tym by trzeba bylo zrobic ;-) Jeszcze jeden argument dla tych ,którzy sa za obijaniem wszystkiego i francuskim stylem bezpiecznym: Arprzez Wojtek - Forum wspinaczkowe
Sa jeszcze przewodniki Miksera i Darka Krola po poszczegolnych dolinkach. Drogi na Ostancach Jerzmanowickich mozesz znalezc na sieci (odnosnok jest chyba w linkach Brytana) i w skaloplanach GORprzez Wojtek - Forum wspinaczkowe
Na campie MARCO pani Marasovic wynajmuje pokoje, ale musisz sie nastawic, ze nie bedzie wolnych. Poza tym w miasteczku prawie w kazdym domu mozna cos wynajac.przez Wojtek - Forum wspinaczkowe
Przy najprostrzym zalozeniu, ze karabinek jest rozciagany (ale nie jest, bo wystepuje tam zlozony stan naprezenia), naprezenie, jakie dziala to przylozona sila przez powierzchnien przekroju. Jak wiec widzisz, im mniejszy przekroj, tym wieksze naprezenie. Podana na karabinku wartosc sily, jaka ma wytrzymac jest odniesiona wlasnie do pierwotnej powierzchni przekroju. Nalezy tu jeszcze dodac, ze stoprzez Wojtek - Forum wspinaczkowe
Znam wiele takich. A z jakiego powodu pytasz ? Wedle przepisów TANAP-u nocowanie w nich jest zabronione.przez Wojtek - Forum wspinaczkowe
Widzialem przerobke gri-gri. Wpinasz przerobione gri-gi w uprzaz, zas dolne stanowisko montujesz statycznie. Wspinajac sie, lina przechodzi przez gri-gri i w momencie odpodniecia Cie wylapuje. Widzialem taki patent w Todrze, pozniej w TV (C. Destivell), az w koncu sam sprobowalem i zadzialalo. Problemem jest tylko dost sztywne wylapywanie, co moze spowodowac silne obciazenie punktow.przez Wojtek - Forum wspinaczkowe
:)) tak, tak...Polska gware slychac tam na co 2gim kroku. Nie zdziwcie sie, jak uslyszycie kretynsko-idiotyczne docinki od polskich "turystow" wyrazajacych swoje opinie w nadziei, ze nikt ich nie rozumie. Warto wiec czasem sie odezwac i patrzec jak im szczeka na buty opada :). Niestety, kultura naszych rodakow pojawiajacych sie w Paklenicy pozostawia wiele do rzyczenia.przez Wojtek - Forum wspinaczkowe
Bardzo milo sie z nimi wspina. Co wiecej, wpinka jest latwiejsz niz przy niektorych modelach z pelnym zamkiemprzez Wojtek - Forum wspinaczkowe
Polecam Ci Paklenice w Chorwacji. Cieplo do pazdziernika, morze, sektory i w sloncu i w cieniu, drogi dobrze obite, zarowno krotkie jak i wielowyciagowe.przez Wojtek - Forum wspinaczkowe
Jak jedziesz droga do Kluczy(?) to zaraz za tabliczka z koncem Olkusza po prawej stronie sa ruiny zamku. Na skale obok ruin jest cos obite, widzialem to w ubieglym roku.przez Wojtek - Forum wspinaczkowe
Jeszcze kilka uwag co do wspinania w Beskidach. Jeden z najlepszych to wspomniany juz Scieszkow Gron. Formacje w tym "ogrodku" to przede wszystkim plyty. Bardzo ladne, o wysokosci do 10 m., czesc obita ringami a poza tym sporo kilkumetrowych "kamieni". Moge polecic tez rejon Lamanej Skaly, Koscielca w rejonie miejscowosci Ostre (Zywiecczyzna )- jest tu sporej dlugosci mur skalprzez Wojtek - Forum wspinaczkowe
Znam wiele ciekawych miejsc do wspinania w Beskidach. W okolicach Zywca jest ich sporo. O jakie informacje ci chodzi ? Polecam rejon Kosierza. Dojscie z przystanku Kocierz Mieszczaki zielonym szlakiem na Scieszkow Gron. Tam na grzbiecie ( pierwszy raz pojawia sie piekny widok na Babia Gore ) ,po przejsciu sporej polany trzeba skrecic w lewo na znakami PTTK do ciekawych obiektow przyrodniczych ( cprzez Wojtek - Forum wspinaczkowe
Jakie sa warunki ? Najlepiej telefonicznie porozmawiaj z ratownikiem TOPR. Ale prawdopodobnie nie bedzie juz dobrych warunkow ( wspinaczkowych ). Jeszcze w pierwszej polowie kwietnia bylo wspaniale, ale od swiat pogoda i mozliwosci lojenia coraz gorsze...Moze jeszcze N wystawy i duze gory ? Proponuje rejon otoczenia dol. Kaczej lub np Czarna Jaworowa ( jeszcze 2 tygodnie temu w Snieznej byly pprzez Wojtek - Forum wspinaczkowe