Mu byliśmy na kempingu w Starym Gradzie blisko przystani promowej. Dużo cienia, najblizszy rejon Stracine dojazd 10 minut, reszta sektorów równo oddalona z kampu. Mimo że kemp jest przy mieście tłumow nie było. Warunki były dobre.przez kemo - Forum wspinaczkowe
Polecam odwiedzić Stracine. Rejon łatwo dostępny od strony Starego Gradu i praktycznie od 12 już w cieniu. Wspinanie "prawie" jak w Dolomitach (tak myślę), drogi długie, wyceny całkiem solidne w porównaniu do Milne. Stracine, wspinanie po 12: Milne (lewy sektor), wspinanie do 12: W Milne 2 lata temu wyznaczone były projekty więc może są już zrobione. Wyglądały na trudneprzez kemo - Forum wspinaczkowe
Nie dostrzegłem istotnych różnic pomiędzy tym projektem, a drogą Ostatni Kant i stąd moja uwaga. Na pewno nie chodziło w niej (uwadze) o prowokację, zwłaszcza że znam wartość pracy nad nowymi drogami. Projekt zinterpretowałem jako wariant do istniejącej już drogi. W pierwszej chwili pomyślałem że dobito ringi do startu na Ostatnim Kancie. Później ogarnąłem że to start z boku od lewej. Jak kto nieprzez kemo - Forum wspinaczkowe
idąc normalnie jak puszcza: dół płytą, góra kantem po lewej - łatwe VI czy VI-przez kemo - Forum wspinaczkowe
prawdopodobnie: Gwiazda Śmieci, projekt, Niedopałki, Aurora Borealis, projekt (moim zdaniem ten projekt jest bez sensu)przez kemo - Forum wspinaczkowe
... na Licence To Drill. Zostawiony zapewne w sobotę 09.06.przez kemo - Biuro Rzeczy Znalezionych
Jura 3 nie sprawdza się nawet w kominku. Strasznie kopci.przez kemo - Forum wspinaczkowe
Wspinać się da. Dżungla podeszła już prawie pod samą ścianę, jednak sama ściana nie zarosła. Klimat psuje śmietnik wyłażący z groty obok Imienia Róży.przez kemo - Forum wspinaczkowe
M. Wszołek też nie dał jej VI.4. A jak pomyślę o Baraba Finito, Krew Pot i Brezent, Homo Faber, Mandolinie Ogiera i o Hiszpańskich Czarach to nie znajduję porównania. Dla mnie łatwiejsze niż VI.3+, dla paru innych osób również. Dla pozostałych VI.4 i basta! Jednak droga jest łatwiejsza od Imienia Róży które jest obok.przez kemo - Forum wspinaczkowe
Ja to robiłem jak jeszcze ogranicznik było widać. W topo pominięto ograniczniki na tej części ściany i dobrze bo były brzydkie i bez sensu ale nie dokońca poszła za tym korekta wycen.przez kemo - Forum wspinaczkowe
Głównie chodzi o to, że Hiszpańskie Czary według przewodnika są trudniejsze od Imienia Róży, a jest całkowicie na odwrót.przez kemo - Forum wspinaczkowe
Imię Róży mocne VI.3+ Hiszpańskie Czary łatwe VI.3/3+przez kemo - Forum wspinaczkowe
Jeśli chodzi o wyceny, to natknąłem się niedawno na ostatnie takie kuriozum w Żytnich Skałach. Zupełnym zaskoczeniem dla mnie była wycena bardzo ładnej, panelowej drogi Hiszpańskie Czary VI.4, nijak nie pasująca do tego co jest uważane za VI.4 w okolicach Krakowa. W przekonaniu, że jest to ewidentna, gruba pomyłka, utwierdziły mnie dwudniowe potyczki z pobliskim Imieniem Róży VI.3+, z podpisem poprzez kemo - Forum wspinaczkowe
spoko według mnie Kapliczka to VI, na Jęczyduszy coś tam się napiąłem ale o ile pamiętam, uznałem że napięcie było w granicach VI.1przez kemo - Forum wspinaczkowe
a był jeszcze jakiś nowy obryw na Kapliczce?przez kemo - Forum wspinaczkowe
Co do Ben-Gaya to nie wracałbym do autorskiej propozycji i zostawiłbym VI.2. Dziwi mnie również powrót w topo do wyceny VI.2+ dla drogi Wszystko albo Nic, bo to raczej łatwe VI.2 a pobliskie VI.2+ są wyraźnie trudniejsze.przez kemo - Forum wspinaczkowe
Aby uwydatnić absurd który proponujesz zapytam tak: Czy chcesz zmienić wzorzec metra bo twoja bazarowa linijka którą używasz od lat, po przyjeździe do Sevres pod Paryżem okazała się trochę krótsza?przez kemo - Forum wspinaczkowe
Na Małej Płytce nie ma kiepskich chwytów i tarciowych stopni. Są klamki i klamy które należy dobrze użyć, należy też dobrze rozpoznać przebieg drogi. Pierwszy raz zrobiłem Mała Płytkę jakieś 10 lat temu i co roku zdarza mi się ją przewspinać, przez te 10 lat stopień wyślizgania nie zmienił się w zauważalny sposób. Z tego co wiem Mała Płytka wyślizgana była od prawie zawsze, pewnie już w latach 5przez kemo - Forum wspinaczkowe
