w dół to chyba i 90° pokona (to chyba ∞%)przez olo.k - Wspinanie i warunki w Tatrach
dzięki za odpowiedzi Oczywiście dzidzia łoi, ale ponadto się plącze :-) Najlepszy numer to hasło "siku", gdy zbliżam się do cruxa Olo K.przez olo.k - Forum wspinaczkowe
Które sektory w Tarnie są "dzieciowe": dopuszczają sytuację gdzie czteroletnie dzidzi plącze się u nóg asekuranta, nie spadnie za daleko ani nie wlezie gdzie nie powinno. Dojscie może być nieco / dość trudne. Jaka miejscowość z kampingiem jest najlepsza na bazę? Olo K.przez olo.k - Forum wspinaczkowe
Poruszyłeś ważny problem - co komu wolno. Zatem spróbujmy to wspólnie tu ustalić, moja propozycje to: 1) do VI - co najwyżej Jezus / Maria 2) do VI.1 - motyla noga 3) do VI.2 - ja to pieprzę 4) większych trudności sobie nie wyobrażam, więc proszę mistrzów o zabranie głosuprzez olo.k - Forum wspinaczkowe
Dokładnie, ponadto w dobrze przewieszonym terenie łatwiej zdjąć ekspresy będąc opuszczanym. Bardzo często też potrzebne jest dociągnięcie przez opuszczającego.przez olo.k - Forum wspinaczkowe
Właśnie, można założyć, że wszystko co da się zmotać ze "standardowego" zestawu szpeja jest legalne. Czyli np. konstrukcja z jebadełka, cięgien z dwóch rocksów, sznurka z worka na magnezję, itd. jest OK, byle założone w trakcie wspinania. Ale taszczenie specjalnego kijaszka o dobranej długości już jest be. Przecież wspinanie to nie tylko mięśnie, ale też pomyślunek :-), a sprzęt jestprzez olo.k - Forum wspinaczkowe
w sumie nie jest tak źle - przedtem opłaty w obie strony to było razem jakieś 20 E. Będzie dodatkowa motywacja, żeby w ciągu pół roku raz jeszcze Osp odwiedzić :-) Nie próbujcie po autostradzie bez winietki - stoją z lornetkami, a kosztuje to 150 E + cena winietki!!! Słyszałem że o takich, co przyklejali winietkę na slinę, coby wielorazowego użytku była.przez olo.k - Forum wspinaczkowe
Gratulacje To czekamy na ciąg dalszy .... :-)przez olo.k - Forum wspinaczkowe
Znam takiego, co 200 m przelecial zachodnią Cubryny i pac na Zadnią Galerię, a tylko pękniętą miednicę zaliczył. Co prawda noty za styl są obniżone przez lądowanie na śniegu, ale kto da więcej.przez olo.k - Forum wspinaczkowe
Okiennik Skarżycki - samo zdobycie góry jest wyzwaniem dla dzieciaka, Dupa Słonia - wpinu dla małego raczej nie ma, ale teren sprzyjającyprzez olo.k - Forum wspinaczkowe
Można też zostać ustrzelonym przez strażnika TPNprzez olo.k - Forum wspinaczkowe
w ramach ilustracji zasłyszane z drugiej ręki przed wielu laty - nie pamiętam nazwisk, ale w swoich specjalnościach były to autorytety: skałojeb do zaspiarza - "ja rzygnę, ale na Everest wejdę, ale Ty za ch... VI.4 nie zrobisz" oczywiście nieustająco :-)przez olo.k - Forum wspinaczkowe
Akurat Kurtyk to się umie naprawdę wspinać :-)przez olo.k - Forum wspinaczkowe
Jasne - naprężona lina nie może działać na niższe przeloty i wyciągać je, powinienem to zaznaczyć (jak najkrótsze, ale nie za krótkie). Może dla odmiany konstruktywny patent, choć nie do końca na temat: istnieje takie niebezpieczeństwo, że nawet prawidłowo osadzony przelot zostanie wyciągnięty przez ruchy liny (szczególnie dotyczy do małych kostek) - stosowałem kiedyś delikatne dociążanie takiegprzez olo.k - Forum wspinaczkowe
A oczywiście. Tyle, że wczasie walki, gdy masz do wyboru w miarę kontrolowane w górę albo w dół, czasem wybiera się w górę bez względu na konsekwencje. Lata temu asekurowałem kiedyś gościa (niedzielne popołudnie, facet ma bilet do wojska na poniedziałek, droga taka sobie, wtedy niezbyt łatwa, próba OS): wpiął się do kaprawego spita, zrobił cruxa, pomknął do góry i tam go zatrzymało. Wysokośćprzez olo.k - Forum wspinaczkowe
Nie ma sprawy. Ale to nie była czysta złośliwość, można też zapatentować z dolną - sądząc po przymiarkach do motania tam skomplikowanych układów asekuracyjnym jest sporo czasu na rest. Na tym solidnym przelocie poniżej warto zastosować zakręcany karabinek (pętla / ekspres jak najkrótsze, w piachach na ringach daje się nawet bez), a i asekurant powiniem umieć trochę liny wybrać AKprzez olo.k - Forum wspinaczkowe
Chyba najprościej to zapatentować TR na maksa i naprzeć :-)przez olo.k - Forum wspinaczkowe
Może zastosujmy trochę inne kryterium: skoro możemy dyskutować na jednym forum, skoro na jednym festiwalu i skałojeby i zaspiarze, to może środowisko jest jedno :-), więc nagroda powinna być jedna. To znakomicie podnosi jej prestiż. Jak zaczną sie kategorie, to poprzeczka będzie za nisko.przez olo.k - Forum wspinaczkowe
Nie upieram się, ale zawsze miałem wrażenie, że jak dwie żyły są związane razem to powstaje pętla i znacznie zwiększają się szanse zahaczenia o cokolwiek. Osobiście używam dwóch węzłów na każdej linie osobno.przez olo.k - Forum wspinaczkowe
Zostawił to Gucio, pod Ostapowskim Oloprzez olo.k - Forum wspinaczkowe
W ostatnią niedzielę udało sie koledze Guciowi (ten z Gliwic) ponownie zostawić buty pod skałą. Tym razem pod Sokolicą zostały białe Galileo. Gucio z utęsknieniem oczekuje na info pod numerem 509 212998 Oloprzez olo.k - Forum wspinaczkowe
Jeśli dodać karabinek to jesteśmy bezpieczniejsi: 1) przewlekamy koniec liny przez kolucho, w tej wesji może też być pętla! 2) na końcu liny kluczka 3) na końcu repa kluczka 4) karabinkiem łączymy obie kluczki 5) przepinamy karabinek przez linę pod koluchem / pętlą - na pewno nie przewlecze węzła! 6) zjeżdżamy tylko na linie 7) po zjeździe ciągniemy za repa, karabinek sunąc po linie dodatkprzez olo.k - Forum wspinaczkowe
Szczerze mówiąc nie chodzi o nohandy, jak ktoś potrafi to może robić netoperka co przechwyt. Chodzi głównie o sposób pokonania tej drogi - bez wchodzenia na płytę, trawesując po krawędzi dostajemy kilka metrów ciągowej wspinaczki w sporym przewieszeniu. Czy robiąc to z nohandem, czyli stając na płycie delikwenci złażą z powrotem pod przewieszkę, czy też po 3 trzech turystycznych przechwytachprzez olo.k - Forum wspinaczkowe
Na krytyce NIE MA nohanda po pierwszej przewieszce: oryginalnie (tak, jak to Waldi wymyślił) dochodzisz do krawędzi przewieszki i następuje trawers rękami po tej krawędzi w lewo do filarka. Jedyny nohand jest dopiero na szczycie filarka, przed cruxem. Pierwotna wycena za to była VI.4+ (ale to było dawno)przez olo.k - Forum wspinaczkowe
Dzięki, zaraz przekazuję radosną informację Guciowi. Gucio, jako człowiek starej daty jest mało internetowy :-) Oloprzez olo.k - Forum wspinaczkowe