To co proponujesz odnośnie wycen to równia pochyła. A tak zwana "stefanizacja wycen" jeśli występuje to ma za zadanie temu zapobiec. W ogóle dość absurdalne jest dla mnie to co piszesz odnośnie starszych dróg które są wzorcami wycen. Jeżeli należy coś przeceniać to właśnie drogi najnowsze aby zbytnio nie odbiegały od wycen starszych dróg. Dzięki takim pomysłom jak twoje za 10-15 latprzez kemo - Forum wspinaczkowe
Panowie nie jest tak że zaślepia minie żądza sławy i obijam wszystko jak leci choćby było kupą gliny. Naprawdę (tutaj ukłon w stronę kol. paresada) główną motywacją jest chęć wspinania się po tym co lubię i tak jak lubię. Cała awantura jest o dwie drogi z kategorii dróg uzupełniających. O ile Tryper moim zdaniem jest dość fajną techniczną drogą na równowagę która nie wymaga bulenia - tę opinie kuprzez kemo - Forum wspinaczkowe
Muszę paru osobą uświadomić jedną sprawę. Gdyby Andrzej Skwirczyński nie "zmarnował" setek ringów na te swoje rzęchy, to wielu z nie mało by sie po czym wspinać. Nie byłoby teraz trzeciego memoriału w którym bierze udział kikadziesiąt zespołów. Tak sie składa że największe zapotrzebowanie jest takie właśnie drogi łatwe i dla mocniejszych zawodników będących zwykłymi rzęchami. Jeśli koprzez kemo - Forum wspinaczkowe
W tym co piszesz jest sporo przesady. Nie upieram się ze Wiosenny Tryper to lita droga ale na pewno nie jest brzydki. Ta droga na 7 przejść ma 2 OS, 2 Flashe i 2 x została zrobiona w 2 próbie, co lepsze wszyscy wpominali o dobrych chwytach i technicznym wspinaniu. Co do pierwszej wpinki - dojście do niej to trudności I - II należy tylko wystartować z głową.przez kemo - Forum wspinaczkowe
Te kilka wykrzykników i odrobina ironii rzeczywiście łagodzi ton wypowiedzi. Sorry - źle je zinterpretowałem. Nie chcę uogólniać ale odniosłem wrażenie w kontaktach z ludzmi ze środowiska olkuskiego, że w przypadku jakichkolwiek braków w topo, pretensje mają wielkie ale aby dzielić się informacjami lub podawać do publicznej wiadomości co nowego powstaje w ich skałach to już tacy chętni nie są.przez kemo - Forum wspinaczkowe
Hej! Dzięki za informacje. Ale wszystkie te uwagi można napisać spokojniejszym tonem zwłaszcza, że piszesz o sprawach mi znanych. Po pierwsze problem ze wspinaniem w Rabsztynie jest od 3-4 lat, od kiedy trwają prace nad "odbudową" ruin zamku. Po drugie, autorzy dróg na "Zamurzu" nigdy nie ujawnili informacji o drogach. Jedyne publikowane info było o drogach kolegi Melona oprzez kemo - Forum wspinaczkowe
Jeśli tak bardzo zależy ci na Zegarowych Skałach, zostań ekiperem.przez kemo - Forum wspinaczkowe
Dodam jeszcze, że o ile ja mogę coś sensownego powiedzieć o drogach kol. Szalonego, bo część jego dróg robiłem lub wymieniałem asekurację, to nie jestem pewien czy kol. Szalony może cokolwiek powiedzieć o moich drogach o których tylko słyszał, bądz tylko czytał. Z resztą jest teraz taka moda by dużo mówić o sprawach o których dużo się przeczytało lub usłyszało.przez kemo - Forum wspinaczkowe
Jedno Pytanie! Czy Szacowni Panowie byli pod skałą, czy w ogóle tam się wspinali? Czy może znają temat z newsa tylko? Wszystkie drogi na Lunecie mają powtórzenia. Większość z nich została uznana za ciekawe, a co najmniej dwie za bardzo ładne i jak na warunki dolinkowe - wyjątkowe. Owszem, jest krucho na jednej drodze: "W Mordę Łomem" ale jest to jedyna łatwa droga doprowadzająca doprzez kemo - Forum wspinaczkowe
Odpisuje tylko dlatego, że nużą mnie te słowne wojennki prowadzone na forum wspinaczkowym. Co do Boreali, pamiętam, że wiele lat temu koledzy którzy pokazywali mi jak się wspinać zachwalali właśnie Boreale (model Laser czy jakoś tak), jadnak z czasem przestali ich używać co wynikało z ich właściwości tarciowych na wyślizganym wapieniu. Pod ich wpływem stestowałem dwa modele, a ponieważ wspinałprzez kemo - Hyde Park
Droga ładna, wspinanie też, tylko brak konsekwencji.przez kemo - Forum wspinaczkowe